Miksi perässäroikkujat luulette, että teidän takianne edessä olevan pitäisi ajaa ylinopeutta?
Siellähän roikutte puskurissa vaikka maailman tappiin.
Kommentit (117)
Se on painostamista. Ovat yleensä ohittelijoita.
Samoin kuin ongelmalasten kanssa, ignore paras taktiikka.
Plus tuo on oikeasti tosi vaarallista. Ajaa parin metrin päässä siinä ei kauheasti tartte tapahtua kun tulee peräänajo.
Toivon et tulee joku GPS systeemi, jolla ton voi jälkikäteen todentaa, ja perässäroikkuja saa sakot.
Eipä siinä mitään, joutuu vaan itse hidastamaan vauhtia sitten jos joku puskurissa roikkuu niin on itsellä käytössä enemmän pelivaraa sen turvaväleistä piittaamattoman urponkin puolesta. Voidaan körötellä vaikka neljääkymppiä minun puolestani se 50km kilometrin pätkä mutkatietä jossa ei ohitusmahdollisuuksia ole, jos on tarvis. Minulla ei ole ratissa koskaan kiire.
Roikkuminen loppuu kummasti, kun painaa jarrua alamäen kaarteessa. Ensimmäinen roikkuja pöpelikössä. Sitten vaan seuraavaa odottelemaan. Ajan tarkasti nopeutusrajoitusten mukaan, joten pakko on alamäessä jarrua painaa.
Alinopeutta ajavat aiheuttavat vaaratilanteita.
Ruotsissa on helppo ajaa omaa vauhtiaan. Kun joku tulee taakse, edellä ajava siirtyy ajamaan ihan tien oikeaa reunaa, jolloin takanatulevat pääsevät ohi. Tai jos on joku kapea tie, niin heti väistetään lähimmälle bussipysäkille. Sujuvaa.
Joo näitä persehuohottajia on yllättävän paljon. Ite hiljentelen ja ruikin kusipojasta vettä minkä kerkeän kun takana oleva tulee hönkimään.
Ja ei, en aja alinopeutta.
Ei tarvitse ajaa ylinopeutta, riittää että et ole vasemmanpuoleisella kaistalla kihnuttamassa alinopeutta.
Tänään oli taas nokkakolari lähellä. Minä ja edelläni ajava ajoimme nopeusrajoituksen mukaan, mutta perässäni ajava ajoi nokka takapuskurissa kiinni, kunnes lopulta lähti ohituskielto-alueella ohittamaan sekä minut, että edelläni ajavan.
Vastaantulevien kaistalla sai auto väistää tätä kiireistä.
Mikä järki, ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Roikkuminen loppuu kummasti, kun painaa jarrua alamäen kaarteessa. Ensimmäinen roikkuja pöpelikössä. Sitten vaan seuraavaa odottelemaan. Ajan tarkasti nopeutusrajoitusten mukaan, joten pakko on alamäessä jarrua painaa.
Alamäessä jarruttaminen on todella typerää, samoin kun rajoituksen muuttuessa jarruttaminen kun voisi vain löysätä kaasua vähän aiemmin.
En luule, roikun perässä vain ärsyttääkseni. Yhdet sakot 8 vuoden aikana on pieni hinta siitä tunteesta jonka saan ärsyttämisestä.
Käyttäjä34334 kirjoitti:
Ruotsissa on helppo ajaa omaa vauhtiaan. Kun joku tulee taakse, edellä ajava siirtyy ajamaan ihan tien oikeaa reunaa, jolloin takanatulevat pääsevät ohi. Tai jos on joku kapea tie, niin heti väistetään lähimmälle bussipysäkille. Sujuvaa.
Väistän bussipysäkille vain silloin jos joudun itse ajamaan kuorman takia alle nopeutusrajoitusten. Muuten en väistä koskaan.
Ne vissiin tykkää kiveniskemistä keulassa ja tuulilasissa.
Niitä tulee helposti, etenkin jos edellämenijä joutuu vielä vähän reunempaan väistämään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roikkuminen loppuu kummasti, kun painaa jarrua alamäen kaarteessa. Ensimmäinen roikkuja pöpelikössä. Sitten vaan seuraavaa odottelemaan. Ajan tarkasti nopeutusrajoitusten mukaan, joten pakko on alamäessä jarrua painaa.
Alamäessä jarruttaminen on todella typerää, samoin kun rajoituksen muuttuessa jarruttaminen kun voisi vain löysätä kaasua vähän aiemmin.
Kuka nyt alamäessä kaasua painaisi? Mistä tiedät vieraalla tiellä, koska tulee kaartuva ja jyrkkä alamäki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roikkuminen loppuu kummasti, kun painaa jarrua alamäen kaarteessa. Ensimmäinen roikkuja pöpelikössä. Sitten vaan seuraavaa odottelemaan. Ajan tarkasti nopeutusrajoitusten mukaan, joten pakko on alamäessä jarrua painaa.
Alamäessä jarruttaminen on todella typerää, samoin kun rajoituksen muuttuessa jarruttaminen kun voisi vain löysätä kaasua vähän aiemmin.
Kuka nyt alamäessä kaasua painaisi? Mistä tiedät vieraalla tiellä, koska tulee kaartuva ja jyrkkä alamäki?
Oletko koskaan ajanut autoa? Onko sinusta pakko painaa kaasua jos ei paina jarrua?
Vierailija kirjoitti:
Perässäroikkuminen on rattijuoppouden ohella vittumaisin liikenneperseilyn muoto, ja siihen syyllistyvät pitäisi ruoskia julkisesti.
jos on perskärpänen esim rekka niin hiljennän vauhtia sellaisessa kohdassa jossa ei voi ohittaa. oli tuskaa ajella 80 lätkällä kun takaikkunasta näkyi ainoastaan volvon logo. rekkojenhan kuuluu ajaa ns rajoitinta vastaan ei liikennesääntöjen mukaan.
Liian lähellä perässä kun vanhat nestat nyt just laitoin alle: oma vikasi jos tuulilasiisi osuu!
Käyttäjä34334 kirjoitti:
Ruotsissa on helppo ajaa omaa vauhtiaan. Kun joku tulee taakse, edellä ajava siirtyy ajamaan ihan tien oikeaa reunaa, jolloin takanatulevat pääsevät ohi. Tai jos on joku kapea tie, niin heti väistetään lähimmälle bussipysäkille. Sujuvaa.
Tämä on hyvä käytäntö silloin, jos joutuu ajamaan reilusti alle nopeusrajoituksen.
Mutta jos ajaa jo nopeusrajoituksen mukaista vauhtia, niin miksi pitäisi koko ajan tehdä ylimääräisiä pysähdyksiä, jotta jotkut pääsevät vapaammin kaahaamaan ylinopeutta?
On kyllä huvittavan näköistä, kun nämä peräpuskurikuskit toljottavat siellä takana nenä kiinni tuulilasissa ja rystyset valkoisina puristavat keskeltä ratin yläosaa. 20 vuotta vanhassa mustassa naarmuisessa Audissaan. Jotenkin näkee päältä, että siellä autossa ei kuunnella mielenkiintoista äänikirjaa, pohdita työasioita eikä anneta ajatuksen vaeltaa ennen kiireistä iltaa. Siellä ajetaan autoa ihan niin kovasti kuin ikinä osataan, eikä sekään ole kovin paljon.
Liikennesääntöjen ykkössääntö. ÄLÄ PROVOSOIDU! Keskity omaan ajamiseesi.