Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 22v ja minulla on keuhkosyöpä. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
14.01.2014 |

Jos on jotain kysyttävää, antaa palaa. Vastaan mielelläni.

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ateisti ja varmasti yksi ilkeimpiä palstalaisia, mutta tarinasi kosketti ja aion tänään rukoilla puolestasi :' (

Ja te jotka vähän niin kuin kautta rantain heittelette epämääräisiä epäilyksiä ap:n suuntaan (esim. 36), ettekö viitsisi hävetä.

Vierailija
2/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko sulta pillua vielä ennen kuin kuolet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi tietää, kuinka/milloin syöpä todettiin? millaisia oireita tuli? kun syövät ei aina niin oirehdi jolloin hoitoon ei voi hakeutua ajoissa :( 

Vierailija
4/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma että haluat hengailla tällaisella palstalla? Riskeeraat uskosi ihmiskuntaan ;)

Vierailija
5/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon sinulle kaikkea hyvää!! Ihanaa, että olet päässyt hyvään hoitoon.

Itse kävin ilmeisesti samassa paikassa viime viikolla läheiseni kanssa. Todettiin, että silläkin on merkitystä millainen on hoitoilmapiiri ja kuinka potilas kohdataan.

Miten toivoisit ihmisten suhtautuvan sinuun? Mitä kyselevän? Itse mietin, että mitä teen läheiseni kanssa. Olisiko vinkkejä? Haluatko läheisiäsi mukaan hoitoihin?

Vierailija
6/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:15"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:44"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:41"]Aika kovaa syyllistämistä, vain yksi kolmesta keuhkosyövän päätyypistä liittyy vahvasti tupakointiin. Muut voi aiheutua kelle vaan, ihan millon vaan.

Osanotot AP :(

[/quote]

Täyttä paskaa. 90% keuhkosyövistä johtuu tupakasta!

[/quote]

Äläpä viitsi jauhaa täyttä paskaa. Huomaan että tupakkapropaganda on purrut kohdallasi.

[/quote]

Ei ole oma mielipiteeni vaan suomalaisten lääkärien ja tutkijoiden. Olet sairas tapaus.

[/quote]

Suomalaiset lääkärit ja tutkijat sanovat siksi niin koska a) se takaa heille tutkimusrahoitusta, b) he ovat laumasieluja, ja c) he eivät saaneet tupakkayhtiöiltä suojelurahaa.

Vierailija
7/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä pienisoluinen vai ei-pienisoluinen keuhkosyöpä?

Vierailija
8/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne aiot matkustaa?

Vierailija
9/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:14"]

Taidat olla erittäin varakas nuori henkilö, jos pystyt kustantamaan yksityisen syöpähoidon. Katselin kerran huvikseni Docrateen hinnastoa ja olin pyörtyä... Ja varsin hyväkuntoinenkin olet ollaksesi noinkin terminaalivaiheessa, jos on mielessä vielä matkustelu. Eikö sinulle kerry pkeuranestettä? Eikö ole askitesnestettä, luustokipuja tai neurologisia oireita, kun tauti on kerran pahasti levinnytkin? Heikentävätkö hoidot kuntoasi, tuskin ihan buranalla pärjäilet?

[/quote]

Sanoinhan, sain isommanpuoleisen perinnön aika vasta joten siitä kustantelee aika helposti hoidot, lääkkeet, kaiken tarpeellisen. Toki en ole elämäni parhaassa kunnossa ja kipuja on, mutta ne kyllä sietää oikean lääkityksen avulla. Matkustaminen ei ole ongelma, mukaan tulee ystävä, joka on sitten valmiudessa jos jotain tapahtuu ja osaa selittää lääkärille tilanteen :)

Vierailija
10/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:17"]

olen ateisti ja varmasti yksi ilkeimpiä palstalaisia, mutta tarinasi kosketti ja aion tänään rukoilla puolestasi :' (

Ja te jotka vähän niin kuin kautta rantain heittelette epämääräisiä epäilyksiä ap:n suuntaan (esim. 36), ettekö viitsisi hävetä.

[/quote]

Kyllä itse olisin ainakin täysin varautunut tällaisiin kysymyksiin, jos tämänkaltaisen aloituksen tänne tekisin. Ja kysymyksiähän tässä pyydettiin esittämään. Tuo "kauttarantain" kyselijä selvästi tuntee syövän vaiheet tarkasti. Eikä minustakaan tämä aloitus kovin uskottava ole ainakaan faktoiltaan.

Vierailija
11/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä olivat oireesi kun menit lääkäriin? 

Vierailija
12/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:19"]

Minua kiinnostaisi tietää, kuinka/milloin syöpä todettiin? millaisia oireita tuli? kun syövät ei aina niin oirehdi jolloin hoitoon ei voi hakeutua ajoissa :( 

[/quote]

Lääkärissä todettiin, itse menin kun yskä vaan paheni ja yskin verta ja imusolmukkeet oli turvonnu ja öisin tuntu ku joku ois istunu rintakehän päällä. En olisi itse edes voinut kuvitella että mulla ois syöpä, mutta se vaan oli sitten. 

Vierailija
13/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.cancer.fi/syovanehkaisy/tupakka/tupakkahaitat/

Siinä ensimmäisillä riveillä. 90% keuhkosyövistä aiheutuu tupakasta.

Vierailija
14/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:32"]

http://www.cancer.fi/syovanehkaisy/tupakka/tupakkahaitat/

Siinä ensimmäisillä riveillä. 90% keuhkosyövistä aiheutuu tupakasta.

[/quote]

ARGH! Kuinka monta samaa lässytystä tänne vielä tarvitaan????

t: ekaa kertaa kommentoiva

Vierailija
15/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa tuosta eteenpäin :Tupakka tuhoaa keuhkokudosta.

90% keuhkosyövistä johtuu tupakasta.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveysportti/tk.koti?p_artikkeli=dlk01066

Vierailija
16/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tekstistä saa kuvan että syöpää vaan silloin tällöin vähän "hoidellaan"vähän niinkuin kipeää kurkkua, mutta kun kyllä palliatiivinenkin hoito tupataan suunnitella ihan huolella. Siksi kuulostaa jotenkin ohkaiselta tämä kertomus. Vaikka samapa tuo.

Vierailija
17/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko mitä tyyppiä syöpäsi on? Ja mihin se on levinnyt? Mitä hoitoja on kokeiltu?

(Syöpäpotilaiden hoitoon osallistuvana lääkärinä kiinnostaa tietää. Toisaalta vähän arveluttaa tarinan todenperäisyys, anteeksi vaan.)

Vierailija
18/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka tuhoaa keuhkokudosta

Tunnetuin tupakkasairaus on varmasti keuhkosyöpä. Se onkin syöpätaudeista tärkein ehkäistävissä oleva syöpämuoto, sillä 90 % keuhkosyövistä aiheutuu tupakoinnista. Keuhkosyöpä on Suomessa miesten tauti, vajaa kolmasosa todetaan naisilla. Naisten tupakointi alkoi yleistyä 1970-luvulla, ja nyt keuhkosyöpä on yleistymässä. Vuosittain keuhkosyöpään sairastuu 1 600 miestä ja 750 naista. Naisten keuhkosyöpien määrä on kasvussa.

Vierailija
19/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:39"]

Miten olet voinut saada keuhkosyövän tuossa iässä? Polttanut 10 vuotta? Onko sinulla elinajanodote? :O

[/quote]

Voivoi kun se tupakointi ei ole läheskään ainoa keuhkosyövän syy! Miten tietämättömiä täällä oikein ollaan?

[/quote]

Kerran yksi tyyppi veti asbestia henkeen ja sai syövän, joten varmana ei johdu pelkästään tupakasta suoranaisesti tai välillisesti! Miten tietämättömiä täällä oikein ollaan?

Vierailija
20/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt varmaan joku tupakoinninvastainen provo. Ap ei varmasti  ole keuhkosyöpäpotilas, muutama asia mättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan