Sähkönsiniselle rauhoittava väripari
Olen muuttamassa uuteen asuntoon ja mietin sijoituspaikkoja tauluilleni. Yksi lempitauluistani on pääväriltään sähkönsininen, eikä kyseinen väri ole ollenkaan suosikkivärini. Nykyisessä asunnossa taulu on valkoista seinää vasten, mutta uudessa asunnossa ajattelin sijoittaa sen pienelle seinälle niin, että voin maalata seinän taulua täydentävän väriseksi. Haluaisin siis siihen siniseen syvyyttä ja pehmeyttä, valkoisella taustalla on melko jyrkkä ja hyökkäävä.
Löytyisikö ideoita seinän väriksi?
Pidän murretuista ja maa läheisistä väreistä noin muuten, mutta olen avoin kaikenlaisille ideoille.
Kommentit (32)
Taulussa on valkoiset kehykset ja itse tsulussakin on sähkönsiniseen lisäksi valkoista ja vähän mustaa.
Joku ruskean sävy - viileä latte, cappuccino, jopa tumma kahvinruskea.
Sähkönsinisen sävyjä on monenlaisia, jotenbkun menet valitsemaan väriä, ota taulu mukaan (tai kuvaa hyvässä valossa ja tarkista että värit toistuvat oikein).
Vierailija kirjoitti:
Kyyhkysenharmaa oli itselläkin mielessä, mutta korostaisiko se ennemminkin sinisen terävyyttä?
Sähkönsininen on lähtökohtaisesti kylmä ja kova väri - hieno kylläkin. Mutta jos haluat harmaalla sitä rauhoittaa, valitse joku lämmin harmaan sävy.
oikein sellanen hotti punainen, ruikkaset vaikkapa ketsuppia nykytaiteellisesti.
Joku jo sanoikin kulta, hienostuneempi versio oranssista.