Pienituloiset... Käyttekö koskaan etelänlomilla tms?
Surettaa oma pienituloisuus. Elämä olisi niin kovin erinäköistä, jos miehen kanssa olisimme edelleen yhdessä, mutta nyt kun yksinhuoltajana yritän tarjota lapselle kivaa lapsuutta, harmittaa kun ei rahat riitä ikinä mihinkään "kunnon" lomaan. Ei päästä Egyptiin tai Lagolandiin tms. paikkoihin. 200 euroa pitäisi pystyä laittamaan sivuun joka kuukausi, mutta milläs tuon nyt muka pystyisi. :(
Kommentit (88)
Joo, mutta silloin kannattaa unohtaa pakettimatkat ja etsiä lennot tarjouksesta ja majoitus erikseen. Kimppamajoitus yhdessä kaverin kanssa on hyvä vaihtoehto hotellille, eli voit vuokrata puoliksi lomahuoneiston Interhomesta tai vastaavasta.
ensi kesälle halpa esimerkki. Varaa lennot Turusta Gdanskiin Wizzairilta, esim. 21.-26.6., maksaa sinulta ja lapseltasi edestakaisin 220 e. Kolmen tähden keskustahotellista irtoaa teille huone noin kolmella sadalla. Paikan päällä on halpaa. Gdanskissa on kiva vanha kaupunki ja historiallista nähtävää (se on siis entinen Danzig), ja likellä on mahtavat hiekkarannat. Väitän, että kokonaisuudessaan syömisineen toteutat tuon n. 700 eurolla.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 15:53"]
Joo, mutta silloin kannattaa unohtaa pakettimatkat ja etsiä lennot tarjouksesta ja majoitus erikseen. Kimppamajoitus yhdessä kaverin kanssa on hyvä vaihtoehto hotellille, eli voit vuokrata puoliksi lomahuoneiston Interhomesta tai vastaavasta.
ensi kesälle halpa esimerkki. Varaa lennot Turusta Gdanskiin Wizzairilta, esim. 21.-26.6., maksaa sinulta ja lapseltasi edestakaisin 220 e. Kolmen tähden keskustahotellista irtoaa teille huone noin kolmella sadalla. Paikan päällä on halpaa. Gdanskissa on kiva vanha kaupunki ja historiallista nähtävää (se on siis entinen Danzig), ja likellä on mahtavat hiekkarannat. Väitän, että kokonaisuudessaan syömisineen toteutat tuon n. 700 eurolla.
[/quote]
Pakettimatkoja saa todella edullisesti. Vähän vaatii aikaa ja vaivaa. Kärsivällisyyttä. Helppoa ja huoletonta. Kannattaa hyödyntää erilaisia tarjouksia. Niin minäkin teen. On saatu useita reissuja niin, että pakettimatka kahdelle on ollut alle 400€. Päälle matkakassa.
t. se 1500€ jne
64, ei pidä paikkansa kuin määrittelemättömällä majoituksella ja äkkilähdöillä. Jos haluaa valita kohteen ja ajankohdan itse etukäteen, valmismatkat ovat huonoin vaihtoehto.
63, matkatoimistossa monta vuotta työskennelleenä
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 16:13"]
64, ei pidä paikkansa kuin määrittelemättömällä majoituksella ja äkkilähdöillä. Jos haluaa valita kohteen ja ajankohdan itse etukäteen, valmismatkat ovat huonoin vaihtoehto.
63, matkatoimistossa monta vuotta työskennelleenä
[/quote]
Kummasti olen itse onnistunut ostamaan edullisia matkoja matkatoimistoilta. EI äkkilähtöjä. Majoitus ollut tiedossa eli ei siis määrittelemätön. Ja aina meillä on kriteerinä se, että aamiainen on oltava. Onhan näitä matkamessutarjouksia, facen ystävätarjoukset, lomavalvojaiset, 2 yhden hinnalla jne
Minä seuraan tilannetta. Matkustan kohtuuullisen paljon ja olen varsin tietoinen etenkin omista valinnoista ja kustannuksista. Juurikin olen ostanut matkan elokuulle hyvällä hinnalla tarjouksesta. Tosin ei alita 400 euroa, mutta hinta on huokea. 440e 2 aikuista.
t. se sama 1500€ jne
Kauas matkustamattomuutta jo komeasti perustella ekologisuudella, ettei halua matkustaa lentämällä ;-).
Ei mutta oikeasti. Meillä toinen kotona lasten kanssa, toinen opiskelija. Kolmelapsinen perhe. Tukholmassa ja Tallinnassa on risteilty max kerran vuodessa. Tämä tulotaso on oma valinta, ja valintaa tehtäessä tiedettiin että ulkomaanmatkat on sellaista ekstraa mihin ei ole varaa. Tai tavallaan kai olisikin, mutta on valittu käyttää rahat muuhun, mm siihen ettei ruuasta hirveästi tingitä ja käytössä on luotettava auto johon kaikki mahdutaan. Varmaan matkustetaan jonkin verran kunhan molemmat on työelämässä, mutta tuskin meistä mitään "kerran vuodessa ulkomaille"-matkaajia koskaan tulee. Kotimaassa tykätään kyllä tehdä päiväretkiä tai parin päivän reissuja majoittuen joko jossain tosi edullisessa mökissä tms tai ystävien/sukulaisten luona.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 21:06"]
Minua vähän kummastuttaa yleinen käsitys, että loma on sitä parempi mitä kauempana ja kuumemmassa ollaan tai mitä suurempaan huvipuistoon pääsee touhottamaan. Egypti tulee kalliiksi lentolippujen puolesta, Tanska on muuten kallis. Valitkaa joku halvempi lähellä oleva kohde? Minä uskon, että etenkin lapsille mikä vain maa on varsin jännä kokemus. Legoland löytyy vain Tanskasta, mutta pieniä vähemmän tunnettuja huvi- ja seikkailupuistoja löytyy vaikka mistä. Usein ne voivat olla lopulta jopa parempia, koska ne ovat halvempia ja vähemmän ruuhkaisia (joka laitteeseen ei tarvitse jonottaa puoli tuntia).
Itse olen aina pienituloisenakin matkustellut. Se vaatii kompromisseja, mutta voin sanoa ettei yksikään loma ole ollut pettymys. Läheltäkin löytyy vallan upeita kohteita.
[/quote]
Legolandeja on kyllä Tanskan lisäksi ainakin Englannissa ja Saksassa.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 00:19"]
Levottomuutta ei Espanjasta kyllä bongaa. Espanjalaiset ovat itse asiassa hyvin rauhallinen kansa, vaikkakin kovaääninen. Vastaavanlainen jumalattomuus, mitä Suomi on pullollaan, täällä on kantaväestön keskuudessa harvinaista. Humalaisia ei juuri näy, eikä kuulu. Jos kuuluu, niin puhuvat (huutavat) kyllä lähes poikeuksetta brittienglantia. Juna-asemat ovat siistejä, hisseistä ei haise pissa eikä kakka kuten Helsingin lähijunien asemilla. Avioerot ovat myös hyvin harvinaisia, vrt. tähänkin ketjuun kirjoittaneista moni on yh. Kyllä tänne kannattaa tulla sydäntään lämmittämään.
[/quote]
Saatat olla Espanjan ja espanjalaisten suhteen muuten oikeassa, mutta tuossa avioeroasiassa olet kyllä väärässä.
Avioerot ovat Espanjassa yleisempiä kuin missään muussa Euroopan maassa. Varmasti siellä on myös paljon yh-perheitä.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 15:07"]
Oon kieltämättä vähän kateellinen siun 5-6 viikon lomista per vuosi. Kun itsellä ei oo sitä lomaakaan noin paljon :( pitäis vissiin päästä sellaiseen duuniin että ois.
[/quote]
Niin nämä on niitä omia valintoja. Ja muistaa pitää myös se, että kaikkea ei aina voi saada. Jotain saa ja jostain toisesta asiasta taas luopua.
t. se 1500€ ja 5-6 lomamatkaa vuodessa