Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina kuulee puhuttavan kuinka ihmiset häpeävät nuhjuista kotiaan, mutta voi sitä tietynlaista häpeää tulla myös hienosta kodista, kerron miksi

Vierailija
15.10.2020 |

Kävi eräs tyyppi hakemassa tavaran x (juu tiedän ei pitäisi päästää ketään kotiin), ja olin siivonnut ihan tiptop, tosin siivoilen jatkuvasti muutenkin. Tyyppi kaverinsa kera tuli ja vaikka hiljaisuus vallitsi, pystyin lähes kuulemaan ne taivastelut pään sisällä XD "Jessus, millä rahalla tuo nuori tyttö (koska näytän tytöltä, vaikka olen nainen) tällaisessa asuu, onkohan oma vai vuokra, enpä ihan tällaista odottanut." XDDDD

Tosin arvostan sitä, että pysyivät hiljaa, ainoastaan yhden kerran toinen heistä kysyi, että ovatko asunnot ihan uusia, kun näyttävät siltä.

Vaikka kehuja on kiva kuulla aina, itsestä ja kodista, niin jossain vaiheessa se alkaa ärsyttämään ja vaivaannuttamaan. Minusta on aina hienoa, kun ihmiset keskittyvät kotonani asiaan, eivätkä taivastele kotiani. En minä tänne ketään kutsu ihastelemaan, että ohhoh sentään ja huhhuh! XD

Muistan yhden miekkosen, jonka kanssa vietettiin yö luonani, en ollut kyllä loppujen lopuksi hänestä yhtään kiinnostunut, rasittava negatiivinen 🤡.

Mutta heti aamusta hän alkoi jauhamaan kotini jostain rakennusratkaisuista 😑😑 teki mieli sanoa, että jessus soikoon eikö sinulla ole aamulla MITÄÄN muuta puhuttavaa kuin kotini 😑 jotenkin niin kiusallista ja vaivaannuttavaa.

Eivät ihmiset tunnu tajuavan, että minä katson kotiani joka päivä ja minulle se on vain koti. Huomaan sen hienouden lähinnä silloin, kun tulen kotiin ja olen siivonnut ennen lähtöä. Mutta täällä kun möllöttää niin ihan tavalliselta kodilta tämä minun silmääni näyttää, enkä jaksa jauhaa siitä kaikkien kanssa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/12 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän arkkitehtuurista ja sisustamisesta, voisin puhua omasta ja muiden kodeista tuntikausia ja ihastella kaikkia yksityiskohtia mitä muiden kodeissa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät tytöltä vaikka olet nainen?

Vierailija
4/12 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellanlettas, mitä sä mariset..

Vierailija
5/12 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on kaunis koti, mutta ei hävetä yhtään. Jos joku kehuu, olen ilahtunut ja kiitän.  Ei haittaa yhtään, jos ventovieraat ihmettelevät siisteyttä tai mitään uutakaan. Ei se minun päänvaivani ole.

Vierailija
6/12 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä pahaa noi tyypit oikein teki tai sanoi?

Ekan esimerkin kaksi tyyppiä ei sanonut mitään muuta kuin kysyivät onko uusi talo. Heidän ajatuksiaan et kyllä pysty tietämään, sori nyt vaan.

Ja toisen esimerkin mies puhui ihan muusta kuin "hienosta" kodistasi.

Ja kuitenkin sun viestisi sisältö on se, että sulla on niin hieno koti. Ja haluaisit, että ihmiset keskittyy ihan muuhun kun sun mielestä se on ihan tavallinen koti.

Vaikkakin huomaat välillä sen hienouden (kun olet siivonnut) ja tiedät, että kaikki pitävät sitä hienona ja että näytät ihan tytöltä, vaikka olet jo nainen. Mutta nämä tiedät, koska osaat lukea muiden ajatuksia.

Kuulostat vähän lapselliselta. Ehkä osasyy miksi vaikutat enemmän tytöltä kuin naiselta.

Vierailija
7/12 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun kaupunkini hienoimmassa ja rikkaiden kerrostaloksi profiloituneessa talossa (ja rikkaita täällä kyllä riittääkin, ainakin parkkihallistamme päätellen, ja toki naapureina myös paikkakunnan "pikkujulkkiksia" jne). Lopulta tämä on kuitenkin vain hitto talo, ok rappukäytävä on hieno ja on kuntosalit ja muut hipleet, mutta SILTI tämä on vain talo. Monet eivät sitä tunnu ymmärtävän, ja siksi en usein kerrokaan missä asun, kun ihmiset muuttavat käsitystään minusta sen perusteella. Luulevat tyyliin että olen joku salainen lottovoittaja vaikka aivan oikeasti olen perustuloinen perusduunari joka nyt vain sattui saamaan tästä vuokrakämpän :D

Vierailija
8/12 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun kaupunkini hienoimmassa ja rikkaiden kerrostaloksi profiloituneessa talossa (ja rikkaita täällä kyllä riittääkin, ainakin parkkihallistamme päätellen, ja toki naapureina myös paikkakunnan "pikkujulkkiksia" jne). Lopulta tämä on kuitenkin vain hitto talo, ok rappukäytävä on hieno ja on kuntosalit ja muut hipleet, mutta SILTI tämä on vain talo. Monet eivät sitä tunnu ymmärtävän, ja siksi en usein kerrokaan missä asun, kun ihmiset muuttavat käsitystään minusta sen perusteella. Luulevat tyyliin että olen joku salainen lottovoittaja vaikka aivan oikeasti olen perustuloinen perusduunari joka nyt vain sattui saamaan tästä vuokrakämpän :D

XD Voin kuvitella... Se on rasittavaa. Kehut ovat kivoja, mutta se että jatkuvasti jauhetaan samoista asioista on ärsyttävää ja puuduttavaa. Nuo täällä käyneet tyypit selkeästi tajusivat, ettei minulle tarvitse erikseen kertoa kotini hienoudesta tai koosta, kun näen sen varmaan itsekin. Ja olipa ihanaa, kun kerrankin sai olla ilman jauhamista!

Vierailija
9/12 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet tulkinnut väärin. He olivat hämmentyneitä jostain muusta syystä.

Vierailija
10/12 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on kaunis koti, mutta ei hävetä yhtään. Jos joku kehuu, olen ilahtunut ja kiitän.  Ei haittaa yhtään, jos ventovieraat ihmettelevät siisteyttä tai mitään uutakaan. Ei se minun päänvaivani ole.

Jos joku kehuu XDDDDD "Jos" on vähän eri asia kuin jatkuva jauhaminen. Aina pitää käydä läpi samat asiat uudestaan ja uudestaan eri tyyppien kanssa. Se on puuduttavaa, sorry vaan.

Vierailija
11/12 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja... ainoa joka keskittyy sinuun tai kotiisi olet sinä itse. Usko pois. Jos ihmiset ovat vaivaantuneita jostain syystä luonasi ja koittavat epätoivoisesti keksiä puhuttavaa, vähän kuin säästä, ja kun kotonasi ollaan niin, ta-daa: kodistasi. Hohhoijakkaa.

Vierailija
12/12 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kehuu XDDDDD "Jos" on vähän eri asia kuin jatkuva jauhaminen. Aina pitää käydä läpi samat asiat uudestaan ja uudestaan eri tyyppien kanssa. Se on puuduttavaa, sorry vaan.

No en ole kyllä yhtään kokenut näin. Jaksan kyllä keskustella ihmisten kanssa, ei tuota mitään vaikeuksia. Osaan myös tahdikkaasti vaihtaa puheenaihetta, jos haluan puhua mieluummin jostain muusta. 

Ilmeisesti ne teidän kotinne viestivät jotain sellaista, mitä ette halua itse allekirjoittaa ja koette selittelyn tarvetta? Itse ainakin koen, että oma kotini viestii minulle tärkeitä arvoja ja kauneusihanteita ja se puhuu jo valmiiksi puolestani. Mitenkään en koe velvollisuudekseni selitellä vastoin tahtoani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan