Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä et enää lähtisi muuttamaan kauas tai tekemään muita isoja muutoksia?

Vierailija
15.10.2020 |

Olen nyt 40 ja mietin kannattaako enää ”aloittaa alusta”?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista ikää ei ole. Voisin tehdä jotain radikaalia vielä ysikymppisenä jos terveys vain sallii sen. Nyt itse 37-vuotiaana olen hakeutumassa uudelle alalle. Uskon, että muutan jossain vaiheessa vielä ulkomaille. Varmaankin sitten, kun lapset ovat vähän isompia.

Minäkin olen suunnitellut jonkinlaista pidempää jaksoa ulkomailla sekä työn vaihtamista että ehkä kotiseudun vaihtamista. Tai ainakin osaa näistä. Ikä 47.

Vierailija
22/38 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistin kaiken uusiksi 38-vuotiaana enkä ole katunut yhtään. 

Sitten olisi ehkä eri asia, jos on vaikka lapsia tai muita, joihin omat päätökset vaikuttaa, mutta sinkkuna ei ole mitään ikä- tai muitakaan rajoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellaisiakin ihmisiä, jotka ovat vuosikymmeniä saman puolison kanssa, samassa duunissa ne samat vuosikymmenet ja asuvat siinä samassa tönössä samat ajat. He ovat kyllä niin kalkkeutuneita, kapeakatseisia, tuomitsevia, elämän pelkureita.

Vierailija
24/38 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neljänkympin jälkeen muuttanut jo 4 kertaa.

Ehkä tahti vähän vanhemmiten hidastuu mutta mistä senkään tietää ...

Vierailija
25/38 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän viisaus karttuu juuri näistä muutoksista kuka uskaltaa niitä tehdä.

Vierailija
26/38 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sellaisiakin ihmisiä, jotka ovat vuosikymmeniä saman puolison kanssa, samassa duunissa ne samat vuosikymmenet ja asuvat siinä samassa tönössä samat ajat. He ovat kyllä niin kalkkeutuneita, kapeakatseisia, tuomitsevia, elämän pelkureita.

No just. Saanen olla eri mieltä.

Vierailija
27/38 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iällä ei ole väliä, olen muuttanut muutaman kerran elämässäni ja hyvin on mennyt. Nyt juuri en äkkiseltään muuttaisi, koska lapsilla on tuttu päiväkoti ja lähellä ystäväperheitä, joilla on samanikäisiä lapsia. Näin nelikymppisenä mietin asiaa lähinnä siltä kannalta, että jos elämässä tapahtuisi vaikka äkillinen vastoinkäyminen, pieni tai suuri, niin lähellä olevat läheiset on suuri turva.

Lasten kasvettua en näe estettä muuttamiselle, kunhan kävisi niin hyvä tuuri, että saisin ystäviä uudelta paikkakunnalta. Se ei ole helppoa, monilla on yleensä jo "täysi" elämä, vaikka uuden tuttavuuden kanssa synkkaisi hyvin.

Itselläni on ollut uusissa kaupungeissa ainakin muutama tuttu valmiina nettipelit kautta. On päässyt "piireihin" vähän helpommin.

Eli elämäntilanne painaa itsellä vaakakupissa enemmän kuin ikä.

Vierailija
28/38 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei.😂😂😂Että pitäisi vaihtaa puolisoa, duunia ja kotia, ettei olisi noita mainittuja asioita...

Vierailija
29/38 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun olen niin raihnainen, että en kuitenkaan pystyisi käytännössä muutoksesta nauttimaan enkä ehkä edes pärjäämään enää, en tekisi isoja peliliikkeitä.

40-vuotias on vielä nuori ihminen. Voit elää vielä jopa 50-60 vuotta. Meinaatko vain odotella kuolemaa siihen asti?

Vierailija
30/38 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 olin kun viimeksi muutin ja nyt 50 ja tällä mennään todennäköisesti loppuun asti.

Vierailija
31/38 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viisikymppinen olen juuri aloittamassa uutta elämää. Jätin kesällä kaiken taakseni ja muutin Helsingistä Rovaniemelle pikku yksiöön, aloitin työn koulunkäyntiavustajana enkä kadu hetkeäkään. Nyt tsiikailen rauhassa parempi palkkaista työtä ja isompaa asuntoa. Eipähän tarvitse keinutuolissa vanhana murehtia,etten uskaltanut tehdä mitään.

Vierailija
32/38 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää millaisia hurjia mullistuksia ihmisillä on mielessä?

Ikärajaa sellaisille ei tietenkään ole.

Itse olen elämässä hiukan katkeroitunut, kun koko elämäni on ollut jatkuvaa mullistusta ja olen sen vuoksi kokenut myös halveksintaa (siis olen poikennut aika paljon standardeista).

Vaikka eritavalla tekeviä ja elämäänsä mullistavia muka ihannoidaan, todellisuudessa törmää myös ahtaaseen suhtautumiseen silloin, kun oikeasti alkaa tapahtua.

Mitä siis mielessä puhutaanko täällä olohuoneeseen uusien verhojen tuomasta elämänmullistuksesta vai oikein kunnon elämän mullistuksista? Nuo olohuoneen verhotkin kun on jollekkin iso juttu.

Vierailija
33/38 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ahdistava ajatus että jonkun tietyn iän jälkeen ei voisi enää tehdä muutoksia.

Mä aion todellakin pistää elämäni ranttaliksi kun lapset ovat tarpeeksi vanhoja ottamaan itsestään vastuun.

Olen silloin n. 55 ja siitä mun elämä vasta alkaa jos Luoja suo ja olen edes joten kuten terve.

Vierailija
34/38 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sellaisiakin ihmisiä, kkjotka ovat vuosikymmeniä saman puolison kanssa, samassa duunissa ne samat vuosikymmenet ja asuvat siinä samassa tönössä samat ajat. He ovat kyllä niin kalkkeutuneita, kapeakatseisia, tuomitsevia, elämän pelkureita.

Näitä on suurin osa 😁

Eivät he ole kalkkeutuneita tai muutakaan noista, mutta koska he ovat tehneet kaiken "oikein" eli elävät siinä yhteiskunnan luomassa standardikaavassa (joka on muuten maailman helpoin toteuttaa) he uskaltavat aina olla sanomassa ja arvostelemassa. Vielä kun koko kortteli on samaa oikein elänyttä standardia, niin saa taakseen pomminvarmasti tukijoukkoja, eikä tarvitse yksinkertaisimmankaan mielipiteen kanssa yksikseen seisoskella siellä omassa pikku tuvassaan, omassa pikku taajamassaan, oman pikku pankkilainansa kanssa, söpön pikku kultaisennoutajan ja muodikkaan perhefarmarinsa kanssa 😁 Niin valmiiksi elettyä ja ihan hemmetin tylsää!

Vierailija
35/38 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niin arka ollut aina, että en ole koskaan muuttanut kotikonnuiltani kymmentä kilometriä kauemmaksi. Enkä takuulla enää nelikymppisenä lähtisi mihinkään kauemmaksi kuin korkeintaan jos sekoan johonkin mieheen. Mutta sellaista mullistusta tuskin tulee kun ei ole tähänkään mennessä tullut. 

En vaan voi kuvitellakaan enää koskaan asuvani missään muualla kuin tällä alueella missä olen lapsesta asti asunut. En ainakaan yksin.

Vierailija
36/38 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

apaut 95

siihen asti porskuttaa

😁

Vierailija
37/38 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isäni oli 72v kun muutti Helsingistä ihan tuntemattomalle paikkakunnalle 350km päähän. Eli siellä onnellisena viimeiset 6v ja löysi vielä rakastetunkin!

Itse olen nyt 60v ja vasta odottelen hetkeä jolloin voimme lähteä muuttamaan elämäämme. Ainakin vuosi kiertäen maailmaa ja ehkä jopa jäämme sille tielle.

Heti kun kuopus lähtee kotoa ja miehen työt vähenevät

Vierailija
38/38 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin terveys kestää muutokset, ei ole liian vanha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän