Epidemiakorvaus 75€ tulee huomenna, kelan päätös tuli juuri, aion ostaa koko rahalla kuohuviiniä ja herkkuja
Kerrankin saan hemmotella itseäni kunnolla eikä tarvitse kituuttaa ja laskea joka senttiä.
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn yksityisellä lääkärillä hoidattamassa vaivani ja uhraan tuosta rahasta hiukan myös punaviiniin. Minulle tulee huomenna 150e epidemiakorvausta.
Eikö lääkäri jo ota sen 150 euroa?
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko tuo päätös sähköisesti asiointipalveluun vai postissa kirjeenä vai sekä että?
Näkyy omaasioinnissa toimeentulotuen päätöksissä, ei etusivun tulevissa maksuissa.
Kirjekin kaiketi tulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh, eihän tuolla rahalla saa edes kunnon kuohuvaa :D
Voi sinua pikku kermapersettä, on sinun elämäsi säälittävää.
Kuule minun kermainen perseeni ei ole pieni. Ja minä säälin köyhiä joilla ei ole varaa shampanjaan eli ilmeisesti sinua myös.
Opettelisit edes kirjoittamaan samppanjan oikein. Arvostus kohdilleen!
Mää aattelin mennä ostaan uuden Teslan.
Osta suomalaista niin tuet suomalaista työllisyyttä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh, eihän tuolla rahalla saa edes kunnon kuohuvaa :D
Voi sinua pikku kermapersettä, on sinun elämäsi säälittävää.
Kuule minun kermainen perseeni ei ole pieni. Ja minä säälin köyhiä joilla ei ole varaa shampanjaan eli ilmeisesti sinua myös.
Opettelisit edes kirjoittamaan samppanjan oikein. Arvostus kohdilleen!
Uli uli öyh öyh!
Hyvä juttu, niin kuuluukin jos on tiukka tilanne. Mäkin luulin saavani. Olin eka sairauspäivärahalla ja sen jälkeen väliaikaisesti TT tuella. Tuli päätös, maksetaan 150€, mutta minne? Yllätys, edunvalvojalle. Oon joutunut maanisen psykoosin takia sairaalahoitoon v2016 ja sen jälkeen hoitanut asiani mutta ei auta. Saan joka viikko 100€, se on ainoo raha kun TT tuesta kun maksetaan edunvalvonnan palkkio mitä en halunnut, koko edunvalvontaa. nyt se nappaa sen koronalisänkin enkö saa mitään, tuntuu aika ilkeeltä.
Vierailija kirjoitti:
Oikein! Kyllä näinä synkkinä aikoina saakin välillä nauttia.
Hyödyttää myös kaupanalaa ja alkoholivero on tunnetusti korkea eli rahaa palautuu kivasti takaisin yhteiseen kassaan. Itse ostan tuolla rahalla esiteinille talvitakin ja -kengät, käyn vihdoin hammaslääkärissä ymv.
Yhtä köyhille kuntoutustukilaiselle ei vissiin mitään ole tulossa?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu, niin kuuluukin jos on tiukka tilanne. Mäkin luulin saavani. Olin eka sairauspäivärahalla ja sen jälkeen väliaikaisesti TT tuella. Tuli päätös, maksetaan 150€, mutta minne? Yllätys, edunvalvojalle. Oon joutunut maanisen psykoosin takia sairaalahoitoon v2016 ja sen jälkeen hoitanut asiani mutta ei auta. Saan joka viikko 100€, se on ainoo raha kun TT tuesta kun maksetaan edunvalvonnan palkkio mitä en halunnut, koko edunvalvontaa. nyt se nappaa sen koronalisänkin enkö saa mitään, tuntuu aika ilkeeltä.
Höh. 😕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan jo sen verran pitkällä syksyssä, että uudet kesäkengät jää ostettavaksi keväälle. Uusi reppu ja pyörään takavalo on melkein pakko-ostoksia, tuskin muuhun ylimääräiseen sitten riittääkään.
Ostin eilen pätevät ledit fillariin. Olin ihmeissäni kuinka hyviä olivatkin neljän euron "lamput" eteen ja taakse. Cittarista.
Tästä näiden hyvyydestä voitais keskustella uudestaan ens keväänä, mutta 👍.
Itse kyllästyin ostamaan uudet valot per pyöräilykausi - itse en siis talvella paljon pyöräile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko tuo päätös sähköisesti asiointipalveluun vai postissa kirjeenä vai sekä että?
Näkyy omaasioinnissa toimeentulotuen päätöksissä, ei etusivun tulevissa maksuissa.
Kirjekin kaiketi tulee
Ok no ei näy eikä ole tullu kirjettä.
Kuka näistä on muka köyhiä.? Kuoharia ja sushia...Minä ostaisin uudet talvikengät kolmelle lapselleni,tokmannista.Mutta en saa mitään.Itse pitää työmarkkinatuesta kaikki taas maksella. T:TOSIköyhä,joka EI saa tt-tukea
Aion hankkia ruokapöydän, miehelle kengät, koiralle pitkäikäisen nahkapannan sekä lapsille talvikamppeet.
Loput nostan kaappiin säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet tarpeeksi köyhä kuntoutustukilainen, jotta saat toimeentulotukea ja täytät muut edellytykset. Jos rahaa on tilillä säästössä, ei tipu toimeentulotukea niin kuin ei muillekaan taas, jos sinulla on riittävän hyvätuloinen puoliso.
Itse ostan repun, jotta jaksan raahata halvempaa ruokaa kaupasta, jonne edestakainen matka 5 km. Lähikaupassa niin paljon kalliimpaa ja pusseilla aika hankala kantaa noin pitkää matkaa. Bussilla matkustaminen taas nostaisi hintaa, joten kunnon reppu maksaa pitkällä aikavälillä itsensä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka näistä on muka köyhiä.? Kuoharia ja sushia...Minä ostaisin uudet talvikengät kolmelle lapselleni,tokmannista.Mutta en saa mitään.Itse pitää työmarkkinatuesta kaikki taas maksella. T:TOSIköyhä,joka EI saa tt-tukea
Jos työmarkkinatuella on TOSIköyhä, saa kyllä toimeentulotukea. Vuosi sitten tehdystä työmarkkinatuen nostosta (1,26 päivä) työmarkkinatukea saavat hyötyvät parikymppiä kuukaudessa, kun taas toimeentulotuen perusosan nosto yksinäiselle ihmiselle oli alle 5 euroa kuukaudessa. Ei kannattaisi köyhien kadehtia toisiaan, kun samalla ns. hyväosaiset vetävät tonneja aiheesta tai aiheetta. Vai kokoomusko näitä köyhät vs. köyhät aloituksia tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet tarpeeksi köyhä kuntoutustukilainen, jotta saat toimeentulotukea ja täytät muut edellytykset. Jos rahaa on tilillä säästössä, ei tipu toimeentulotukea niin kuin ei muillekaan taas, jos sinulla on riittävän hyvätuloinen puoliso.
Itse ostan repun, jotta jaksan raahata halvempaa ruokaa kaupasta, jonne edestakainen matka 5 km. Lähikaupassa niin paljon kalliimpaa ja pusseilla aika hankala kantaa noin pitkää matkaa. Bussilla matkustaminen taas nostaisi hintaa, joten kunnon reppu maksaa pitkällä aikavälillä itsensä takaisin.
Okei, kiitos tiedosta. Sinun suunnitelmasi kuulostaakin hyvältä näihin muihin köyhäin vihanlietsojiin verrattuna. Mutta nuo lienevätkin shampanjatrolleja.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä juuri sen takia jotkut ostavatkin kuoharia/sushia kun kerrankin on tilaisuus.
Katsele torista esim. Viking tai Kuoma kenkiä lapsille. Olen löytänyt laadukkaitakin hyväkuntoisia vaatteita sieltä enkä ole koskaan "joutunut" ostamaan Tokmanni vaatteita.
Ostin eilen pätevät ledit fillariin. Olin ihmeissäni kuinka hyviä olivatkin neljän euron "lamput" eteen ja taakse. Cittarista.