G: Mistä tiedät olevasi keski-ikäinen?
Saat postissa ilmaisen näytteen Tena-virtsankarkailusuojista.
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 19:35"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 19:32"]
Alkossa ei kysytä enää henkilöllisyystodistusta :)
Hitto ekat Tena näytteet mä sain kirjekuoressa kotiin ja silloin olin paljon alta 30v.
t. 44v ja omasta mielestäni mä en ole keski-ikäinen vielä ainakaan 10-13 vuoteen
[/quote]
No kyllä sinä vaan olet keski-ikäinen. Kun ihminen on elänyt puolet tilastollisesta eliniän-odotuksestaan, hän on keski-ikäinen. Sun eliniänodote tuskin on 108-114-vuotta, vaikka kuinka toivoisi.
[/quote]
Tilastollisesti niin. Tunnen itse 30-34 vuotiaaksi. Mun elinikä tulee päättymään raadollisen pian. Saan olla onnellinen jos ehdin täyttää 50.
t. se sama 44v, joka kantaa vakavia sairauksia ja elinikä ei ole pitkä
Ei keski-ikä tule silloin, kun olet keskellä elinkaartasi. Keski-ikä on sitä kun et ole vielä vanhukseksi luokiteltavissa.
Itse tiedän olevani keski-iässä siitä, että hautajaiset lisääntyy.
t: 45v toukokuussa täyttävä, vielä en tunne itseäni keski-ikäiseksi.
Kun ajautuu mummotunneliin ja Kalleen. Kriittinen massa menee jossain Rymy-Eetun huitteilla.
No ihan kaikesta. Naama roikkuu, ilmestyy kaikenlaisia selkä- yms vaivoja, unohtelen kesken kaiken, sanat ei tule mieleen (se on siinä - siinä - sen päällä sen jutun joka pesee astioita), ei jaksa innostua uusista jutuista niin kuin ennen jne. jne. jne.
Keski-ikäisyys on kuulkaa juukeli ihan matemaattinen ikä - eikä mikään "mielentila". +35-vuotiaat ovat keski-ikäisiä. Niin pahalta kuin se tuntuukin. Puolimatkan krouvista se lähtee. Ja mä en kyllä sanoisi mitään +60-ikäistä enää keski-ikäiseksi. Ehtoolla siinä ollaan. Eikö noita varten ole kehitetty termi "kolmas ikä". Se porukka, jolla on hyvä kunto ja paljon rahaa ja aikaa.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 19:39"]
Aamulehdessä juuri oli jonkun jutun yhteydessä maininta, että keski-ikäiset ovat 35-49 v.
[/quote]
Tuolloinhan se vasta alkaa!
totta hemmetissä keski-ikä on 35-49 v. hyvä ikähän se keski-ikä on!!
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 20:35"]
totta hemmetissä keski-ikä on 35-49 v. hyvä ikähän se keski-ikä on!!
[/quote]
Saat olla, ihan rauhassa! Peace!
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 20:10"]
Kun ajautuu mummotunneliin ja Kalleen. Kriittinen massa menee jossain Rymy-Eetun huitteilla.
[/quote]
Mun täytyy olla sit tosi kalkkis, kun en tiedä mikä on mummotunneli?
Siitä, että täytyy pitää huolta sekä omista lapsista että omista/puolison vanhemmista tai vanhempiensa asioista.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 20:15"]
Keski-ikäisyys on kuulkaa juukeli ihan matemaattinen ikä - eikä mikään "mielentila". +35-vuotiaat ovat keski-ikäisiä. Niin pahalta kuin se tuntuukin. Puolimatkan krouvista se lähtee. Ja mä en kyllä sanoisi mitään +60-ikäistä enää keski-ikäiseksi. Ehtoolla siinä ollaan. Eikö noita varten ole kehitetty termi "kolmas ikä". Se porukka, jolla on hyvä kunto ja paljon rahaa ja aikaa.
[/quote]
Niin juu ja 15-vuotiaalta jos kysytään niin 30v. on jo vanhus. Nykyään kun useampi ja useampi elää yli 90-vuotiaaksi, on aika tylyä sanoa 60-vuotiasta työelämässä olevaa tervettä ja virkeää ihmistä vanhukseksi. Ei mitenkään mahdotonta että siinä vaiheessa on kolmannes elämää vielä elämättä.
Mielentila ja biologinen ikä ovat vähän eri asioita, mut ihminen nyt vaan on biologiansa vanki. Mulla ainakin on paljon kavereita, jotka haluavat kieltää sen että lähemmäs nelikymppisenä alkaa jo olla aika luopua joistakin asioista (esimerkiksi hedelmällisyys alkaa laskea) vaikka kuinka tuntisi itsensä simpsakaksi parikymppiseksi. Keski-ikäiseksi kutsuminen olisi heille suoranainen henkilökohtainen loukkaus.
Olen itse 35 ja tunnen itseni jo ihan rehellisesti varhaiskeski-ikäiseksi. Lapset on jo tehty, miehen vanhemmat ja kummankin kaikki isovanhemmat ovat jo menehtyneet, omilla vanhemmillani on käsillä viimeiset toimintakykyiset vuodet ja heistä alkaa olla jo huolta. Olen selkeästi kahden sukupolven välissä, ja huomaan miettiväni paljon sellaisia asioita joita en nuorena miettinyt, kuten elämän sattumanvaraisuutta ja kuolemaa (koska käyn nykyään kiihtyvällä tahdilla hautajaisissa, ja nimenomaan sellaisten ihmisten hautajaisissa jotka opin tuntemaan persoonina, en "vanhoina ihmisinä".)
En tajua miksi en saisi sanoa, että minä tunsin itseni aidosti nuoreksi alle kolmekymppisenä, en ole enää nuori, en tunne itseäni nuoreksi ja mulle biologinen ikä ei tosiaan ole pelkkä numero. Jotenkin ikääntyminen on tässä yhteiskunnassa aivan aidosti tabu, josta ei saa puhua. Vaan luuserit vanhenee ja kuolee, kun eivät ymmärtäneet juoda vihersmoothieita ja juosta maratoneja.
Varhaiskeski-ikä 25....35 keski-ikä 35...45 varhaisseniori 45...55 seniori 55...65 varhaisseniili 65...75 seniilli 75.......
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 21:03"]
Mielentila ja biologinen ikä ovat vähän eri asioita, mut ihminen nyt vaan on biologiansa vanki. Mulla ainakin on paljon kavereita, jotka haluavat kieltää sen että lähemmäs nelikymppisenä alkaa jo olla aika luopua joistakin asioista (esimerkiksi hedelmällisyys alkaa laskea) vaikka kuinka tuntisi itsensä simpsakaksi parikymppiseksi. Keski-ikäiseksi kutsuminen olisi heille suoranainen henkilökohtainen loukkaus.
Olen itse 35 ja tunnen itseni jo ihan rehellisesti varhaiskeski-ikäiseksi. Lapset on jo tehty, miehen vanhemmat ja kummankin kaikki isovanhemmat ovat jo menehtyneet, omilla vanhemmillani on käsillä viimeiset toimintakykyiset vuodet ja heistä alkaa olla jo huolta. Olen selkeästi kahden sukupolven välissä, ja huomaan miettiväni paljon sellaisia asioita joita en nuorena miettinyt, kuten elämän sattumanvaraisuutta ja kuolemaa (koska käyn nykyään kiihtyvällä tahdilla hautajaisissa, ja nimenomaan sellaisten ihmisten hautajaisissa jotka opin tuntemaan persoonina, en "vanhoina ihmisinä".)
En tajua miksi en saisi sanoa, että minä tunsin itseni aidosti nuoreksi alle kolmekymppisenä, en ole enää nuori, en tunne itseäni nuoreksi ja mulle biologinen ikä ei tosiaan ole pelkkä numero. Jotenkin ikääntyminen on tässä yhteiskunnassa aivan aidosti tabu, josta ei saa puhua. Vaan luuserit vanhenee ja kuolee, kun eivät ymmärtäneet juoda vihersmoothieita ja juosta maratoneja.
[/quote]
Sulla on sitten vanhat ja raihnaiset vanhemmat. Olen sua kymmenen vuotta vanhempi, isovanhemmat hengissä ja omat vanhemmat reippaita työelämässä. Eiköhän tuohon ikäkokemukseen vaikuta muutkin tekijät kuin vain biologinen ikä.
Juuri siksi, että nykyään vanhempien ihmisten terveydessä ja toimintakyvyssä on niin valtavia eroja, on aika järjetöntä vetää kronologiseen ikään perustuen jotain absoluuttisia rajoja sille milloin ihmisestä tulee vanha. Jotkut kuolee jo kuusikymppisinä, toiset elää sata vuotiaaksi. Kronologista ikää parempi vanhuuden mittari voi olla biologinen ja/tai kognitiivinen ikä.
Se ettei tunne itseään nuoreksi, ei vielä tee keski-ikäiseksi vaan aikuiseksi.
Se ettei tunne itseään enää nuoreksi, ei tee keski-ikäiseksi vaan aikuiseksi.
Jos 35-v jää auton alle, niin lehdessä kirjoitetaan, että keski-ikäinen jäi auton alle...
Itse totesin olevani keski-ikäinen kun huomasin, että jostain vetää.
olympialaisten kiinnostavin urheilija sytyttää tulen