97,6 kg ja aivan rapakunnossa...
...jatkuvan sairastelun vuoksi. Eilen sain tarpeekseni ja tästä eteenpäin suprterveellisissä ruoissa pysyttäytymistä. Joulu nosti painoa aivan älyttömästi.
Niin, pituutta minulla on 165cm ja täytän tänä vuonna 50. Jo nyt on pieni paniikki kuinka ilkeän pitää juhlat ja kohdata katseet.
Kommentit (462)
Ap jatkaa vielä muutaman sanasen: olen joutunut näkemään lääkäreitä enemmän kuin tarpeeksi elämäni aikana (vammautuminen plus nyt tämä viidenkympin verenpaineongelma). Minulla on aivan tarpeeksi sarkaa näissäkin ja suoraan sanottuna en pidä siitä, että minua tuntemattomat ihmiset alkavat syyllistämään minua.
En ole ikinä tupakoinut, en käytä alkoholia ja olen lakto-ovovegetaristi. Minulla ei ole tarvetta räksyttää edes täällä anonyyminä miten toisenlaiset elämäntavat vaikuttavat toisten terveyteen. En suostu dissaajien lannistettavaksi.
Taas on päivä pulkassa. Brunssiksi söin purkillisen raejuustoa ja puoli litraa mehukeittoa, päivälliseksi kasvislautanen ja iltapalaksi marjapirtelö ja omena.
Huomenna on punnitus.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 22:58"]
Mielestäni laihduttaminen on silkkaa matematiikkaa ja järjen käyttöä. Eli tiedät että esim.tuoremehussa on hurjasti kaloreita, samoin vaaleat sämpylät kannattaa jättää pois.
Ap:n ruokavalio kuulostaa kyllä ankealta, eli sitten kun "laihdutus" on ohi ja palataan normiruokailuun niin painoa tulee kaksin verroin takaisin. Eli vähitellen pitäisi alkaa syödä normaalia ruokaaineita mutta vähän. Saat syödä kaikkea mitä haluat mutta vähän.
[/quote]
Tiede-lehti ja Iltasanomat uutisoivat etteivät kaloritaulukot pidä paikkaansa. Yksi ei liho millään ja toinen lihoo vähästäkin. Kalori ei ole kalori ei ole kalori.
[/quote]
Linkki?
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 16:25"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 09:06"] Hyvää huomenta kaikille! Unohdin eilen kirjata syömiseni tänne. Söin eilen omenan, juotavan jogurtin (sokeriton) ja neljä juustoleipää. Juustona oli 17%juusto, sen alla kevytmargariinia ja leipä oli taikaruista. Sorruin syömään minulle tarjotut 2 vihreää kuulaa.
Tänään pitää palata ruotuun koska ensimmäinen viikkopunnitus on huomenna.
[/quote]
Joo, lol, hyvää onnea vaan "laihdutukseen". 4 juustoleipää, oli jotain vähärasvaista tai ei, on ihan naurettavaa. Mä en jaksa edes syödä neljää leipää kerralla, enkä edes laihduta. Olet kyllä pahasti hukassa jos pidät neljää leipää laihduttamisena, vaikka niillä olisi vaan salaatinlehtiä päällä... Vitun sika.
[/quote]
Av-mamma on niiin mystinen olento kun ei jaksa päivässä neljää paahtoleipäpalaa päivässä syödä =)
Ketä ne kaikki pizzerioissa, ravintoloissa ja hampurilaispaikoissa käyvät emakot ovat? Eivät varmaan linnunruokaisia av-mammoja =)
P.S. Kiitos päivän nauruista... Emättimen Emakko ^
Päivä taas pulkassa. Kiitän kaikkia neuvojen antajia.
Päivän syömiset: pussillinen suklaanutria aamupalaksi, kaurapuuroa lounaaksi, kasvislautanen illalliseksi ja marjapirtelö iltapalaksi.
suosittelen menemään kirjastoon ja lainaamaan Antti Heikkilän hyvän olon keittokirja 1 ja 2, itse luin ne uutena vuotena ja siitä lähtien noudattanut lähes niitä ohjeita ja olo on aivan mainio! Olen kuitenkin raskaana vkolla 35 että ihan minimiin en voi hiilareita vetää, mut leipää, pastaa, riisiä, perunaa, sokeria en ole uuden vuoden jälkeen syönyt, eikä mieheni ja kaksi lastakin (1 ja 3v)on viljattomalla/sokerittomalla ruokavaliolla koska syödään samaa ruokaa. Hedelmiä syödään, että niistä saadaan ainoat sokerit ja kaikkia kasviksia, eli porkkana ym sisältää hiilareita, mutta lisätty sokeri on pannassa! olo on ihanan energinen ja loppuraskauden väsymyksestä ei tietoakaan!
45: minun mielestäni hiilarit eivät ole AP:n ongelma.
[/quote]
Joo, lol, hyvää onnea vaan "laihdutukseen". 4 juustoleipää, oli jotain vähärasvaista tai ei, on ihan naurettavaa. Mä en jaksa edes syödä neljää leipää kerralla, enkä edes laihduta. Olet kyllä pahasti hukassa jos pidät neljää leipää laihduttamisena, vaikka niillä olisi vaan salaatinlehtiä päällä... Vitun sika.
[/quote]
Ainakin Painonvartijat lupasivat laihduttajalle 90-luvulla peräti viisi leipäsiivua päivässä ja perunoita sai syödä niin paljon kuin maistui.
Mielestäni laihduttaminen on silkkaa matematiikkaa ja järjen käyttöä. Eli tiedät että esim.tuoremehussa on hurjasti kaloreita, samoin vaaleat sämpylät kannattaa jättää pois.
Ap:n ruokavalio kuulostaa kyllä ankealta, eli sitten kun "laihdutus" on ohi ja palataan normiruokailuun niin painoa tulee kaksin verroin takaisin. Eli vähitellen pitäisi alkaa syödä normaalia ruokaaineita mutta vähän. Saat syödä kaikkea mitä haluat mutta vähän.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 22:58"]
[/quote]
ap on lihonut tuolla dieetillään.
ei ole ehkä hiilarit ongelma, mutta kevyttuotteet ym tulisi jättää kauppaan, ne vaan lisää mielitekoja ja vaikeuttaa laihtumista. Kunnon voita pöytään ja ateriarytmit kuntoon niin painokin alkaisi tippua, mutta ap tuntuu olevan tätä koulukuntaa joka uskoo että rasvaton/sokeriton laihduttaa, tuloksenhan näkee ihan itsessään :) Mulla on tippunut 4 kiloa uuden vuoden jälkeen, syön kolme ateriaa päivässä, ateriaväli 5-6h, ehkä omenan välipalaksi jossain välissä jos tekee mieli jotain syödä, kun oppii syömään kunnon ruokaa ei tarvitse olla koko ajan syömässä ja paino tippuu itsestään. T: 45
Heikkilän oppeja tulkitaan siten, että pekonia ja voita pitää ahtaa. En usko niiden sopivan kasvissyöjille :D
No, laihduttaa se yökkäilykin :D
Taas on päivä pulkassa, tänään hieman erilaisempi. Aamupalaksi join suklaanutrin, lounaaksi kaurapuuroa ja illalliseksi oli blinejä. Söin kaksi bliniä, neljä ruokalusikallista turkkilaista jogurttia sekä hapankurkkuja. Iltapalaksi mustaherukkapirtelö.
Heippa,
Ylipaino ei ole kiva kaveri, siitä ei pääse eroon aivan hetkessä, mutta on mahdollista päästä. Olen nuori nainen ja taistellut ylipainon kanssa koko nuoruuteni. Pahimmillani painoin 101 kg ja pituutta 159 cm. Tuolloin päätin tehdä muutoksen. En ole käyttänyt mitään erityisiä dieettejä tai muita poppakonsteja. Jätin herkut pois ja aloitin lenkkeilyn vuosi sitten. Painoa lähtenyt vuodessa 30 kg! Elämällä ihan tavallista elämää, mutta fiksusti. Kokeile sinäkin. Uskon että tämä on paras tie painonpudotukseen, jonka olen itsekin kulkenut! Tsemppiä!
Taas on päivä pulkassa. Tunnen voivani muuten hyvin mutta flunssa tekee tuloaan.
Aamiaiseksi join suklaanutrin, lounaaksi puoli pussillista puolukoita ja 2,5 dl sokeritonta mehukeittoa, päivälliseksi kasviswokkia ja iltapalaksi kurkkupinaattipirtelö.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 21:27"]
Ruokaa neljän tunnin välein?
[/quote]
Kaikista terveellisintä on syödä kolmen tai neljän tunnin välein. Toki pitää malttaa olla se kahdeksan tuntia syömättä joka vuorokautena. Vatsakin tarvii lepoa.
Taas on päivä pulkassa. Aamupalaksi join suklaanutrin, lounaaksi puoli pussillista puolukoita ja 2,5 dl sokeritonta mehukeittoa, päivälliseksi kasvislautasen ja illalliseksi join viherpirtelön.
Juon aamuisin suklaanutrin koska minulla ei ole ruokahalua enkä myöskään pidä kahvista tai teestä. Suklaanutri on taatusti tyhjää parempi vaihtoehto. Vaaka pysyy taloudessa jotta pysyn kärryillä missä mennään. Näin suuressa ruhossa ei näy edes viiden kilon pudotus.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 04:21"]
Olet ylipainoinen. Suosittelen laihduttamista koska näytät epäesteettiseltä ja vaarannat terveytesi.
[/quote]
Kyllähän minä nyt sen tiedän. Jos minulla ei olisi liikuntaelinvammaa, voisin liikkua helpommin ja tein käsittääkseni ensimmäisessä viestissäni selväksi että puutun nyt asiaan. Olen ollut melkein kuukauden sairaalassa petipotilaana ja tarvitaan vielä paljon, että pääsen vesijuoksemaan.
Päivän syömiset olivat erittäin maltilliset eli kolme nutrijuomaa ja lautasellinen kaurapuuroa plus lusikallinen Elixiä lääkärin määräyksestä.
BTW, miksi jäät tuijottamaan ylipainoisia ihmisiä?