Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienituloiset... Käyttekö koskaan etelänlomilla tms?

Vierailija
14.01.2014 |

Surettaa oma pienituloisuus. Elämä olisi niin kovin erinäköistä, jos miehen kanssa olisimme edelleen yhdessä, mutta nyt kun yksinhuoltajana yritän tarjota lapselle kivaa lapsuutta, harmittaa kun ei rahat riitä ikinä mihinkään "kunnon" lomaan. Ei päästä Egyptiin tai Lagolandiin tms. paikkoihin. 200 euroa pitäisi pystyä laittamaan sivuun joka kuukausi, mutta milläs tuon nyt muka pystyisi. :(

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 21:03"]

Miksi 200? Ota tavoitteeksi että menette etelään kahden vuoden päästä. Jos säästät satasen kuussa, matkaan menee puolet ja shoppailuun puolet. Me käymme kahden vuoden välein ja se on aina suuri elämys. T. Kahden lapsen yh

[/quote]Onko shoppailu jokin uskonto jota pitää harjoittaa aina ja jokapaikassa?

Vierailija
42/88 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 22:38"]

Olen pienituloinen (~1200e/kk) opiskelija ja osapäivätyöntekijä, matkustelen paljon. Suunnittelen matkani itse ja etsin halpoja lentoja, joiden mukaan kohteen valitsen. Matkustan nelisen kertaa vuodessa.

Olen pienituloisesta perheestä ja me ei juurikaan risteilyjä enemmän matkustettu, mutta se ei ole todellakaan jättänyt huonoja muistoja. Uskon että tässä iässä saan matkustamisesta enemmän irtikin :)

[/quote]1000 käteen miinus vuokra 700 miinus ruuat 300 = 0€

Eli lopetapa valehtelu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 07:35"]

Ei lomamatkoja juurikaan. Mieheni kotimaahan matkaamme kerran vuodessa 1-2kk kerrallaan. Siellä lapset leikkii päivät pitkät serkkujen kans eikä huvipuistoista tietoakaan. Merellä käydään kyllä :) Ja lapset aina odottaa tätä reissua

Suomessa matkustan sitten omiin sukulaisiin ja lapset tykkää junamatkustamisesta, joskus kyllä mennään autollakin perheenä.

Kotimaassa ei juuri muuten matkustella, mutta asumme etelässä, joten etäisyydet pienet. 

Kerran vuodessa Linnanmäellä ja pari kertaa Korkeasaaressa. Ja näihin kannattaa, jos mahdollista, mennä sesongin ulkopuolella. Ei ruuhkaa ja jonoa laitteisiin!

Tänään pulkkamäkeä kaakaon kera :) Lapset nauttii pienistä jutuista :)

[/quote]Eli?

Vierailija
44/88 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hauska kommentti alussa, Legoland on vaan Tanskassa. Ja Saksassa. Ja Amerikassa.

Meidän Saksan Legoland-matka oli halpa. Lennot Muncheniin 99 e per hlö, autonvuokra 25 e per pv, majoitus Legolandin lähellä olevassa motellissa 60 e per yö. Me ostettiin Saksan Sealifen vuosilippu ja se kävi mm tänne.

Alle 1000 e meni viikon matkaan kolmelta. Motellissa oli loistava aamiainen, auto parkkeerattiin vähän kauemmaksi, mikä on ihan normaalia Saksassa ja meillä oli omat mehut ja muut juotavat mukana. Vain syötiin sisällä, joka ei ollut yhtään pahan hintaisra.

Tanskan Legoland on kallis kaikin puolin.

Vierailija
45/88 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 08:06"]Aika hauska kommentti alussa, Legoland on vaan Tanskassa. Ja Saksassa. Ja Amerikassa.

Meidän Saksan Legoland-matka oli halpa. Lennot Muncheniin 99 e per hlö, autonvuokra 25 e per pv, majoitus Legolandin lähellä olevassa motellissa 60 e per yö. Me ostettiin Saksan Sealifen vuosilippu ja se kävi mm tänne.

Alle 1000 e meni viikon matkaan kolmelta. Motellissa oli loistava aamiainen, auto parkkeerattiin vähän kauemmaksi, mikä on ihan normaalia Saksassa ja meillä oli omat mehut ja muut juotavat mukana. Vain syötiin sisällä, joka ei ollut yhtään pahan hintaisra.

Tanskan Legoland on kallis kaikin puolin.

[/quote]

Kiitos vinkistä!!! :)

Vierailija
46/88 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei matkustella etelään kun perheen nettotulot on 2900 euroa kuussa ja on asuntolaina. Eivät tunnu matkustelevan sen enempää yhtä pienituloiset työkaverinikaan.

Vierailija
47/88 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kun oltiin todella köyhä lapsiperhe (90 luvun lama-aikaan) ja myöhemmin kun olin 3 lapsen yh pystyin jostain syystä järjestämään aina meille rahaa matkoihin. Ei ollut luottokortteja joiden varaan tilailla matkoja vaan jostain aina saatiin rahat kasaan.

Perheenä kierreltiin 4 vkoa eurooppaa autolla joka vuosi ja yh:nakin tehtiin lasten kanssa etelänmatka kerran vuodessa (tosin Kreikan ja Turkin halvimpiin kohteisiin mutta kuitenkin). Automatkoilla majoituttiin hosteleissa, leirintäalueiden mökeissä (eri tasoa kuin Suomessa) ja zimmer freissa jonkun mummon luona, ruokaa tehtiin usein itse mutta joskus syötiin ravintoloissakin esim Italiassa ja Ranskassa. Nyt tuntuu paljon vaikeammalta saada rahat riittämään!!??

Vierailija
48/88 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 07:44"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 22:38"]

Olen pienituloinen (~1200e/kk) opiskelija ja osapäivätyöntekijä, matkustelen paljon. Suunnittelen matkani itse ja etsin halpoja lentoja, joiden mukaan kohteen valitsen. Matkustan nelisen kertaa vuodessa.

Olen pienituloisesta perheestä ja me ei juurikaan risteilyjä enemmän matkustettu, mutta se ei ole todellakaan jättänyt huonoja muistoja. Uskon että tässä iässä saan matkustamisesta enemmän irtikin :)

[/quote]1000 käteen miinus vuokra 700 miinus ruuat 300 = 0€

Eli lopetapa valehtelu

[/quote]

N. 1200e nettona. Vuokra 500e eikä ruokaankaan mene 300e. En juurikaan shoppaile ja elän säästeliäästi matkustaakseni.

Vierailija
49/88 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin, että mies saa melko pientä palkkaa (2600e käteen) jolla elättää minut ja kaksi lastamme. Minä opiskelen. Me käymme ulkomailla kerran tai kaksi vuodesta, ja se onnistuu siten että:

- sellaisesta ylimääräisestä säästetään, mikä ei vaikuta hyvinvointiin eikä ns. sivistykseen, eli esim. meille ei tule mitään tilattua lehteä, ne voi lukea netissä/lainata kirjastosta tai kaverilta. 

- teemme ruokaa niin, että se on terveellistä mutta että hävikkiä ei tule, emme osta eineksiä, emme tupakoi ja viiniä juomme suht harvoin.

- mies saa työpaikalta liikunta- ja kulttuuriseteleitä kerran kuussa, ja maksaa uimisen + kuntasalin niillä. Minä juoksen ja käyn uimassa, ja pienillä lapsilla ei vielä harrastuksia olekaan

- kaikki on kilpailutettu, ja toivon mukaan on nyt suht edulliset vakuutukset yms.

- muita lainoja ei ole, paitsi asuntolaina.

- liikumme paljon kävellen tai pyörällä, paitsi että se on ilmaista, se on myös hyvää arkiliikuntaa

- ostan niin paljon kirpputoreilta tai aleista, kuin mahdollista, mutta ryysyissä emme silti kulje

Ja viime vuonna olimme viikon Kanarialla koko perhe, ja pitkän viikonlopun Lontoossa mies ja minä. Tänä vuonna suuntaamme kaksistaan Roomaan, koko perheen matka tehdään sitten taas vuoden päästä. Minusta lapsuus voi olla ihan hyvä ilman matkoja, mutta minä arvotan ne korkealle ja haluan niihin panostaa myös tulevaisuudessa, kun lapset kasvaa eli kulttuuria voi lisätä roimasta reissuihin lisää.

Vierailija
50/88 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt ulkomailla. Ikää 35.

Vierailija
51/88 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 21:20"]

Minne ja miten 2400€ kahdelle? Mekin menemme mieheni kanssa talvilomalla viikoksi lomalle. 4 tähden all inc. Matka + käyttöraha 1500€.

[/quote]

No esimerkiksi siten, jos menee talvilomalle alpeille. Niin all inc. maksaa kahdelle hengelle 4 tähden hotellissa noin 1000€/hlö ja siihen sitten päälle käyttörahat, niin eikös se 2400€ mene kohtuu helposti. Kun päälle laskee vielä siirtymisen suomessa Helsinkiin niin lähestytään jo 3000€ kahdelta hengeltä.

Vierailija
52/88 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan 90-luvulla pienituloinen opiskelija ja silti minulla oli varaa matkustella ulkomaille (=etelään) vähintään joka toinen vuosi.

Polkupyörää käytin silloin kun ei ollut lunta ja kovin sateista ja muulloin bussikorttia. Ruuat laitoin itse enkä käynyt esim. ravintoloissa syömässä. Vaatteet pyrin ostamaan alennusmyynneistä. En käynyt kahviloissa. Muutenkin olin tarkka rahankäytössä.

Miellestäni kyse on valinnoista.

Vierailija
53/88 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 00:15"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 23:55"]

Olen opiskeija ja käyn vähintään kerran vuodessa ulkomailla opintolainalla. 

[/quote]

Tiedät kai, että opintolaina pitää maksaa takaisin.

[/quote]

Tiedän tietenkin, mutta sitten kun minulla on sitä rahaa ollessani kokopäivätyössä, niin minulla ei ole aikaa matkustaa. Matkustan siis nyt, sillä matkaileminen on mielestä yksi elämän ihanimmista asioista.

Vierailija
54/88 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:hen tarttunut ns. Ruotsin tauti. Siellähän lehdet kirjoittelivat säälitellen, miten suuri määrä oppilaista ei ollut päässyt ulkomaille tai yleensäkään pidemmälle lomamatkalle kesällä. Mikä autuaaksitekevä se ulkomaanmatka on?

Olen nykyään suhteellisen pienituloinen eikä tulisi pieneen mieleenikään kantaa rahojani ulkomaille. Jos sitten jään jostain merkittävästä paitsi, niin sitten jään. Kotona on hyvä olla. Omassa sängyssä nukuttaa parhaiten.

Vierailija
55/88 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en päässyt lapsena koskaan Uumajaa pitemmälle, mutta opiskelijana ja nykyään pätkätyöläisenä reissaan senkin edestä. "Etelänlomat" eivät minua kiinnosta, sillä ne tarkoittavat usein valmismatkoja turistirysineen. Halvalla pääsee kauaskin, kun löytää halvimmat lennot ja huokeimmat majoitukset.

Vierailija
56/88 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 21:20"]

Minne ja miten 2400€ kahdelle? Mekin menemme mieheni kanssa talvilomalla viikoksi lomalle. 4 tähden all inc. Matka + käyttöraha 1500€.

[/quote]

No esimerkiksi siten, jos menee talvilomalle alpeille. Niin all inc. maksaa kahdelle hengelle 4 tähden hotellissa noin 1000€/hlö ja siihen sitten päälle käyttörahat, niin eikös se 2400€ mene kohtuu helposti. Kun päälle laskee vielä siirtymisen suomessa Helsinkiin niin lähestytään jo 3000€ kahdelta hengeltä.

[/quote]

Saahan sitä menemään, vaikka kuinka paljon. Kunhan kysyin tuolta miten tuo potti kerääntyi. Itse olen aika lailla tarkan markan matkaaja. En halua maksaa yhtään liikaa mieluusti.  Hyödynnän tarjouksia monenlaisia. Silti me matkustamme vuodessa 5-6 viikon mittaista lomamatkaa. Vuodessa matkustuskseen menee 8000- 10 000€.

Onneksi lentokenttä on tuossa lyhyen ajomatkan päässä. Sillä on etunsa, koska valtaosa matkatarjouksista niin lähdöt on hesasta.

t. se 1500€

Vierailija
57/88 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkoja nyt on aika erihintaisia, olen mäkin mieheni kanssa matkalla parasta aikaa, vajaa 3vkoa, huomenna suomeen ja matkoineen+käyttörahoineen on mennyt n.12 000e. Ja tarkoitus EI ole prassailla, jokainen matkustaa minne huvittaa oman budjettinsa mukaan

Ootko kuullut tuotteesta viikko-osake? Matkustamisessa säästäisit melkoisen paljon :)

Vierailija
58/88 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tod.ei voi ees haaveilla.

Vierailija
59/88 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää Funparkiin tai Viking Grace laivareissulle.... ne on lapsista yhtä jänniä! Tai helteiden alkaessa heti varaat Porin Yyterin hotellista kylpyläloman ja pääsette rannalle! Siellä on just uusittu kylpylä ja huoneet!!

Vierailija
60/88 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala kerryttää rahastoa ja kyttää tarjouksia. Kohta tulee hullut päivät ja taas on tarjouksia.

Esim Omena-hotellissa yöpyy halvalla mm Kööpenhaminassa, Tukholmassa, Helsingissä tai vaikkapa Vaasassa.

Egyptiin pääsee halvalla äkkilähdöllä.

Tuntuu ettei ihmiset osaa katsoa enemmäs, näkee vaan hinnat silmissä.