Mikä neule sinulla on puikoilla juuri nyt?
Minulla on neulottavana joululahjoja, joista ensimmäisenä neuletakki. Mitä teillä on puikoilla juuri nyt?
Kommentit (56)
Neuletakki itselle talvea varten vähän paksummasta langasta, vasta aloitettu. Sukat ohuesta langasta myös itselle, kohta kantapäässä (neulon 2 kerrallaan pyöröpuikolla). Neuletakki siskontytölle on valmis, mutta odottaa liotusta, kuositusta, päättelyä ja nappeja.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta mikä on pyllytin?
Vähän kuin villahame mutta voi olla lyhytkin. Tarkoitettu lämmittämään alavartalota esim. farkkujen päällä. Autossa, ulkoillessa jne.
Vierailija kirjoitti:
Riddari (eli islantilainen villapaita). Jo kolmas sellainen, kun on niin hienoja värejä saatavilla Lettlopi-langasta. Joululahjoiksi menevät.
Mullakin on yksi riddari valmiina muuten mutta päättelemättä ja sitten se pitäisi steekata auki. Kokeilin päälle niin on vähän ehkä liian pieni vartalo-osuudesta mutta hihat liian isot. Taidan purkaa ja tehdä uudestaan eri kokoisen.
Outoa, mutta mulla ei ole kesken mitään. Ensimmäistä kertaa vuosiin näin.
Anelmaiset ”Olisit mun morsian”-sukat, ties kuinka monennet jo..
Palmikkolapanen teinille. Vasen jo valmis, oikean käden lapanen pitäisi saada neulottua loppuun.
Säärystimet. Toinen on jo valmis ja toinen lähes valmis. Nämä ovat ensimmäinen kunnollinen neuletyöni, joten neulonta on onnistunut vähän niin ja näin. (olen vielä aika nuori)
Teen kirjoneulelapasia. Olen tehnyt aika vähän mitään kirjoneuleita, joten tuntuu kuin pitäisin puikkoja käsissäni ensimmäistä kertaa. Olen yrittänyt opetella lankadominanssitekniikkaa. Puran ehkä nämä lapaset ja kokeilen yhtä toista kuviota, joka on helpompi.
Vierailija kirjoitti:
Säärystimet. Toinen on jo valmis ja toinen lähes valmis. Nämä ovat ensimmäinen kunnollinen neuletyöni, joten neulonta on onnistunut vähän niin ja näin. (olen vielä aika nuori)
Kiva, että olet löytänyt neulomisharrastuksen pariin :)
Ap
Villapaita, riddari, miehelle joululahjaksi. Ei ole yllätyksenä, kun en voi tehdä salassa ja hän valitsi itse värimaailman, muuten sain vapaat kädet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta mikä on pyllytin?
Vähän kuin villahame mutta voi olla lyhytkin. Tarkoitettu lämmittämään alavartalota esim. farkkujen päällä. Autossa, ulkoillessa jne.
Kiitos. Oli ihan uusi sana minulle 😊
Vierailija kirjoitti:
Hame
Suora malli vai tuleeko jotain ekstraa?
Unikkosukat siskolle, opettelin tikapuutekniikankin näitä varten :)
https://www.novitaknits.com/fi/helli-villatakki-novita-hygge-wool
Mun pitäisi aloittaa tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hame
Suora malli vai tuleeko jotain ekstraa?
Jämälankaryhmästä noiden " pyllyttimien " ( inhoamani termi kylläkin :D) aloin tehdä ihan vain suoraa talvikotihametta kaikista jämärullista. Tulee värikäs tapaus . Ja teen ainakin polven alapuolelle ulottuvan.
Raitasukat jämälangoista ja yksi paita.
Harmaat perusvillasukat Joulupuu-keräykseen. Panen toivotun lahjan pakettiin mukaan myös villasukat.
Joskus olen vienyt pinkan villasukkia erikseen, kun täällä sosiaalityöntekijät tekevät paketteja asiakasperheille.
Villasukkia neulon, kun katson ohjelmia Areenasta.