Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan rehellisesti: Pelaako teidän tyttäret videopelejä?

Vierailija
13.01.2014 |

Ei minusta ole oikein puuhaa mikä normaalia tyttöä kiinnostaisi, varsinkaan teini-ikäisiä.

Kuitenkin joka paikassa vaahdotaan, ettei pitäisi ajatella noin sukupuoliroolien mukaan, muttä minä en rehellisesti sanoen ole tavannut yhtäkään 10-18-vuotiasta tyttöä joka olisi kiinnostunut pelaamisesta!

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaavat. Ja pelasin nuorena aikuisena itsekin paljon. Silloin se ei tainnut juuri tyttöjä/naisia kiinnostaa.

Vierailija
22/51 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 13:22"]

Siis konsolipelejä vai? Vai mikä on videopeli?

[/quote]

Videopeli = PC, konsoli, käsikonsoli tms. peli, jotka luetaan näiksi ns. "nörttien" peleiksi. Ei siis tarkoita mitään facebook/kännykkäpelejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaavat toki, wiillä esim sports resortia, tanssipelejä, supermariota, jne.

Vierailija
24/51 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko pelaa, nyt aikuisena, ja pelasi tuon ikäisenäkin. Ei nyt mitenkään sillä tavalla riippuvaisesti ja pakkomielteenomaisesti kuin jotkut pojat, mutta jonkun verran. Lempipeleinä esim. Okami ja Devil May Cry ja Persona.

Vierailija
25/51 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 9-vuotias pelaa paljon erilaisia konsoli- ja tietokonepelejä, lemppareita Super Mariot ja Minecraft.

Vierailija
26/51 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaavat yhdessä veljiensä kanssa. Hyvä kun on lapsissa molempia sukupuolia, niin ei synny samalla tavalla poikien ja tyttöjen juttuja. Rajoitamme peliaikaa rankasti, koska jos pelaisivat enemmän, muut kiinnostuksen kohteet näivettyisivät. Esim kirjan lukemisella tai kotitöiden tekemisellä  saa pelitunnin:)

Vierailija
27/51 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 13:25"]

Meidän 9-vuotias pelaa paljon erilaisia konsoli- ja tietokonepelejä, lemppareita Super Mariot ja Minecraft.

[/quote]

Tässä oli kyse tytöistä, ei pojista....

Vierailija
28/51 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse pelasin pienenä jotain disneyn tasohyppelyitä (keisarin uudet kuviot, mosnterit oy) pleikkari kakkosella. sit 11-13 vuotiaana pelasin tietokoneella jotain taktiikkasotapeleja (age of empires, age of mythology). ja simssiä pelasin (ja pelaisin edelleen jos olis mahdollisuus!).

ei pelaamisessa mitään pahaa ole jossei sitä liiakseen harrasta. itse opin ainakin englantia tosi hyvin peleistä :-)

Vierailija
29/51 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse (nyt 19) pelasin läpi lapsuuteni :0 autopelejä, zeldaa, tekkeniä, mariokarttia jne.. Pelaan edelleen, myös moni naispuolinen tuttuni, joista ei uskoisi

Ja ei, en ole mikään tietokonenörtti vaan kosmetologiopiskelija...

Vierailija
30/51 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 13v tyttö pelaa. Wiillä ja DSllä. Wiillä lähinnä niitä liikuntapelejä, mutta pikkuveljensä kanssa myös muitakin. Itse tuossa iässä pelasin Nintendolla ja Segalla.

Vierailija
31/51 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaavat ja paljon, kotona asuvat tytöt iältään 11 - 20-v. Zeldat on lemppareita, mutta muitakin seikkailupelejä pelaavat mielellään. 

Vierailija
32/51 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten tytöt muka eroavat pojista niin paljon, ettei heitä pelaaminen kiinnostaisi? Tämä on nyt jonkun vanhan tädin ennakkoluulo ja johtuu siitä, että pojille ne pelit ennen suunniteltiin pelkästään. Onneksi tänäpäivän on pelejä myös tytöille - ja sitä myötä kiinnostustakin!

Meillä tykkää little big planetista ja siitä taikakirjasta...en muista nimeä

Vierailija
33/51 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 13:29"]

Meidän 13v tyttö pelaa. Wiillä ja DSllä. Wiillä lähinnä niitä liikuntapelejä, mutta pikkuveljensä kanssa myös muitakin. Itse tuossa iässä pelasin Nintendolla ja Segalla.

[/quote]

Ja ikää oli? Vaikea uskoa että sulla on 16-vuotias tyttö jos olet pelannut lapsuudessasi Nintendolla.

Vierailija
34/51 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vasta vauva, joten ei vielä pelaa. On kyllä tosi kiinnostunut tietokoneesta, kaukosäätimistä, kännyköistä ja kaikesta muustakin, missä on näppäimiä... :D

Itse pelasin 80-luvulla telkkariin kytkettyä tietokonepeliä, jossa oli lokerikko ja mato ja joku suursyömäri, jota piti paeta siellä lokerikossa. Ja tietysti oli elektroniikkapelit, ne olivat ihan huippuja. Pelasin jatkuvasti. Nyt aikuisena en pelaa enää, paitsi muutama vuosi sinkkuaikoina olin kyllä koulussa tietsikan pasianssiin ja Fishdomiin. Nyt olen koukussa vain AV:hen.

Vierailija
35/51 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 14 vuotias tyttö, pelaa tosiaan paljon ja myös ohjelmoi tietokoneella, tekee webbisivuja jne. No ei se mikään ihme kai ole kun minä, äitinsä, olen tietojenkäsittelytieteen maisteri ja ammattikoodari :) Ja myös innokas pelaaja.

Vierailija
36/51 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 13:31"]

Pelaavat ja paljon, kotona asuvat tytöt iältään 11 - 20-v. Zeldat on lemppareita, mutta muitakin seikkailupelejä pelaavat mielellään. 

[/quote]

Kannattais varmaan rajoittaa tuota pelaamista jos 20-vuotias roikkuu vielä kotinurkissa.

Vierailija
37/51 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaajista nykyään +40% on naisia, joten kyllä niitä aika paljon on. Naisten prosenttia kyllä nostaa paljon facebook, selain ja muut pikkupelit, mutta silti pelaava nainen ei ole enään kummallinen juttu.

Vierailija
38/51 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö 12v ei ole kiinnostunut pelaamisesta, mutta hän ei ole mitenkään erityisen tyttömäinen, ihan tavallinen esiteini. "Ruudun äärellä" istumisen sijaan hän lukee, kirjoittaa, piirtää, soittaa pianoa ja urheilee.

Minusta pelit ovat sukupuolineutraaleja. Se että niitä pelaa tai ei pelaa, ei minusta vaikuta siihen, onko henkilö "tavallinen", "normaali" tai "kunnollinen" tyttö/poika.

Vierailija
39/51 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 13:28"]

itse pelasin pienenä jotain disneyn tasohyppelyitä (keisarin uudet kuviot, mosnterit oy) pleikkari kakkosella. sit 11-13 vuotiaana pelasin tietokoneella jotain taktiikkasotapeleja (age of empires, age of mythology). ja simssiä pelasin (ja pelaisin edelleen jos olis mahdollisuus!).

ei pelaamisessa mitään pahaa ole jossei sitä liiakseen harrasta. itse opin ainakin englantia tosi hyvin peleistä :-)

[/quote]Et sinä hirveän vanha taida olla vieläkään ;)

Täytyy sanoa että kateeksi mulla käy nykypäivän lasten pelit ja vehkeet.

Omassa lapsuudessani vain yhden luokkakaverin kotona oli tietokone, eivätkä ne jo aikuisena 90-luvulla itse pelaamani pelit kummoisia olleet nekään.

Vierailija
40/51 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 13:28"]

jo aikuisena 90-luvulla itse pelaamani pelit kummoisia olleet nekään.

[/quote]

Koska 90-luvulla? 

Parhaat pelit tehtiin joskus 94-2001.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi