Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 22v ja minulla on keuhkosyöpä. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
14.01.2014 |

Jos on jotain kysyttävää, antaa palaa. Vastaan mielelläni.

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehnyt testamenttia?

Vierailija
62/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani. Syöpä on viheliäs kaveri, ja tuntuu että sitä esiintyy jo vähän joka toisella tuttavapiirissä. Viime vuoden aikana alle 40-vuotias läheinen menehtyi nopeasti aggressiiviseen syöpään.

Nauti elämästäsi. <3 Niin jokaisen pitäisi. Ainoa ero meidän välillämme on se, että me emme tiedä koska me kuolemme. Jos vain oppisi elämän arvokkuuden ja hetkessä elämisen ennen tuollaista herätystä.

Hyvää matkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavalla on keuhkosyöpä, ärhäkkää lajia eikä taida kestää :(. Ei ole eläissään tupakoinut, mutta tämä on ensimmäinen tietämäni keuhkosyöpätapaus, joka tulee ei-tupakoivalle. Muutaman tiedän siihen menneen. Työkaveri kuoli muutama vuosi sitten keuhkosyöpään ja aina oli tupakka suussa töissä. Siihen aikaan poltettiin halleissa estoitta sisällä. Itse olen saanut siis tupakoida passiivisesti ihan liikaa. 

Vierailija
64/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani sairaudestasi, toivotan sinulle voimia. Toivottavasti saat hyvää hoitoa sekä tukea läheisiltä. Olen itsekin sairastanut syövän. 

Vierailija
65/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mies vai nainen? Missä käyt hoidoissa? Miksi käyt hoidoissa myös yksityisellä?

Vierailija
66/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 21:17"]

Kun sädehoito aloitetaan, se viedään kyllä suunnitelman mukaan loppuun. Ei sitä anneta niinkuin Housessa, että annetaas totanoinnii öö vaiks vähän tosta sädehoitoo jos se vaikka auttais. Maksatko muuten hoidot ulkomaillakin itse jos vaikka tulee tarvetta äkilliselle pleurapunktiolle? Tai suoli menee tukkoon ja alat oksentaa kakkaa? Tuskin sulle matkavakuutusta enää myönnetään... Kiva sit olla henkihaukkona ja hädissään jossain Unkarissa Lazlojen sairaalassa kun yleistila yhtäkkiä romahtaa. No, ehkä olet niin kosmopoliitti että sukkuloit senkin tilanteen henkitoreissasi suit sait sukkelaan.

[/quote]

Ei sitä sädehoitoa pakolla anneta. Potilaalla on AINA viimeinen sana saamiinsa hoitoihin, vaikka tehtäisiin minkälaiset suunnitelmat tahansa. Sädehoitoa annetaan yksilöllisesti suunniteltuina kerta-annoksina yksilöllinen määrä. Palliatiivinen sädehoito voi olla yhdestä kerrasta viiteen, kymmeneen tai sitäkin useampaan kertaan. Ei palliatiivinen on yleensä 20-25 kertaa. 

Terv. röntgenhoitaja

Vierailija
67/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas, eihän syöpä mitään syytä tarvitse. Miksei se voisi tulla keuhkoihin kuten mihin tahansa muuallekin ihan vaan huonolla tuurilla! Voimia aloittajalle, toivottavasti löytyisi kuitenkin joku hoito joka tehoaisi! Sinuna ottaisin selvää kannabiksesta syövän hoidossa, koska useammasta lähteestä olen kuullut siitä aika rohkaisevia tuloksia tulleen. Se vain on arvattavista syistä hyvin vaikea saada lääkekäyttöön...

Vierailija
68/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:48"]

Mitä lääkäri sanoi mistä se mahtaa johtua? Voiko olla tuo passiivinen tupakointi? Mitä aiot tehdä jos sinulla on noin vähän aikaa? :(

[/quote]

Siitä passiivisesta tupakoinnista todennäkösesti. Ja mitäkö aion.. Matkustan nyt kun on vielä vähän aikaa. Syön joka päivä hyvää ruokaa tuntematta huonoa omatuntoa. Katson hyviä leffoja, luen hyviä kirjoja. Saa nähdä millon se kuolo korjaa, yritän kuitenkin tehdä olostani mukavan.

[/quote]

AP!

Sanoiko lääkäri todella että johtuisi passiivisesta tupakoinnista?

Missä sinua hoidetaan?

Vierailija
69/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:51"]

Anteeksi mutta en tajua miten joku tälläinen asia tekee minusta 'pellen'. Kun kerron totuudenmukasesti saamistani hoidoista ja suunnitelmistani? Keuhkosyöpää voi hoitaa muuallakin kuin Suomessa, enkä käy lääkärissä vain 'silloin tällöin'. Ihmiset tuomitsevat vaikkeivät ole saaneet edes kokonaiskuvaa tilanteesta vielä.

Syöpäni on levinnyt luustoon, ja se on tyypiltään ei-pienisoluinen keuhkosyöpä. Minua hoidetaan lääkkeillä, sillä leikkauksesta ei olisi enää mitään hyötyä. Lääkärit keskittyvät minun tahdostani nyt kipujen lieventämiseen. Kun tauti todettiin, kävin hetken solusalpaaja ja sädehoidoissa, mutta sitten kun sain tietää että on parantumaton, ihan oikeasti on, niin päätin etten halua kärsiä enempää niistä hoidoista.

[/quote]

Missä toteutat syöpähoitojasi siis?

Vierailija
70/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi ja kehtaa kirjoittaa tällaisen provon.

Vierailija
71/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 22:25"]Voi jestas, eihän syöpä mitään syytä tarvitse. Miksei se voisi tulla keuhkoihin kuten mihin tahansa muuallekin ihan vaan huonolla tuurilla! Voimia aloittajalle, toivottavasti löytyisi kuitenkin joku hoito joka tehoaisi! Sinuna ottaisin selvää kannabiksesta syövän hoidossa, koska useammasta lähteestä olen kuullut siitä aika rohkaisevia tuloksia tulleen. Se vain on arvattavista syistä hyvin vaikea saada lääkekäyttöön...

[/quote]

Keuhkosyöpä niitä harvoja syöpiä johon voi itse vaikuttaa, koska suurin osa tapauksista johtuu tupakoinnista.

Vierailija
72/113 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se, että kirjoittaja väitti keuhkosyöpäänsä vaikuttaneen äitinsä tupakoinnin raskausaikana, osoittaa ettei ole todellista tietoa keuhkosyövästä. Ap, miten sikiö hengittää?

Vierailija
73/113 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla äidilläni todettiin pienisoluinen syöpä 3 viikkoa sitten ja voin sanoa että raskasta on. Miten helvetissä voit pilailla tälläisellä asialla!? Ja kerroit että syöpäsi on ei pienisoluinen, joten siihen on parantava hoito eli leikkaus pääasiassa. Pienisoluista taas ei voi leikata. Toivon että rukoilet ettet oikeasti sairastu tähän vakavaan sairauteen!!

Vierailija
74/113 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 01:55"]Omalla äidilläni todettiin pienisoluinen syöpä 3 viikkoa sitten ja voin sanoa että raskasta on. Miten helvetissä voit pilailla tälläisellä asialla!? Ja kerroit että syöpäsi on ei pienisoluinen, joten siihen on parantava hoito eli leikkaus pääasiassa. Pienisoluista taas ei voi leikata. Toivon että rukoilet ettet oikeasti sairastu tähän vakavaan sairauteen!!
[/quote]

Oletko jotenkin idiootti? Miten voi leikata luustoon levinneen syövän? Ajattelisit kunnolla ennen kuin kirjoitat mitään.

Vierailija
75/113 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 08:17"]

Jo se, että kirjoittaja väitti keuhkosyöpäänsä vaikuttaneen äitinsä tupakoinnin raskausaikana, osoittaa ettei ole todellista tietoa keuhkosyövästä. Ap, miten sikiö hengittää?

[/quote]

Itselläkin äiti poltti raskausaikana. Lisäksi kärsin muutenkin tupakansavusta koko lapsuuden. Sairastin keuhkoputkentulehduksia ihan jatkuvasti, ennen kuin syy niihin lopulta selvisi ja pääsin savuttomaan ympäristöön. Loppui sairastelu, mutta hapenottokyky ei ole edelleenkään erityisen hyvä. Esim. intissä en voinut pitää kaasunaamaria ollenkaan. Saa sitten nähdä onko keuhkosyöpä itselläkin edessä jossain kohtaa.

Vierailija
76/113 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha juttu, mutt kerrotaan, että tuttava, n. 50 v, joka ei ollut eläissään polttanut yhtäkään tupakkaa, kuoli keuhkosyöpään. Sepä huomattiin myöhään siksi, kun ei sellaista hänen kohdallaan tullut mielenkään epäillä ennen kuin kuvauksissa selvisi. Hänen perheenjäsenissäkään ei ollut tupakoitsijaa, eikä ollut sellaisessa työssä, missä olisi altistunut. 

Vierailija
77/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet voinut saada keuhkosyövän tuossa iässä? Polttanut 10 vuotta? Onko sinulla elinajanodote? :O

Vierailija
78/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvinaista. Onko totta? Jos niin niin tupakoiko vanhempasi sisällä?

Vierailija
79/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko poltellut, vai tuliko hyvistä elämäntavoista huolimatta?

Vierailija
80/113 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitko? Jos tupakoit, niin kuinka kauan tupakoit ennen kuin sait diagnoosin?

Parempaa jatkoa sinulle, toivottavasti paranet / elät niin hyvää elämää kuin vain mahdollista. :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme