Veljeni narsistinen vaimo tekee minut hulluksi!
Veljeni vaimo on pahemman luokan narsisti. Järkyttävää jatkuvaa huomionhakua, on tekemisissä kanssani silloin kun haluaa hyötyä minusta jotenkin (ja monesta muusta) tai on hyötynyt. Pahansuopa. Puhuu pahaa jopa lähes minulle tuntemattomista ihmisistä ja on järkyttävä pirttihirmu! Ei kunnioita veljeäni yhtään. Kotiolot eivät ole läheskään sitä mitä antaa ymmärtää esim facebookissa kaikki statukset ovat "elämämme on täydellistä". Loukkaantuu äärettömän pienistä asioista ja hoitaa niin että suvussa on jos jonkinlaista riitaa ilmoilla milloin mistäkin. Valehtelee asioita.. Miten helvetissä tuollaisen ihmisen kanssa tulee toimeen? Velipoika parka..ei edes ymmärrä millainen noita vaimonsa on! Tulee minua haukkumaan rumaksi koska olen liian laiha. Narsisti on yleensä mies mutta niitä on naisiakin ja tämän ihmisen kohdalla jokainen narsistinen piirre löytyy. Luonnehäiriöinen, vihaan häntä. En haluaisi koko ihmistä elämääni! Veljellenihän ei voi sanoa mitään.. Tällä vaimolla on jopa veljeni tunnusluvut sähköposteja myöten mutta toisinpäin ei ole. Järjettömän mustasukkainen. Jäänyt itse pettämisestä kiinni mutta jotenkin sai puhumalla hyvin anteeksi? Järjetöntä. Tuhoon tuomittu suhde, odotan heidän eron päivää... Puuttuu elämäämme ja juoruilee minusta aivan typeriä, pitää mua ihan tyhmänä! Kateellinen ääliö.
Kommentit (49)
Onpa täällä kateellisen ja katkeran kuuloista tekstiä. Ei kuulosta ihan täyspäisen ihmisen tilitykseltä ainakaan minun korvaani jos rehellisiä ollaan.
Kuullostat kovin tuohtuneelta. Toivottavasti tilanne on rauhoittunut veljesi vaimon ja sinun välillä. Onhan aihekin jo vanha ja puitu, mutta vihasi määrä aloittaessasi keskustelun aiheesta toi mielikuvan yleisesti ottaen kateellisesta ihmisestä, joka ei voi itse sietää muiden läsnäoloa ilman ettet tuntisi itseäsi uhatuksi ja vähempiarvoiseksi. On parempi, että keskityt itse omaan lapseesi ja kasvatat hänestä avarakatseisemman ja vähemmän omistushaluisemman omia sukulaisiaan ja perheen jäseniä kohtaan. Ja ulkonäköön liittyvät huomautukset tuntuvat nekin hyvin epäoleelliselta huoleesi veljesi hyvinvointia , jos haluat ajatella. Olet ilmeisesti hallinnut häntä isosiskon roolissa ja et suostu luopumaan veljestäsi, vaikka hän selkeästi haluaa etäisyyttä ja aikuistua omassa rauhassa. Itsenäistyminen on vaikeaa, jos yrittää pyristellä lentoon omalta kotipihalta suvun naisen hengittäessä niskaan.
Toivottavasti asenteesi on alunperin ollut ystävällinen veljesi tyttöystävää kohtaan. Ja olet toivottanut hänet perheeseen tervetulleeksi. Et kuitenkaan kerro itsestäsi, miten olet alunperin suhtautunut veljen puolisoon, haukut vain toista.
Oleellisinta tässä tuntuu olevan että ap on laiha monen lapsen äiti ja veljen vaimo tukeva akka.
Äitini oli narsisti. Elämä oli yhtä ahdistusta ja tuskaa -mutta suku/ystävät/kollegat yms eivät ikinä nähneet/uskonut pienintäkään pahaa hänestä. Minusta ap:n veljen vaimo ei annetun kuvan perusteella ole narsisti, hankala ja ikävä ihminen kyllä - mikäli ap:n kuvaus on rehellinen.
Ap saisi ehkä enemmän myötätuntoa jos olisi hiukan kauniimpaa kieltä käyttänyt. Asiat voi sanoa niin monella tavalla.
Hah. Kuulostat todella katkeralta ihmiseltä. Voisin hyvin kuvitella, miten mieheni sisko kirjoittelisi täällä minusta itse luomiaan illuusioita totena. Olisipa hauska kuulla myös tämän veljesi vaimon mielipide tähän asiaan.
Ap on aina väärässä, vanha av totuus. Tässä tapauksessa osa ärtymyksestä taitaa kyllä johtua aloittajan alkeellisesta kielenkäytöstä. Mutta mikä ihme saa toiset aina olettamaan, että asian on PAKKO olla toisin kuin aloittaja kirjoittaa?
Ap kurjaa, että veljelläsi on huono vaimo. Ihanaa, että jaksat kuitenkin pitää heihin yhteyttä. Mieheni veljen vaimo on kärttäisä ja tylsä, sekin harmittaa jo ihan riittävän paljon. Älä kuitenkaan anna kälyn liikaa tylyttää, ehkä hän vaan testaa missä sinun rajasi ovat.
Ei ap ole aina väärässä tai oikeassa! Täällä vaan ei aina mene läpi kaikille yksipuoliset storyt mustavalkoisesti. Ap.n tarinassa voi olla toinenkin puoli, josta hän vaikeni, miksiköhän. Jotain sellaista, minkä vuoksi miniä on asettunut varpailleen, yrittäen selvitä ja vetää eteenpäin heidän perheen elämäänsä. Todennäköisesti yksin, saamatta tukea miehensä perheeltä.
Vierailija kirjoitti:
Veljeni vaimo on pahemman luokan narsisti. Järkyttävää jatkuvaa huomionhakua, on tekemisissä kanssani silloin kun haluaa hyötyä minusta jotenkin (ja monesta muusta) tai on hyötynyt. Pahansuopa. Puhuu pahaa jopa lähes minulle tuntemattomista ihmisistä ja on järkyttävä pirttihirmu! Ei kunnioita veljeäni yhtään. Kotiolot eivät ole läheskään sitä mitä antaa ymmärtää esim facebookissa kaikki statukset ovat "elämämme on täydellistä". Loukkaantuu äärettömän pienistä asioista ja hoitaa niin että suvussa on jos jonkinlaista riitaa ilmoilla milloin mistäkin. Valehtelee asioita.. Miten helvetissä tuollaisen ihmisen kanssa tulee toimeen? Velipoika parka..ei edes ymmärrä millainen noita vaimonsa on! Tulee minua haukkumaan rumaksi koska olen liian laiha. Narsisti on yleensä mies mutta niitä on naisiakin ja tämän ihmisen kohdalla jokainen narsistinen piirre löytyy. Luonnehäiriöinen, vihaan häntä. En haluaisi koko ihmistä elämääni! Veljellenihän ei voi sanoa mitään.. Tällä vaimolla on jopa veljeni tunnusluvut sähköposteja myöten mutta toisinpäin ei ole. Järjettömän mustasukkainen. Jäänyt itse pettämisestä kiinni mutta jotenkin sai puhumalla hyvin anteeksi? Järjetöntä. Tuhoon tuomittu suhde, odotan heidän eron päivää... Puuttuu elämäämme ja juoruilee minusta aivan typeriä, pitää mua ihan tyhmänä! Kateellinen ääliö.
Minusta sinun on aika pysähtyä ja vetää henkeä. Mitä ihmettä sinulle kuuluu millaisen vaimon veljesi on ottanu. Anna heidän elää elämäänsä ja elä sinäkin omaasi. Eihän sinun tarvitse olla joka päivä tekemisissä. Ja mitä ihmettä sinulle kuuluu jos mitä veljesi antaa anteeksi ja mitä ei. Kuule sinullakin taitaa olla niitä samoja piirteitä jos sinä haluat kontrolloida millaisen vaimon veljesi ottaa.
Jokainen ottaa elämän kumppanin itelleen ja sillä selvä. Keskity hyvä ihminen omaan elämääsi.
Parempi asettaa oma elämä etusijalle kuin puhuu muiden ihmisten ongelmista ymmärrän että veljesi vaimo on loukanut sua mutta parempi ensi kerralla näyttää että missä rajasi on ja välittämättä mitä toinen sulle puhuu.. vai olenko ymmärtänyt että sun kuullen on haukkunut vai kuullut muualta? Jos näin kasvotusten on sulle puhunut voit sanoa ei kukaan ole täydellinen ja ei tarvitsekaa olla...
Pidä itsestäsi ja omasta elämästäsi huoli. Pidä itsestäsi sellasena kuin olet älä anna muiden määrittää millainen olet. Ei varmaa ole helppoa tuota nyt ymmärtää mutta aikanaan. :)
Ihan kuin omasta suustani Ap! Tässä oman veljeni tapauksessa muija on vielä istunut perseellään VUOSIA kun veli tehnyt pers ruvella töitä että saa akan mielihalut kuten ulkomaanmatkat kavereidensa kanssa kustannettua. Sitten kun veli tekee jonkun itseään koskevan päätöksen ilman akan "lupaa", pääsee helvetti irti ja veli saa kuulla kunniansa. Ei tunnu tajuavansa omaa käytöstään ollenkaan ja ihan pokkana nimittelee minua ja miestäni tietyin termein mitään tekemättömiksi paskoiksi jotka eivät osaa mitään, vaikka ei todellisuudessa tiedä meidän elämästä tai tekemisistä yhtään mitään. Päästelee suustansa ihan mitä sattuu, muutaman kerran joutunut häpeämään sukutapahtumissa kun alkanut laukoa muillekin näitä viisauksiaan, itseään vanhemmille ja viisaammille henkilöille, joita ei myöskään tunne. Kylmä ja kamala tapaus.
Kummallista tehdä diagnooseja jonkun Facebook- kirjoittelun perusteella. Harva kai kuitenkaan haluaa siellä avata elämänsä kipupisteitä julkisesti. Omat päivitykseni tavallisesti ovat juuri näitä positiivisia juttuja nätteine kuvineen. Enkä minä sanoisi, että pyrin luomaan elämästämme täydellistä kuvaa. Negatiiviset asiat kerron sitten niille, joille haluan. Ne jutut ei vain kuulu tuonne kaikkien nähtäville. Mutta varmaan tätäkään ei kaikki ymmärrä..
"Narsisti" on myös aika voimakas sana. Voihan sitä ilkeä, vittumainen ja kusipäinen olla ilman persoonallisuushäiriötäkin.
Maailma on täynnä veemäisiä ihmisiä ja osa niistä on joko omia tai läheisen ihmisen sukulaisia. Ihan niin kuin itsekin toisten mielestä jollekin on, halusi sitä tai ei.
Sinä tätä, mitä tuota, se sitä, .... vaikutuspiirissä oleminen saa oman luonteenpiirteet muuttumaan yhtä v*****ksi ja se ei todellakaan johda muuhun kuin katkeruuden ja vihan kierteeseen. Positiivista on se, kun tajuaa voivansa kääntää selkänsä sille mitä ei voi muuttaa ja muuksikaan ei itse muuttua. Kullakin on käsityksensä mitä kunnia pitää sisällään. Ajan kuluessa kumma kyllä se p******kin kenkien pohjista lopulta irtoaa ja hymy lohkeaa, kun jaksaa itsensä ylittää.
Totta. Ei kannata pitää päivityksiä arjen virstaanpylväinä. Henkiset määritelmät persoonallisuudesta on osa median tuottamasta sisällöstä ja suodatin lukijalla.
Henkilöllä voi olla narsistisia piirteitä ilman että voi diagnosoida täysin narsistiksi. Ja veikkaan että näitä piirteitä löytyy aika monelta.. Surullista on se että siihen ei auta oikeastaan mikään. Ei lääkitys eikä terapia. Tosin lähipiiri saattaa joutua tarvitsemaan molempia..
Vierailija kirjoitti:
No kun haluan olla heidän lasten kanssa, olen täti. Muutoin en pitäisi MITÄÄN yhteyttä. Ja tämä akka on päällepäsmärinä vaikka minua ei kiinnosta pätkääkään edes keskustella kanssaan. Jos sanon suoraan, en saa tavata lapsia. Olen heen yhden lapsen kummitätikin.. Ap
Kyllä ne lapset pärjäävät sinua näkemättäkin. Olet vain täti heille. Pidä vain rauhassa etäisyyttä, synttäreillä piipahdat ja jouluna.
Tee veljellesi palvelus ja tyrkkää hänet toisen naisen syliin. Mielellään sellaisen naisen jolla biologinen kello tikittää ja perhe pitäisi saada nopeasti. Veljesi saattaa huomata että ruoho voisi olla muualla vihreämpää.