Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä miksei kouluopetusta ala-ja yläasteella eritytetä kokonan lahjakkaisiin ja vähemmän lahjakkaisiin ja erikoisopetusta vaativiin oppilaisiin?

Mao Tse Tung
16.10.2020 |

jos on esim kolme luokkaa samaa ikäryhmää ja jokaisessa on 4-5 eritysopetusta vaativaa lasta plus sen lisäksi 2 häirikköä, miksei näitä eritystukea tarvitsevia laiteta ihan omaan ryhmäänsä ja harvat ja valitut saisivat porhaltaa omaa tietään kohti menestystä , näin ei heitä turhauttaisi kun toiset häirilöi tai hitaammat ovat jäljessä opetuksessa ja tehtävissä tai osa tarvitsee jo maahanmuuttotaustan takia erityistä kielen opiskelua

jos olisi 1. eritysilahjakkaiden luoka-osasto ja näistä yhteiskujnhta voisi rakentaa johtajia ja menestyjiä eli 9-10 opilaat
2. keskivertoduunarit, joilla numerot on 6-.8, nämä olisivat muurahaispesän kehurtajia ja työläisiä eli duunareiksi tulevat ja sairaanhoitajat

3- alaluoka jossa on ertyistukea tarvitsevat ja häiriköt. Nämäkin voisivat vähitellen nousta toiselle tai kolmannellle tasolle kun perusasiat on opittu

näin yhteiskunta olisi tehokas

ainoa ongelma on se, että alin ryhmä saattaa ghettoutua ja niin tästä voi muodostua ns loosereiden ryhmä ja yhteiskuntaa hajoittava ala-kulttuuri, mutta näin pelastettaisiin ryhmä A ja B ja kaikki saisivat rauhassa opiskella harmoniassa

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea aloitusta, mutta otsikon kanssa olen samaa mieltä. Kunhan pienluokatkin jaetaan rauhallisiin oppimisvaikeuksisiin ja sitten eri luokat häiriköille ja väkivaltaisille.

Vierailija
2/87 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on eriytetty aikaa sitten. Lahjakkaat opiskelee painotuksissa. Monin paikoin siellä lähiluokalla on reilusti alle puolet lapsista, joiden lähikoulu se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän tää yhteiskunta ole hajoamassa muutenkin niin ihan sama, antaa oppilaiden leikkiä ja tehdä mitä lystää

Vierailija
4/87 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häiriköt pistäisit samaan kuin ne joilla vaikeuksia jo? Ne parhaat oppilaat ei niistä mölyapinoista mitenkään kärsi.

Vierailija
5/87 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun luokalla ala-asteella on luokassa 5 erityistukea vaativaa lasta ja sen lisäksi 2 -3 häirikköä, jotka muuten selviävät hyvin kokeissa kyllä. Välillä näitä eritytytään kun on resursseja ottaa mukaan ohjaajia ja resurssiope silkloin kaikki on rauhallista kuin jehovan todistajien paratiisissa.

Vierailija
6/87 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 80-luvulla oli jonkinlainen kokeilu, jossa yläasteen kielet ja matematiikka eriytettiin kolmeksi eri tasoksi, suppea, keski ja laaja. Se oli mun mielestä ihan hyvä, en tiedä miksi ei jatkettu. Varmaan rahan takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/87 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiriköt ei ole aina tyhmiä ja lahjattomia, osa heistä toki on. Mutta siksi arveluttavaa laittaa heidät samankaltaisten kanssa.

Vierailija
8/87 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käytännössä tämä jako toteutettaisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/87 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entä sitten kun ne häiriköt on niitä kympin oppilaita? Pistetäänkö heidät silti sinne erityistarpeellisten joukkoon turhautumaan vielä enemmän?

Vierailija
10/87 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis häiriköt pistäisit samaan kuin ne joilla vaikeuksia jo? Ne parhaat oppilaat ei niistä mölyapinoista mitenkään kärsi.

Parhaat oppilaat eivät taas voi opiskella asioita eteenpäin, kun pitää odotella, että mölyapinatkin tajuavat ne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/87 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tämä malli toteutettiin tasokursseilla, joita oli matematiikassa ja kielissä. Aoukoulu oli niitä varten, jotka ei pärjänneet ilman erityistä tukea. Ongelma nuorille oli tarkkailuluokka ja koulukoti. Vasemmistolaisten ideologiaan ei kuulu se, että toiset on fiksumpia kuin toiset. Kaikille pitää olla yhtä vaikeaa.

Vierailija
12/87 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiriköt ei ole aina tyhmiä ja lahjattomia, osa heistä toki on. Mutta siksi arveluttavaa laittaa heidät samankaltaisten kanssa.

tuo on totta, osa häiriköistä on vain liian villejä ja liikaa energiaa. omalla luokallani yksi villeimmistä kakaroista osaa parhaiten englantia ja muutkin aineet menee kokeessa yleensä hyvin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/87 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten käytännössä tämä jako toteutettaisiin?

no jos on esim 3 eri luokkaa tietylle vuositasolle, esim. 4-luokalle niin 1 ope opettaa "tarkkiksia" 2. opettaa duunariluokkaa ja 3. parasta a-ryhmä, eikä niijn että kaikki 3 opettajaa opettaa vain omaa luokkaansa, jossa kaikki hyvät ja huonot tapaukset on sekaisin

(:

Vierailija
14/87 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta entä sitten kun ne häiriköt on niitä kympin oppilaita? Pistetäänkö heidät silti sinne erityistarpeellisten joukkoon turhautumaan vielä enemmän?

Kympin oppilaille pitää tarjota enemmän haasteita ettei jää aikaa turhautumiselle. Niin muualla maailmassa toimitaan. Suomessa turhautuu fiksut ja tyhmät. Eri syistä tosin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
15/87 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eriytetään sen verran kuin resurssit riittävät. Yksilöllinen opetus ja ohjaus olisi ihanne, mutta se vaatisi lisää erityisopettajia ja koulunkäyntiavustajia ja pienemmät opetusryhmät. Koulun aikuisten määrä kolminkertaistuisi. Onko meillä rahaa maksaa palkka näille aikuisille?

Vierailija
16/87 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis häiriköt pistäisit samaan kuin ne joilla vaikeuksia jo? Ne parhaat oppilaat ei niistä mölyapinoista mitenkään kärsi.

Parhaat oppilaat eivät taas voi opiskella asioita eteenpäin, kun pitää odotella, että mölyapinatkin tajuavat ne.

Ne apinat tai tukea saavat eivät välttämättä ole tyhmiä.

Vierailija
17/87 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasokursseja on toivottu takaisin siitä asti kun ne lakkautettiin.

Ap:n visiossa ei ole kuin se vika, että johtajuuden oletetaan vaativan älyä. Tutkitusti johtajuus ei edellytä niinkään älykkyyttä, kuin sosiopaattisia taipumuksia. Yleneminen ja tuloksellinen johtaminen kun on helpompaa, kun ei näe muita ihmisinä vaan välineinä.

Eli johtaja- ainesta on ehkä erityisesti niissä öykkäreissä, jotka ei ota muita huomioon.

Vierailija
18/87 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei numerot ala-asteella välttämättä korreloi tulevaisuuden potentiaalin kanssa ollenkaan. 

Vierailija
19/87 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta entä sitten kun ne häiriköt on niitä kympin oppilaita? Pistetäänkö heidät silti sinne erityistarpeellisten joukkoon turhautumaan vielä enemmän?

Kympin oppilaille pitää tarjota enemmän haasteita ettei jää aikaa turhautumiselle. Niin muualla maailmassa toimitaan. Suomessa turhautuu fiksut ja tyhmät. Eri syistä tosin.

kympin oppilaat, joita on muutama niitäkin luokalla saavat tehdä hieman eteenpäin tehtäviä ja sitten lisätehtäviä, mutta sitten ne tulee sanomaan että "ope mitä mä sitten teen?", "no mee auttamaan jotain toista", osa on vielä niin kilttejä että menee, toiset tekee muuta eli piirtelee lopputunnin, sitten ne lopulta kysyy saako mennä kännykälle se on kyllä se viimeinen koska kohta kaikki muutkin on siellä pelaamassa.

Vierailija
20/87 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristöaktiivi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten käytännössä tämä jako toteutettaisiin?

no jos on esim 3 eri luokkaa tietylle vuositasolle, esim. 4-luokalle niin 1 ope opettaa "tarkkiksia" 2. opettaa duunariluokkaa ja 3. parasta a-ryhmä, eikä niijn että kaikki 3 opettajaa opettaa vain omaa luokkaansa, jossa kaikki hyvät ja huonot tapaukset on sekaisin

(:

Ei ä. Vaan millä perusteella jakaisit oppilaat luokkiin.