Epidemiakorvaus 75€ tulee huomenna, kelan päätös tuli juuri, aion ostaa koko rahalla kuohuviiniä ja herkkuja
Kerrankin saan hemmotella itseäni kunnolla eikä tarvitse kituuttaa ja laskea joka senttiä.
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaisi Johan minäkin ostaa uuden repun, jolla voin kantaa ostokset kaupasta, vanhaa olen parsinut, mutta vetoketju ei pysy kiinni ja tavarat tippuu kun on kulunut reikäiseksi.
Tai mikron kun edellinen 15 vanha sanoi sopimuksensa irti (liedellä lämmittäminen hän kasvattaa sähkölaskun)?
Vai mitä mieltä olette te, joiden mielestä raha menee väärään paikkaan nyt?
Laitanko kokonaan säästöön? Ostan maskeja (osaan tehdä itsekin)? Kulutan tukien suomalaista?
Annan joulupuukeräykseen vaikka käyn itsekin leipäjonossa?Kertokaa nyt joku mitä sillä oikeaoppisesti tehdään?
Käsidesiä löysin tarjouksesta euron pullo, joten sitäkin on jo.
Älä tällä kertaa tee oikeaoppisesti. Hemmottele itseäsi kerrankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sattuu perjantaille.
Huomenna on lähiöissä meininkiä poliisillekin enemmän, kun tää tt-tukisakki pääsee lidlin kaljahyllylle ja kerrankin jopa viinakauppaan remeltämään.
Kattokaahan maanantaina poliisin tiedotteita...
Puhut hyvin alentavasti. Kaikki tuilla eläjät eivät käytä päihteitä.
Älä itse yleistä.
En puhu kaikista, vaan nimenomaan juuri tästä nyt jo ilman tätä tasan päihteisiin menevää lisämassiakin näkyvästi remeltävästä osasta.
Kohta pillit ulvoo lähiöissä ja ostareilla.
Tiedät sen itsekin.
Reilukerho.com kirjoitti:
Epäreilua et ennestään tukia hyvin saavat saavat vielä lisää rahaa... Ja toimeentulo tukeen vieläpä
Noh, irtisano itsesi sitten ja liity joukkoon
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo koronaraha olisi pitänyt antaa ihan muille kuin toimeentuloasiakkalle. Mites tämä korona on heihin vaikuttanut, eivät käy edes töissä ja saavat kaikki tuet lorvien. Ei ymmärrä.
No mä kävin työkokeilussa 9 eurolla viidesti viikossa.. Tekee minulle ison rahan kuussa.
Surettaa nää, kotka on sitä mieltä et kaikki toimeentulotukea nostavat vaan lorvii 🙄
Tekisitkö itse töitä 20 tuntia viikossa kun saat siitä vain 45e käteen vai olisitko mieluummin kotona?
Niin arvelinkin. Ja mä oon mielestäsi se joka lorvii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sattuu perjantaille.
Huomenna on lähiöissä meininkiä poliisillekin enemmän, kun tää tt-tukisakki pääsee lidlin kaljahyllylle ja kerrankin jopa viinakauppaan remeltämään.
Kattokaahan maanantaina poliisin tiedotteita...
Puhut hyvin alentavasti. Kaikki tuilla eläjät eivät käytä päihteitä.
Älä itse yleistä.
En puhu kaikista, vaan nimenomaan juuri tästä nyt jo ilman tätä tasan päihteisiin menevää lisämassiakin näkyvästi remeltävästä osasta.
Kohta pillit ulvoo lähiöissä ja ostareilla.
Tiedät sen itsekin.
En kyllä tiedä kun en ole päätäni vaivannut mitä kukin tekee tuolla rahalla. Tehkööt mitä tekee, ei ole minulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tosiasia että suurin osa toimeentuloasiakkaista elää levemmin kuin moni pienpalkkainen tai eläkeläinen.
Suomessa on korkea hintataso. Siihen nähden tuet eivät ole mitenkään erityisen suuria vaan palkat pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tosiasia että suurin osa toimeentuloasiakkaista elää levemmin kuin moni pienpalkkainen tai eläkeläinen.
Miten tämä on muka mahdollista? Myös pienipalkkaiset ja eläkeläiset ovat oiketettuja toimeentulotukeen - mikäli ovat riittävän köyhiä.
Jos ei joku ylpeys tai moraali tai tms. anna myöten hakea, niin turha sitten heittäytyä marttyyriksi. Tai sitten on joku vanha mökki tai vastaava, jota kukaan ei osta. No mites, jos vaikka myisit jollekin parilla eurolla, niin eiköhän mene kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Näinpä, vain Suomessa mahdollistetaan se että lorvailijat ja ikityöttömät saavat käyttörahaa monia satoja, laskujen yms kelan maksamien etuuksien jälkeen
Ei tunnu reilulta, ei,, siivoojana teen fyysistä työtä, maksan veroja, vuokran, laskut ihan omasta palkka pussista, rahaa jää vähemmän käteen kuin näille toimeentulo asiakkaille, jotka ostavat koko rahalla kaljaa,, tupakkaa, yms, ei välttämättä kaikki mutta suurin osa
Kela mahdollistaa myös päihde ongelmaisille huumeiden käytön, antamalla vaan lisää
Vierailija kirjoitti:
Just, sillä aikaa me jotka emme kelan rahoja käytä, joudumme maksamaan näiden kuoharit ym paskat
No mä taisin viimeksi juoda noin kolme kuukautta sitten kaksi k-menu siideriä.
Voin toki nekin jättää pois jos noin kyrsii, eivät ole pakollisia.
Ei kai kukaan suakaan pakota töissä käymään, ihan vapaasti saat alkaa tukielätiksi sinäkin.
Tyytyväinen?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo koronaraha olisi pitänyt antaa ihan muille kuin toimeentuloasiakkalle. Mites tämä korona on heihin vaikuttanut, eivät käy edes töissä ja saavat kaikki tuet lorvien. Ei ymmärrä.
Minä en lorvi vaan opiskelen työttömyys päivärahalla ja saan n. 70€ toimeentulotukea siihen päälle. Eli eipä kannata yleistää.
Tosi epäreilua tämä. Mä sain just palkan, vain 2600 käteen :( sillä pitäisi sitten kitkuttaa koko kuukausi. Teidän kaltaiset saa tukia tuplaten tuon summan. Onko reilua, kysyn vaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä, vain Suomessa mahdollistetaan se että lorvailijat ja ikityöttömät saavat käyttörahaa monia satoja, laskujen yms kelan maksamien etuuksien jälkeen
Ei tunnu reilulta, ei,, siivoojana teen fyysistä työtä, maksan veroja, vuokran, laskut ihan omasta palkka pussista, rahaa jää vähemmän käteen kuin näille toimeentulo asiakkaille, jotka ostavat koko rahalla kaljaa,, tupakkaa, yms, ei välttämättä kaikki mutta suurin osa
Kela mahdollistaa myös päihde ongelmaisille huumeiden käytön, antamalla vaan lisää
Suurin osa? Mistä niin päättelet
No siitähän ei tietenkään ole kyse, vaan siitä että Suomessa on monella ihan surkea palkka ja tuet liian hyvät!
Mä nostin jo tänään sen summan ulos. Nyt katoin kelaan niin päätös oli joo tullut
Vierailija kirjoitti:
Tosi epäreilua tämä. Mä sain just palkan, vain 2600 käteen :( sillä pitäisi sitten kitkuttaa koko kuukausi. Teidän kaltaiset saa tukia tuplaten tuon summan. Onko reilua, kysyn vaan...
Mitä ihmettä sä oikein hourailet? 😲
Saat 2600 käteen ja vingut kun köyhä saa jopa neljästi elämässään ylimääräiset 75 euroa.
Nyt ihan oikeasti hei.
Vaihdan paikkoja mielellään sun kanssa!
Surrealistista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä kävin työkokeilussa 9 eurolla viidesti viikossa.. Tekee minulle ison rahan kuussa.
Surettaa nää, kotka on sitä mieltä et kaikki toimeentulotukea nostavat vaan lorvii 🙄
Tekisitkö itse töitä 20 tuntia viikossa kun saat siitä vain 45e käteen vai olisitko mieluummin kotona?
Niin arvelinkin. Ja mä oon mielestäsi se joka lorvii.
Itse asiassa mä teen kannattamatonta osa-aikatyötä. Olin jossain vaiheessa yyhoona ja olin järkyttynyt siitä tukien määrästä, ihan aidosti. Kaiken lisäksi olisin saanut toimeentulotukea, jos minulla ei olisi ollut säästöjä. Myös meille muille korona on tehnyt ison lovin. Lapset olivat koko kevään etäopetuksessa ja toisen etäopetus jatkuu edelleen. Toinen ei edes saa ruokaa kunnalta kotiin, koska opiskelee toisella asteella. Työläisille työttömyys aiheuttaa sen, että se rahan tulo loppuu hetkeksi tai sitten joutuu ansiosidonnaiselle. Tukiluukkulaiselle on ihan sama, että onko töissä vai ei kun toimeentulotuki juoksee kuitenkin.
Näköjään kulutukseen on raha monella menossa. Jännä että kukaan ei tunnu käyttävän sitä itse kohteeseen eli osin maskeihin tms.? No ehkä olette muualta hakeneet ilmaiset maskit.
Mutta turha itkeä jonkun ajan kuluttua ettei ole varaa maskeihin tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sä oikein hourailet? 😲
Saat 2600 käteen ja vingut kun köyhä saa jopa neljästi elämässään ylimääräiset 75 euroa.
Nyt ihan oikeasti hei.
Vaihdan paikkoja mielellään sun kanssa!Surrealistista.
Täällä on ollut perheenäitejä, jotka saa tukia 3000e/kk TEKEMÄTTÄ MITÄÄN. Mä opiskelen vuosia ja vedän niska limassa ylitöitä jotta saan edes jonkinlaisen toimeentulon. Toiset saa saman ilmaiseksi. Olisi vähintäänkin kohtuullista, että työssä käyvät saavat myös ylimääräisen 75 euroa!!!
Vierailija kirjoitti:
Laitapa lähdettä 5200 euron tukisummille, trolli.