Mihin muuttaisit? Lahti, Salo, Riihimäki vai Hämeenlinna?
Pääkaupunkiseutu on nyt nähty ja muutto ajankohtainen. Meillä on 2 yläkoululaista ja meillä vanhemmilla etätyöt, joten työ ei ole valintakriteerimme. Tunti pääkaupungista max. 2h olisi ehtona, sekä julkinenliikenne (teinien liikkuminen omatoimisesti ehdoton). Luonto tärkeä (kävelymatka) sekä nuorille turvallinen ympäristö. Myös olisi kiva jos viitsii eritellä hyvät asuinalueet ja huonot, mikäli sellaisia on.
Huom. Laitamme oman talomme vuokralle ja itse olisi tarkoitus muuttaa myös vuokra-asuntoon, jotta voimme tunnustella kaupunkia "turvallisesti"
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Salossa lapsuuteni ja nuoruuteni, nykyään asun Espoossa. Salossa tulee käytyä vanhempien luona useasti. Liikuntamahdollisuudet on kyllä tosi hyvät, urheilupuiston alue uimahalleineen todella kiva. Musta palvelut on ihan hyvät ja aina lyhyt matka kaikkialle. Julkinen liikenne lienee miinuspuoli. Itse jos muuttaisin takaisin niin voisin kuvitella muuttavani parin kilometrin säteelle keskustasta. Asuntojen hinnat on kyllä alhaalla, useasti tulee itsekin mietittyä että hullu olen kun täällä kitkuttelen ison lainan kanssa tili tyhjänä. Huumeongelmasta minulla ei ole tietoa. Mutta ylipäänsä Salon sijainti on hyvä. Reilu tunti motaria pitkin Helsinkiin ja puoli tuntia Turkuun. Ulkoilumahdollisuuksia vaikka ja kuinka, puolen tunnin matkan päässä mm ihan Mathildedal ja Teijo.
Tää on hauska. Mä muutin kolmen lapsen kanssa Vantaalta tohon urheilupuisto+kaupat+virastot +koulut ruutuun. Mä näen jo etukäteen tän että ne muuttaa Vantaalle ja kirjoittaa ton sun kirjoittamasi viestin. Yleisesti, yödösällä pääsee Stadista Helsinki Vantaan kautta himaan.
Opiskeluiden perässä todennäköisesti muutto edessä, joten tuo Riihimäen tilanne mietityttää. Asunu Lahdessa koko iän ja toki sitä miettii että millaista olisi Riihimäellä, Lahti ainakin tulee jo korvista ulos itellä. Toinen vaihtoehto on Heinola, mutta jotenki ei veri vedä sinne yhtään. Vesistöjen puute ei ole ongelma, ja jos nyt ihan pakko päästä johki veden äärelle ni voin ajaa jonnekki missä sitä on.
Satunnaisia laitapuolen kulkijoita ja polkupyörävarkaita nyt on jokapuolella joten ne ei haittaa, mutta se mikä mietityttää ni se että miten peruspalvelut toimivat Riihimäellä. Lahessa ainakin olen täysin kypsä terveydenhuollon toimintaan (kun ei toimi ni ei vaan toimi), samoin kaupunkisuunnittelussa mennään perse edellä puuhun tietyissä asioissa, ja yleinen ilme kaupungilla on kuihtunut.
Noista ei mikään. Varsinkin Salo kannattaa jättää omaan arvoonsa. Muuta ennemminkin vaikka Tampereelle.