Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasittaa tissinukutukset, tutiton vauva milläkeinoin saada nukkumaan helpoiten?

27.04.2006 |

Iltaisin monenmonta kertaa nukahtaa miltein, mutta pönkii uudestaan hereelle ja taas menopäällä. Väsyttää...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksen lopettaminen myös kohta ajankohtaista.

Vierailija
2/10 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissi pois suusta ennenkuin nukahtaa ja pidä sylissä niin kauan että on täysin rauhallinen ja silmät vähän lurpsahtelee (valveilla kuitenkin) ennenkuin lasket sänkyyn ja poistu heti huoneesta. Jos pomppaa kuitenkin sängyssä pystyyn niin anna pompata ja jäädä yksikseen hakemaan unta. Jos alkaa kitistä niin käy laittamassa makuulle ja peittele ja poistu sängyn viereltä. Älä ota enää syliin. (Meillä tätä tehtiin noin viikko ja joskus tunnin ajankin illalla)

Opeta vauvallesi tämä uusi tapa ja toista joka ilta niin eiköhän se ala sujumaan... Ei tietty ekana, eikä tokana ehkä seitsemäntenä iltana (jos olen optimisti :) lapsesi oppii nukahtamaan yksin ja ilman tissiä. Onko teillä nunnurättiä tai unikaveria? Sitä meillä poika hieroo kasvoihinsa ja hypistelee kun odottaa nukkumattia.

Tämä oli vaan ehdotus joka on toiminut meillä n. 7kk ikäisestä lähtien...

Poika nyt 9,5kk ja samoja rutiineja noudattaen kun mennään yöpuulle niin poika näyttää ihan virkeältä laskettaessa sänkyyn, mutta nukahtaa ennenpitkää nunnurätti kainalossa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä ei todellakaan ole HELPOIN tapa, mutta onko sellaista ;). Mutta niinhän se on että vaiva maksaa palkan!

Vierailija
4/10 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on tutiton miltei 10kk, ja tissiä tarvitaan ja kauan ennen kuin nukahtaa. Mutta isin syliin saattaa tuosta noin vain simahtaa, ja isi on saanut tytön joskus rauhoittumaan sängyssäkin kun tyttö on alkanut huutaa kesken unien ja minä olen vielä ylhäällä.

Vierailija
5/10 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanteen pelasti vellipullo, jota syödessä lapsi nukahti, kun imetys jäi pois. Lapselle ei pullosta haittaa ollut ja äidille pelkkää hyötyä, kun saatiin nukahtaminen sujumaan.

Vierailija
6/10 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on tosin vasta kohta 3kk. Kannattaakohan näin pienelle opettaa nukkumaanmenoa MinniH:n kuvaamalla tavalla? Onko kokemuksia?

Poika nukahtaa siis aina iltaisin vaan tissille eikä suostu jäämään sänkyynsä, jos havahtuu. Sitten uusi yritys tissillä. Edes-takas-rutiinia toistetaan 3-4 kertaa joka ilta. Ei oikein viitsisi huudattaa pientä sängyssään, mutta tämäkin menettely tuntuu aika raskaalta. Toiveena olisi siis saada hänet nukahtamaan omaan sänkyynsä. Päivisin nukahtaa vaunuihin parvekkeella pienen huudon jälkeen.

Vierailija
7/10 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille sanoi neuvolan täti että hermostollisesti alle puolivuotiasta ei saisi rasittaa nukkumaanmenolla. ts. tissillä vaan. kun puoli vuotias niin varovaisesti unikoulua, 5 min kerrallaan...tiedätte varmaan. meillä daami nyt 7kk ja kahtena iltana 2x5min huudot, nyt nukahtaa itse!

Vierailija
8/10 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monta on mieltä kuin on miestä. Meidän terv.hoit. on sitä mieltä, että lapsi olisi hyvä laittaa hereillä vuoteeseensa niin päivä kuin yöunillekkin. Oppii itse paremmin nukahtamaan. Tiedä sitten.

Meillä muutamana iltana nyt toiminut hyvin :)

Nurse+yökyöpelipoika 3kk28pv.

Vierailija
9/10 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla esikoinen nukahti 8kk vain ja ainoastaan tissille ( poikkeuksena päivisin ulkona vaunuihin ). Eikä huolinut 8 kuukauteen pulloa eikä tuttia. Sitten minun mitta täyttyi jokailtaista ppiiitkää nukutusrumbaa ja päätin lopettaa imetyksen ja opettaa tytän nukahtamaan myös isin kanssa. Eka iltana nukahti isin masun päälle isin taputellessa pepulle ja sama seuraavana iltana. Samaan rytäkkään annettiin kyllä tutti. Pientä itkua oli, mutta todella yllättävän helpolla päästiin.

Pulloon totuttelu olikin sitten vaikeampaa. Jouduttiin kyllä kaikki keinot kokeilemaan ennenkuin suostui pullosta juomaan. Nokkamukista ei jaksanut juoda vielä silloin tarpeeksi paljoa.

Nyt kakkonen 7kk ja oppi tutille 6 kuukautisena ja nukahtaa edelleen minun viereen. Syö rintaa niin kauan kuin haluaa, sitten tutti suuhun ja painaa poskensa minun rintaa vasten. Siihen rauhoittuu. Ennenkuin kerkeää sikeään uneen, nostan omaan sänkyynsä. Unipussissa nukkuu ja yleensä aamuun saakka. Nukuttaminen ollut toistaiseksi ainakin helpompaa.

Minäkin luulen, että jos haluaa opettaa nukkumaan omaan sänkyyn ja ilman rintaa, niin isin apua tarvitaan.

Vierailija
10/10 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika niin tempperamenttinen että oksat pois täytyy yrittää jaksaa vaan, kun ei suostu millään ilman tissiä nukkumaan... ja sitä huutoa ei kyl millään kestä... Täytyy kattella mihin suuntaan tää täst kehittyy. Kiitos vastauksista.