Mikä neule sinulla on puikoilla juuri nyt?
Minulla on neulottavana joululahjoja, joista ensimmäisenä neuletakki. Mitä teillä on puikoilla juuri nyt?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hame
Suora malli vai tuleeko jotain ekstraa?
Jämälankaryhmästä noiden " pyllyttimien " ( inhoamani termi kylläkin :D) aloin tehdä ihan vain suoraa talvikotihametta kaikista jämärullista. Tulee värikäs tapaus . Ja teen ainakin polven alapuolelle ulottuvan.
Kuulostaa kivalle :)
Jämälankakirjasta Molla-Maija villasukat. Melko rumankauniit kyllä 😄
Mulla on nyt kesken jämälankasukat. Ohuesta, käsinvärjätystä (en ole itse värjännyt kuitenkaan) langasta.
Kesken on myös puuvilla-pellava-langasta simppeli toppi, jossa vähän pitsiä helmassa.
Puikoilla kaulahuivi ja virkkaamalla patalappuja. Näiden urotöiden valmistuttua saatan uskaltautua lapasia värkkäämään. Kolmas steppi on sitten villasukat.
Olen surkea näissä hommissa, mutta kun noita lankoja on tullut joskus hommattua niin nyt yritän parhaani.
Mukavaa puuhaahan "puikoilla kutominen" sinänsä on ja joskus muinoin olen avustettuna tehnyt jopa villatakin.
Pusero mohairsekoitteesta.
En koskaan tee sukkia tai lapasia, en tykkää yhtään tehdä sellaista pientä ja vielä kahtena kappaleena, yäk. Puseron hihoissakin on haastetta.
Vierailija kirjoitti:
Pusero mohairsekoitteesta.
En koskaan tee sukkia tai lapasia, en tykkää yhtään tehdä sellaista pientä ja vielä kahtena kappaleena, yäk. Puseron hihoissakin on haastetta.
Ketjunegaaja saapui. Yököttelemään on päästävä, etenkin toisten töille :p
Kehtaanko edes kertoa:
Patalappu on valmistumassa. Kaksi puikkoa ja aina oikein.
Helppoa ja niiiiin rentouttavaa
Teen ehkä villapaidan, mutta todennäköisemmin langat ei riitä hihoihin. Teen kirjoneuletta, jossa on tummansinisellä pohjalla eri värisiä pitsikukkaraitoja. Ehkä en edes jaksa tehdä hihoja, vaan pelkkä slipoveri saa riittää.
Minulla on etusormessa hiertymä kun olen neulonut niin paljon :D
2 vuotta sitten lokakuussa paukautin automme peräluukun varomattomasti kiinni niin, että miehen työläppäri murskaantui sen ja auton väliin. Lupasin korvaukseksi tehdä miehelle villapaidan. Kutomisessa meni n. vuosi, sen jälkeen puikoilta pääsi paita, joka oli miehelle liian pieni mutta mulle sopiva. Nyt puikoilla on vuoden ajan ollut uusi yritys, siis täysin sama paita mutta pari kokoa isompana. Kohta valmis, nyt jo kaarroke pitkällä. Yllättävän vähän kyllästyttää.
Vierailija kirjoitti:
2 vuotta sitten lokakuussa paukautin automme peräluukun varomattomasti kiinni niin, että miehen työläppäri murskaantui sen ja auton väliin. Lupasin korvaukseksi tehdä miehelle villapaidan. Kutomisessa meni n. vuosi, sen jälkeen puikoilta pääsi paita, joka oli miehelle liian pieni mutta mulle sopiva. Nyt puikoilla on vuoden ajan ollut uusi yritys, siis täysin sama paita mutta pari kokoa isompana. Kohta valmis, nyt jo kaarroke pitkällä. Yllättävän vähän kyllästyttää.
Argh, mikä kamala tuuri!
Hyvä, että neulomasuonta kutittaa vielä :)
Itselleni jämälangoista villasukat työsaappaisiin. Virkkuukoukulla pehmolelu lapsenlapselle.