G: Mistä tiedät olevasi keski-ikäinen?
Saat postissa ilmaisen näytteen Tena-virtsankarkailusuojista.
Kommentit (59)
Miksi ei saa tuntea itseään keski-ikäiseksi ja olla ylpeä iästään ja elämänkokemuksestaan?
t. 44v
Keski-ikä iski avokämmenellä kun täytin 40. Ei enää vauvoja, ei krempatonta aamua, mummoluomi ohimolla, ekat kunnon rypyt lärvissä ja alkava kaksoisleuka. Hiukset ohenee, iho on huonompi kuin koskaan, hampaat kellastuu. Kaikki vaatteet, vaikka sopisivatkin pyöristyneelle kropalle, ei enää pue. Sovituskopin peilistä tuijottaa vanhentunut akka.
Mutta mitä sitten?
Ei ole itsetunnon kanssa niitä ongelmia joiden kanssa paini nuorempana. Tiedän olevani hyvä äiti, luotan itseeni ja ammattitaitooni. Olen iloinen ja ylpeä siitä mitä olen saavuttanut ja uskallan jakaa itsestäni nuoremmille. Pinna on pidentynyt, isoimmat särmät hioutuneet, elämä on muutakin kuin suorittamista.
Ja samalla kaikki muutkin vanhenevat, mies, kaverit, a.w. yrjänä...
Ei tää hassumpaa ole. Itse asiassa nyt on helpompi elää itsensä kanssa kuin koskaan aiemmin.
Huomaat peilistä, että rintasi roikkuvat ja mietit milloin tuo tapahtui.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:28"]
Keski-ikä iski avokämmenellä kun täytin 40. Ei enää vauvoja, ei krempatonta aamua, mummoluomi ohimolla, ekat kunnon rypyt lärvissä ja alkava kaksoisleuka. Hiukset ohenee, iho on huonompi kuin koskaan, hampaat kellastuu. Kaikki vaatteet, vaikka sopisivatkin pyöristyneelle kropalle, ei enää pue. Sovituskopin peilistä tuijottaa vanhentunut akka. Mutta mitä sitten? Ei ole itsetunnon kanssa niitä ongelmia joiden kanssa paini nuorempana. Tiedän olevani hyvä äiti, luotan itseeni ja ammattitaitooni. Olen iloinen ja ylpeä siitä mitä olen saavuttanut ja uskallan jakaa itsestäni nuoremmille. Pinna on pidentynyt, isoimmat särmät hioutuneet, elämä on muutakin kuin suorittamista. Ja samalla kaikki muutkin vanhenevat, mies, kaverit, a.w. yrjänä... Ei tää hassumpaa ole. Itse asiassa nyt on helpompi elää itsensä kanssa kuin koskaan aiemmin.
[/quote]
Jos sinulla on jo nelikymppisenä kremppoja olet todella sairaalloinen. Nelikymppisellä ei vielä pitäisi olla vanhusten kolotuksia. Olet arvatenkin läskiniska jonka fyysinen kunto on 70-vuotiaan vanhuksen tasolla.
Nuoret kuuntelevat vitsikkäästi nuoruutesi hittejä. Kuulin kerran kun opiskelijat luukuttivat Aquaa, Dazea, Alexiaa tms. Oli aika hemmetin kova paikka!
"Keski-ikä on määrittelemätöntä aikaa elämässä, jolloin ihminen ei ole nuori eikä vanha.
Ajanjaksoa on yritetty määrittää useiden yritysten kautta, ja monet näistä päätyvät ihmisen keskimääräisen eliniän kolmanteen neljännekseen. Collins Dictionaryn mukaan keski-ikä ajoittuu suurin piirtein elinvuosille 36–59. Oxford English Dictionary antaa samankaltaisen määritelmän, mutta vuosille 45–60. Erik H. Erikson taas ajoittaa iän elinvuosille 40–65."
Alkossa ei kysytä enää henkilöllisyystodistusta :)
Hitto ekat Tena näytteet mä sain kirjekuoressa kotiin ja silloin olin paljon alta 30v.
t. 44v ja omasta mielestäni mä en ole keski-ikäinen vielä ainakaan 10-13 vuoteen
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 19:32"]
Hitto ekat Tena näytteet mä sain kirjekuoressa kotiin ja silloin olin paljon alta 30v.
t. 44v ja omasta mielestäni mä en ole keski-ikäinen vielä ainakaan 10-13 vuoteen
[/quote]
No kyllä sinä vaan olet keski-ikäinen. Kun ihminen on elänyt puolet tilastollisesta eliniän-odotuksestaan, hän on keski-ikäinen. Sun eliniänodote tuskin on 108-114-vuotta, vaikka kuinka toivoisi.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 19:32"]
[/quote]
Mitä ikää sitten mielestäsi nyt elät? Minä olen 38-vuotias ja koen olevani varhaiskeski-iässä. Allekirjoitan luokituksen, jonka olen nähnyt: varhaiskeski-ikä 35-45, sydänkeski-ikä 45-55 ja myöhäiskeski-ikä 55-65. Jos ihmisikä on noin 80 vuotta, niin kyllä se puolimatkan krouvi on jossain 40-50 vuoden paikkeilla.
Aamulehdessä juuri oli jonkun jutun yhteydessä maininta, että keski-ikäiset ovat 35-49 v.
Radio Nostalgia on alkanut soittaa hyviä biisejä.