Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjät/tarjoilijat/muut aspat - ärsyttävimmät asiakkaat?

Vierailija
16.01.2014 |

Listataan tähän ketjuun. Työskentelen tarjoilijana keskisuomessa melko isossa ravintolassa. Tässä omia kokemuksia hyvin ärsyttävistä asiakastyypeistä:

- Oluen ja viinit tilaajat, jotka kysyttäessä juomatilausta sanovat töksäyttävät "viini". Niin.... Mikä viini?! Meillä on tuossa listalla 20 viiniä rouva on hyvä ja valitsee.. Sama "yks olur". Ok:)

- likaiseen ja siivoamattomaan pöytään istujat jotka mulkoilevat ja pahimmassa tapauksessa napsuttavat tarjoilijaa pahimmassa ruuuhkassa siivoamaan. Ja ei, se ei ole ravintolan paras pöytä...

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 23:46"]7/10 asiakkaasta ärsyttää minua. Ja voin kertoa että olen ystävällinen ja mukava asiakaspalvelija

[/quote] Täällä sama. Olen ystävällinen, vaikka sisimmässäni kiehun ja mielen valtaa mitä rumimmat ajatukset.

Vierailija
62/76 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelussa olevat sitten jaksaa valittaa mikä asiakkaissa ärsyttää. Vaihtakaa alaa, jos teille ei saa mitään sanoa. Sekin varmasti ärsyttää jos sanoo päivää ja hymyilee!! Ei ne muutkaan työt ole sen kummempia, silti vaan omasta asenteesta kiinni miten työnsä ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 00:09"]Asiakaspalvelussa olevat sitten jaksaa valittaa mikä asiakkaissa ärsyttää. Vaihtakaa alaa, jos teille ei saa mitään sanoa. Sekin varmasti ärsyttää jos sanoo päivää ja hymyilee!! Ei ne muutkaan työt ole sen kummempia, silti vaan omasta asenteesta kiinni miten työnsä ottaa.

[/quote] Jatkan vielä, että sama pätee koko elämään. Sitä voi olla koko ajan naama norsunvitulla tai sitten ei.

Vierailija
64/76 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kaupan kassalla töissä ja tykkään työstäni ja valtaosasta asiakkaista. Harva asiakas oikeasti ärsyttää mua, osa työkavereista kyllä tuntuu olevan väärällä alalla (mutta kassoilla onkin paljon opiskelijoita jne jotka ei tee työtä aina samalla kiinnostuksella kuin esim minä).

Mua ärsyttää ihmiset jotka luulee että ihan vittumaisuuttani noudatan ikärajavalvottujen tuotteiden myymiseen liittyviä sääntöjä. Esimerkkinä äiti lapsensa kanssa tuli ostamaan K-18 peliä. Kysyin (ohjeistuksen mukaisesti) että tuleeko tämä pojalle ja äiti vastasi että tulee. Sanoin että en voi ikävä kyllä myydä, kun tulee alaikäiselle henkilölle. Äiti oli täysin tyrmistynyt, pöyristynyt ja muisti vielä mainita että voivat ihan hyvin käydä hakemassa toisesta kaupasta. No, kyllä muakin harmitti kun poikakin oli aika innoissaan siitä pelistä, mutta ohjeet on selvät että jos peli tulee alaikäiselle niin sitä ei silloin voi myydä. Näissä asioissa (kuten alkoholin ja tupakan kanssa) tehdään kuitenkin kaiken näköisiä tarkistuksia ja en todellakaan ota sitä riskiä että saan itse paskaa niskaan (tai joissain tapauksissa kaupalle tulee myyntikieltoa yms sanktiota) jos olen myynyt kielletyn tuotteen alaikäiselle. Jos niitä lakeja pitää rikkoa niin pitääkö liittää myyjäkin osalliseksi siihen?

Ja kun nykyään täytyy papereita kysyä selkeästi täysi-ikäiseltäkin henkilöltä joka ostaa vaikka sitä tupakkaa (mikä on jo itsessään välillä hävettävää). Niin auta armias jos ne paperit on vaikka unohtuneet kotiin ja sattuu olemaan sellainen asiakas jonka mielestä on ihan kohtuutonta että noudatan ohjeistusta. Mutta tosiaan kun en sitä varoitusta silti haluaisi, kun kuitenkin pidän työstäni kaikesta huolimatta.

Mutta harvoin niitä ärsyttäviä asiakkaita loppujen lopuksi tulee, ja erityisen hyväntuulinen ja ystävällinen asiakas voi antaa hyvän mielen koko loppupäiväksi. Mun lemppareita on sellaiset vanhat leppoisat miehet (usein vakkariasiakkaita) jotka tuntuu olevan aina hyvällä tuulella.

Vierailija
65/76 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tapana vilkaista kuitti tavarat pakattuani ennen kaupasta poistumistani, mutta enpä ole tajunnut tällä tavalla ketään ärsyttäneeni ennen kuin viimeksi sain niin kiukkuisen mulkaisun kassalta, ettei voinut erehtyä ;D ja tämä ketju vahvisti sen, että olen hankala asiakas, kun tarkistan kuitin kassan nähden. En tosin raivoa ja huuda, mutta sanon jos on virhe. Kerran oli Mariskooli vedetty KOLMEEN kertaan. Oli siis vetänyt kaksi kertaa ja yrittänyt kai korjata, mutta olikin vielä kolmaskin skooli. Noita sittarin keräilytuotteita siis.

Vierailija
66/76 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläinlääkäriasemalla töissä kassalla ja ärsyttävintä ovat asiakkaat ( ihmiset) jotka lääkärin ollessa myöhässä ,vinkuvat ja roikkuvat tiskillä ja hoputtavat että koska pääsee. Paras on se kun lääkäri kutsuu huoneeseen ja pahoittelee olevansa myöhässä , asiakas lirkuttaa "ei se mitään ". Taas kun maksun aika koittaa, on naama norsunvitulla ja halutaan alennusta odotuksesta.

Vierailija
67/76 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat, jotka jäävät jankkaamaan jostain. Olen ollut joskus töissä eräänlaisessa infopisteessä sekä kassalla, ja siihen on sitten joku tullut valittamaan jotain. Olen pahoitellut asiaa, ja kertonut pistäväni palautteen eteenpäin. Sitten siihen jäädään hölöttelemään asiaa ja asian vierestä. Tulee jotenkin vaivaannuttava olo, kun asiakas vaan jatkaa ja jatkaa, vaikka olen sanonut, että en voi tässä asialle mitään ja vien palautteesi eteenpäin. Asia hoidossa, miksi et vaan lähde jatkamaan matkaasi? No muuten kai siinä voisikin rupatella ja päivitellä jotain virhettä/asiakkaan toivetta maailman tappiin asti, mutta hirveä jono kertynyt jo perään.. Siellä sitten muut asiakkaat turhautuu viimestään siinä vaiheessa, kun tämä höpöttäjä toteaa "hei kuule olis vielä sellasta.." :D

Vierailija
68/76 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju! Itteeni kaupan kassalla ärsyttää asiakkaat ketkä ei moikkaa takasin eikä puhu oikeastaan mitään muutakaan.

Vierailija
69/76 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUITTIKYYLÄT! Jokaisessa tuotteessa mukamas hintavirhe ja kaikki kuuluisi olla tarjouksessa, sitten kun todetaan että hinta on ihan oikea niin haistatetaan pitkät...

Vierailija
70/76 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toi kolmosen sanoma kuittikyyläys.. Ai saatana kuinka ärsyttävää!!!

Vierailija
71/76 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 lapsen kanssa tulevat stressaantuneet vanhemmat jotka juoksuttaa tarjoilijaa useita kertoja turhaan edestakas. Lämmitä vauvanruoka, lapsille pillit, väärä lusikka , extralautanen, liian iso lasi.... Ja kaikki nämä tietenkin eri kerroilla, ei samaan syssyyn.

Vierailija
72/76 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 lapsen kanssa tulevat stressaantuneet vanhemmat jotka juoksuttaa tarjoilijaa useita kertoja turhaan edestakas. Lämmitä vauvanruoka, lapsille pillit, väärä lusikka , extralautanen, liian iso lasi.... Ja kaikki nämä tietenkin eri kerroilla, ei samaan syssyyn.

Vierailija
73/76 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroita paiskovat, kiukkuiset keski-ikäiset AASIAKKAAT

Vierailija
74/76 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä ketjuissa on ihan vakiona nuo "Vaihda alaa kommentit" :D

Jokainen joka ei tykkää työskennellä alalla jolla on vaihtaa alaa ihan varmasti! Ei siihen tarvita yhdenkään av-mamman kehoitusta. Usein ei tarvitsisi edes vaihtaa alaa vaan ihan työpaikan vaihtokin saattaa auttaa. 

AP kysymykseen vastaus: Kahdella sanalla, epäkohteliaat asiakkaat. Eivät tervehdi, kiitä, töksäyttävät asiansa, saattavat kommentoida myyjän ulkonäköä negatiiviseen sävyyn, saattavat udella asioita jotka eivät heille kuullu, siis kaikkea mitä voidaan laittaa epäkohteliaisuuden piikkiin. 

Vierailija
75/76 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 19:41"]

Tuli olo että pelkästään olemalla keski-ikänen nainen aiheuttaa asiakaspalvelijoille närästystä.

[/quote]

Jos olet k-päisesti käyttäytyvä keski-ikäinen nainen, niin kyllä.

Vierailija
76/76 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aspojen tuskastumisen asiakkaiden korttitumpelointeihin. Ärsyttää minuakin jonottavana asiakkaana, kun edelleen on niitä ihmisiä, joille bonusplussakortin höylääminen ja sirukortilla maksaminen sillä härvelillä on taivaallisen vaikeaa. Ei uskota ohjeita, painellaan näppäimiä miten sattuu ja voivotellaan ääneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän