Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalan laihdutusryhmä

Vierailija
17.10.2020 |

Kokemuksia? Kuinka helppoa tuollaiseen on päästä, onko auttanut painonpudotuksessa?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi.

Olen aina ollut ylipainoinen, nyt jo liikalihava, ja tämä varmaan vaikuttaa jo ihan työllistymiseenkin, arvelen. Olen tyypillinen jojolaihduttaja. Onnistunut laihduttamaan ihan hyvin useita kertoja, mutta jotenkin en jaksa pysyä uusissa tottumuksissa,  ja siksi jossain vaiheessa alan aina lipsumaan ja lihomaan takaisin. Joku mentaalipalikka ei siis ole vielä loksahtanut paikalleen joka auttaisi minua pysyviin muutoksiin. Ehkä ryhmätuki voisi olla sellainen asia. 

Vierailija
2/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuollaiseen pääse kuin lääkärin määräyksellä jos on todella lihava

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutusryhmä kiinnostaisi ja olisi tarpeen. Miten tuommoiseen ryhmään pääsee?

Vierailija
4/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei päästä lihavousleikkaukseen kun kuulemma pitäisi paino saada ensin alle 150 kilon en ymmärrä miksi kiusataan näin ylipaino ei ole mikään hauska asia eikå voi ymmärtää jos on aina ollt itse joikka olen jo laihduttanut 10kg sen ei ole helppoa ilman tukea

Vierailija
5/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän Espoon Kilosta erään hennon miekkosen jolle voisi olla paikallaan

Vierailija
6/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mitään ryhmiä tarvita. Riittää että syö vähemmin.

Vierailija
8/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen mitään ryhmiä tarvita. Riittää että syö vähemmin.

Onko sinulla itselläsi kokemusta laihduttamisesta? Painoon vaikuttavat myös perintotekijät ja aineenvaihdunnalliset seikat. Syyllistäminen ei ainakaan johda hyviin tuloksiin.

Vierailija
9/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on elämäntapamuutosryhmät kaikkialla, mehiläiseltä tuli sähköpostia että uusiin valmennusryhmiin voi liittyä nyt alennuksella - oli liikunta, stressinpoisto sekä terveellinen ravinto-ryhmää. Mutta oletan että aloitus ihan julkisen puolen ryhmästä. Jonot ovat pitkät mutta yrittänyttä ei laiteta. Painota (heh) miten painosi vaikuttaa kokonaisvaltaisen negatiivisesti elämääsi ja ilmaise vahva motivaatiosi niin mahdollisuutesi kasvavat. 

Vierailija
10/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei päästä lihavousleikkaukseen kun kuulemma pitäisi paino saada ensin alle 150 kilon en ymmärrä miksi kiusataan näin ylipaino ei ole mikään hauska asia eikå voi ymmärtää jos on aina ollt itse joikka olen jo laihduttanut 10kg sen ei ole helppoa ilman tukea

Ei se ole mitään kiusaamista vaan todennäköisesti leikkausriskit ovat liian suuret noin vakavasti ylipainoisella, siksi pitää vähän ensin laihduttaa

Vierailija
11/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otat niskasta itsestäsi kiinni. Eka askel on oman elämän hankkiminen.

Vierailija
12/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bodyposi on nykyään muotia. Ei haittaa minkä kokoinen olet, hyväksy itsesi ja näytå se postaamalla itsestäsi nakukuva nettiin.

Vierailija
13/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkillistä. Kun jotkut pääsevät lihavuusleikkaukseen vaikka BMI ei ole juurikaan lähelle 40. Suomessa tehdään tosi vähän noita leikkauksia verrattuna vaikka Ruotsiin.

Jos on jojoillut painonsa kanssa monet kerrat elämän aikana, niin pitäisi päästä leikkaukseen, koska se tutkitusti paras keino saavuttaa tavoitepaino.

Pääsihän tuo supernannykin ja tuskin oli BMI kovin korkea.

Vierailija
14/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuusleikkauksen ei pääse jos ei etukäteen pysty osoittamaan sitoutumista siihen painonhallintaan. Siitä ehkä tuo tavoite sulle?

Se on suorastaan hengenvaarallista jos tuon leikkauksen jälkeen jatkaa vanhoilla ruoka yms terveystavoilla.

Sinällään, minusta olisi ihan paikallaan, että helpostikin pääsisi jonkun laihdutusryhmän mukaan - totta kai se 'vetäjä' maksaisi jonkin verran (joku fysioterapeutti/sh joka perehtynyt myös ruokavalioon) mutta ei kai se olisi kuin 1/2pvä työ per ryhmä? Sen verran vähäinen kuitenkin tuo palkkakulu että jos sillä saataisiin edes yhden asiakkaan terveys kestämään niin säästö voisi olla yhteiskunnalle ihan merkittävä.

Vierailija
15/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on elämäntapamuutosryhmät kaikkialla, mehiläiseltä tuli sähköpostia että uusiin valmennusryhmiin voi liittyä nyt alennuksella - oli liikunta, stressinpoisto sekä terveellinen ravinto-ryhmää. Mutta oletan että aloitus ihan julkisen puolen ryhmästä. Jonot ovat pitkät mutta yrittänyttä ei laiteta. Painota (heh) miten painosi vaikuttaa kokonaisvaltaisen negatiivisesti elämääsi ja ilmaise vahva motivaatiosi niin mahdollisuutesi kasvavat. 

Julkisen puolen ryhmästä kyselen. En ole niin perehtynyt aiheeseen, onko noissa joku ravitsemusterapeutti ja lääkäri mukana, julkisella puolella ei varmaan mitää personal trainereita ym. hienompaa. Entä yksityisen, missä hintahaarukassa liikutaan?

Ap

Vierailija
16/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisen puolen ryhmästä kyselen. En ole niin perehtynyt aiheeseen, onko noissa joku ravitsemusterapeutti ja lääkäri mukana, julkisella puolella ei varmaan mitää personal trainereita ym. hienompaa. Entä yksityisen, missä hintahaarukassa liikutaan?

Ap

Ne vaikutti näiltä perus influencer-tason etävalmennuksilta. En muista viikkomäärää, olisiko ollut 2-3kk. maksoi alennuksessa 90e sijasta n 70e muistaakseni. Jos pääset yksityiselle face to face ryhmään olisihan se 100krt parempi ja paljon motivoivampi

Vierailija
17/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mitään kiusaamista vaan todennäköisesti leikkausriskit ovat liian suuret noin vakavasti ylipainoisella, siksi pitää vähän ensin laihduttaa

En ymmärrä kuinka suuri riski voi olla kyllä hätäleikkauksia joudutaab lihavillekin tekrmäön ja amerikasa leikataan jatkuvasti yli 200 kiloisia ja jopa isompia

Vierailija
18/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse välttämättä olla nimenomaisesti ryhmä. Nutrilett kuurin voi toteuttaa itsekseenkin lääkärin valvonnassa. Omin päin voi olla vain joitakin viikkoja, on hyvä ottaa kokeita ym. jos tarvetta pitempään.

Lääkkeet kannattaa myös kokeilla. Nykyisin on tullut uusia esim Saxenda piikki jolla ruokahalu laskee ja pääsee alkuun.

Vierailija
19/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän Espoon Kilosta erään hennon miekkosen jolle voisi olla paikallaan

SE järjestö toimija ja tupperware konsulentti?

Vierailija
20/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tehdään n 900- 1000 lihavuusleikkausta vuodessa ja Ruotsissa 7500. Siinä on iso ero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme