Epidemiakorvaus 75€ tulee huomenna, kelan päätös tuli juuri, aion ostaa koko rahalla kuohuviiniä ja herkkuja
Kerrankin saan hemmotella itseäni kunnolla eikä tarvitse kituuttaa ja laskea joka senttiä.
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko tuo päätös sähköisesti asiointipalveluun vai postissa kirjeenä vai sekä että?
Ilmeisesti pitäisi tulla sekä asiointipalveluun että postitse. Käytännössähän ei ihan niin toimi. Itselläni ei asiointipalveluun ole vieläkään ilmestynyt minkäänlaista päätöstä, ilmoitusta maksusta tms. Kirjeitse ei myöskään ole mitään tullut.
Soitin Kelaan tänään aamupäivällä ja tiedustelin asiaa. Kävi ilmi, että heillä on ilmeisesti niin kiire, etteivät ehdi päivittää asiointipalvelua ja kirjeen ovat lähettäneet 13.10, mutta se kulkee kakkosluokan postina niin kestää kuulemma 7 päivää ennen kuin on perillä. Sen verran sentään sain selville, että saan epidemiakorvauksen huomenna kuten pitikin, mutta ilmeisesti menee ensi viikkoon ennen kuin he ehtivät nämä tehdyt päätökset asiakkaille asti informoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka näistä on muka köyhiä.? Kuoharia ja sushia...Minä ostaisin uudet talvikengät kolmelle lapselleni,tokmannista.Mutta en saa mitään.Itse pitää työmarkkinatuesta kaikki taas maksella. T:TOSIköyhä,joka EI saa tt-tukea
Jos työmarkkinatuella on TOSIköyhä, saa kyllä toimeentulotukea. Vuosi sitten tehdystä työmarkkinatuen nostosta (1,26 päivä) työmarkkinatukea saavat hyötyvät parikymppiä kuukaudessa, kun taas toimeentulotuen perusosan nosto yksinäiselle ihmiselle oli alle 5 euroa kuukaudessa. Ei kannattaisi köyhien kadehtia toisiaan, kun samalla ns. hyväosaiset vetävät tonneja aiheesta tai aiheetta. Vai kokoomusko näitä köyhät vs. köyhät aloituksia tekee.
Kyllä on työmarkkinatuella tosiköyhä.Miehelle jää ulosoton jälkeen minimi,joka menee lainaan ja muihin laskuihin.Eli työmarkkinatuki ja lapsilisä kahdesta lapsesta on TOSIköyhän ainoat tulot.TOSIköyhä myös maksaa omat laskunsa tästä rahasta,kuten puhelinlasku,auton kulut,yms.muuta pientä. Työmarkkinatuki 689e.kk.lapsilisä 199e.kk.Ei muita tuloja.TOSIköyhän laskujen jälkeen tuosta jää 5 hengelle kaikkeen kulutukseen,kuusta riippuen 400-600e.kk. Ja EI,EMME saa tt-tukea.Haettu on.Emme ole siihen oikeutettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan jo sen verran pitkällä syksyssä, että uudet kesäkengät jää ostettavaksi keväälle. Uusi reppu ja pyörään takavalo on melkein pakko-ostoksia, tuskin muuhun ylimääräiseen sitten riittääkään.
Ostin eilen pätevät ledit fillariin. Olin ihmeissäni kuinka hyviä olivatkin neljän euron "lamput" eteen ja taakse. Cittarista.
Tästä näiden hyvyydestä voitais keskustella uudestaan ens keväänä, mutta 👍.
Itse kyllästyin ostamaan uudet valot per pyöräilykausi - itse en siis talvella paljon pyöräile.
Totta, mutta jos neljällä eurolla saan talven yli toimivat valot, niin kyllä kannatti. Ostaa sitten keväällä uudet. Ehkä laadukkaammat ja varasteluherkemmät.
Mä fillaroin talvet, kun sitä lunta(liukasta) niin harvoin täällä etelä-suomessa on.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu, niin kuuluukin jos on tiukka tilanne. Mäkin luulin saavani. Olin eka sairauspäivärahalla ja sen jälkeen väliaikaisesti TT tuella. Tuli päätös, maksetaan 150€, mutta minne? Yllätys, edunvalvojalle. Oon joutunut maanisen psykoosin takia sairaalahoitoon v2016 ja sen jälkeen hoitanut asiani mutta ei auta. Saan joka viikko 100€, se on ainoo raha kun TT tuesta kun maksetaan edunvalvonnan palkkio mitä en halunnut, koko edunvalvontaa. nyt se nappaa sen koronalisänkin enkö saa mitään, tuntuu aika ilkeeltä.
Jos saa satasen käyttörahaa viikossa, kyllä sillä pitäisi pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka näistä on muka köyhiä.? Kuoharia ja sushia...Minä ostaisin uudet talvikengät kolmelle lapselleni,tokmannista.Mutta en saa mitään.Itse pitää työmarkkinatuesta kaikki taas maksella. T:TOSIköyhä,joka EI saa tt-tukea
Jos työmarkkinatuella on TOSIköyhä, saa kyllä toimeentulotukea. Vuosi sitten tehdystä työmarkkinatuen nostosta (1,26 päivä) työmarkkinatukea saavat hyötyvät parikymppiä kuukaudessa, kun taas toimeentulotuen perusosan nosto yksinäiselle ihmiselle oli alle 5 euroa kuukaudessa. Ei kannattaisi köyhien kadehtia toisiaan, kun samalla ns. hyväosaiset vetävät tonneja aiheesta tai aiheetta. Vai kokoomusko näitä köyhät vs. köyhät aloituksia tekee.
Kyllä on työmarkkinatuella tosiköyhä.Miehelle jää ulosoton jälkeen minimi,joka menee lainaan ja muihin laskuihin.Eli työmarkkinatuki ja lapsilisä kahdesta lapsesta on TOSIköyhän ainoat tulot.TOSIköyhä myös maksaa omat laskunsa tästä rahasta,kuten puhelinlasku,auton kulut,yms.muuta pientä. Työmarkkinatuki 689e.kk.lapsilisä 199e.kk.Ei muita tuloja.TOSIköyhän laskujen jälkeen tuosta jää 5 hengelle kaikkeen kulutukseen,kuusta riippuen 400-600e.kk. Ja EI,EMME saa tt-tukea.Haettu on.Emme ole siihen oikeutettuja.
Jos ette ole oikeutettuja tt-tukeen, niin silloin teidän tulonne ilman sitä ovat enemmän kuin tt-tuen saajien tulot tuen kanssa. Sitä toimeentulotukea myönnetään vain sen verran, että se minimisumma, mitä katsotaan, että elääkseen tarvitsee, täyttyy. Ei yhtään enempää. Se on kaikkein viimesijaisin tukimuoto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi meidän nelihenkinen perhe sitten pärjää ihan hyvin. Olo ei edes tunnu mitenkään köyhältä vaikka välillä euroja lasketaankin mutta niin laskee jotkut työssäkäyvätkin. Hyvä, rauhallinen taloyhtiö järvien ja metsien lähellä, lapsilla vaatteita ja ruokaa. Käytettynä ostettu molemmille puhelimetkin.
Ehkä tämä on myös asenne kysymys ja sekin ratkaisee elääkö hetkessä vai ei.
Mä ostan viinaa koko rahalla! Hyvästi selvä päivä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi on jo ulosotossa, niin miksi ihmeessä makselee edelleen jotain lainaa sen lisäksi? Olisiko järkevämpää antaa senkin mennä ulosottoon, niin tulisi vähän helpotusta rahatilanteeseen? Vai onko sen tyyppinen laina, ettei mitenkään voi?
Onko velkajärjestelyyn haettu? Silloin saattaisi oikeus tt-tukeenkin tulla, tai ainakin jäisi enemmän rahaa käyttöön todennäköisesti.
Eiköhän tuo koronaraha olisi pitänyt antaa ihan muille kuin toimeentuloasiakkalle. Mites tämä korona on heihin vaikuttanut, eivät käy edes töissä ja saavat kaikki tuet lorvien. Ei ymmärrä.
Hyvin sattuu perjantaille.
Huomenna on lähiöissä meininkiä poliisillekin enemmän, kun tää tt-tukisakki pääsee lidlin kaljahyllylle ja kerrankin jopa viinakauppaan remeltämään.
Kattokaahan maanantaina poliisin tiedotteita...
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo koronaraha olisi pitänyt antaa ihan muille kuin toimeentuloasiakkalle. Mites tämä korona on heihin vaikuttanut, eivät käy edes töissä ja saavat kaikki tuet lorvien. Ei ymmärrä.
Joillakin työttömillä on lapsia. Ruokaan on mennyt enemmän rahaa kun ei ole viety kouluun/päiväkotiin.
Jos annetaan kansalaisille koronatukea niin se olisi pitänyt antaa kaikille. Kaikki se raha mikä menee maskeihin, käsidesiin ym. on poissa normaalista budjetista kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sattuu perjantaille.
Huomenna on lähiöissä meininkiä poliisillekin enemmän, kun tää tt-tukisakki pääsee lidlin kaljahyllylle ja kerrankin jopa viinakauppaan remeltämään.
Kattokaahan maanantaina poliisin tiedotteita...
Puhut hyvin alentavasti. Kaikki tuilla eläjät eivät käytä päihteitä.
Vierailija kirjoitti:
Täh, eihän tuolla rahalla saa edes kunnon kuohuvaa :D
Köyhälle passaa huonompikin.
Just, sillä aikaa me jotka emme kelan rahoja käytä, joudumme maksamaan näiden kuoharit ym paskat
Uskaltaisi Johan minäkin ostaa uuden repun, jolla voin kantaa ostokset kaupasta, vanhaa olen parsinut, mutta vetoketju ei pysy kiinni ja tavarat tippuu kun on kulunut reikäiseksi.
Tai mikron kun edellinen 15 vanha sanoi sopimuksensa irti (liedellä lämmittäminen hän kasvattaa sähkölaskun)?
Vai mitä mieltä olette te, joiden mielestä raha menee väärään paikkaan nyt?
Laitanko kokonaan säästöön? Ostan maskeja (osaan tehdä itsekin)? Kulutan tukien suomalaista?
Annan joulupuukeräykseen vaikka käyn itsekin leipäjonossa?
Kertokaa nyt joku mitä sillä oikeaoppisesti tehdään?
Käsidesiä löysin tarjouksesta euron pullo, joten sitäkin on jo.
Epäreilua et ennestään tukia hyvin saavat saavat vielä lisää rahaa... Ja toimeentulo tukeen vieläpä
Vierailija kirjoitti:
Just, sillä aikaa me jotka emme kelan rahoja käytä, joudumme maksamaan näiden kuoharit ym paskat
Luitko koko ketjun? Kaikki ei ole ostamassa kuoharia. Minä ostan valkoviiniä.
Ostakaa lähituottajien viinejä ja herkkuja.
Jos olet tosi köyhä, saat kyllä tt-tukea.