Paljonko maksat puhelimesta ja läppäristä, montako vuotta ne kestävät?
Kerätään vähän kokemuksia!
Itse ostan nykyrahassa noin tonnin koneen tavallisesti ja se kestää mulla keskimäärin seitsemän vuotta. Edellisestä ajoi käyttöjärjestelmät ohi. Nykyinen ollut käytössä vasta kaksi vuotta, mutta täysin ongelmaton. 1000/7 = 142e / vuosi. Merkkinä olen suosinut ASUSta.
Puhelimesta (iphone mini) maksoin 3v sitten varmaan 600e (en muista tarkasti) ja tähän olen vaihtanut akun kerran, mikä maksoi noin 100e. Tavoitteena on käyttää tätä ainakin kaksi vuotta vielä, toivottavasti kolme. 700e/5 = 140e/vuosi.
Aiemmin puhelimet on kärsineet käytössäni enemmän... Puhelimet kesti hinnasta riippumatta vain noin 2 vuotta. Ihan hirveää tuhlausta ostaa 500 euron puhelin jos se on parin vuoden päästä vaihtokunnossa. Syy on kyllä ollut oma. Jostain syystä puhelimet putoili kädestä jatkuvasti.
Kommentit (17)
Lunastin työläppärin uuden tieltä, 50e, puhelin firman piikkiin.
390e, kestää 3 vuotta, Citymarketin Hp.
Kuka tarvii kotona tietokonetta? Tabletilla pärjää hyvin. Puhelin on työnantajan, viimeisin puhelin 568kesti 5 vuotta, sitten mikrofoni sanoi itsensä irti.
300 euroa on ihan hyvä hinta sekä puhelimelle että läppärille.
Puhelin 1900€ kestänyt 6 vuotta.
Läppäri 2700€ kestänyt 2 vuotta.
Tuo 1000e ja 7v on ihan omassa normissa, yleensä tuosta kohdin sitä laitetta hidastetaan teennäisesti 'raskaammilla' sovelluksilla että menee pakostakin vaihtoon. Kidutin yhtä läppäriä kyllä 15 vuotta käytössä, mutta ajoi asiansa nettilaskukoneena.
Puhelimet on kulutustavaraa, joku onnettomuus kohtaa viimeistään 5 vuoden kohdalla. Ja sittenkin tilalle se max. 250e androidluuri.
Puhelin ja läppäri maksoivat kumpikin 600 euroa. Kestänevät 4 vuotta käyttöä. Internetti ja puhelinliittymä maksaa 40 euroa kuussa.
Yhteensä tuosta tulee 780 euroa kulua vuodessa.
Työantaja maksaa puhelimen (1000€) ja läppärin. Jälkimmäisen hintaa en tiedä.
Miehen vanhan koneen saan aina kun päivittää omansa, minä en lähes koskaan pelaa koneella niin riittää tehot (oon pleikkaripuolen pelaaja). Puhelimen ostin viimeksi käytettynä, oliko 150e muutaman kk ikäinen Samsung a5-jotain. Käytän puhelinta paljon ja vaihdan ehkä 3-5v välein.
Läppäri ollut jo 10 vuotta sama. Alle tonnin kone.420 egee liittymä/vuosi.
Puhelin maksoi 200 euroa 2019 ostettu . 6 vuotta vanha. Tekee 33 egee/vuosi laite plus liittymä 300 egee/vuosi
500 läppärin kulut vuodessa ja n. 350 egee puhelin.
Yhteensä 850 vuosikulu
Puhelimesta maksan korkeintaan 200 euroa. Edellinen kesti 7 vuotta ja nykyinen on pari vuotta vanha ja toimii kuin uusi. Viisi vuotta sitten ostamani läppäri maksoi 600 euroa ja toimii vielä hyvin.
Tonnin molemmin puolin hankitaan läppärit miehen kanssa ja meilläkin näyttävät kestävän keskimäärin tuon 7 vuotta omalla käyttöjärjestelmällään. Mies asentaa niihin sitten Linuxit ja koneet jäävät varalle. Sellainen on mukava ottaa reissuun, kun ei haittaa jos hajoaa. Vanhin edelleen Linuxilla toimiva on nyt yli 10v Asuksen miniläppäri. Välillä harkitsen josko tuohon vaihtaisi akun ja totuttelisi linuxiin, kun on muuten niin hyvä kone.
Puhelimet kestävät keskimäärin 5v. En käytä puhelinta ihmeemmin muuhun kuin puhumiseen, viestittelyyn ja satunnaisesti sitten tarkistan jotain tai käytän google mapsiä. Somea en käytä puhelimella ollenkaan.
Meilläkin mulle kiertää miehen vanhat puhelimet ja läppärit. Hän tarvitsee työkoneelta jonkinlaisia tehoja. Itse olen tyytyväinen netin selailuun ja Netflixiin.
Joku kysyi mihin läppäriä enää tarvitsee, kun tabletilla voi hoitaa kaiken. Itse en jaksa tabletilla näpytellä pidempiä tekstejä, vaikka meillä on siihen näppis. Välillä näytölle täytyy myös mahtua kaksi erillistä tiedostoa auki vierekkäin, mikä ei tabletilla ole pidemmän päälle mukavaa. Mutta olen samaa mieltä, että monelle se läppäri saattaa nykyään olla turha.
Tabletit meillä tuntuvat kestävän vuosikausia. En muista milloin nuo on ostettu, mutta ensimmäiset on edelleen käytössä. Yksi ipad ja toinen on joku isonäyttöisempi.
Puhelimesta alle 200, kestää sitten muutaman vuoden, nykyinen ollut ehkä kolmisen vuotta. Toimii täysin muuten mutta akku on aika väsynyt.
Läppäri tais maksaa nelisen sataa, tämä ollut nyt pari vuotta. Ei muistikuvaa kuinka usein meillä näitä on vaihdettu.
Puhelin maksoi 200€ ja kestänyt 3 vuotta. Läppäriä ei ole mutta kaksi pöytäkonetta on. Vanhempi on siinä 6-7v ikäinen (vanhin komponentti 7v) en hintaa muista mutta nykyään jossain 300€ hujakoilla arvo eli ei suuri. Uudempi kone 2400€ ( monessa paikassa sanoilla komponenteilla lähemmäs tai yli 3000€) on vain kuukauden ikäiinen.
Töistä aina saanut uudet haluamani puhelimet ja läppärit 3-4 vuoden välein ja vanhat saa pitää.
miksi maksaisin mitään puhelimesta ja läppäristä? työkalut saan työnantajalta.
Mee hoitoon!