Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

7 luokalle menevälle äiti tueksi ja turvaksi ensimmäisenä koulupäivänä?

Vierailija
23.07.2006 |

Poika on kertonut että ei itse haluaisi kouluun mennä vaan haluaisi että minä (siis pojan äiti) lähtisin ensimmäiseksi päiväksi mukaan. Menisin siis ihan luokkahuoneeseen koulupäivän ajaksi. Minua vähän kauhistuttaa että jos niin teen niin pojastani tulee koulukiusattu. Mutta en haluaisi jäädä poiskaan jos poikani minut uuteen kouluun haluaa ensimmäiseksi päiväksi.

Olen miettinyt että jos opettajan kanssa voisi vaikka sopia ja valehdella oppilaille että olen kouluavustaja tms.

Miten itse toimisit tällaisessa tilanteessa? Lähtisitkö pojan mukaan?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istupa miettimään, miten olet tullut tähän tilanteeseen, että poikasi on kohta 13v, etkä osaa olla napakka vanhempi.

Tuki voi olla myös sitä, että kannustaa ja päästää irti - tai tuuppaa lasta, jos tämä ei itse uskalla lähteä.

Tuon koulukiusaamisjutun jätän omaan arvoonsa. Se ei taida nyt olla tässä se suurin ongelma, vaan se, että poikasi pompottaa sinua. Miksi et uskalla olla jämäkkä äiti?

Vierailija
2/23 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä poikaa eniten painaa yläkoulun aloittamisessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit kouluavustaja, olisit siellä joka ikinen päivä ja luuletko oppilaita niin tyhmäksi etteivät tajua? Enkä usko että opet rupeaa valehtelemaan oppilaille noin. Ja lisäks sähän tekisit töitä siellä avustajana, etkä vaan istus seuraamassa ... Kuulostaa oudolle ... Onko jotain kiusaamis-hässäkkää taustalla vai mitä?

Vierailija
4/23 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovitte koulussa, että kuraattori, opo, erityisope, luokanvalvoja tms. tukee poikaasi tai vielä parempi, jos koulussa on tukioppilaita, joista joku ottaa poikasi siipiensä suojaan.

Minusta olisi hyvä, jos saisitte asiat puhuttua, eli mikä huolestuttaa ja voisit myös kouluun viestiä näitä asioita. Sitten vain saatat poikasi koululle (esim. autolla) ja häivyt.

En ota mielelläni edes ekaluokkalaisten vanhempia ekana päivänä luokkaan.

-ope

Vierailija
5/23 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit olla varma että häntä kiusataan siitä pitkän aikaa. Kannattaa sanoa pojalle tästä.

Vierailija
6/23 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tämä ei ollut vitsi, niin johan on maailmankirjat sekaisin.

Vierailija
7/23 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan jokaisella vanhemmalla on oikeus mennä koululle,mutta kannattaa ottaa selvää mistä johtuu tuo pelko ja ottaa yhteyttä opeen. Eikös oo kavereita menossa samalle luokalle?

Vierailija
8/23 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luultavasti idea mennä sinne mukaan on kyllä ihan mahdoton. Opetusta saa toki mennä seuraamaan jne., ei siinä mitään, mutta ajattele poikasi kannalta!

Käykää vaikkapa edellisenä päivänä ennen koulun alkua yhdessä tutustumassa kouluun ja luokanvalvojaan (opet ovat koulun alkua edeltävänä päivänä yleensä koko päivän pitämässä kokouksia tulevasta lukuvuodesta eli tavoitat hyvin). Onko ongelma se, että hän pelkää että eksyy? Vai pelkääkö kavereita, varsinkin siinä tapauksessa luokanvalvojan ja opettajien hyvä olla asiasta etukäteen tietoinen.

Vierailija
9/23 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojat kun meni seiskalle niin eivät olisi päästäneet mua koulun lähellekään... eikä kyllä olisi tullut mieleenikään edes mennä.

Jutelkaa mistä on kyse niin eiköhän se siitä. Siitä voit olla varma, että jos sinne menet sen jälkeen poikaasi kiusataan asiasta ihan varmasti.

Vierailija
10/23 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri. Ei äitiä mukaan seiskalle mentäessä, ei missään tapauksessa. Millainen poikasi on luonteeltaan? Onko koulussa ennestään tuttuja kavereita?

Vierailija
11/23 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta just juttelin tytön kanssa että aion soittaa ennen koulun alkua sinne ja kysellä miten uudet oppilaat oikein osaavat mennä oikeaan luokkaan ja mikä on luokkajako? Helpottaa sitten tyttöänikin mennä sinne, vaik tosin kaverinsa kanssa varmaan meneekin. poikasi tilanne kuulostaa siltä että hän pelkää jotakin, joten keskustele mistä on kyse ja hae sitä kautta ratkaisua, ei se ole ratkaisu että menet mukaan.

Vierailija
12/23 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihinkin luokkaan. Sitten luokanvalvojan (ja tukioppilaiden, tutor-oppilaiden tms.) kanssa ollaan pari ekaa päivää ja tutustutaan taloon ja ryhmään jne.

Vierailija
13/23 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ton ikäset muuten halua äitiä kouluun jos ei jotain ole vialla ja sun kandee selvittää mikä se on!

Vierailija
14/23 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ajatellut että luokat menee iän mukaan. Eli 7-vuotiaat on 7 luokalla. 8-vuotiaat 8 luokalla jne.

ap

Vierailija
15/23 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä olen aina ajatellut että luokat menee iän mukaan. Eli 7-vuotiaat on 7 luokalla. 8-vuotiaat 8 luokalla jne.

ap

Vierailija
16/23 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pelkää juuri mopokastetta tms.? Onko hänellä kavereita, joiden kanssa voisi mennä yhdessä? Yhteydenotto kuraattoriin voisi myös olla hyvä idea!

Vierailija
17/23 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen kanssa toki voi mennä mukaan, mutta eikö teillä ole ollut jo keväällä joku kouluun tutustumispäivä tms. Ainakin meidän kunnassa ekaluokkalaiset tutustuu jo keväällä niin että käyvät " koulua" yhden päivän vanhempien kanssa...

Vierailija
18/23 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tutustunut suomen kouluun ennen kuin nyt vähäsen.

ap

Vierailija
19/23 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittele koulukuraattorille/psykologille, jos pojalla on koulupelkoa. Ei kukaan yläasteelle menevä ota äitiä kouluun mukaan vaikka kuinka pelkäisi mopokastetta (jotka ainakin täällä on jo pitkään olleet " kielletty" ).

Vierailija
20/23 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap