Prostituutio on aina hyväksikäyttöä, sanoo parituksia vuosikymmeniä tutkinut poliisi
Rikosylikonstaapeli Kenneth Eriksson on julkaissut kirjan Kovat kadut, minkä aion lukea, mutta HS:n haastattelussa hän antaa aivan toisen kuvan prostituutiosta mitä täällä seksiä ostavat miehet. Heitä ei vähääkään kiinnosta seksiä myyvän naisen tilanne, vaikka tämä oli selkeästi kehitysvammainen. Imoituksen ko. naisesta poliisille soittivat toiset prostituoidut. Nainen oli lapsen tasolla älyllisesti ja ilmoitettu kadonneeksi.
Ei mene palstan sensuurista läpi, mitä ko. poliisi ajattelee seksiä ostavista miehistä. Ja oma mielipiteeni on samansuuntainen. Samoin oman mieheni mielipide eli tämä ei ole mikään sukupuolikysymys.
Kommentit (283)
Eikö ole virka-aseman väärinkäyttöä, että poliisi kirjoittaa kirjan työssään kohtaamistaan asioista ja näin ollen hyötyy asiasta taloudellisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja olen myynyt seksiä. Mikä on aloittajan kanta tähän?
Ihan sama kuin naistenkin kohdalla. Ap
Eli olen mielestäsi hyväksikäytetty raukkaparka, narkomaani ja mt-ongelmainen? Niinkö?
Eihän hyväksikäytetty ole mikään raukkaparka, vaan rikoksen uhri. Ap
Mikä tämä kyseinen rikos on? Olen saanut nautinnollisesta seksistä rahaa. Mikä tässä on sinulle ongelma?
Olet provoilija, etkä edes mikään seksiä myyvä henkilö. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalivähemmistöjen joukossa on enemmän prostituution harjoittajia kuin heteroiden keskuudessa, varsinkin transihmisten kohdalla. Naiset eivät juuri seksiä osta eli sinun tapauksessasi asiakkaista pääosa on ilmeisesti miehiä. Alalla on ihan samat ongelmat eli turvattomuus ja väkivalta, mielenterveys- ja päideongelmat. Tunnen alaa työni perusteella. Homoseksuaalien on helpompi saada irtoseksiä, joten sellainen näppituntuma, että homoseksin myyminen on vielä vaarallisempaa kuin heteroseksin, koska asiakkaat ovat vaarallisempia ja luottavat siihen, ettei homoseksin myymisestä mennä kertomaan poliisille.
Kirjoituksesi on ääriasenteellinen, mustavalkoinen ja suurilta osin täynnä valheellisia väittämiä.
tietysti se on. Naiset hyväksikäyttävät miesten tarvetta seksiin ja vaativat rahaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut youtubessa yhtä sellaista onkohan hän 23v "prostitoitua", siis väittää tekevänsä sitä omasta halustaan.. Mutta siis voi kun nuori nainen ei ymmärrä omaa tilannettaan. On alkoholisoitunut, on kokenut usean trauman lapsuudessa (koulukiusaus, äidin syöpä + kuolema, r--skaus) ja on yhä ihan sekaisin. Puhuu usein olevansa ahdistunut ja vihaavansa miehiä, mutta samaan aikaan sitten myy itseäänsä. Siinäkin taas miehet käyttää selkeästi huonossa kunnossa olevaa nuorta naista hyväksi ja tämä nainen ei vaan näe itseään arvokkaana lopettaakseen tuon.. Ja kai hän hakee jonkunlaista hyväksyntää miehiltä. Surullista.
Seksiä ostavat miehet eivät ymmärrä tai tiedä, että näillä naisilla menee huonosti. Mielestäni jatkuva ostajien syyllistäminen ja haukkuminen ei tuo lisäarvoa tähän keskusteluun. Tuo olisi tärkeää, että pidettäisi koko ajan tapetilla sitä, että millaisista taustoista nämä naiset ovat ja millaisia vaikutuksia heihin tulee ammatin harjoittamisesta.
Millä tavalla tuo teksti syyllisti ostajia? Tai ehkä omatuntosi kolkuttaa.. Tuo on kuitenkin se todellisuus prostituutiosta ja siitä, että siellä käytetään paljon huonossa jamassa (varsinkin psyykkisesti) olevia ihmisiä. Siksi sitä ei todellakaan pidä laillistaa, koska se hyväksikäyttö vain laajenee.
"Siinäkin taas miehet käyttää selkeästi huonossa kunnossa olevaa nuorta naista hyväksi"
Tuolla tavalla teksti syyllisti ostajia. Eli tekstin kirjoittaja olettaa, että aina kun mies ostaa seksiä, niin hän tasan tarkkaa tietää, että aikoo käyttää naista hyväkseen. Näin ajatellen se olisi myös tosi, että miehellä alkaa seistä, kun hän ajattelee naisen hyväksikäyttöä. Ei ole mitenkään realistista, että kaikkien seksin ostajien ajatusprosessi kulkee näin. Useimmat ihmiset eivät pahaa tehdessään ymmärrä, että mitä ovat tekemässä.Kuten tässä keskustelussa on perustellusti argumentoitu, niin nämä itsenäiset seksityöläiset eivät ymmärrä, että maksullisena naisena toimiminen on heidän kannaltaan huono juttu. Ei voi ajatella niin, että naiset ovat muka aina tiedottomia toimistaan ja miehet taas tietoisia.
Eihän hyväksikäyttämisessä ole siitä kysymys ollenkaan, eikä lakikaan sitä painota, ellei kyse ole vajaavaltaisesta. Jos sairaanhoitajan ja prostituoidun työ on keskustelijan mielestä sama asia, niin siitä lähtökohdasta ei voi oikein edes keskustella koko aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama kuin naistenkin kohdalla. Ap
Eli olen mielestäsi hyväksikäytetty raukkaparka, narkomaani ja mt-ongelmainen? Niinkö?
Eihän hyväksikäytetty ole mikään raukkaparka, vaan rikoksen uhri. Ap
Mikä tämä kyseinen rikos on? Olen saanut nautinnollisesta seksistä rahaa. Mikä tässä on sinulle ongelma?
Olet provoilija, etkä edes mikään seksiä myyvä henkilö. -eri
Olen myynyt seksiä kymmenille miehille. Mikä tässä on sinun mielestäsi provoilua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalivähemmistöjen joukossa on enemmän prostituution harjoittajia kuin heteroiden keskuudessa, varsinkin transihmisten kohdalla. Naiset eivät juuri seksiä osta eli sinun tapauksessasi asiakkaista pääosa on ilmeisesti miehiä. Alalla on ihan samat ongelmat eli turvattomuus ja väkivalta, mielenterveys- ja päideongelmat. Tunnen alaa työni perusteella. Homoseksuaalien on helpompi saada irtoseksiä, joten sellainen näppituntuma, että homoseksin myyminen on vielä vaarallisempaa kuin heteroseksin, koska asiakkaat ovat vaarallisempia ja luottavat siihen, ettei homoseksin myymisestä mennä kertomaan poliisille.
Kirjoituksesi on ääriasenteellinen, mustavalkoinen ja suurilta osin täynnä valheellisia väittämiä.
Tuo ylläoleva on kyllä ihan totuus ja jokainen, joka vähän tietää seksuaalivähemmistöistä tai työkentelee heidän kanssaan tietää nuo asiat.
Se, että haluat kieltää asian, jotta voit tuntea hyvää omatuntoa siitä, että olet ostanut seksiä ei poista sitä tosiasiaa, että ala on oikeasti vaarallinen ja täynnä mielenterveys- ja päihdeongelmaisia, joita käytetään hyväksi. -eri
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole virka-aseman väärinkäyttöä, että poliisi kirjoittaa kirjan työssään kohtaamistaan asioista ja näin ollen hyötyy asiasta taloudellisesti?
Hyvä vaan, että kertoo elämän raadollisesta puolesta, ettei kaikkien tarvitse sitä itse kokea kantapään kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ylläoleva on kyllä ihan totuus ja jokainen, joka vähän tietää seksuaalivähemmistöistä tai työkentelee heidän kanssaan tietää nuo asiat.
Se, että haluat kieltää asian, jotta voit tuntea hyvää omatuntoa siitä, että olet ostanut seksiä ei poista sitä tosiasiaa, että ala on oikeasti vaarallinen ja täynnä mielenterveys- ja päihdeongelmaisia, joita käytetään hyväksi. -eri
Kannattaisiko lukea ne tekstit ihan ajatuksen kanssa? Olen mies ja myynyt seksiä kymmenille miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut youtubessa yhtä sellaista onkohan hän 23v "prostitoitua", siis väittää tekevänsä sitä omasta halustaan.. Mutta siis voi kun nuori nainen ei ymmärrä omaa tilannettaan. On alkoholisoitunut, on kokenut usean trauman lapsuudessa (koulukiusaus, äidin syöpä + kuolema, r--skaus) ja on yhä ihan sekaisin. Puhuu usein olevansa ahdistunut ja vihaavansa miehiä, mutta samaan aikaan sitten myy itseäänsä. Siinäkin taas miehet käyttää selkeästi huonossa kunnossa olevaa nuorta naista hyväksi ja tämä nainen ei vaan näe itseään arvokkaana lopettaakseen tuon.. Ja kai hän hakee jonkunlaista hyväksyntää miehiltä. Surullista.
Seksiä ostavat miehet eivät ymmärrä tai tiedä, että näillä naisilla menee huonosti. Mielestäni jatkuva ostajien syyllistäminen ja haukkuminen ei tuo lisäarvoa tähän keskusteluun. Tuo olisi tärkeää, että pidettäisi koko ajan tapetilla sitä, että millaisista taustoista nämä naiset ovat ja millaisia vaikutuksia heihin tulee ammatin harjoittamisesta.
Millä tavalla tuo teksti syyllisti ostajia? Tai ehkä omatuntosi kolkuttaa.. Tuo on kuitenkin se todellisuus prostituutiosta ja siitä, että siellä käytetään paljon huonossa jamassa (varsinkin psyykkisesti) olevia ihmisiä. Siksi sitä ei todellakaan pidä laillistaa, koska se hyväksikäyttö vain laajenee.
"Siinäkin taas miehet käyttää selkeästi huonossa kunnossa olevaa nuorta naista hyväksi"
Tuolla tavalla teksti syyllisti ostajia. Eli tekstin kirjoittaja olettaa, että aina kun mies ostaa seksiä, niin hän tasan tarkkaa tietää, että aikoo käyttää naista hyväkseen. Näin ajatellen se olisi myös tosi, että miehellä alkaa seistä, kun hän ajattelee naisen hyväksikäyttöä. Ei ole mitenkään realistista, että kaikkien seksin ostajien ajatusprosessi kulkee näin. Useimmat ihmiset eivät pahaa tehdessään ymmärrä, että mitä ovat tekemässä.Kuten tässä keskustelussa on perustellusti argumentoitu, niin nämä itsenäiset seksityöläiset eivät ymmärrä, että maksullisena naisena toimiminen on heidän kannaltaan huono juttu. Ei voi ajatella niin, että naiset ovat muka aina tiedottomia toimistaan ja miehet taas tietoisia.
No tästä naisesta kyllä NÄKEE selkeästi, ettei ole kunnossa + on aina vahvasti päihtynyt, kun myy itseään. Ei kyse ole siitä, että miehillä alkaa seisomaan, kun pääsevät hyväksikäyttämään, vaan että heillä seisoo, kun pääsevät panemaan naista (halvalla) ja oman tyydytyksen. Sillä naisen tilanteella ei heille ole väliä, vaan sillä omalla tyydytyksellä. Eivät he muuten ostaisi seksiä.
Totta. Minä myin "vapaaehtoisesti" opiskeluaikana. Nyt tajuaa että rahaa olisi saanut henkensä pitimiksi muualtakin ja että ne kokemukset ja muistot ei ollut muutaman tonnin arvoisia elämän mittakaavassa. Kamalia setiä ja heidän irstaita halujaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyn itseäni ja se on ihan 100% vapaasta omasta tahdostani. 0% hyväksikäyttöä. Voisin yhtä hyvin olla alepan kassalla.
Tykkään seksistä ja valikoin itse asiakkaani. Olen valikoinut ne silleen että ovat mukavia, yleensä komeita vanhempia varakkaita miehiä.
Kiva että palstamies on löytänyt hyvän tienestin itselleen.
Olen 24v nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just yks tindermatch totesi että haluaa mun sponssaavan häntä. Eli jos suostun sponssaamaan, niin syyllistyn rikokseen? Se harrastammeko seksiä on sivuseikka. Jos päädytään seksiin, niin eiköhän se ole meidän välinen asia.
Minkä lain perusteella epäilet tuollaista? Jos sinulla on syy epäillä, että hän on ihmiskaupan uhri, niin kannattaa lopettaa yhteydenpito välittömästi ja ilmoittaa epäilyksesi poliisille. Jos kyseessä on tavallinen suomalainen tindermatch niin en ymmärrä, mihin lakipykälään viittaat.
Tavallinen tindermatch, joka haluaa sponssirahaa ja seksiä. Ei tämän ymmärtäminen ole vaikeaa.
Miksi siis epäilet syyllistyväsi rikokseen?
No sitähän ap täällä penää että kaikki seksistä maksaminen on rikollista.
En ole väittänyt sellaista vielä, mutta nyt voin kertoa, että kannatan kriminalisointia. Naiset velvoitetaan hoito-ohjelmaan tai autetaan pois parituspiiristä ja miesten rangaistusasteikkoa säädetään samanlaiseksi kuin seksuaalirikoksissa muutenkin. Ap
Vielä 60-luvulla noin olikin, kun oli irtolaislaki. Päihdeongelmaiset ja prostituoidut vietiin pakkohoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että haluat kieltää asian, jotta voit tuntea hyvää omatuntoa siitä, että olet ostanut seksiä ei poista sitä tosiasiaa, että ala on oikeasti vaarallinen ja täynnä mielenterveys- ja päihdeongelmaisia, joita käytetään hyväksi. -eriKannattaisiko lukea ne tekstit ihan ajatuksen kanssa? Olen mies ja myynyt seksiä kymmenille miehille.
Voit valehdella kuinka paljon tahansa, mutta alasta tietävät kykenevät kyllä näkemään valheidesi lävitse.
Vierailija kirjoitti:
Miesten sairaus on jotain käsittämätöntä. Tavalliset perheeisät käy hyväksikäyttämässä jälkeenjäänyttä tyttöä. Kaikki miehet on pohjimmiltaan sikoja.
Ohoh, aika raju yleistys. Luettuani tuon jutun tunsin lähinnä hämmennystä ja vihaa. Miksi monet miehet menevät maksullisin "heppi edellä" vaikka kyseessä voi olla parituksen uhri ja vieläpä jälkeenjäänyt ihminen? Sairasta. Milloin itsehillintä lakkasi olemasta hyve? Katson alaspäin eläinten tavalla käyttäyviä miehiä.
Sanottakoon vielä, että minulla ei ole mitään intressiä kalastella "av-pisteitä" miehenä. Tämä on vain rehellinen mielipiteeni.
-M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että haluat kieltää asian, jotta voit tuntea hyvää omatuntoa siitä, että olet ostanut seksiä ei poista sitä tosiasiaa, että ala on oikeasti vaarallinen ja täynnä mielenterveys- ja päihdeongelmaisia, joita käytetään hyväksi. -eriKannattaisiko lukea ne tekstit ihan ajatuksen kanssa? Olen mies ja myynyt seksiä kymmenille miehille.
Trollauksesi on täysin turhaa, kukaan ei usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites nämä yksityisesti yrittävät naiset joilla on seksipalvelustaan ihan oma webbisivu ja missä tarkentavat tekevänsä työtä omasta tahdostaan ja omassa kodissaan. En vaan millään näe tässä miestä rikoksen tekijänä.
Oletko yksinkertainen vai trollaatko? Etkö sinä oikeasti käsitä, että parittaja voi kirjoittaa nuo tekstit millä naisia kaupitellaan. Ne ovat mainossivuja. Raatorehellinen seksitreffi-ilmoitus tuskin vetäisi kovin montaa asiakasta. Olen subutexin käyttäjä ja tarvitsen rahaa tai olen parittajan Suomeen tuoma romanialainen alaikäinen tyttö jne. Tai ei sitäkään toisaalta tiedä... Näitä kommentteja lukiessa poliisin mielipiteet vaikuttavat aivan tosilta, vaikken kannata yhtä rankkaa tuomiota. Ehdotonta pitäisi tulla kuitenkin parituksen uhrilta ostamisesta.
En ole trolli enkä yksinkertainen. Tunnen tällaisen suomalaisen naisen jolla on jo useamman vuoden ollut oma seksinmyynti verkossa ja on edelleenkin. Tekee sitä välillä myös ystävänsä kanssa kaksistaan. Eikä hän ole ainoa. Naisella on ihan tavallinen perhetausta. Jatkuvasti lomailee ulkomailla. Sinua pidän kyllä jos en yksinkertaisena niin epärehellisenä itsellesi, jos yrität selittää kaiken seksin myynnin rikollisten parittajien toiminnaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit valehdella kuinka paljon tahansa, mutta alasta tietävät kykenevät kyllä näkemään valheidesi lävitse.
Kerro toki, millä kompetenssilla sinä täällä kommentoit?
Yrität mitätöidä omat kokemukseni väittämällä minua valehtelijaksi. Nollatason argumentointia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites nämä yksityisesti yrittävät naiset joilla on seksipalvelustaan ihan oma webbisivu ja missä tarkentavat tekevänsä työtä omasta tahdostaan ja omassa kodissaan. En vaan millään näe tässä miestä rikoksen tekijänä.
Oletko yksinkertainen vai trollaatko? Etkö sinä oikeasti käsitä, että parittaja voi kirjoittaa nuo tekstit millä naisia kaupitellaan. Ne ovat mainossivuja. Raatorehellinen seksitreffi-ilmoitus tuskin vetäisi kovin montaa asiakasta. Olen subutexin käyttäjä ja tarvitsen rahaa tai olen parittajan Suomeen tuoma romanialainen alaikäinen tyttö jne. Tai ei sitäkään toisaalta tiedä... Näitä kommentteja lukiessa poliisin mielipiteet vaikuttavat aivan tosilta, vaikken kannata yhtä rankkaa tuomiota. Ehdotonta pitäisi tulla kuitenkin parituksen uhrilta ostamisesta.
En ole trolli enkä yksinkertainen. Tunnen tällaisen suomalaisen naisen jolla on jo useamman vuoden ollut oma seksinmyynti verkossa ja on edelleenkin. Tekee sitä välillä myös ystävänsä kanssa kaksistaan. Eikä hän ole ainoa. Naisella on ihan tavallinen perhetausta. Jatkuvasti lomailee ulkomailla. Sinua pidän kyllä jos en yksinkertaisena niin epärehellisenä itsellesi, jos yrität selittää kaiken seksin myynnin rikollisten parittajien toiminnaksi
No nyt ymmärrän, sehän selittää kaiken ihan normaaliksi ammatiksi.