Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi perässäroikkujat luulette, että teidän takianne edessä olevan pitäisi ajaa ylinopeutta?

Vierailija
15.10.2020 |

Siellähän roikutte puskurissa vaikka maailman tappiin.

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ajaa usein lähes jonkun takapuskurissa kiinni ja mutisee vaan hävyttömyyksiä jos huomautan turvaväleistä. Hirvittää aina istua kyydissä.

Vierailija
22/117 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ajaa usein lähes jonkun takapuskurissa kiinni ja mutisee vaan hävyttömyyksiä jos huomautan turvaväleistä. Hirvittää aina istua kyydissä.

Olen pahoillani; miehesi on ilmiselvä pölvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas alinopeuden ajajat (ja kyllä, usein ei yli- saatikka suurin sallittu nopeus ole lähelläkään, tarkistuttakaa nopeusmittarinne); miksi ei voi antaa tietä? Jos ei kerran ole kiire minnekään, kun kerran alinopeutta köröttelee, ja havaitsee sen kymmenien autojen jonon perässään? Nopeusvalvonta kuuluu poliisille, ei muille tiellä liikkujille, ja on ihan yleisten tapojen mukaista ja huomaavaista mahdollistaa muille suurin sallittu etenemisnopeus silloin kun ei itsellä syystä tai toisesta siihen ole kykyä tai haluja.

Eli ensi kerran kun havaitset sen jonon perässäsi, kurvaapa seuraavalle pysäkille, päästä nopeammat ohi niin saat jatkaa köröttelyä ilman perskärpäsiä!

Vierailija
24/117 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut, että niillä on kiire jotka roikkuu perässä. Aluksi ahdistuin ja koitin ajaa hieman kovempaa rajoitusten mukaisesti. Nykyään vain hengittelen rauhassa ja mietin, että mitäs lähti kotoa liian myöhään. Haluan keskittyä rauhassa omaan ajeluun.

Vierailija
25/117 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas alinopeuden ajajat (ja kyllä, usein ei yli- saatikka suurin sallittu nopeus ole lähelläkään, tarkistuttakaa nopeusmittarinne); miksi ei voi antaa tietä? Jos ei kerran ole kiire minnekään, kun kerran alinopeutta köröttelee, ja havaitsee sen kymmenien autojen jonon perässään? Nopeusvalvonta kuuluu poliisille, ei muille tiellä liikkujille, ja on ihan yleisten tapojen mukaista ja huomaavaista mahdollistaa muille suurin sallittu etenemisnopeus silloin kun ei itsellä syystä tai toisesta siihen ole kykyä tai haluja.

Eli ensi kerran kun havaitset sen jonon perässäsi, kurvaapa seuraavalle pysäkille, päästä nopeammat ohi niin saat jatkaa köröttelyä ilman perskärpäsiä!

Jos kerran syy on siinä, että muut ajavat liian hitaasti, niin mikset voi ohittaa siististi turvallisessa kohdassa?

On omallekin kohdalle tullut pari kertaa tilanne, että joku ajaa hitaasti. Riittävä turvaväli, jotta näkee pitkälle vastaantulijoiden kaistalle ja turvallisessa kohtaa ohitus.

Vierailija
26/117 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikennesääntöjen ykkössääntö. ÄLÄ PROVOSOIDU! Keskity omaan ajamiseesi.

Ei nyt syyllistetä uhria. Ei kiusaamistakaan hyväksytä sanoen kiusatulle että "älä loukkaannu".

Vierailija
27/117 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roikkuminen loppuu kummasti, kun painaa jarrua alamäen kaarteessa. Ensimmäinen roikkuja pöpelikössä. Sitten vaan seuraavaa odottelemaan. Ajan tarkasti nopeutusrajoitusten mukaan, joten pakko on alamäessä jarrua painaa.

Alamäessä jarruttaminen on todella typerää, samoin kun rajoituksen muuttuessa jarruttaminen kun voisi vain löysätä kaasua vähän aiemmin. 

Niinpä, mutta kun usein se takanaroikkuja ajaa niiden edelläajavan jarruvalojen mukaan; Kun nostat jalan kaasulta, niin se roikkuja tulee todella lähelle, ennenkuin tajuaa itse hiljennellä.

Ajan joltisenkin paljon työmatkaa vuodessa ja nämä perässäroikkujat huomaa autojonossa siitä, että jarruvalot palavat vähän väliä tasaisella tieosuudella, missä ei ole mäkiosuuksia tai nopeusrajoituksen muutoksia.

Vierailija
28/117 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se edellä menevän vika ole jos takanatuleva ei osaa ohittaa.

Vierailija
29/117 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus halusi joku perässäroikkuja tulla soittamaan suutaan minulle. Tulikin toisiin ajatuksiin, kun huomasi 190 sentin ja lihaksikkaat ulkomuotoni. Taisi bemariukolla turahtaa löysät alkkareihin.

Vierailija
30/117 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hidastan enemmän jos joku tulee roikkumaan perään. Sehän on turvallisuusriski jos joku niin lähellä, pakko hidastaa etten joudu äkkijarruttamaan niin pahasti jos jotain sattuu eteen.

Moottoripyörällä ajaessa olen huomannut että perässroikkuminen vielä yleisempää, siinä ärsyttää vieläkin enemmän koska todennäköisesti kuolen jos kaadun pyörällä ja perässä ajava ajaa päälle. Siksi välillä siirryn auton viereen ja käsimerkeillä kysyn onko kuskilla aivoja päässä. Jos yrittää osoittaa mieltään painamalla kaasun pohjaan, mikään auto ei pääse karkuun minun moottoripyörältä :D Ajan ohi keskisormi pystyssä.

Vierailija
31/117 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja arvon perässäroikkujat: jos siinä vieressä on kaista, niin miksi et käytä sitä? Siinä autossa on sellainen jännä vempele jota ratiksi kutsutaan. Jos äkkijarrutus & peräänajo tapahtuu, sinä olet maksumies.

Vierailija
32/117 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat lapsellisia liikenteessä. En voi itse sietää hitailijoita, välillä tuntuu että tekevät sitä tahallaan. Minun mielestäni on tärkeää, että liikenne menee eteenpäin eikä polje paikallaan. Nämä hitalijat ovat yleensä niitä vaaratilanteita aiheuttavia. Ne jotka ajavat sujuvasti eivät aiheuta vaaratilanteita. Treella liikennevaloissa on sellainen kulttuuri, että kun vihreä vaihtuu painellaa jarrua ja pystytellään telttaa risteykseen, minun ymmärtääkseni vihreä tarkoittaa että paina kaasua ja siirry eteenpäin.

Vierailija
33/117 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä riittää vaikka ajan rajoituksen mukaan tai hiukan ylikin, sen verran ettei sakkoja tule. Mutta ajaminen on enimmäkseen työmatkoja ja periaate on että en maksa töissäkäynnistä sakkojenkaan muodossa niin saavat olla takana mitä mieltä tahansa.

Vierailija
34/117 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat lapsellisia liikenteessä. En voi itse sietää hitailijoita, välillä tuntuu että tekevät sitä tahallaan. Minun mielestäni on tärkeää, että liikenne menee eteenpäin eikä polje paikallaan. Nämä hitalijat ovat yleensä niitä vaaratilanteita aiheuttavia. Ne jotka ajavat sujuvasti eivät aiheuta vaaratilanteita. Treella liikennevaloissa on sellainen kulttuuri, että kun vihreä vaihtuu painellaa jarrua ja pystytellään telttaa risteykseen, minun ymmärtääkseni vihreä tarkoittaa että paina kaasua ja siirry eteenpäin.

Oikeasti hiljaa ajavat vaikka moottoritiellä kyllä ymmärrän, mutta kun ajaa nopeusrajoitusten mukaan tiellä, jossa on vielä ohitusmahdollisuus, ja sitten kehtaa roikkua perässä kiinni ja mulkoilla vihaisesti lopulta ohi mennen, niin siihen ei ole ymmärrystä. Voisiko joku tätä tekevä valaista mistä tässä on kysymys? Järjen vähyydestä?

Vierailija
35/117 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas alinopeuden ajajat (ja kyllä, usein ei yli- saatikka suurin sallittu nopeus ole lähelläkään, tarkistuttakaa nopeusmittarinne); miksi ei voi antaa tietä?

Lain mukaan hitaan liikenteen on ANNETTAVA tietä, erityisesti sellaisella tiellä missä ohitus on vaikeaa joko peitteisyyden tai vastaantulevan liikennevirran takia. Se ei ole mikään vapaaehtoinen juttu vaan velvollisuus.

Kuinka moni mopoauto, karavaanari tai muu 10-20km/h alle nopeusrajoituksen ajava hinuri tuota noudattaa? Harva. Ei kiire mihinkään, mutta ei ehditä edes peräpeiliä vilkuilla..

Vierailija
36/117 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse ajaa ylinopeutta, riittää että et ole vasemmanpuoleisella kaistalla kihnuttamassa alinopeutta.

Esimerkki aamuliikenteestä: Pyhäjärventie eli ns. Tampereen ohitustie itäsuuntan.  Säätyvä nopeusrajoitus =  80km/h. Autojono ryhmittyy Kurikan liittymässä oikealle kaistalle kääntyäkseen Lakalaivassa (n. 4 km päässä) Hämeenlinnaan ja keskustaan . Ajo yli sakkorajan 90 km/h vasenta kaistaa tarkoituksena jatkaa ohitustietä eteenpäin. Perässäroikkujia täysin olemattomilla ajoväleillä vasemmalla kaistalla.

Sama myös kun rajoitus 100km/h ja oma nopeus noin 110km/h.

Tämän lisäksi osalla autoilijoista on niin kiire, että alkaa pujotteleminen vasen-oikea-vasen-oikea-vasen kun molemmilla kaistoilla rajoitusten + sakkoraja nopeudella ajavat autojonot minimi turvaväleillä.

Vierailija
37/117 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin turhauttavaa, kuin körötellä hieman alle rajoituksien ajavan perässä. Nämä myös nostavat nopeuttaan ohitustilanteen tai - kaistan tullessa kohdalle. Ajan itse liikennemerkin kertomaa nopeutta ennemmin plussalla korotettuna, mutta en halua ohitustilanteessa joutua ajamaan nopeutta mistä saa sakot. Joustavuutta siis! Onhan se vanha hyvä tapa kuitenkin vielä olemassa, että voi vilauttaa vilkkua ja väistää pientareelle päästäen takana roikkuvan ohi. Siinä tilanteessa voi myös kohteliaasti höllätä hieman kaasua. Näin menettelen myös itse, jos minun perässäni roikkuu joku. Hänen aikeensa on helppo arvata, ei se mitään rakettitiedettä ole.

Vierailija
38/117 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas alinopeuden ajajat (ja kyllä, usein ei yli- saatikka suurin sallittu nopeus ole lähelläkään, tarkistuttakaa nopeusmittarinne); miksi ei voi antaa tietä?

Lain mukaan hitaan liikenteen on ANNETTAVA tietä, erityisesti sellaisella tiellä missä ohitus on vaikeaa joko peitteisyyden tai vastaantulevan liikennevirran takia. Se ei ole mikään vapaaehtoinen juttu vaan velvollisuus.

Kuinka moni mopoauto, karavaanari tai muu 10-20km/h alle nopeusrajoituksen ajava hinuri tuota noudattaa? Harva. Ei kiire mihinkään, mutta ei ehditä edes peräpeiliä vilkuilla..

Määrittele hidas liikenne? Ei rekan tarvitse antaa tietä satasen alueella vaikka menisikin tasan sitä 80km/h nopeutta.

Vierailija
39/117 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse ajaa ylinopeutta. Kunpa kuitenkin ajaisit edes kohtuullista vauhtia, mutta 50-70 km/h tunnissa satasen alueella, niin voit olla varma jonon kertymisestä perään... Ja sitten ajat vielä sahaten, nopeus vaihdellen  60 - 90 km/h  Oho, risteys, oho, mutka, oho auto tulee vastaan....

Kaiken kukkuraksi, kun joku lähtee ohi alkaa se kiihdytyskisa.... KUKAAN ei saa mennä sen nysvääjän ohi. 

Tämä vastauksena aloittajalle.

Vierailija
40/117 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tosi outoa, kun itse ajaa aina aavistuksen rajoitusten yli (80 alueella mittarissa 85, 100 alueella 105-110, 60 alueella 62 jne.) ja SILTI aina joku roikkuu takapuskurissa kiinni, etenkin moottoritiellä ja maantiellä. Mitä nämä idiootit kuvittelevat saavuttavansa tällä perässä roikkumisella? Itse en tasan nosta yhtään nopeutta sen vuoksi, että joku roikkuu perässä. Ainoastaan alkaa vituttamaan toisen turvallisuuden vaarantaminen etenkin silloin, kun lapset ovat kyydissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi