Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin muuttaisit? Lahti, Salo, Riihimäki vai Hämeenlinna?

Vierailija
16.10.2020 |

Pääkaupunkiseutu on nyt nähty ja muutto ajankohtainen. Meillä on 2 yläkoululaista ja meillä vanhemmilla etätyöt, joten työ ei ole valintakriteerimme. Tunti pääkaupungista max. 2h olisi ehtona, sekä julkinenliikenne (teinien liikkuminen omatoimisesti ehdoton). Luonto tärkeä (kävelymatka) sekä nuorille turvallinen ympäristö. Myös olisi kiva jos viitsii eritellä hyvät asuinalueet ja huonot, mikäli sellaisia on.
Huom. Laitamme oman talomme vuokralle ja itse olisi tarkoitus muuttaa myös vuokra-asuntoon, jotta voimme tunnustella kaupunkia "turvallisesti"

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä Ap näistä?

Lahdessa olen käynyt, keskustassa, tosin viime käynnistä taitaa olla jo 7 vuotta. Lahti on mäkinen, yhtä ruma kuin Helsinki (anteeksi), mutta en tiedä elämästä siellä mitään. Sukulaiseni asui Lahdessa nuorena, mutta 70-luvun Lahtea ei voi verrata nykypäivään.

Riihimäki, en tiedä siitä mitään ja menee sekaisin aina Hyvinkään kanssa.

Hämeenlinnan ohi on ajettu monta kertaa autolla ja junalla. Serkkuni asuu siellä ja hän viihtyy hyvin. Tosin hän muutti Hämeenlinnaan maalta, eikä ole koskaan käynyt missään toisessa kaupungissa.

Salossa olen käynyt kiikalan lentokentällä, mutta Salon Salossa en ole koskaan käynyt. Mieheni taas on käynyt Salossa kaupassa, hänestä se muistutti Lohjaa.

Riihimäen ehkä jättäisin pois, se on jopa liian lähellä Helsinkiä, sekä se vesistön puute on miinus.

Lahden miinus on se, että se on ehkä turhan iso ja ne huumeet. Siellä tosin on metsää.

Hämeenlinna taas ei herätä minussa oikeastaan mitään tunnetta ei hyvää, ei pahaa.

Salo taas saattaisi olla liian etelessä, liikaa peltoja ja mahdolliset huumeet mietityttää. Salo kuitenkin vaikuttaa mielikuvissani "tutuimmalta", en osaa tätä selittää.

-AP

Muuttakaa porvooseen.

Vierailija
62/83 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika Lohjassa tai Kirkkonummessa? Eivät ole ap:n listalla, mutta kysynpä vain. Olen asunut Lappeenrannassa, Vantaalla, Espoossa, Vihdissä, syntynyt Kirkkonummella ja nyt asun Lohjalla. Meidän perheemme on viihtynyt ainakin hyvin. Asuinalue on rauhallinen, luontoa löytyy läheltä ja kaikki tarvittavat palvelut. Matkaa Helsinkiin noin tunti bussilla. Tunnin junaa tänne suunnitellaan, mutta siitä nyt ei tiedä toteutuuko. Eli heikkoutena täällä on julkiset. Pyörällä pääsee lapset kulkemaan ja vanhemmat lapset mopoilla. Ihmiset ovat vähän sisäänpäinlämpeneviä, mutta on täällä muitakin muualta muuttaneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää onko teillä kokemuksia Salon tai Lahden huumeongelmasta? Ainakin Lahdesta  olen lehdistä lukenut (vähän myös Salosta). Itseäni ei pelota huumehörhöt, mutta lasten puolesta pelkään. Ei ole pelkoa, että he alkaisivat käyttää huumeita, vaan heidän turvallisuutensa lähinnä.

Lahti on kyllä vähän ongelmallinen huumeiden (ja alkoholistien) suhteen. Paljon kertoo varmaan se, että muutama vuosi sitten suljettiin kahden korttelin päässä keskustasta ollut lasten leikkipuisto, koska paikkaa ei pystytty pitämään puhtaana huumeneuloista. Yöelämässä aneita tulee usein vastaan, jos osaa katsoa. Kerran kaveriporukkamme juhliin tuli helsinkiläisen kaverin mukana henkilö, joka baariin siirtyessämme katosi vartiksi ja tuli takaisin silmät selällään. Tyypin ensimmäinen kerta Lahdessa, mutta aika helposti oli silti onnistunut diilerinsä löytämään. Toki paljon riippuu siitä, millaisiin porukoihin lapsesi päätyvät, mutta silti en itse ehdoin tahdoin muuttaisi.

Vierailija
64/83 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika Lohjassa tai Kirkkonummessa? Eivät ole ap:n listalla, mutta kysynpä vain. Olen asunut Lappeenrannassa, Vantaalla, Espoossa, Vihdissä, syntynyt Kirkkonummella ja nyt asun Lohjalla. Meidän perheemme on viihtynyt ainakin hyvin. Asuinalue on rauhallinen, luontoa löytyy läheltä ja kaikki tarvittavat palvelut. Matkaa Helsinkiin noin tunti bussilla. Tunnin junaa tänne suunnitellaan, mutta siitä nyt ei tiedä toteutuuko. Eli heikkoutena täällä on julkiset. Pyörällä pääsee lapset kulkemaan ja vanhemmat lapset mopoilla. Ihmiset ovat vähän sisäänpäinlämpeneviä, mutta on täällä muitakin muualta muuttaneita.

Kirkkonummi on liian lähellä. Lohjalle voisin itse muuttaa, mutta mies on asunut siellä nuoruudessa ja hän taas ei halua sinne. Mutta ehdottaa saa muitakin, nuo olivat vain tuollaiset mitä on pyöritelty mielessä. Bussikin kelpaa kulkuvälineenä hyvin, minä oikeastaan pidän enemmän busseista. Mutta tavallaan se hankaluushan on siinä, että nyt kun on mahdollisuus ja halu muuttaa niin ei tiedä minne. Kaupunkeja ja kyliä niin paljon, että käy ihan työstä kun lähtee niitä itsekseen selvittämään.

Vierailija
65/83 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämeenlinnassa on se vika, että kuppikuntaista on, porukka jäyhää, kyräilevää, hitaastilämpiävää ja muutenkin hidasta. Tämä on jännä kulttuuriero, mutta en tunne juuri ketään, kuka ei hämeenlinnalaisten mielenmaisemaa myöntäisi. Eli siis Riihimäellä ja Hyvinkäällä vaikuttaa olevan heti avoimempaa ja rennompaa porukkaa, vaikka nekin on periaatteessa monen mielestä pieniä ja juntteja paikkoja. Tosin nuoret voi olla sen verran uudempaa sukupolvea täälläkin, että heissä se perushämeenlinnalaisuus ei ole niin valloillaan.

Ai niin ja julkista terveydenhuoltoa ei Hämeenlinnassa myöskään voi kehua.

Tämä on ihan totta. Opiskelukaveri sai viran Hämeenlinnasta ja muutti kaupunkiin sen perässä. Puolentoista vuoden päästä palasi takaisin, koska muualta tulleeseen suhtauduttiin todella oudoksuen. Minkäänlaisia vapaa-ajan tuttavuuksiakaan ei kaveri onnistunut hankkimaan, vaikka on ulospäin suuntautunut ihminen ja kovasti monenlaista harrastusta ja illanviettoa yritti. 

Vierailija
66/83 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salo on ihan hyvä paikka asua.

Miinuksena julkinen liikenne aika onneton ja en ehkä ollikkalasta tai rappulasta kämppää hommais..

Vierailija
67/83 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen itse juuri Lahdesta, Hollolasta ja Hämeenlinnasta. Kaikki hyviä paikkoja.

Vierailija
68/83 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkkonummi on liian lähellä. Lohjalle voisin itse muuttaa, mutta mies on asunut siellä nuoruudessa ja hän taas ei halua sinne. Mutta ehdottaa saa muitakin, nuo olivat vain tuollaiset mitä on pyöritelty mielessä. Bussikin kelpaa kulkuvälineenä hyvin, minä oikeastaan pidän enemmän busseista. Mutta tavallaan se hankaluushan on siinä, että nyt kun on mahdollisuus ja halu muuttaa niin ei tiedä minne. Kaupunkeja ja kyliä niin paljon, että käy ihan työstä kun lähtee niitä itsekseen selvittämään.

Totta, on niin paljon kivoja paikkoja että riippuu ihan itsestä mikä tuntuu kodilta. Ainoa hankaluus on vain lasten koulut, siihen pitää kuitenkin sen verran sitoutua ettei voi vaan heti muuttaa taas.

Vierailija
69/83 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millaiset julkiset Forssasta on mihinkään, mutta muuten kiva ja pieni kaupunki.

Vierailija
70/83 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Helsingistä hämeenlinnaan n1,5v sitten. Niin paskassa paikassa en ole asunut, joulukuun alussa muutin pois. Olo helpotti heti.

Onko vika juomavedessä vai missä mutta ihmiset on niin sisä sii ttosen olosia. Kunnallispolitiikka ryvettynyttä Palveluntarjoajat ammattitaidottomia itsensä kehujia. Ja sairaalakin taitaa olla ihan huipussaan potilasvahinkokorvausten maksamisessa. 

Valitettavasti hyvällä paikalla ja äkkiä käydessä näyttää kivalta mutta totuus paljastuu vasta kun sinne muuttaa.

Vielä poismuuton jälkeenkin isännöitsijäntoimisto yritti kaksoislaskuttaa, eikä ollut edes pahoillaan tapahtuneesta.

Vierailija
71/83 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan Riksuun. Mitä siellä on? Kapakoita.

Vierailija
72/83 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sisäänpäin lämpiävyys ole kaikkien maalaispitäjien tyyppivika.

Vierailija
73/83 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme Saloon 10 vuotta sitten ja lämpimästi voin suositella. Asunto kannattaa valita niin, että piirtää harpilla ympyrän Salon torilta 2 km säteellä ja valitsee sisäpuolelle jäävistä jonkun. Julkinen liikenne on heikkoa, joten nuorten täytyy päästä kulkemaan omin jaloin. Todella monella teinillä täällä onkin mopo/ skopa. Yläkoulut ja lukio on hyviä, harrastusmahdollisuudet erinomaiset. Luonto on lähellä ja kesäisin Salon tori on ihan ykkönen. Huumeista on osaa sanoa yhtään mitään, ns. tavallista elämää eläva aikuinen/ nuori ei niihin törmää. Iso plussa on 30 min ajo Turkuun ja sen kauppakeskuksiin, jos tarvis. Helsinkiin junalla 1 h 20 min.

Vierailija
74/83 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin itse Hämeenlinnan, mutta lähinnä siksi, että on ennestään tuttu ja mulla on siellä tuttuja/sukulaisia.

Vierailija
75/83 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa olen viihtynyt jo monta vuotta. Tänne sekaan vain!

Vierailija
76/83 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salossa on huumeongelmaa... :(

Muuten valitsisin sen.

H-linnaan siis.

Ja Hämeenlinnassa muka ei ole? Käveleppä illalla torin poikki ja muita et löydäkkään.

Vierailija
77/83 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saloa en tunne yhtään. Riihimäkeä en voisi kuvitella, kun järvet puuttuvat. Hämeenlinna ja Lahti kelpaisivat molemmat hyvin, ovat sentään ihan kunnon kaupunkeja.

Vierailija
78/83 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenlinna on maisemallisesti kaunis kaupunki, mut ihmiset siellä on kyllä aivan pers*estä.

Vierailija
79/83 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahti! Ihana kaupunki: kompakti koko, hienot ulkoilumaastot, järvi lähes jokaisessa kaupunginosassa ja monipuolinen asumismiljöön valintamahdollisuus.

Vierailija
80/83 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riihimäkeä haukkuvat tuskin ovat täällä asuneet..tämä on mukava kaupunki ja varmasti yksi parhaista sijainnin puolesta. Täältä on lyhyt matka kaikkialle, stadiin 40 minsaa, ja oikeastaan noin tunti koko eteläiseen suomeen. Kaupunki on nykyään myös kaunis, ihan erilainen kuin 90-luvulla. Täällä ollaan myös suvaitsevaisia, eikä normaalien ihmisten silmiin näy laitapuolenkulkijat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän