Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienituloiset... Käyttekö koskaan etelänlomilla tms?

Vierailija
14.01.2014 |

Surettaa oma pienituloisuus. Elämä olisi niin kovin erinäköistä, jos miehen kanssa olisimme edelleen yhdessä, mutta nyt kun yksinhuoltajana yritän tarjota lapselle kivaa lapsuutta, harmittaa kun ei rahat riitä ikinä mihinkään "kunnon" lomaan. Ei päästä Egyptiin tai Lagolandiin tms. paikkoihin. 200 euroa pitäisi pystyä laittamaan sivuun joka kuukausi, mutta milläs tuon nyt muka pystyisi. :(

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan aika pienituloisia, mutta tehdään pari reissua vuodessa. Nyt lähdetäään keskiviikkona viikoksi Kanarialle. Se on se meidän juttu. Muuten eletään pientä elämää. Tai okei, on meillä omakotitalo ja uudehko auto, mutta en juurikaan panosta itseeni. Käyn kampaajalla harvoin, vaatteet on ryntteitä jne. Meidän harrastus on matkat. Lapset toki harrastaa, mutta omat menot on ihan minimissä, koska ne matkat...:)

Vierailija
62/88 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa, jos ei ole koskaan käynyt missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt reissuun, viime vuonna Italiassa 2 kertaa yhteensä 3 viikkoa. Tänä vuonna suunnittelen kuukauden matkaa ei eurooppaan jossa olen aiemminkin ollut muutaman kerran, olen käynyt manner Kreikassa ja olin kuukauden , Rodoksella viikon. Tosin täytyy sanoa että ei pelkästään palkkatulot kysymyksessä.

Vierailija
64/88 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 21:20"]

Minne ja miten 2400€ kahdelle? Mekin menemme mieheni kanssa talvilomalla viikoksi lomalle. 4 tähden all inc. Matka + käyttöraha 1500€.

[/quote]

No esimerkiksi siten, jos menee talvilomalle alpeille. Niin all inc. maksaa kahdelle hengelle 4 tähden hotellissa noin 1000€/hlö ja siihen sitten päälle käyttörahat, niin eikös se 2400€ mene kohtuu helposti. Kun päälle laskee vielä siirtymisen suomessa Helsinkiin niin lähestytään jo 3000€ kahdelta hengeltä.

[/quote]menopaluu lento ja katsoo netistä hotellia, ei tarvi olla edes neljäntähden. Liikaa jos yhteen viikkoon saa kulumaan 3000 eu, sitten on olemassa äkkilähtöjä

Vierailija
65/88 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 00:15"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 23:55"]

Olen opiskeija ja käyn vähintään kerran vuodessa ulkomailla opintolainalla. 

[/quote]

Tiedät kai, että opintolaina pitää maksaa takaisin.

[/quote]

Tiedän tietenkin, mutta sitten kun minulla on sitä rahaa ollessani kokopäivätyössä, niin minulla ei ole aikaa matkustaa. Matkustan siis nyt, sillä matkaileminen on mielestä yksi elämän ihanimmista asioista.

[/quote]

Minä tein juuri noin! Valmistumisen jälkeen tulot nousevat niin paljon, että opintolainan maksaa nopeasti takaisin (kunhan siis vaan opiskelee alalle, jossa työllistyy). Kiersin Eurooppaa ristiin rastiin ja kävin myös Keniassa ja useammassa aasian maassa. Ainoa mikä jäi harmittamaan oli se, etten lähtenyt Australiaan ns. Working holiday - matkalle. Nyt perheellisenä sinne lähtö tuntuu aika kaukaiselta haaveelta... :/

Vierailija
66/88 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienituloinen (brutto 40k€/vuosi) enkä matkustele kotimaata ja naapurimaita lukuunottamatta. En halua käydä halpakohteissa (alanya yms) niin olen mieluummin matkustamatta. Kerran säästimme hartaasti ja kävimme Karibialla, tuo oli sellainen unelmaloma ettei ole tehnyt enää mieli mihinkään saastaisiin turistirysiin.

Vierailija
67/88 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voi säästää kuukausittain pienen summan. Mikäli kuukauden loma putkeen niin siinä ehtii hyvin lähteä äkkilähtömatkalle. Saattaa päästä alle 200 eu tai ottaa menopaluu lennon, se tosin vaatii edes välttävää enkun taitoa, hieman seikkailumieltä

Vierailija
68/88 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään, mutta ei välttämättä joka vuosi. Viime vuonna oltiin Kanarialla. Viikon loma kahdelle aikuiselle+ kahdelle lapselle maksoi yhteensä vähän päälle tonnin+ostokset. Ollaan oltu pari kertaa kauempanakin. Harrastetaan omatoimimatkailua, siinä säästää jonkin verran. Ei edes haluta mitään all-inclusive-lomia. Tulot ovat tällä hetkellä pienet, koska mies matalapalkkaduunissa ja itse hoitovapaalla, silti maksetaan isoa asuntolainaakin kokoajan pois... Sitä vaan haluan sanoa, että uskon kyllä se on mahdollista, jos tarpeeksi sitä vaan haluaa. Mutta eihän kaikki pidä matkailua niin tärkeänä, ja käyttävät rahansa mielummin johonkin muuhun ja sekin on ihan fine.

Vierailija
69/88 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostin halpalennot Etelä-Eurooppaan ja vuokrasin kämpän 2 viikoksi. 2 henkeä 650e yhteensä. Käyttövarat on samat kuin Suomessakin. Halvemmassa maassa sillä rahalla saa enenmän. Tietysti joudun itse tekemään ruokaa ja muut kotityöt lomallakin. Silti se on erilaista. Joku ajattelee ettei tuo ole lomaa, meille se on. Meri ja jotain uutta ja erilaista riittää. Kyllä tuossakin tietysti on säästämistä. Lennot maksoin kuitenkin jo 6kk ennen matkaa eli kaikkia ei tarvitse maksaa samalla kertaa. Luksusta tai legolandiaa en himoitse. Veisin lapsen jollain keinoin Legolandiaan, jos se olisi hänelle tärkeää. Ei siellä ole kovin moni kaveri käynyt. Peruutuspaikkojakin saa edullisesti.

Vierailija
70/88 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se matkustelu välttämättä sen lapsen elämää sen onnellisemmaksi tee. Voittehan te silloin tällöin aina käydä, vaikka syömässä, keilaamassa, uimahallissa tms? En minäkään lapsuudessani päässyt ulkomaille matkustelemaan suurilukuisen perheen takia, mutta ehtiihän sitä sitten.

Vierailija
71/88 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:59"]

Surettaa oma pienituloisuus. Elämä olisi niin kovin erinäköistä, jos miehen kanssa olisimme edelleen yhdessä, mutta nyt kun yksinhuoltajana yritän tarjota lapselle kivaa lapsuutta, harmittaa kun ei rahat riitä ikinä mihinkään "kunnon" lomaan. Ei päästä Egyptiin tai Lagolandiin tms. paikkoihin. 200 euroa pitäisi pystyä laittamaan sivuun joka kuukausi, mutta milläs tuon nyt muka pystyisi. :(

[/quote]

Luen matkakirjoja. Pieniosaisuuden lisäksi inhoan kauas matkustamista. Kotimaan matkailua kannatan periaatteellisista syistä.

Vierailija
72/88 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödynnä tarjoukset. Itse varasin juuri tuttuun kreikkalaiskylään kahden hengen reissun hintaan 550 euroa. Siihen olisi saanut lisävuoteella samaan hintaan kolmannenkin, eli reilulla 800 eurolla kolme henkeä. En tajua miksi jotkut maksavat perusetelänreissuista tuhansia euroja kun ei ole mitään tarvetta. Egyptissä olemme käyneet monet kerran ihanissa 4-5 tähden AI-hotelleissa hintaan 500e/vk/henkilö. Ja jotkut toiset saavat samaan matkaan uppoamaan 5 tonnia. Noh, ilmeisesti köyhä osaa katsoa hintaa ja rikas ei.

Vierailija
73/88 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, silti käyn monta kertaa vuodessa ulkomailla. Kyse on priorisoinnista, mikä kenellekin on tärkeää (asun halvasti, minulla ei ole autoa yms). Äkkilähtöjä saa todella halvalla välillä ja kannattaa seurata eri sivustoja. Nytkin bongasin tarjouksen, jossa lennot Helsingistä+hotellimajoitus viikoksi+retkiä Turkissa maksaa 189€/hlö. Lähtisin, jos en olisi jo varannut muuta reissua.

Vierailija
74/88 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy. Millä rahoilla matkustaisin kun asuntolainan maksuun jayhtiövastikkeeseen menee 1450 nettopalkasta 500 joka kuukausi. Pitäsikö minun lopettaa syöminen:D

Vierailija
75/88 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 2600 €/kk pieni palkka? Miehelläni on korkeakoulututkinto ja pitkä työkokemus ja hän saa tuon verran! Olen pitänyt sitä suht hyvänä ; mikä siis on hyvä palkka netto/kk ? Ja miten vaativasta työstä?

Matkustelusta eivät kaikki pidä eli ei aina ole kyse rahastakaan. Lapsille riittä uusi ja erilainen lähempänäkin. Pääasia, että vanhemmatkin ovat siitä innostuneita ja jakavat sen lapsen kanssa.

Vierailija
76/88 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, toipa onkin se suurin syy, miksi ei oo tullut siellä alpeilla käytyä. Viimeksi kun olin alpeilla tulee siitä nyt keväällä jo 15 vuotta, silloin olin opiskelija ja sellaisella bussireissulla mentiin Ranskaan alpeille laskettelemaan. Se oli edullinen reissu, mutta en kyllä jaksais enää bussiin lähteä istumaan tuota matkaa.

Nykyään alppien sijaan vaimon kanssa on noita noin viikon mittaisia lomia tai pidennettyjä viikonloppuja ja juurikin samoin kuin sinulla 'se 1500€'. Eli täältä ensin autolla hki-vantaalle (menee noin 80€ parkkimaksuineen), ja sieltä edulliset lennot noin 200€/hlö meno-paluu, ja siihen päälle asuminen, riippuen kaupunkilomista, mutta jotain 35 - 100/yö. Siitä sit halvimmillaan voi päästä viikon reissuna 600€ + käyttörahat. 

Vierailija
77/88 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kieltämättä vähän kateellinen siun 5-6 viikon lomista per vuosi. Kun itsellä ei oo sitä lomaakaan noin paljon :( pitäis vissiin päästä sellaiseen duuniin että ois.

Vierailija
78/88 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 15:07"]

Oon kieltämättä vähän kateellinen siun 5-6 viikon lomista per vuosi. Kun itsellä ei oo sitä lomaakaan noin paljon :( pitäis vissiin päästä sellaiseen duuniin että ois.

[/quote]

No meillä ainakin on ihan normilomat 5 vkoa (4 lakisääteistä kesällä ja 1 talvella) mutta kun ne sijoittaa sopivasti niistä tuleekin n 6 vkoa. Esim viime kesänä olimme eurooppaa kiertelemässä 27 pv (lomapäiviä meni 21) ja nyt talvilomalla 13 pv - lomapäiviä meni 9, jos olisi lähtenyt jo jouluaatonaattona lomaa olisi tullut 16pv!

Jos on normaalissa päivätyössä siitä kertyy em 4+1 vkoa lomaa 1 täyden lomanmääräytymisvuoden jälkeen.

Vierailija
79/88 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko etelänlomilla Kanariaa tai vastaavaa? 

Keskituloisena yh:na en ole ollut lasten kanssa kuin kaupunkilomilla, 3-5 vrk kerrallaan ja 1-2 lasta mukana (lapsia 3, yksi jää aina hoitamaan koiraa).

Olen  varannut matkan ebookersin kautta hyvissä ajoin ja sesongin ulkopuolelta, saa aika halvallakin tinkimättä majoituksen laadusta ( haluan ainakin 3* hotellin, mieluummin se 4*). 

Olen myös säästänyt lapsilleni kielikurssit ja yksi oli puoli vuotta vaihdossa ( näihinkin voi saada tukea mm. EU-rahaa järjestön kautta ).

Vierailija
80/88 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo passeihin menisi liki 200€, sitten pitäisi matkustaa Helsinkiin ja sieltä takaisin, siihen menisi toiset 200€. Kyllä on vaivalloista päästä halvalle matkalle.