Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

97,6 kg ja aivan rapakunnossa...

Vierailija
13.01.2014 |

...jatkuvan sairastelun vuoksi. Eilen sain tarpeekseni ja tästä eteenpäin suprterveellisissä ruoissa pysyttäytymistä. Joulu nosti painoa aivan älyttömästi.

Niin, pituutta minulla on 165cm ja täytän tänä vuonna 50. Jo nyt on pieni paniikki kuinka ilkeän pitää juhlat ja kohdata katseet.

Kommentit (462)

Vierailija
181/462 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus laihduttaa. Oletko menossa laihdutusleikkaukseen? Eikö sitä varten pitäisi laihtua 10% ylipainostaan ennen leikkausta? Tältä foorumilta kannattaisi etsiä laihdutusleikattuja ja kysyä heidän kokemuksiaan.

Vierailija
182/462 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 14:42"]

Ensiksi Rapakuntoinen kuittaa viikon painoksi 92,0 eli takapakkia tuli heti kun loma alkoi ja söin muiden kanssa. Palasin takaisin nutreihin tänään ja minulla on vielä aikaa keventyä ennen leikkausta. 

Sitten huomaan, että ketjussa on käynyt kova kuhina ja olen hämmentynyt. Minun motiivini tämän ketjun pitämiseen ovat itsekkäät: voin helposti tarkastaa missä vaiheessa laihdutusta olen milloinkin ollut. Minulla on ylipainoa niin paljon että muistivihkot ja lappuset häviävät helposti. Joku viitseliäämpi piirtäisi Exel-taulukon, minä olen tyytyväinen näin.

Toisten kommentteihin suhtaudun kuten muussakin elämässä toisten ihmisten kommentteihin. En ole vastuussa muusta kuin omastani ja omien lasteni kielenkäytöstä ja sammakoista. Kyllä tähän maailmaan ääntä/tekstiä mahtuu.

Toivon toki, että kaikkien fyysinen ja psyykkinen terveys olisi mitä parhaimmassa kunnossa. Se ei nimittäin ole keneltäkään pois vaikka voisitte kuinka hyvin. 

[/quote]

En tajunnut tuota "Minulla on niin paljon ylipainoa että vihkot ja lappuset häviävät helposti"? :D Tuli vain hassu mielikuva miten lappujen hukkuminen liittyy ylipainoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/462 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytää sellaisen vihkon johon jaksaa kirjata noin haastavan ylipainon pudotusprojektin? Mistä ylipäätänsä löytää kivoja kierrevihkoja joita jaksaa katsella pitkään?

Vierailija
184/462 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 11:53"]

[/quote]

En tajunnut tuota "Minulla on niin paljon ylipainoa että vihkot ja lappuset häviävät helposti"? :D Tuli vain hassu mielikuva miten lappujen hukkuminen liittyy ylipainoon.

[/quote]

Läskeilläkin on oikeus säheltää siinä missä muillakin.

Vierailija
185/462 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 11:31"]

Tulos on 5,6kg kuurin alusta lähtien. Ihan uteliaisuudesta kysyn miksi tästä laihduttajasta puhutaan joka paikassa?

[/quote]

Se on nettiv*ttuilua...

Sen vuoksi minäkin tämän löysin kun etsin blogia.

Vierailija
186/462 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapakuntoinen kuittaa viikon painoksi 90,2 kg.

Vierailija
187/462 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 08:06"]

Rapakuntoinen kuittaa viikon painoksi 90,2 kg.

[/quote]

Onnittelut, et tainnut vetää vappuna simaa ja munkkeja napa paukkuen?

Vierailija
188/462 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapakuntoisen väliaikatiedotus eli maaginen raja on poksahtanut rikki ja päivän paino on 89,4 kiloa.

Simaa ja munkkeja en syönyt mutta grillattuja kasviksia niidenkin edestä enemmän vappuna. Liikun ohjeiden mukaan ja fysioterapeutin tapaan leikkauksen jälkeen. Minulla ei ole mitään sankarisuorituksia kerrottavana eli senpä vuoksi en jää tänne erittelemään ja analysoimaan liikkumisiani.

Tässä vaiheessa minun pitää pitää kiinni sairaalan ohjeistuksista ja en tiedä kuinka voisin jatkaa nutraamista sairaalassa. Osa hoitajista vahtii syömisiä ja juomisia tarkasti. Keksiikö kukaan kuinka ratkaista tämä ongelmatilanne koska en haluaisi vaikuttaa epäkohteliaaltakaan?

Katkaiseeko anestesia-aineet ja tippa ketoosin? 

Vierailija
189/462 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ringer katkaisee ketoosin. Yhdessä pussillisessa on noin yhden banaanin verran kaloreita. Leikkauksessa harvoin riittää yksi pussillinen.

Vierailija
190/462 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapakuntoinen täällä väsyneenä ja pahoinvoivana. Palaan vaa'alle ensi maanantaina.

Vierailija
191/462 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapakuntoinen, muista, että jos hiiva on lihomisen yksi syy, niin hiivan kuolema aiheuttaa pahoinvointia. Syö monipuolisesti, mutta ei tärkkelystä, fruktoosia, sokeria, jauhoja tai maitoa. Suosittelen edes kananmunien syömistä. Miksi syöt vain 6 saksanpähkinää? Ei rasva välttämättä lihota, vaan monessa tapauksessa, kuten kookosöljy, laihduttaa. Pähkinät (paitsi maapähkinät, homevaara) ovat terveellisiä.

Vältä kaikkia sokereita. Itselle tulee muutaman tunnin sokerien tai joskus myös jauhojen syönnin jälkeen kuvottava olo.

Justiin oli Hesarissa juttu, kuinka antibiootit tuhoavat suolistobakteerit jopa 2 vuodeksi. Vältä niitä seuraavat 2 vuotta samoin kuin hiivaa ja bakteereja, tai kehon tulehdusreaktioita ylläpitäviä jauhoja ja sokereita.

Steaviaa voi syödä. Sitä laitetaan minimaalinen hiukkanen makeutukseksi sokerin sijaan, muuten se maistuu todella pahalta, jos liikaa. Sehän on 300x sokeria makeampaa. Life -kaupasta Cocovin Steviaa ja kookosöljyä voi ostaa.

Vierailija
192/462 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairasta mainostaa oman firman tuotteita ketjussa jossa ihminen on kertonut edellisessä viestissään voivansa pahoin (ilmeisesti anestesian jäljiltä)!

Sitä antibioottia annetaan leikkauksissa aivan varotoimenpiteenäkin eli siitä on turhaa syyllistää leikattua. Sairaalassa annetut ohjeet ovat tarkoitettu noudatettaviksi kaikin puolin. Ruoka on tärkeää kuntoutumisprosessinkin vuoksi. 

Vierailija
193/462 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Life kauppa tai Cocovi eivät ole mun firmoja. Olen vain ne halvoiksi ja hyviksi todennut, ja voi ostaa helposti Suomessa, eikä tarvitse ulkomailta tilailla.

Vierailija
194/462 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä tulevaan muutokseen! Muista että muutos ei tapahdu heti vaan pikkuhiljaa. Terveisin -17kg 2 vuodessa.

Vierailija
195/462 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapakuntoinen kotiutettiin ennen viikonloppua ja viikonloppu on mennyt kevennyslinjalla. Söin tosin syntisen hyvää ja suolaista kreikkalaista salaattiakin ja olo on pöhöttynyt.

Vaaka näytti painon 89,4 kiloa äsken eli en ole lihonut enkä laihtunut vaikka olen ollut niin sanotulla normaalilla ruokavaliolla. Jatkan tästä taas nutraamalla. Kuurin aloittaminen menee jo vanhasta tottumuksesta. 

Näille takaiskuille en voi mitään mutten myöskään jätä kuuria kesken takaiskujen vuoksi. Laihtuisin ilomielin nopeammin ja enemmän mutta olen toki tyytyväinen siihenkin että olen laihtunut edes vähän. Sekin on tyhjää parempi tulos. 

Täytyy vain hyväksyä että minun pitää elää vähällä energialla. Endokrinologille en ole vieläkään päässyt mutta terveyskeskuslääkärin kokeiden mukaan minun kilpirauhasarvoni ovat normaalit. 

Vierailija
196/462 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 13:55"]

Haiseeko ap:lla vekkien välissä muhinut hiki ja mätä nyt?

[/quote]

Toivottavasti ei nyt sentään. Pidän hyvää hygieniaa tärkeänä sekä kohteliaisuutena kanssaihmisiä kohtaan ja osaan kysyä apteekista apua hajuhaittojen minimisoimiseksi. Mätäongelmiin etsisin apua terveydenhuollosta jos sellaisia ilmenisi.

Vierailija
197/462 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuslääkärit eivät tiedä tuon taivaallista kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Mene vaikka yksityiselle lääkärille tutkittavaksi.

Vierailija
198/462 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapakuntoisen nutraaminen tyssäsi alkuunsa antibioottikuurin vuoksi. Palaan asiaan kuurin päätyttyä.

Kolesteroliarvoni on tasan 4 eikä minulla on myöskään ongelmia verensokerin vuoksi. Lakto-ovo-vegetaristina ruokavaliooni kuuluvat myös kananmunat kohtuudella.

Vierailija
199/462 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
200/462 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun sitten minäkin. Painoa 80 kiloa ja pituutta 163 cm. Reilusti ylipainoinen siis olen... Maanantaina aloitin juoksuharrastuksen maltillisesti ja ruokavalionmuutoksen.