Mitä veikkaatte seuraaviksi nousijoiksi ?
Tuli mieleen kun luin tuota ketjus jossa kommentoitiin suosituimpia nimiä - että mitkähän ovat seuraavia nousijoita ?
Itse veikkaan nimiä, jotka nyt vielä osittain arvostellaan mummonimien kategoriaan kuten Eevi, Elli ja Maija - vika tosin on aika ajaton mielestäni lisäksi viime aikoina on aika usein lehdessä syntyineiden ilmoituksissa esiintynyt Enni.
Ella 456
Emma 411
Aino 407
Anni 406
Venla 386
Sara 383
Iida 362
Emilia 347
Siiri 333
Helmi 329
Aada 326
Sofia 325
Vilma 295
Veera 293
Sanni 283
Nea 269
Julia 269
Lotta 251
Ronja 233
Viivi 232
Oona 229
Pinja 229
Emmi 213
Milla 213
Laura 211
Jenna 205
Anna 198
Inka 194
Neea 189
Nella 186
Elsa 184
Olivia 180
Alisa 172
Noora 172
Iina 170
Elli 165
Saana 161
Pihla 157
Silja 156
Ilona 155
Kerttu 149
Maija 143
Minttu 142
Milja 142
Nelli 142
Eevi 136
Peppi 133
Saara 131
Iiris 131
Minea 128
Kommentit (7)
Veikkaisin, että etenkin tyttöjen nimissä yksi nouseva "ryhmä" on harvinaisina pidetyt ja muka itse keksityt nimet, jotka kuitenkin kuulostaa suomalaisilta kuten:
Isla
Alva
Lumia
Saaga/Saga
Enna
Lilia
Isa/Iisa
Kiira
Poikien nimissä veikkaisin suosiotaan nostattavan ulkomailta omaksutut suomalaiseen suuhun sopivat nimet sekä ruotsalaiset/muut pohjoismaalaiset nimet
Teo
Alvar
Miio/Mio
Liam
Hugo
Justus
Julius
sekä monet jo mainitut.
Lisäksi luulen, että erityisesti tytöille aletaan etsimään harvinaisempia mummonimiä (Alli, Hilja, Alma) ja pojillakin monet vanhat/vanhan kuuloiset nimet jatkavat suosiossa ja kasvattavat sitä (kuten Lenni, Nuutti, Kosti yms.).
Eini
Hertta
Kiira
Lilja
Lumi
Lumia
Minea
Nella
Netta
Oili
Saana
Seela
Tiila
Kalle
Noel
Oiva
Onni
Terho
Urho
Veikko
Vilho
Enna
Enni
Mianna
Rianna
Tianna
Tinja
Mio / Miio
Noa / Nooa
Milo
Noel
Minun kuvitelmani uusista nousijoista ovat seuraavanlaisia:
Elli
Nella
Meea
Elle
Maisa
Hilda
Tilda
Iisa
Armi
Lumi/a
Selma
Hilma
Kiira
Inari
Ronja
Sampo
Leo
Niila
Kalle
Vilho
Paavo
Otso
Aarni
Aarre
Aarno
Eliel
Aamos
Kuutti
Oliver
Lauri
Aatu
Veikka
Aaro
Niilo
Martti
Mauri
monta hyvää, ja varmaa nousijaa onkin jo ehdotettu.
niitä en enää mainitse, mutta sellaisia tuli mieleen mitä tuossa ei vielä ollut..
Aapo
Lassi
Paavo
Heikki
ja muut sen ikäkauden nimet etenkin ensimmäisinä etuniminä ovat alkaneet mun korvani mukaan lisääntyä. kolmen nimen rimpauissa näitä on keskimmäisenä varmasti jo ollutkin pitkään, mutta nimenomaan ensimmäisenä nimenä ovat lisääntyneet.
tytöille samaten ensimmäisenä nimenä
kerttu
Lilja
iiris/iris
Saimi
Hilda
Minäkin arvelen, että etenkin tyttöjen nimissä vanhantavat nimet jatkavat suosiotaan ja lisäksi muutamat uudemmat nimet tulevat yhä suositummaksi. Tässä omaa listaa:
Alina
Eerika
Elle
Hertta
Hilma
Isabella
Jade
Lilja
Martta
Mette
Saimi
Selma
Senni
Taika
Tilda
Unna
Poikien nimiä vaikeampi arvioida, kun eivät vaihtele niin paljon trendien mukaan, mutta seuravia varmasti kastetaan yhä enenevässä määrin ja osittain jo nyt nousseet:
Aamos/Amos
Casper
Eeli
Eliel
Jasper
Jooa
Kaapo
Luca/Luka
Lucas/Lukas/Luukas
Mico
Milo
Noa/Nooa