Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1v4kk:n tyttäreni päivä. Kuolen syyllisyyteen.

Vierailija
15.01.2014 |

Herää klo 7. Vaihdetaan vaippa, puetaan päälle, vien päiväkotiin 7.30 ja menen itse töihin 8. Pääsen klo 16, haen tytön 16.30 mennessä päiväkodista. Syödään kotona klo 17, jonka jälkeen nukahtaa iltaunille 17.30-18.30. Sitten leikkimistä ja iltapesu, klo 20 iltapuuro ja nukahtaa 21 mennessä.

Sanokaa nyt muut, että teilläkin on tällaista! 

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne isommat lapset oikeesti sen kummempia "virikkeitä" tarvii, mitä ei kotoa tai vaikkapa avoimesta päiväkodista saa. Se on vaan niin suosittu syy, kun ei jaksa lapsensa kanssa olla ja touhuta, että kun se on niin vaativa ja tarvii virikkeitä!

Vierailija
62/126 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kai tehdä lyhyempää päivää, mutta taloudellisesti se olisi aika iso juttu. Mies tekee vielä pidempää päivää, tai siis työmatkoihin menee tunti suuntaansa, joten minä joudun viemään ja hakemaan. Päiväkoti on auki 7.30-16.30 ja minulla työmatkoihin menee 20 minuuttia suuntaansa, joten minä vien ja haen.

On tämä nyt aika surkeaa. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 17:19"]

Voisin kai tehdä lyhyempää päivää, mutta taloudellisesti se olisi aika iso juttu. Mies tekee vielä pidempää päivää, tai siis työmatkoihin menee tunti suuntaansa, joten minä joudun viemään ja hakemaan. Päiväkoti on auki 7.30-16.30 ja minulla työmatkoihin menee 20 minuuttia suuntaansa, joten minä vien ja haen.

On tämä nyt aika surkeaa. 

ap

[/quote]

Jos miehesi tekee noin pitkää päivää niin kuinka teillä ei ole varaa hoitaa lasta kotona, tai edes tehdä lyhyempää päivää? Jos syyllisyys vaivaa..

Vierailija
64/126 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa tosiaan sitten niin huonot päiväkotiryhmät pienille? Minkä kokoisia ryhmiä siellä on vauvoille, siis alle 1-vuotiaille? Minkä ikäiset ovat keskenään? Kuinka monta hoitajaa on minkäkin kokoisessa ryhmässä?

Vierailija
65/126 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 15:32"]

Samanlaisia ajatuksia minulla oli, kun lapset olivat pieniä. Mitä järkeä siinä on, että hankkii lapsia ja sitten on erossa niistä päivät pitkät. Mutta niin tämä maailma makaa :(

[/quote]

Valintoja, valintoja...

[/quote]

Ois kiva tietää mikä on koulutuksesi?

Vierailija
66/126 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 15:32"]

Samanlaisia ajatuksia minulla oli, kun lapset olivat pieniä. Mitä järkeä siinä on, että hankkii lapsia ja sitten on erossa niistä päivät pitkät. Mutta niin tämä maailma makaa :(

[/quote]

Valintoja, valintoja...

[/quote]

Ois kiva tietää mikä on koulutuksesi?

[/quote]

Liittyy miten? Koska mielipiteeni on arvoton jos olen koulutukseltani x?

Vierailija
67/126 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meillä tuollaista, ei todellakaan!

Lähden töihin aamulla 07.30 ja teen töitä 08.00-12-00. Mies vie lapset päiväkotiin joskus yhdensältä, ja haen 3- ja 5-vuotiaat lapset päiväkodista 12.30.  Loppupäivä on "leikkiä ja laulua" iltaan saakka, varsinkin sen jälkeen kun mies tulee töistä 17-17.30.

Minä olen valinnut näin, ja olen tyytyväinen.

Vierailija
68/126 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne teidän miehet ovat? Mikseivät he lyhennä työpäiviään tai ole kotona? Miksi ihmeessa äidin pitäisi?

Vierailija
69/126 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän rytmi on tämä: 

Mies lähtee kahdeksan aikaan töihin, me jäädään 4 vuotiaan kanssa kotiin, heräillään ysin maissa. 

Tiistaisin ja torstaisin 4 vuotiaalla on 13-16 kerho, jossa käy leikkimässä ja askartelemassa muiden lasten kanssa. 

Muina päivinä touhuamme kotona normaaleja juttuja. 

Mies tulee kotiin 4-5 maissa ja ilta ollaan perheenä, tehdään normaaleja juttuja. 

Olen kotona kunnes lapsi lähtee eskariin. Valitsin näin jo kauan sitten ja olen oikein tyytyväinen näin. 

Rahaa riittää mukavasti, säästöjä on ja pärjäämme oikein hyvin vaikken tienaakaan kuin lapsilisän kuukaudessa.

Vierailija
70/126 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 17:39"]Ei ole meillä tuollaista, ei todellakaan!

Lähden töihin aamulla 07.30 ja teen töitä 08.00-12-00. Mies vie lapset päiväkotiin joskus yhdensältä, ja haen 3- ja 5-vuotiaat lapset päiväkodista 12.30.  Loppupäivä on "leikkiä ja laulua" iltaan saakka, varsinkin sen jälkeen kun mies tulee töistä 17-17.30.

[/quote]

Ah, ihana ku joku taas pääsi pätemään kun on niiiin paljon fiksumpi ja älykkäämpi ja kauniimpi ja parempi äiti ja vaikka mitä muuta kuin ap. Todellakin sympatiat ap:lle, itsellä syyllisyys jo normipäivistä.

Vierailija
71/126 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 17:39"]Ei ole meillä tuollaista, ei todellakaan!

[/quote]

Ah, ihana ku joku taas pääsi pätemään kun on niiiin paljon fiksumpi ja älykkäämpi ja kauniimpi ja parempi äiti ja vaikka mitä muuta kuin ap. Todellakin sympatiat ap:lle, itsellä syyllisyys jo normipäivistä.

[/quote]

No mitä, miksei omista valinnoistaan saa olla ylpeä? Aphan kysyi että onko muilla samalaista. No ei ole. 

Vierailija
72/126 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä onko miehelläsi syyllinen olo? Entä jos hän alkaisi tehdä lyhyempää päivää? Tai kumpikin tekisi 89% jolloin hoitopäiviä olisi vähemmän . Miksi se aina olisi äiti, jonka on jäätävä kotiin? Sitä paitsi aiemmin lapset on vity jo muutaman kk ikäisinä hoitoon, ja monissa maissa näin tehdään vieläkin. Ajattele myös omaa eläketurvaasi.

Vierailija
73/126 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden arvostelijoiden mielestä olisi varmaan parempi jos lasten hankkimiselle olisi olemassa ehtoja kuten korkea koulutus, vakituinen työsuhde, paljon omaisuutta, mahdollisuus olla vuosia pois töistä (ja työ tietysti säilyisi sellaisenaan josta pois jäi) jne jne...Varmasti kuka tahansa äiti pitäisi lapsensa kotona vähintään 3 vuotiaaksi asti, mutta ei se vaan aina ole taloudellisesti mahdollista.

Vierailija
74/126 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 17:48"]

Näiden arvostelijoiden mielestä olisi varmaan parempi jos lasten hankkimiselle olisi olemassa ehtoja kuten korkea koulutus, vakituinen työsuhde, paljon omaisuutta, mahdollisuus olla vuosia pois töistä (ja työ tietysti säilyisi sellaisenaan josta pois jäi) jne jne...Varmasti kuka tahansa äiti pitäisi lapsensa kotona vähintään 3 vuotiaaksi asti, mutta ei se vaan aina ole taloudellisesti mahdollista.

[/quote]

Se on nimenomaan niitä valintoja..

Ei mulla ole korkeaa koulutusta, vaikka olen kotiäiti.

Vierailija
75/126 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hankkiai lasta tuollaisiin oloihin.

Vierailija
76/126 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 17:46"]

[/quote]

[/quote]

No mitä, miksei omista valinnoistaan saa olla ylpeä? Aphan kysyi että onko muilla samalaista. No ei ole. 

[/quote]

En pitäisi mitenkään itsestään selvänä, että kotona nököttävä av:lla surffaava äiti on mitenkään absoluuttisti parempaa seuraa lapselle kuin päiväkodin koulutettu henkilökunta ja ikätoverit. 

Parhaimpia vanhempia ovat ne, jotka ovat aktiivisia, liikkuvia ja terveitä ihmisiä, jotka aktivoivat myös lapsensa. Tällaisissa perheissä ei notkuta kotona illasta toiseen, tai kutsuta puistossa nököttämistä ulkoiluksi.

Eli ei ne kellonajat, vaan se, mistä se elämä ja sen sisältö koostuu. 

Vierailija
77/126 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saman ikäinen poika nukkuu päikkärit vielä illalla, hoidossa nukkuu lyhyet unet. Eli hoitopäivät ovat jokseenkin tuollaisia. Onneksi on myös vapaapäiviä, jotka voi pyhittää lapselle.

Vierailija
78/126 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän vaikea sanoa mitään, kun ei ole ollut vastaavaa tilannetta. Lapset olivat 2,5 ja 4,5-vuotiaita, kun menivät hoitoon. Tein lyhennettyä päivää niin kauan kuin mahdollista. En osaa ajatella taloutta ja lapsia samassa lauseessa. Kun viettää aikaa enemmän kotona myös menot ovat selvästi pienemmät, houkutukset vähenevät. Eri asia on, jos teillä ei ole varaa ruokkia lasta ja ostaa hänelle vaippoja ja vaatteita, jos teet lyhyempää työaikaa. Peesaan edellisä, elämä on valintoja.

Vierailija
79/126 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 17:52"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 17:46"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En pitäisi mitenkään itsestään selvänä, että kotona nököttävä av:lla surffaava äiti on mitenkään absoluuttisti parempaa seuraa lapselle kuin päiväkodin koulutettu henkilökunta ja ikätoverit. 

Parhaimpia vanhempia ovat ne, jotka ovat aktiivisia, liikkuvia ja terveitä ihmisiä, jotka aktivoivat myös lapsensa. Tällaisissa perheissä ei notkuta kotona illasta toiseen, tai kutsuta puistossa nököttämistä ulkoiluksi.

Eli ei ne kellonajat, vaan se, mistä se elämä ja sen sisältö koostuu. 

[/quote]

Minä taas en yleistäisi näin, saatika mollaisi niitä jotka kotiin jäävät. 

Monella lapsi käy kerhoissa, puistoissa jne jossa tapaa kavereita. Eivät ne neljän seinän sisällä ole, vaikka äiti joskus olisikin palstalla. Naurettava yleistys. 

Vierailija
80/126 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En pitäisi mitenkään itsestään selvänä, että kotona nököttävä av:lla surffaava äiti on mitenkään absoluuttisti parempaa seuraa lapselle kuin päiväkodin koulutettu henkilökunta ja ikätoverit. 

"

Yleistetäänkö lisää? 

En pitäisi mitenkään itsestään selvänä, että päiväkodissa ylisuuressa lapsiryhmässä oleva lapsi olisi onnellisempi ja virikerikkaampi kuin kotiäidin seurassa.