Epidemiakorvaus 75€ tulee huomenna, kelan päätös tuli juuri, aion ostaa koko rahalla kuohuviiniä ja herkkuja
Kerrankin saan hemmotella itseäni kunnolla eikä tarvitse kituuttaa ja laskea joka senttiä.
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä moralisointia täällä. Ette oikeasti tiedä mitä pitkittynyt köyhyys on. Kerrankin kun saa ylimääräistä rahaa niin moni haluaa jotain luksusta mihin ei todellakaan ole normaalisti rahaa, köyhänhän pitäisi vaan kieriä köyhyydessään, maata kuopassa ja ripotella tuhkaa päälleen. Itsehän pistin jo yli satasen talvikengät tilaukseen, vaikka minulla on yhdet toisetkin talvikengät. Mutta voinpahan vaihtaa päivittäin kumpia haluan käyttää, varsinkin kun kauniit nyörinilkkurit löysin koossani!
Satasen kengät!!!! Minä työssäkäyvä ostin 24,90e maksavat talvikengät kun muuhun ei varaa. Niillä lompsin joka aamu neljän maissa töihin jotta sinä voit unelmoida luksuksesta.
Muista aloittaa köyhyysvinkuminen sitten taas joulukuussa. Kun joulu taas yllätti. HV.
Ja minä korjasin kenkiä teipillä, kun ei ollut varaa ostaa uusia. No sitten meni selkä siinä hommassa , kun toistakymmentä vuotta kituutin, eikä työnantaja oikein hyväksynyt selkäkipua poissaolon syyksi ( vaikka poissaolopäiviä oli parinkymmenen vuoden aikana vajaa 10). Nyt olen sitten työttömänä ja saan myös toimeentulotukea. En haista mitään enkä todellakaan kanna huonoa omaatuntoa tuosta maksusta.
Enkä varmasti ole ainut tuota lisää saava ihminen, jolla on vuosikausien työelämä takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä moralisointia täällä. Ette oikeasti tiedä mitä pitkittynyt köyhyys on. Kerrankin kun saa ylimääräistä rahaa niin moni haluaa jotain luksusta mihin ei todellakaan ole normaalisti rahaa, köyhänhän pitäisi vaan kieriä köyhyydessään, maata kuopassa ja ripotella tuhkaa päälleen. Itsehän pistin jo yli satasen talvikengät tilaukseen, vaikka minulla on yhdet toisetkin talvikengät. Mutta voinpahan vaihtaa päivittäin kumpia haluan käyttää, varsinkin kun kauniit nyörinilkkurit löysin koossani!
Satasen kengät!!!! Minä työssäkäyvä ostin 24,90e maksavat talvikengät kun muuhun ei varaa. Niillä lompsin joka aamu neljän maissa töihin jotta sinä voit unelmoida luksuksesta.
Muista aloittaa köyhyysvinkuminen sitten taas joulukuussa. Kun joulu taas yllätti. HV.Ja minä korjasin kenkiä teipillä, kun ei ollut varaa ostaa uusia. No sitten meni selkä siinä hommassa , kun toistakymmentä vuotta kituutin, eikä työnantaja oikein hyväksynyt selkäkipua poissaolon syyksi ( vaikka poissaolopäiviä oli parinkymmenen vuoden aikana vajaa 10). Nyt olen sitten työttömänä ja saan myös toimeentulotukea. En haista mitään enkä todellakaan kanna huonoa omaatuntoa tuosta maksusta.
Enkä varmasti ole ainut tuota lisää saava ihminen, jolla on vuosikausien työelämä takana.
Kyllä tuo valehteleminen käy teiltä luonnostaan. Ketään ei irtisanota jos 20 vuoden aikana on 10 sairaslomapäivää. Älä kehtaa. Ja vieläkään et siis ostanut selkää tukevia kenkiä! Kun löyty nätit nilkkurit 🙄 voi luoja....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista aloittaa köyhyysvinkuminen sitten taas joulukuussa. Kun joulu taas yllätti. HV.Ja minä korjasin kenkiä teipillä, kun ei ollut varaa ostaa uusia. No sitten meni selkä siinä hommassa , kun toistakymmentä vuotta kituutin, eikä työnantaja oikein hyväksynyt selkäkipua poissaolon syyksi ( vaikka poissaolopäiviä oli parinkymmenen vuoden aikana vajaa 10). Nyt olen sitten työttömänä ja saan myös toimeentulotukea. En haista mitään enkä todellakaan kanna huonoa omaatuntoa tuosta maksusta.
Kyllä tuo valehteleminen käy teiltä luonnostaan. Ketään ei irtisanota jos 20 vuoden aikana on 10 sairaslomapäivää. Älä kehtaa. Ja vieläkään et siis ostanut selkää tukevia kenkiä! Kun löyty nätit nilkkurit 🙄 voi luoja....
Enhän väittänytkään, että olisi irtisanottu. Ei vaan selkä enää kestä tuota hoitotyötä, kun tein liian pitkään kipeällä selällä. Mutta sama se mitä sinä uskot. Pääasia, että itse tiedän miten on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enhän väittänytkään, että olisi irtisanottu. Ei vaan selkä enää kestä tuota hoitotyötä, kun tein liian pitkään kipeällä selällä. Mutta sama se mitä sinä uskot. Pääasia, että itse tiedän miten on.
Ja mitää kenkiä en ole ostamassa, en ole siis tuo kallit kengät ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista, sinun pitäisi tietää, että toimeentulotukea saavat kaikkein köyhimmät. Ero pienipalkkaiseen saattaa joissain tapauksissa olla minimaalinen, mutta se on silti olemassa. Muuten se pienipalkkainen olisi myös tt-tukiasiakkaana. Ja ongelma ei ole todellakaan liian suuret tuet, vaan liian pienet palkat.
Ammattiliitot puolustavat keski- ja pienituloisia, kannattaa järjestäytyä. Lapsiperheiden asioista (joista surin osa on pieni- ja keskituloisia perheitä) ovat kiinnostuneita käytännössä kaikki puolueet. Muistan jo vuosikymmenien ajoilta esim. vaalikeskustelut ja ne loputtomat lapsiperhejutut. Miten moni sen sijaan ajaa työkyvyttömän köyhän sinkun asiaa (eduskuntapuolueista ainoastaan Vasemmistoliitto käsittääkseni)? Ja jopa se pieni epidemiakorvaus on tietysti tällaiselle ihmiselle liikaa.... :(
No siinä puhuu aito vassari. Avaa oikeasti jo silmäsi. Toimeentulotuen saaminen ei ole niin helppoa ihmiselle, joka hakee sitä ekaa kertaa, on esimerkiksi omistusasunto, työmatkakulut tms, jota Kela ei huomioi. Nyt eletään vuotta 2020, turha muistella vaalikeskusteluja vuosikymmenten takaa. Kävin katsomassa toimeentulotuen perusosan ja jälleen kerran niihin on tehty näköjään merkittäviä parannuksia. Puhun lapsiperheen näkökulmasta, vaikkakin kannattaa muistaa se, että se sinkun 500 euron perusosa on summa, joka jää käteen ns. tarpeellisten menojen jälkeen. Esimerkiksi yksinhuoltaja ja 2 lasta, toinen teini, toinen nuorempi. Perusosa 1239 euroa! Tuohon kun ajatellaan vaikka 800 euron asumismenot, sähkö, vesi, mahdolliset hammaslääkärikulut jne niin se saatava tukisumma on todella iso. Pointti oli se, että jo valmiiksi toimeentulotuella elävän talous on turvattu ja epidemiakorvaus tulee automaattisesti. Kun sille pienipalkkaiselle tulee 200 euron hammaslääkärikulut niin se keikauttaa taloutta valtavasti. Yleisesti ottaen köyhiä puolustavat ne, joilla ei ole itsellään tilanteesta kokemusta ja ne, jotka ovat tuhlareita. Muut tietävät, että tuet ovat hyvät, mutta eivät kehtaa sitä ääneen sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei tullu 😔
Et ole oikeutettu siihen, varmaan siksi. Minä sain 150e ja kävin jo nostamassa ne säästöpossuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei tullu 😔
Et ole oikeutettu siihen, varmaan siksi. Minä sain 150e ja kävin jo nostamassa ne säästöpossuun.
Ne rahat oli tarkoitettu alkoon eikä säästöpossuun. Täällä on jo juhlat käynnissä🤗
Vierailija kirjoitti:
Jos annetaan kansalaisille koronatukea niin se olisi pitänyt antaa kaikille. Kaikki se raha mikä menee maskeihin, käsidesiin ym. on poissa normaalista budjetista kaikilla.
On täysin oma valinta, kun hankkii kaikkea "mitä mukamas tarvitsee koronan takia/aikana".
Mulla ei ole mennyt senttiäkään noihin juttuihin, joten ei ole tullut ylimääräisiä kuluja koronan takia/aikana mistään asiasta. Saippuaa (on ollut jo ennestään) ja vettä löytyy, niin ne riittävät käsienpesuun. Kotona käsidesiä ei tarvitse, kun taas kodin ulkopuolella mm. kaupoissa käsidesiä tarjotaan. Maksia en käytä missään. Tuotteiden hamstraamista en harrasta.
Olen työssäkäyvä keski-ikäinen nainen ja korona ei ole vaikuttanut elämääni pätkääkään. Todellakin tt-tuella, ym. muilla tuilla elävät varmasti tarvitsevat rahaa enemmän kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos annetaan kansalaisille koronatukea niin se olisi pitänyt antaa kaikille. Kaikki se raha mikä menee maskeihin, käsidesiin ym. on poissa normaalista budjetista kaikilla.
On täysin oma valinta, kun hankkii kaikkea "mitä mukamas tarvitsee koronan takia/aikana".
Mulla ei ole mennyt senttiäkään noihin juttuihin, joten ei ole tullut ylimääräisiä kuluja koronan takia/aikana mistään asiasta. Saippuaa (on ollut jo ennestään) ja vettä löytyy, niin ne riittävät käsienpesuun. Kotona käsidesiä ei tarvitse, kun taas kodin ulkopuolella mm. kaupoissa käsidesiä tarjotaan. Maksia en käytä missään. Tuotteiden hamstraamista en harrasta.
Olen työssäkäyvä keski-ikäinen nainen ja korona ei ole vaikuttanut elämääni pätkääkään. Todellakin tt-tuella, ym. muilla tuilla elävät varmasti tarvitsevat rahaa enemmän kuin minä.
Kai ymmärrät, että olet todella onnekkaassa asemassa ja ns. koronan voittaja. Entä ne sadat tuhannet, jotka lomautettiin? On aloja, jotka ovat totaalisessa kriisissä koronan takia. Eihän heitä tarvitse ajatella, koska "minulla menee hyvin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista aloittaa köyhyysvinkuminen sitten taas joulukuussa. Kun joulu taas yllätti. HV.
Sivusta.
Silloinkun mulla oli rahaa ja tulin hyvin toimeen ostin 200 euron maiharit.
Nyt oon kulkenut niillä jo 15 vuotta kesät talvet ja edelleen hyvät jalassa, pintanaarmuja vaan. Aika monet 20 euron popot oon siinä ajassa kävellyt puhki. Kenkiin kannattaa panostaa jos vaan voi. Nuo nykyajan halpakengät kestää käyttöä sen yhden sesongin ja sit ovat jo roskiskamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista, sinun pitäisi tietää, että toimeentulotukea saavat kaikkein köyhimmät. Ero pienipalkkaiseen saattaa joissain tapauksissa olla minimaalinen, mutta se on silti olemassa. Muuten se pienipalkkainen olisi myös tt-tukiasiakkaana. Ja ongelma ei ole todellakaan liian suuret tuet, vaan liian pienet palkat.
Ammattiliitot puolustavat keski- ja pienituloisia, kannattaa järjestäytyä. Lapsiperheiden asioista (joista surin osa on pieni- ja keskituloisia perheitä) ovat kiinnostuneita käytännössä kaikki puolueet. Muistan jo vuosikymmenien ajoilta esim. vaalikeskustelut ja ne loputtomat lapsiperhejutut. Miten moni sen sijaan ajaa työkyvyttömän köyhän sinkun asiaa (eduskuntapuolueista ainoastaan Vasemmistoliitto käsittääkseni)? Ja jopa se pieni epidemiakorvaus on tietysti tällaiselle ihmiselle liikaa.... :(
No siinä puhuu aito vassari. Avaa oikeasti jo silmäsi. Toimeentulotuen saaminen ei ole niin helppoa ihmiselle, joka hakee sitä ekaa kertaa, on esimerkiksi omistusasunto, työmatkakulut tms, jota Kela ei huomioi. Nyt eletään vuotta 2020, turha muistella vaalikeskusteluja vuosikymmenten takaa. Kävin katsomassa toimeentulotuen perusosan ja jälleen kerran niihin on tehty näköjään merkittäviä parannuksia. Puhun lapsiperheen näkökulmasta, vaikkakin kannattaa muistaa se, että se sinkun 500 euron perusosa on summa, joka jää käteen ns. tarpeellisten menojen jälkeen. Esimerkiksi yksinhuoltaja ja 2 lasta, toinen teini, toinen nuorempi. Perusosa 1239 euroa! Tuohon kun ajatellaan vaikka 800 euron asumismenot, sähkö, vesi, mahdolliset hammaslääkärikulut jne niin se saatava tukisumma on todella iso. Pointti oli se, että jo valmiiksi toimeentulotuella elävän talous on turvattu ja epidemiakorvaus tulee automaattisesti. Kun sille pienipalkkaiselle tulee 200 euron hammaslääkärikulut niin se keikauttaa taloutta valtavasti. Yleisesti ottaen köyhiä puolustavat ne, joilla ei ole itsellään tilanteesta kokemusta ja ne, jotka ovat tuhlareita. Muut tietävät, että tuet ovat hyvät, mutta eivät kehtaa sitä ääneen sanoa.
Tarkoitat varmaan, että se 500 jää käteen asumismenojen ja mahdollisten julkisen terveydenhuollon laskujen jälkeen? Vai eikö esim. ruoka ole mielestäsi tarpeellista? Siitä 500 eurosta maksetaan kaikki muut laskut, esim. puhelin ja netti sekä ruoka, vaatteet, hygieniatuotteet, harrastukset jne.
Okei, luotetaan, että nuo laittamasi tt-tukisummat on oikein. Onko tuo perusosa mielestäsi iso, jos on kaksi lasta perheessä? Toimeentulotuessa myös lapsilisät otetaan huomioon tuloina. Kahden lapsen yh saa lapsilisiä yhteensä 326,32/kk eli oikeasti voit vähentää tuon siitä 1239 eurosta, jos haluat verrata esim. työssäkäyvään yksinhuoltajaan, eli "oikea" summa on 912 euroa. Ja noin isoon vuokraa saa joka tapauksessa asumistukea, ellei ole hyvätuloinen, joten tt-tuen maksama osuus ei ole varmaan kovin iso.
200 euron hammaslääkärikulut saa varmasti maksaa osissa. Ja omistusasunnossa asuja voi saada toimeentulotukea eikä se käsittääkseni vaikeuta käsittelyä, jos vain on vaadittavat paperit. Onhan se tietysti aikamoinen nivakka liitteitä, mitä pitää toimittaa Kelaan, kun ekaa kertaa hakee, mutta mitä sitten? Ovathan ne, joiden "toimeentulo on nyt turvattu" joutuneet sitä hakemaan myös ekan kerran joskus, ja kenties hyvinkin vaikeassa tilanteessa.
Nyt koronan takia vaikeuksiin joutuneet ovat päässeet siinä mielessä "helpolla", että kohtalotovereita on ollut paljon ja suhtautuminen joka paikassa hyvin myötämielistä ja ymmärtäväistä. Ihan toista, kun joudut työttömäksi ja tukien hakijaksi toisenlaisessa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään kulutukseen on raha monella menossa. Jännä että kukaan ei tunnu käyttävän sitä itse kohteeseen eli osin maskeihin tms.? No ehkä olette muualta hakeneet ilmaiset maskit.
Mutta turha itkeä jonkun ajan kuluttua ettei ole varaa maskeihin tms.
Ostin maskeja, käsidesiä, saippuaa ja varastoitavaa ruokaa keväällä. Silloin ei tiennyt mitä on edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista aloittaa köyhyysvinkuminen sitten taas joulukuussa. Kun joulu taas yllätti. HV.Sivusta.
Silloinkun mulla oli rahaa ja tulin hyvin toimeen ostin 200 euron maiharit.
Nyt oon kulkenut niillä jo 15 vuotta kesät talvet ja edelleen hyvät jalassa, pintanaarmuja vaan. Aika monet 20 euron popot oon siinä ajassa kävellyt puhki. Kenkiin kannattaa panostaa jos vaan voi. Nuo nykyajan halpakengät kestää käyttöä sen yhden sesongin ja sit ovat jo roskiskamaa.
Olen samaa mieltä. Ostin opiskelijana ollessa osamaksulla kalliit kengät ja kyllä kannatti. Edelleen ehjät 20 vuoden jälkeen :p
Vierailija kirjoitti:
Tiedän olevani tiukkapipoinen vanha akka, mutta kyllä sielua riipoo, että viinakauppaan kiikutetaan raha, jolla piti korvata elinkustannusten kasvua kevään pandemian aikana. Etätyö, lapset etäopiskelussa jne. Ruokakulut kasvoivat, kun yhteiskunta ei ruokkinutkaan lapsia viitenä päivänä viikossa. Jos Kelan päättäjät olisivat ajatelleet nokkaansa pitemmälle, niin tuota tukea ei suinkaan maksettaisi rahana, vaan ostokorttina ruokakauppaan, reunaehtona, että ei alkoholipitoisia juomia eikä tupakkatuotteita. Huutakaa nyt kurkku suorana, ei se minua haittaa!
Ruokakortilla ei voi maksaa maskilaskua tai vuokrarästejä, jotka syntyivät maskien ym. ostosta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on tämä parempi ruoka, jota ihmiset ostaisivat, jos olisi rahaa? Verrattuna siihen, mitä muuten syövät?
Mitä muuten syö: Perunaa, voita ja kaurapuuroa
Mitä haluaisi syödä: Hedelmiä, kasviksia, pähkinöitä, kalaa kne.
Jestas että polttaa köyhillä raha näpeissä. No ilmankos ovat köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei tullu 😔
Niin kai, kun olin kesän töissä ja tienasin niin hyvin 💰💵
Jos tukia jaettaisiin rikkaille niin ne menevät ulkomaille mutta köyhät kuluttavat ne kotimaassa työllistäen. Alkoholin ja tupakan kautta menee eniten takaisin valtion kassaan. Ja Penan baarikin pysyy kiikun kaakun vielä pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riskiryhmäläinen etenkin tarvitsee varautua, mutta kyllä jokaisella ihmisellä on oikeus suojautua vakavalta ja leviävältä taudilta. Kertakäyttökäsineet ovat kalliita ja alussahan suositukset olivat suojata käsiä. Esim. kuivakätinen ei voi saippuaa, eikä käsidesiä käyttää. Kädet menevät haavoille. Käsineet ovat silloin ainoa vaihtoehto. Mikäli sinä et halua suojautua, niin oma on valintasi.
Tai laitella säästöpossuun, käydä hammaslääkärissä tai ostaa satasen nilkkureita.