97,6 kg ja aivan rapakunnossa...
...jatkuvan sairastelun vuoksi. Eilen sain tarpeekseni ja tästä eteenpäin suprterveellisissä ruoissa pysyttäytymistä. Joulu nosti painoa aivan älyttömästi.
Niin, pituutta minulla on 165cm ja täytän tänä vuonna 50. Jo nyt on pieni paniikki kuinka ilkeän pitää juhlat ja kohdata katseet.
Kommentit (462)
Minkä vuoksi dieettaaja ärsyttää jengiä?
Rapakuntoinen on palannut kotiin vaa'an kautta. Painoa on tällä hetkellä 101,4 kg eli vieläkin täytyy miettiä konsteja painon pudottamiseksi. Tämän päivän syömisistä ei ole paljoa kerrottavaa ja viikon projekti miettiä uusia toimintatapoja painon pienentämiseksi. Lomalla oli kivaa.
Olet vastenmielinen läski ja syy on korvien välissä. Tuollainen ei koskaan saa miestä itselleen.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 11:27"]
AP:lla taitaa olla pitkäaikaisilla laihdutusyrityksillä hidastunut aineenvaihdunta? Onko lihottavia ja nesteitä kerääviä lääkkeitä käytössä?
[/quote]
Lääkitystä on mutten voi niitä vaihtaa saatika luopua niistä vaikka niin tekisivätkin. T. Rapakuntoinen
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 22:31"]
Minkä vuoksi dieettaaja ärsyttää jengiä?
[/quote]
Koska ei laihdu.
Kolmas kaalikeittopäivä pulkassa eli keittoa, kasviksia ja hedelmiä. Vihreä tee unohtui.
Viides kaalikeittopäivä pulkassa. Dieetin toimivuudesta saa tietoa punnituspäivänä eli maanantaina.
Söin tunnollisesti kaalikeittoa, kolmeasataa lihagrammaa vastaavan määrän tofua ja raejuustoa yhdistellen sekä kuusi tomaattia. Muistin vihreän teen.
Nälkää ei tarvi kuurilla kärsiä. Leivoin ja täytin perheelle laskiaispullat enkä maistanut edes taikinaa.
Kuudes kaalikeittopäivä pulkassa. Se oli samanlainen kuin eilinen.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:06"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:01"]
Aineenvaihdunnan täytyy olla aivan sekaisin. Liikkuuko ap päivänsä aikana millään lailla? Toimiiko vatsa? Onko ruoka-annoksissa piilokaloreita, pähkinöitä, öljyisiä salaattikastikkeita ja vastaavaa?
[/quote]
Pähkinöitä on lueteltu kappaleittain. Salaattikastiketta ei taida käyttää. Yhtenä päivänä oli pähkinälevitettä leivän päällä.
[/quote]
Sitä pähkinätahnaa oli kahtena päivänä yhteensä 10 tl.
[/quote]
Sillä tahnalla lihoo helposti. Katsokaa jenkkejä. He syövät pähkinätahnalla ja hillolla lastattuja leipiä.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 10:28"]
Tuskinpa Suomesta löytyy yhtäkään viisikymppistä naista jolla ei olisi ollut hiivatulehdusta. Kaalit poistavat tehokkaasti nestettä. Sen vuoksi dieetti toimii.
[/quote]
En puhu alapään hiivatulehduksesta. Huomaa, ettet ole vaivautunut lukemaan hiivasyndroomasta, joka on laajempi asia.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 10:32"]
On muutenkin vajakkihommaa tehdä hiivadiagnoosia netissä tuntemattomalle ihmiselle. Jätä hiivaspämmääjä diagnoosien teko lääkäreille. Rapakuntoisen pitäisi mennä kilpirauhaskokeisiin. Normi-ihminen olisi laihtunut paljon ensimmäisen kuukauden syömisillä. Vaikuttaa myös hullulta että ihminen lihoo noin älyttömästi porkkanoilla. Kaloreita lisäämällä aineenvaihdunta ei lähtenyt käyntiin.
[/quote]
En ole diagnosoinut, vaan vinkannut!
Itselleni ei 9 vuoteen tullut mieleen, - eikä YHDELLEKÄÄN lääkäreistä, että väsymykseni, niveloireineeni, huippaus ym. voisivat johtua hiivasta. Kun kokeissa ei näy mitään. Kun ne ei osaa mitata oikeita asioita!
Olen itse kärsinyt aivan riittävän kauan tästä tilasta, enkä toivo kenenkään joutuvan TURHAAN olemaan jollakin dieetillä, joka ei auta.
Porkkanoissa ja perunoissa on TÄRKKELYSTÄ, joka muuttuu kehossa sokeriksi - eli suoraan hiivan ruoaksi. Siksi ei laihdu porkkanoilla.
Kaalissa taas on maitohappobakteereita luontaisesti, joten se tukee suolistoa, jolloin hiiva siellä vähemmän viihtyy. Kaali ei myöskään hiivaa ruoki, joten se vähenee sitä kautta muutenkin. Ruokavaliolla pelkästään ei hiivan liikakasvusta pääse eroon.
Minähän suosittelin ekassa viestissäni hiiva-dieettiä. Kaalisoppaa syömällä rouva on hiiva-dieetillä, halusitpa sitä siksi kutsua tai et. Siksi laihtuminen alkoi, eikä porkkanoilla. Ihan loogista.
Edelliselle innokkaalle kirjoittajalle huomautan alkajaisiksi, että kaalisopassa on myös porkkanaa koska se sopii hienosti yhteen hapankaalin kanssa. Kaali ja porkkana maitohappokäytetään yhdessä. Eli suoraan sanottuna minua on turha sekoittaa kenenkään bisneksiin ja hiivasta innostunut tehköön oman ketjunsa AV:lle.
Itse asiaan eli seitsemäs kaalikeittopäivä on pulkassa. Söin ohjeen mukaan kaalikeittoa, join sokeroimatonta karpalomehua sekä vihreää teetä. Söin myös vihanneksia paljon. Meillä ei ole minkäänlaista riisiä ja korvasin riisin kauraleseistä keitetyllä puurolla.
Viikko meni nopeasti ja aamulla näen saldon. Päältäpäin en ole muuttunut. Suurin henkinen muutos on kiinnostus vihreää teetä kohtaan. En ole kaivannut kertaakaan kaakaoa. Tekisi mieli jatkaa kuuria vielä toinenkin viikko. Ohjeiden mukaan se on sallittua jos paino ei ole pudonnut kahdeksaa kiloa.
Maitohappobakteerit kuolevat keiton kiehuessa. Tämä siis tiedoksi hiivasyndroomajankkaajalle.
Hei Hiivajankkaaja! Tee oma ketjusi äläkä häiriköi Rapakuntoisen ketjussa! Jos minä olisin Rapakuntoinen, olisin kirjoittanut sinulle muutaman asteen tylymmin kuin hän sinun postauksistasi. Miksi et usko että riittää jo?
Lisään vielä että on todella rumaa arvuutella ja dissata täällä jo etukäteen Rapakuntoista luuseriksi. Häpeä!
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 10:45"]
Ethän sä paina vielä mitään. 20 vuotias ja 18 vuotiaana pahimmillaan painoa 110 mittarissa, nyt 58 kilonen ja huomattavasti paremmassa hapessa :) Ei tarvii kun paljon vettä, 1 tunti liikuntaa ja terveellistä ruokaa lautasmallin mukan joka päivä. Ei vaadi paljoa! Ja voin sanoa että on myös aika paljon omasta mielestään kiinni... ;) TSEMPPIÄ!!!
[/quote]
Rapakuntoinen on vammainen. Hänelle voi jokapäiväinen elämä olla taistelua.
20-vuotiasta ja 50-vuotiasta ei kannata verrata keskenään. Tottakai on fiksua pudottaa painoa nuorena koska neljänkympin jälkeen aineenvaihdunta hidastuu jo pelkän ikääntymiseen kuuluvan lihaskadon vuoksi.
En ole haukkunut AP:tä luuseriksi. Miksi haukkuisin!? Minusta on hienoa, jos yrittää parantaa elämäänsä.
Halusin aidosti auttaa, koska olen juuri viime aikoina oivaltanut tämän hiiva-jutun.
Katsopa, kuinka Vesa Keskinen laihdutti urheilematta 40 kg ilman urheilua. Jätti hiilarit ja alkoholin pois. Hiivadieetissä myös jätetään nuo pois. + sokerit. Pitää tietää, mistä oma lihominen johtuu, sitten voi laihtua.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 21:00"]
Olet vastenmielinen läski ja syy on korvien välissä. Tuollainen ei koskaan saa miestä itselleen.
[/quote]
Olen saanut yhden hyvän miehen ja se riittää minulle.
Taidat olla vielä aika nuori? Et voi kuvitellakaan minkälaisiin onnettomuuksiin ihminen voi joutua tahtomattaan. Jos pidät minua vastenmielisenä, lakkaat seuraamasta minua. Siten se ongelma ratkeaa.
Sitten itse asiaan eli tähän laihduttamiseen. Ostin matkalla kirpputorilta Marjaleena Tuppuraisen Laihduttajan lihavan kirjan. Siinä riittää lukemista ja kuureja jokaiselle. Sotshin kisatunnelmista arkeen laskeutumisessa avuksi tulee hapankaalikeittokuuri. Keitin keiton tänään ja purkit odottavat parvekkeella syöjäänsä. Keittoa tuli 18 annosta. Huomenna se sitten alkaa!
Päivän syömiset ovat brunssiksi syöty Primal Strip, myöhäisen lounaan raejuustopurkillinen ja kaksi klementiiniä, päivälliseksi hapankaalikeittoa ja iltapalaksi viinimarjapirtelö.