Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko olla masentunut??

Vierailija
17.01.2014 |

Ehkä hassu kysymys, mutta mä en ole koskaan kokenut masennusta tai  edes taipumusta siihen, jonkin verran vaikeuksia elämässä on ollut, niin kuin varmaan kaikilla, mutta niistä on selvitty. Nyt kuitenkin ehkä noin viimeisen kuukauden ajan olen tuntenut itseni jatkuvasti väsyneeksi, nukun kunnon yöunet ja silti haluaisin nukahtaa sohvalle töiden jälkeen.

Tuntuu, että en saisi mitään aikaiseksi, en vain jaksa tarttua toimeen. Olen koko ajan aika ärtynyt ja hermostun lapsillekin helposti, en jaksaisi edes lähteä kävelylle, se ei todellakaan ole tyypillistä, koska rakastan liikkumista. Töissä unohtelen asioita ja pari pienempää mokaa onkin jo käynyt..

Minulla on kyllä taipumusta paniikkihäiriöön ja onkin välillä sellainen olo, että paniikkikohtaus iskee, ja koko ajan mietin, että minulla on varmasti jokin vakava sairaus, syöpä tms. kun olo on tälläinen. Ennen joulua oli tosi rankka vaihe töissä ja lisäksi muutimme, josta tietysti tuli ylimääräistä stressiä, saimme kuitenkin kaikki järjestymään. Töissä en viihdy yhtään, monestakin syystä, mutta eniten mättää yhden ihmisen negatiivinen (siis oikeasti todella negatiivinen) käytös jne.

Nyt vain on voimat loppu.. Miltä kuullostaa, voiko olla masennuksesta johtuvaa vai jokin muu sairaus?

Kommentit (2)

1/2 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Kuulostaa siltä, että viime aikaiset tapahtumat ovat verottaneet voimiasi kovasti. Jo pelkkä muutto on raskasta ja jos jatkuvasti töissä on kurja olla, ei ole ihme, jos voimat loppuvat. Diagnoosiakin tärkeämpi on kysymys, miten voisit auttaa itseäsi? Voisiko esimerkiksi olla huojentavaa puhua jollekulle luotettavalle ihmiselle? Kuka se voisi olla tai onko sinulla esimerkiksi työterveyshuollon kautta mahdollisuus varata aikaa työterveyspsykologille? Voisitte samalla käydä läpi työssä viihtymistä, mitä sen eteen voisi tehdä.

Voisi olla hyväksi myös käydä lääkärin arviossa, varsinkin kun paniikkihäiriö tuntuu sinua mietittytävän. Jotkut hyötyvät lääkityksestä, tietyt lääkkeet auttavat yhtaikaa sekä paniikkihäiriöön että mielialaan (masennukseen). Tärkeintä on kuitenkin muuttaa arkielämässä niitä asioita jotka muutosta tarvitsevat. Kuulostaa, että ainakin tuon yhden ihmisen suhteen muutosta täytyy tulla. Lisäksi arkielämässäsi on syytä muuttaa jotain, jotta et ole jatkuvasti tilanteeseen syyttömille lapsillesi hermostunut.
Mitä tarvitsisit, jotta voisit paremmin?

Vierailija
2/2 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kiitos vastauksestasi, siinä oli paljon viisauden sanoja:). Totta on, minun pitäisi varmastikin puhua jollekin, se on minulle äärettömän vaikeaa, olen tälläinen 'pärjään aina itse' -tyyppinen ihminen.. Olen jo miettinyt, että lähden opintovapaalle, se on mahdollista, koska saisin aikuiskoulutustukea opintoihini, se auttaisi tietysti vain väliaikaisesti, mutta saisin hetken hengähtää töistä.

Se mikä jäi kertomatta, on että kotonakaan ei kyllä mene kovin hyvin, ja se tietysti kyllä vielä tuo stressiä lisää. Oikeastaan tajusin, kun luin viestisi, että olen todellakin ihan loppu, minua alkoi itkettää, jo sekin, että jonkun toisen pitää sanoa minulle, että jotain pitää muuttaa, että tilanne ei jatkua tällaisena..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla