Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadonneet naiset

Vierailija
17.10.2020 |

Juttelin taannoin pitkäaikaisen miespuolisen ystäväni kanssa deittailun vaikeudesta. Hän on joitakin vuosia sitten eronnut viisikymppinen mies, joka ei ole onnistunut kovasta yrityksestä huolimatta löytyämään itselleen kumppania. Mies on urheilullinen extrovertti, hauska ja energinen, ja vaikka deittiseuraa onkin löytynyt, ei pidempiaikaisen suhteen muodostumisesta ole tullut mitään. Mies on tuskastunut tilanteeseen - varmaan tuttua monelle täälläkin, ja ihmettelee, että minne kaikki keski-ikäiset naiset ovat markkinoilta kadonneet. Vähän huvittavastikin hän tuli toistaneeksi sitä samaa, mitä moni täälläkin eli että deittisivustoilla "pyörii vain ne samat naamat".

Jäin miettimään asiaa. Itseni lisäksi tuli mieleen heti kuusi ystäväpiiriini kuuluvaa keski-ikäistä naista, jotka ovat ulkoistaneet itse itsensä markkinoilta. He ovat eläneet jo vuosia yksin ilman minkäänlaista yritystä tai halua pariutua eivätkä hae edes satunnaista irtoseksiä mistään. Osalla on lapsia, osalla ei. Ulkoisesti on pitkää ja pätkää, tummaa ja vaaleaa, ja sosioekonomiselta taustaltaankin erilaista porukkaa. Jokainen on omalla tavallaan viehättävä eikä yksikään ole työtön, syrjäytynyt kassialma.

Mutta jostain syystä miehet eivät enää kiinnosta. Suhteet eivät kiinnosta. Seksin voi ostaa kaalimadosta. Miksi? Silloin kauan sitten, kun olin itse parikymppinen naisenalku, niin mielestäni tämmöiset "vanhukset" vielä pariutuivat, menivät jopa uudelleen naimisiin. Yksin jääneet tuntuivat olevan poikkeustapauksia.

Onko muilla samanlaisia huomioita? Vaikuttaako tämä miesten elämään millään tavalla vai onko se ihan sama, mitä keski-ikäiset naiset tekevät? Onko ystäväni poikkeus pääsäännöstä, kun toivoo ja etsii suunnilleen ikäistään naista? Miten naiset saataisiin back in the game?

Kommentit (366)

Vierailija
1/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat tuntemani keski-ikäiset naiset ovat todella vetäytyneet markkinoilta. Jotkut saattavat tapailla miehiä sillointällöin, mutta jos suhde alkaa muodostua liian tiiviiksi he vetäytyvät. Eivät halua enää miestä ainakaan samaan talouteen. Harrastukset ja omat sukulaiset ja ystävät ovat tärkeämpiä, ja oma vapaus ja seksittömyys. Ymmärrän heitä hyvin, jos itse eroaisin en enää haluaisi seuralaista vaan nauttisin omasta elämästä ja vapaudesta.

Vierailija
2/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain on pielessä parisuhteessa. Naiset eivät jaksa ajatella muita koko aikaa. Jos pääsevät vapauteen, saavat vihdoinkin ELÄÄ. Olen itse nuorempi, mutta alan jo ymmärtää: game on toisten hoitamista ja huomioimista. VÄSYTTÄÄ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei. Miehet tuntuvat olevan vailla jotain hoivaajaa ja kodinhengetärtä. Ketä sellainen kiinnostaa?

Mieluummin vapaana yksin.

N46

Vierailija
4/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi merkittävä syy voi olla se, että ovat kyllästyneet pettymään miehiin. Vaikka ei olis edes rima korkealla, niin niitä epäluotettavia rimanalittajia riittää.

T: henkilökohtaista kokemusta, N40

Vierailija
5/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde miehen kanssa ottaa enemmän kuin antaa. Mieluummin eläisin samanikäisten naisten kanssa kimppakämpässä.

Vierailija
6/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä annettavaa hänellä on kumppanille? Mitä hän itse odottaa saavansa?

Tuonikäisistä miehistä turhan moni odottaa kumppanista kodinhoitajaa.

Vierailija
7/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi asiaa mulla, jos ero tulee. Yleinen väsymys miehen ja lasten huoltamiseen ja yleinen pettymys miehiin nyt kun heidän ajatusmaailmansa on tullut selväksi anonyymissä somessa. Ja se ajatusmaailma on LAIHUTA! ja nuoret naiset sitä ja tätä. En jaksa huoltaa enkä laihuttaa. Satunnainen seksi jonkun nuoremman kollin kanssa voisi kiinnostaa.

Vierailija
8/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat lukeneet tätä palstaa ja suomi24:sta sekä sisäistäneet markkina-arvoteorian sekä sen seurauksena luovuttaneet.

Vierailija
9/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat tuntemani keski-ikäiset naiset ovat todella vetäytyneet markkinoilta. Jotkut saattavat tapailla miehiä sillointällöin, mutta jos suhde alkaa muodostua liian tiiviiksi he vetäytyvät. Eivät halua enää miestä ainakaan samaan talouteen. Harrastukset ja omat sukulaiset ja ystävät ovat tärkeämpiä, ja oma vapaus ja seksittömyys. Ymmärrän heitä hyvin, jos itse eroaisin en enää haluaisi seuralaista vaan nauttisin omasta elämästä ja vapaudesta.

On kyllä huono parisuhde, jos ei siinä voi olla vapaa.

Taas tämä tuttu tarina: nainen nai lapsimiehen, mies ei huolehdi lapsista eikä mistään muustakaan. Kun ero tulee, nainen ei halua miestä, koska luulee että kaikki miehet ovat samanlaisia. 

Miksi yleensä pitäs asua yhdessä? Siinä ekassakaan suhteessa.

Vierailija
10/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi merkittävä syy voi olla se, että ovat kyllästyneet pettymään miehiin. Vaikka ei olis edes rima korkealla, niin niitä epäluotettavia rimanalittajia riittää.

Tuon pettämisen kyllä mahdollistaa naiset. Naurattaa aina aselityksenä naisten horoamiselle, että miehetkin ovat sitä tehneet vuosisatoja..hah, suomessa ei ole kauaa ulkomaalaisia naisia edes ollut, joten se vastakappale on aina ollut suomalainen nainen.

Muuten kyllä olen samaa mieltä. Paljon helpompaa on asua yksin ja poimia vain irtopalat, niin halutessaan

mies52v

En puhunut pettämisestä. Epäluotettava voi olla muillakin tavoilla. N40

Vierailija
11/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei. Miehet tuntuvat olevan vailla jotain hoivaajaa ja kodinhengetärtä. Ketä sellainen kiinnostaa?

Mieluummin vapaana yksin.

N46

Olen itse nainen ja haluaisin itse hoivaajan ja "kodinhengettären". Eli siis kokkaus- ja siivoustaitoinen ja rakastava mies olisi unelma. Voisin itse keskittyä vain työntekoon ja joskus viikonloppuiltaisin aistillisiin nautintoihin.

Vierailija
12/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna miehet ovat parisuhteessa nalkuttavia ja vaativia ja vaatimuksilla ei ole mitään rajaa. En tuhlaisi kallista vapaa-aikaana toisen valittamisen kuunteluun, en suostu kotiorjaksi ja seksin pitäisi olla aidosti hyvää ja miehen vartaloltaan treenattu, jotta miestä haluaisi. Positiivisia tasapainoisia miehiä ei ole vapaana, joten yksinjäävä mies voi katsoa peiliin. Jos ei ole mitään kiinnostavaa tarjota parisuhteeseen niin ei synny matchiä. Jopa pyöreät miehet pariutuvat hyvin, jos luonne on kunnossa, mutta itse haluan timmin miehen, jotta ruokailutottumukset ja arvot niiden osalta kohtaavat ja itselleni tulisi oksennus, jos pitäisi katsoa miehen päivittäistä pizzan syöntiä ja kaljan kittausta.

Vierailija
13/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän jonkun verran tuollaisia naisia ja he ovat hyvin onnellisia! Asuvat omassa kivassa yksiössä/kaksiossa, harrastavat, tapaavat ystäviä ja elävät oman näköistä elämää ilman sitoutumista mihinkään. Lapset jo aikuisia tai itsenäisiä teinejä tai ei lapsia ollenkaan. Ja moni on sanonut juuri sitä, että on hienoa, kun ei tarvitse huolehtia kenestäkään ja saa elää ja olla juuri niin kuin itse haluaa :) ovat olleet sen kerran tai kaksi naimisissa ja se riitti.

Vierailija
14/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva löytää ihan ikäiseni nainen tapailuihin. Ei saman katon alle. Minä olisin se joka passaisin tekisin ruoat jne..Omat harrastukset ,kaverit ja rahat vielä niin hyvä juttu kanssa. Haluaisin vaan  vähän hempeilyä, seuraa eri asioihin ja jonkun jolle kokkailla. Naisilla on joko huonot kokemukset tai kauheat yleistykset miehistä. Yksin viihdyn kyllä minäkin mutten aina.

Vierailija
15/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ja naiset eivät kohtaa ylipäänsä.

Odotukset ovat usein niin erilaisia: mies haluaa naisellista ilmapiiriä ja feminiinejä elementtejä. Nainen haluaa luotettavuutta ja turvallista yhteispeliä suhteessa.

Keski-iässä miehelle tulee huoli maskuliinisuudesta ja kyvykkyydestä ja tätä hän joskus lähestyy niin että kiinnittää huomiota ja pyrkii valitsemaan lähinnä ulkoisesti naisellisia ja hyvin hoidettuja naisia, joka miehen mielestä takaa paremmin suhteen tyydyttävyyden.

Naiset taas ovat keski-iässä juuri sellaisia kuin ovat, varsinkin jos ovat kokeneet ulkonäkö ja kaikkia muita paineita koko ikänsä, niin viimeinkin kulkevat muissa kuin korkokengissä.

Vierailija
16/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä huono parisuhde, jos ei siinä voi olla vapaa.

Taas tämä tuttu tarina: nainen nai lapsimiehen, mies ei huolehdi lapsista eikä mistään muustakaan. Kun ero tulee, nainen ei halua miestä, koska luulee että kaikki miehet ovat samanlaisia. 

Miksi yleensä pitäs asua yhdessä? Siinä ekassakaan suhteessa.

Parisuhde rajoittaa aina vapautta vaikka olisi hyvä puoliso ja toimiva suhde. On velvollisuuksia tavata puolison sukua, ottaa huomioon toiset ym. Itselläni on hyvä suhde ja hyvä mies, mutta ah sitä vapauden tunnetta kun joskus saan olla yksin kotona. Joskus tuntuu että haluaisin erota ihan vaan sen takia että voisin olla rauhassa yksin.

Vierailija
17/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva löytää ihan ikäiseni nainen tapailuihin. Ei saman katon alle. Minä olisin se joka passaisin tekisin ruoat jne..Omat harrastukset ,kaverit ja rahat vielä niin hyvä juttu kanssa. Haluaisin vaan  vähän hempeilyä, seuraa eri asioihin ja jonkun jolle kokkailla. Naisilla on joko huonot kokemukset tai kauheat yleistykset miehistä. Yksin viihdyn kyllä minäkin mutten aina.

Toivon, että löydät etsimäsi. Onnea ja rakkautta elämääsi.

Vierailija
18/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin haluaisin kokea vielä kerran oikea kunnon rakkauden kuten oli edesmenneen puolisoni kanssa. En etsimällä etsi sitä, joten en ole missään treffisivustoilla seuraa hakemassa. Jos sellainen tulee elävässä elämässä vastaan, niin olisi mahtavaa. Mutta en koe pakkoa sellaisen hakuun. Siinäpä se minun syyni.

Vierailija
19/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet ja mistä päin? Haluisin kuvailemasi kaltaisen suhteen muuten mutta syöminen ei niin kiinnosta ja tykkäisin kyllä itsekin joskus passata.

Vierailija
20/366 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon pettämisen kyllä mahdollistaa naiset. Naurattaa aina aselityksenä naisten horoamiselle, että miehetkin ovat sitä tehneet vuosisatoja..hah, suomessa ei ole kauaa ulkomaalaisia naisia edes ollut, joten se vastakappale on aina ollut suomalainen nainen.

Muuten kyllä olen samaa mieltä. Paljon helpompaa on asua yksin ja poimia vain irtopalat, niin halutessaan

mies52v

En puhunut pettämisestä. Epäluotettava voi olla muillakin tavoilla. N40

Nuo taas on pitkälti omia valintoja. Itse valitsit miehesi huonolla maulla. Ei noiden kilttisten puheet aivan tuulesta ole temmattuja. Parinvalinta on yksi tärkein asia elämässä.

mies52v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi