Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä se onnellisuus sitten on?

Vierailija
16.10.2020 |

Juttelin kaverin kanssa ja kysyin onko hän onnellinen ja vastasi, ettei ole. Hänellä työpaikka, katto pään päällä, sen verran rahaa, että pääsee käymään ulkomailla silloin tällöin ja keikoilla yms ja tyttöystävä, jonka kanssa pitäneet yhtä kohta vuoden. Hänellä myös n. 4 -vuotias tytär, jota ei tapaa kovin usein, mutta en osaa sanoa miksi, mutta tiedän, että johtuu hänestä itsestään, ei lapsen äidistä.

Milloin ihminen sitten on onnellinen? Kuvittelin aina, että ihmiset, joilla parisuhde ovat onnellisia. Eikö niin ole? Ja jos ei niin miksi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnellisuus ole ulkoisista asioista kiinni.

Minä määrittelisin onnen niin, että saa juuri sen, mitä haluaa. Eikä kaikki halua parisuhdetta, lapsia, rahaa eikä mammonaa. Onnellinen on se, joka on tyytyväinen vähään, koska yleensä sen haluaa.

Vierailija
2/23 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkiinto tai sarja epäonnistumisa josta seuraaa hyvänolon tunnnetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järrjen ja rohkeudeen tasapaiinoa.

Vierailija
4/23 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä määrittelisin onnen niin, että saa juuri sen, mitä haluaa. Eikä kaikki halua parisuhdetta, lapsia, rahaa eikä mammonaa. Onnellinen on se, joka on tyytyväinen vähään, koska yleensä sen haluaa.

Kuulostaa ristiriitaiselta. Jos onnellisuus ei ole ulkoisista asioista kiinni, niin sittenhän voi olla onnellinen vaikka ei saisi sitä mitä haluaa.

Vierailija
5/23 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu oudolta, että on parisuhteessa, mutta ei onnellinen. Sitä en käsitä. Hirveä vaiva jaksaa toista ihmistä, jos sen ihmisen kanssa olo ei edes tee onnelliseksi.

Onko täällä paikalla paljon ihmisiä, jotka ovat parisuhteessa, mutta eivät onnellisia?

Vierailija
6/23 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että päästää kaikesta irti ja kuuntelee pilvien ääniä.

Vierailija
7/23 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olosuhteet ovat samat. Terveys ja raha-asiat tosi hyvin. Olen onnellinen ja ollut kutakuinkin aina ja mieheni ei koskaan, vaikka sille hakisi kuun taivaalta. Se on luonnekysymys, geeniperimä.

Vierailija
8/23 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä että päästää kaikesta irti ja kuuntelee pilvien ääniä.

Kuuntelee pilvien ääniä? Ja millainen ääni mahtaa pilvistä lähteä 🤔

Vierailija
9/23 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä on suuri onnen tunne kun on hiljainen puhdas talo ja lapsi leikkii tuossa itsekseen höpötellen juttujaan.

Onni on ainakin itselleni hetkiä, ei pysyvä olotila.

N38

Vierailija
10/23 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ristiriitaiselta. Jos onnellisuus ei ole ulkoisista asioista kiinni, niin sittenhän voi olla onnellinen vaikka ei saisi sitä mitä haluaa.

Niin muuten kuulostaakin 😂. Ajatukseni kun muuttui tuossa kirjoittaessani.

Ekaksi ajattelin, että onhan joku valaistunut onnellinen, vaikka ei tee mitään. Onni on se, kun pystyy pysäyttämään ajatuksensa.

Ajattelin sitten slummien asukkaita, jotka voivat olla onnellisia. Mutta heidän kohdallaan kyse on siitä, että he vertaavat itseään toiseen slummissa asujaan. Eli ovat tyytyväisiä vähään. Ne taas, jotka vertaavat itseään parempiosaiseen, eivät ole onnellisia.

Vierailija
11/23 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järrjen ja rohkeudeen tasapaiinoa.

Eläämä on fatalistinen etttä sen logiiikassa elämä tuo eteeen aina uusia asioita sitä mukaaan kun sitä eläää.

Vierailija
12/23 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu oudolta, että on parisuhteessa, mutta ei onnellinen. Sitä en käsitä. Hirveä vaiva jaksaa toista ihmistä, jos sen ihmisen kanssa olo ei edes tee onnelliseksi.

Onko täällä paikalla paljon ihmisiä, jotka ovat parisuhteessa, mutta eivät onnellisia?

Ei tuo ole outoa. Ihmisellä voi olla pää sekaisin, oli parisuhdetta tai ei. Silloin ei parisuhde tuota lisäarvoa, vaan oma pää etsii vain huonoja puolia.

Minulla on parisuhde ja olen onnellinen. Ennen miestäni olin sinkku, ja olin onnellinen.

Vierailija
13/23 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olosuhteet ovat samat. Terveys ja raha-asiat tosi hyvin. Olen onnellinen ja ollut kutakuinkin aina ja mieheni ei koskaan, vaikka sille hakisi kuun taivaalta. Se on luonnekysymys, geeniperimä.

Eikö tuollainen tunnu ikävältä? Tavallaan, ettei miehesi ole onnellinen edes suhteestanne? Vai onko siitä, mutta ei muusta?

Vierailija
14/23 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole outoa. Ihmisellä voi olla pää sekaisin, oli parisuhdetta tai ei. Silloin ei parisuhde tuota lisäarvoa, vaan oma pää etsii vain huonoja puolia.

Minulla on parisuhde ja olen onnellinen. Ennen miestäni olin sinkku, ja olin onnellinen.

Tarkoitin lähinnä, että miksi pysyä suhteessa, jos ei ole onnellinen elämässään? Eikö se ole epäreilua sitä toistakin kohtaan? En minä ainakaan haluaisi, että kumppanini ei kokisi onnea edes suhteestamme. Olisi kauhea kuulla, että hän ei ole onnellinen edes siitä meidän yhteisestä suhteestamme.

Vierailija
15/23 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin lähinnä, että miksi pysyä suhteessa, jos ei ole onnellinen elämässään? Eikö se ole epäreilua sitä toistakin kohtaan? En minä ainakaan haluaisi, että kumppanini ei kokisi onnea edes suhteestamme. Olisi kauhea kuulla, että hän ei ole onnellinen edes siitä meidän yhteisestä suhteestamme.

Tuohan on vain elämää. Elämä on täynnä ylä- ja alamäkiä. Niin henkilökohtaisella tasolla kuin parisuhteessakin.

Aika usein saat elämässäsi puolisoa vaihtaa, jos tuo onnellisuus on kriteeri.... kahden vuoden välein aina siihen asti, kunnes olet 80v?

Vierailija
16/23 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito onnellisuus ei tule materiasta, vaan henkisestä hyvinvoinnista.

Vierailija
17/23 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuutta on mielenrauha.

Vierailija
18/23 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuooo ei ole aivokemiallisesti mahdollista.

Vierailija
19/23 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä on suuri onnen tunne kun on hiljainen puhdas talo ja lapsi leikkii tuossa itsekseen höpötellen juttujaan.

Onni on ainakin itselleni hetkiä, ei pysyvä olotila.

N38

Näin se on minustakin. Onni koostuu niistä tavallisen elämän pienistä hetkistä. 

M50+

Vierailija
20/23 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuooo ei ole aivokemiallisesti mahdollista.

Mieelenrauha tarkoittaa aivoissa sitä että siellä ei enää tapahdu miäään eli ihminen on käytännnöllisestikatsoen kuollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän