Auto ei käynnisty. Missä vika?
Eli virrat tulee, (radio toimii ja valot) ja naksuu. Moottori ei elähdäkään.
Voikk olla akku? Auto jo teini-ikäinen.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
pissapojan säiliö tyhjä
Voiko se vaikuttaa? Mulla ei oo ollut niitä tuulilasinesteitä varmaan vuoteen. 😬 Ajan niin vähän ja sade hoitaa loput.
Ap
Jos vika olisi akussa ei tulisi virtojakaan.
Pakoputken paukkulaakerit sun muut voi unohtaa - kaksi todennäköisintä kohdetta: akku tai startti. Ei se siitä ilman huoltotoimenpiteitä käynnisty, joten varmaankin korjaamolle tie vie, jos ei itse pysty korjaamaan?
Vierailija kirjoitti:
No näin mäkin aattelin, mut jos siellä kuitenkin sitä virtaa on vähän.. Pitääkö mun soittaa hinaaja vai kaapeli-ihminen?
Ap
Laita kaikki mahdolliset ylimääräiset pois päältä ja yritä startata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näin mäkin aattelin, mut jos siellä kuitenkin sitä virtaa on vähän.. Pitääkö mun soittaa hinaaja vai kaapeli-ihminen?
Ap
Kaapeli-ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Mies sohvalta: jos naksuu kun yrittää käynnistää, akku tyhjä.
Mies on varmaan tyhmä? Akku ei ole tyhjä ku kerran tulee valot ja kaikki päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voi olla vähänä tai sitte akunkengätkin voi olla vain hapettuneet eli saattaa lähtä hetken päästä uudelleen käyntiin.
Akku se on.
Naksunta kuuluu startista, muttei jaksa pyöräyttää.
Lataa täyteen laturilla, tai käynnistä apuvirralla. Sitten kannattaa mennä vaihdattamaan akku, koska talvi on tulossa ja huonolla akulla voi tulla ongelmia kylmillä keleillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on varmaan tyhmä? Akku ei ole tyhjä ku kerran tulee valot ja kaikki päälle.
Ei ole tyhjä mutta virta ei riitä käynnistykseen. Mun mies on mekaanikko. Lisävirtaa toisesta autosta tai hinausyrittäjä paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pissapojan säiliö tyhjä
Voiko se vaikuttaa? Mulla ei oo ollut niitä tuulilasinesteitä varmaan vuoteen. 😬 Ajan niin vähän ja sade hoitaa loput.
Ap
Ei vaikuta mitenkään auton käynnistymiseen, joku mukahauska kommentti 😂
Manuaalivaihteistolla vois mäkilähdöllä yrittää.
Mikö se on se käynnistyksenestovalo siinä mittaristossa? Joka pitää sammua (tai syttyä?) että starttaa.
Meillä Hyndaissa oli se vikana. Soitettiin huoltoon ja siellä oli tosi ammattitaitoinen huoltomies. Ei halunnut ottaa autoa vastaan. Sanoi korjaushinnaksi 100e-1000e ja ei sittenkään olisi takuuta että tulee kuntoon. Sanoin että tuo tilapäinen starttivika varmaan pahenee. Hän sanoi että, tai paranee ja oli oikeassa. Tauti katosi itsestään kesän aikana:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tyhjä mutta virta ei riitä käynnistykseen. Mun mies on mekaanikko. Lisävirtaa toisesta autosta tai hinausyrittäjä paikalle.
Jotku mekaanikot ei osaa muuta ku sen mitä niille koulussa opetetaan eli ei paljo paskaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pissapojan säiliö tyhjä
ApEi vaikuta mitenkään auton käynnistymiseen, joku mukahauska kommentti 😂
Okei, yritin käynnistää, laitoin valot pois ja radion hiljaiselle, en muuta pois laitettavaa keksinyt. Naksui vaan ja kaikki kojetaulun valot syttyi, mutta moottori ei edes yritä tehdä mitään. Etsin siis jonkun kaapeli-ihmisen. Ja auto joo ihan romu, mut kuha ees kauppaan pääsis kerran viikkoon.
Ap