s-bonukset. Mulle tuli sposti, että
joulukuun bonarit on maksettu tililleni. Mille tilille? Ei mulla oo mitään tiliä siellä. Ja ennen kun kukaan alkaa neuvoa, et oon väärässä paikassa kyselemässä, kerron et s-kaupan sivut ontäynnä kiukkuisia kysymyksiä mut niihin ei kukaan vastaa.
Onko täällä kellään tietoa asiasta?
Kommentit (26)
Mulla ollut s-etukortti monta vuotta. Viime vuonna tajusin, että ne on automaattisesti perustanut mulle tilin, johon bonukset maksetaan. Mulla ei siis ole mitään pankkitunnuksia tmv. Henkkareilla s-pankkiin vaan nostamaan bonukset pois.
Siis mikä tili? Eikä mulla oo mitään nettitunnuksia. Oon ollu ns. Asiakasomistaja usean vuoden ehkä 10v ja bonukset on tullu paperisena lappuna kotiin yhteishyvä lehden välissä.
Kaikki joilla on s-etukortti on myös s-tili. Bonukset menee tälle tilille ja ne voi kortista riippuen nostaa kaupan kassalla tai s-pankissa.
Sen jälkeen kun s-pankki tuli niin ne on maksanu bonukset sinne (joku siirtymäaika siinä oli...) Kannattaa käydä kysymässä/soittaa niin ei jää epäselvyyttä.
Jos sinulla on S-etukortti, niin sinulle on automaattisesti perustettu tili S-pankkiin. Todennäköisesti asiasta on myös jossain vaiheessa kerrottu siinä Yhteishyvän välissä tulevassa paperissa, jos olet viitsinyt lukea sen. Tilille saat halutessasi nettitunnukset (ilmaiseksi) ja tilltä olevat rahat voi voit nostaa menemällä S-pankin palvelupisteeseen, joita löytyy osuuskauppojen yhteydessä.
HOK-Elannon jäsenille nämä tilit perustettiin jo monta vuotta sitten, mutta voi olla, että tässä on osuuskauppakohtaisia eroja.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 15:35"]Siis mikä tili? Eikä mulla oo mitään nettitunnuksia. Oon ollu ns. Asiakasomistaja usean vuoden ehkä 10v ja bonukset on tullu paperisena lappuna kotiin yhteishyvä lehden välissä.
[/quote]
Se lappu on niinkuin tiliote, mutta ne rahat on tilillä. Saldon voi tarkistaa vaikkapa s-ryhmän kaupassa päätteeltä.
Saa ne rahat sieltä kortilta käytettyä myös maksamalla sillä. Silloin saa 0,5% maksutapaetua.
voiko olla totta että ootte noin tietämättömiä, ettekö te lukeneet paperia mihin ootte allekirjoituksen kirjoittaneet, haloo.
Kun otit S-kortin otit kortin, liityit S-asiakasomistajaksi. Sinulle annettiin tili jonne joko talletit tai pikkuhiljaa bonuksina keräsit 100 euron talletuksen eli osuuteesi s-kaupan omistajuuteen.
Ilmeisesti olet ollut yhden niistä viimeisimmistä s-osuuskuntien jäsenistä, jossa bonus on yhä toimitettu etukuponkina vuoden vaihteeseen asti. 90% paikoista se on jo vuosia maksettu tilille.
Tili on kuitenkin kaikilla.
Käy hakemassa verkkopankkitunnukset, jotta voit halutessasi siirtää bonukseis käyttötilillesi tai vaikka maksaa laksuja sillä s-tilitäsi.
Onko sinulla sirullinen kortti ja tunnus siihen? Jos on niin voit myös maksaa suoraan ostoksia tiiltäsi (siis sen bonuksen verran). Tämän vaihtoehdon hyvä puoli on se, että silloin saat ostoksistasi vielä ylimääräisen 0,5 % bonusta.
Itse käytän tuonkin hyväksnei eli koska ostamme bensat ja suurimman osan ruokatavaroista ja joskus muutakin s-ketjun liikkeistä, tapanani on siirtää kerran kuussa käyttörahaa tuonne. Noin 1000 - 2000 euron ostoksista per kk. Se ei toki oli paljon, mutta kyllä se vuodessa tarkoittaa 60-120 ihan "ilmaista"/"ylimääräistä" euroa enkä neä mitään syytä jättää tuota etua käyttämättä.
Bonus-tili on ollut olemassa jo ennen s-pankkia. Se sama tili muuttui s-pankkitiliksi kun tämä pankki viritettiin. Sinne samalle tilille ne bonukset on tähänkin asti maksettu ja perus bonus-kortilla voi niitä rahoja kassalla käyttää.
Jos haluat pankkiominaisuuksia pitää hankkia ne tunnarit ja hakea luottokortti. Jos ei halua uusia pankkihössäköitä voi jatkaa samalla tavallla kuin aikaisemminkin. Prismojen yhteydessä on lukulaite josta voi tarkistaa salson. Minä käytän sitä koska en halua lisää pankkisotkuja. Liittyessäsi asiakasomistajaksi olet saanut 4 numeroisen tunnusluvun jota käytät lukulaitteessa.
HOK Elannon s-etukortti on ja ainakin vielä viikko sitten tuli joulukuun ostoista bonusseteli lehden mukana.
Miten sinä ap olet bonusrahasi saanut käyttöösi jos sinulla ei ole tiliä? Sinähän voit maksaa bonuskortilla S-kaupoissa, eli sinulla on ollut aina tili siinä kortissa, nyt kun tuli S-pankki, se muutettiin tavalliseksi pankkitiliksi, johon voi ottaa tavallisen pankkikortin jota voi käyttää muissakin kuin S-ryhmän paikoissa.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 15:35"]Siis mikä tili? Eikä mulla oo mitään nettitunnuksia. Oon ollu ns. Asiakasomistaja usean vuoden ehkä 10v ja bonukset on tullu paperisena lappuna kotiin yhteishyvä lehden välissä.
[/quote]
Se lappu on niinkuin tiliote, mutta ne rahat on tilillä. Saldon voi tarkistaa vaikkapa s-ryhmän kaupassa päätteeltä.
[/quote]
Se paperilappu on bonusseteli, joka käy maksuvälineenä kassalla. Tilille ei siis tule erikseen mitään rahoja. Tämä on ikivanha käytäntö, joka on vielä käytössä joillakin vanhoilla asiakkailla, jotka eivät ole syystä tai toisesta halunneet siirtyä käyttämään tiliä ja maksukorttia.
t. Prismassa työskentelevä
Mulla on ollut S-bonuskortti jo 90-luvulta kun asuin Helsingissä, ja 2000-luvulla muutin Helsingistä pois, ja olen vaihtanut eri osuuskaupan asiakakasomistajaksi. En muista että minulle olisi koskaan lehden välissä tullut mitään kuponkeja, Keskolta tulee plussaseteleitä...
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 15:51"]
[/quote]
[/quote]
Se paperilappu on bonusseteli, joka käy maksuvälineenä kassalla. Tilille ei siis tule erikseen mitään rahoja. Tämä on ikivanha käytäntö, joka on vielä käytössä joillakin vanhoilla asiakkailla, jotka eivät ole syystä tai toisesta halunneet siirtyä käyttämään tiliä ja maksukorttia.
[/quote]
En ole koskaan kuullutkaan!
Eikö olekin ihmeellistä; vaikka sinä et olekaan koskaan kuullutkaan moisesta, niin se vaan on. Paperinen bonusseteli tulee kotiin ja sillä voi sitten maksaa s-kaupassa.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 15:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En minäkään, mutta uskon silti. Vastasin kun luulin, että kaikille tulee vaan se bonuslaskelma. Olis pitänyt jättää jollekin viisaammalle :)
8
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 15:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En minäkään, mutta uskon silti. Vastasin kun luulin, että kaikille tulee vaan se bonuslaskelma. Olis pitänyt jättää jollekin viisaammalle :)
8
Iloinen ylläri oli josku tuo s-tili kun vaimon kanssa olimme liittyneet n. 95 mutta unohtaneet koko roskan ja sitä yhteishyvää muovikuorissakaan ei tullut kovin hyvin luettua. Sitten kun muutimme ja muutimme myös tuon alueosuuskaupan niin tutustuimme tiliinkin....siellä oli kivat 3800e jemmassa joille kyllä keksimme käyttöä :)
Siis onhan sulla se S-tili pakko olla, johon sulla on se korttikin? Itse hain kortin keväällä, ja annettiin nettitunnukset verkkopankkiin yms, vaikken minäkään ottanut "tiliä" tai mitään luottoja.