Lopetitko meikkaamisen kun sait lapsen?
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 01:40"][quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 00:17"]En, meikkaan edelleen saman verran kuin ennenkin, eli melkein joka päivä. Ei minulla mene kuin n. 5 minuuttia laittaa meikit naamaan, joten miksi en kerkeisi :)
[/quote]
Mullakin menee vaan 5 minuuttia meikkaamiseen, mutta en ehdi illalla pestä meikkiä, ja suihkuun pääsen vaan 2-3 krt viikossa, joten meikkaan vain silloin tällöin. Kasvot pesen kyllä aamuisin.
[/quote]
Mihin se kaikki aika menee? Eikö tosiaan ehtisi 2min suihkuun joka päivä?
[/quote] miksi olisi pakko käydä suihkussa joka päivä?
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 01:52"][quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 01:40"][quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 00:17"]En, meikkaan edelleen saman verran kuin ennenkin, eli melkein joka päivä. Ei minulla mene kuin n. 5 minuuttia laittaa meikit naamaan, joten miksi en kerkeisi :)
[/quote]
Mullakin menee vaan 5 minuuttia meikkaamiseen, mutta en ehdi illalla pestä meikkiä, ja suihkuun pääsen vaan 2-3 krt viikossa, joten meikkaan vain silloin tällöin. Kasvot pesen kyllä aamuisin.
[/quote]
[/quote
No hyi, nyt tietää mistä niitä pahanhajuisia ihmisiä tulee. : D
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 01:52"][quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 01:40"][quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 00:17"]En, meikkaan edelleen saman verran kuin ennenkin, eli melkein joka päivä. Ei minulla mene kuin n. 5 minuuttia laittaa meikit naamaan, joten miksi en kerkeisi :)
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vaikka siksi, että kuuluu normaaliin hygieniaan? Eikö äiti opettanut lapsena, että paikat pitää pestä joka päivä?
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 23:39"]
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 23:33"]Ei kyselin vaan kun eräs tuttuni väitti että naiset ei kerkeä meikkaamaan lapsen synnyttyä..
Oletko harvinaisen ruma ihmislajin edustajaksi luonnontilassa?
-Ap
[/quote]
minä jopa rupesin enemmän laittautumaan lapsen synnyttyä kun en halunnut näyttää miltään "apinalta" :D
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 02:05"]
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 23:39"]
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 23:33"]Ei kyselin vaan kun eräs tuttuni väitti että naiset ei kerkeä meikkaamaan lapsen synnyttyä..
-Ap
[/quote]
minä jopa rupesin enemmän laittautumaan lapsen synnyttyä kun en halunnut näyttää miltään "apinalta" :D
[/quote]
[/quote]
Aikalailla lopetin. Ei vaan ehdi/viitsi. Olen paljon kotona ja pyörin lähinnä muskarissa, kerhoissa ja ruokakaupoissa. En näe tarvetta meikata.
Kun palaan töihin on pakko alkaa taas meikata.
Olen meikannut 13-vuotiaasta lähes päivittäin, eli parikymmentä vuotta, koska olen yli kolmikymppinen. Koulu- ja työpäivinä aina. Meikkipussi oli mukana myös laitoksella. Synnytyksen jälkeen meni kuitenkin usea viikko niin, etten meikannut ollenkaan. En kyllä tehnyt paljon muutakaan, mikä ei ollut täysin pakollista, koska synnytys oli ollut raskas, enkä pystynyt seisomaan pitkään tai istumaan kunnolla. Mutta vähitellen paikkojen parantuessa aloin myös meikata. Joskus ihan alussa saatoin meikata jopa autossa mieheni ajaessa ja vauvan nukkuessa, koska vauvaa täytyi pitää paljon sylissä vatsavaivojen takia, mutta tyypillisesti nukahti autoon. Koin sen joka tapauksessa piristäväksi.
Vanhempainvapaalla ei kyllä tule meikattua joka päivä. Pohjustuksesta olen täällä jo mainituista syistä luopunut lähes kokonaan, tummat silmänaluset nyt on pakko peittää. Mutta nopeimpaan pikameikkiin - kulmat kuntoon ja silmiin rajaukset samalla tuotteella (ruskea luomiväri) ja ripsaria - menee ehkä 3 minuuttia kallista aikaani. Miinuslaseja käyttävällä - piilareiden kanssa en ole touhunnut,koska imetys on kuivannut silmät, ja imagolasit peittävät sitä paitsi tummat silmänaluset - jo tuo piristää ilmettä kummasti.
Lopetin, mutta suurimpana syynä oli raskauden aikana puhjennut ruusufinni.
Aloitin. Sitä ennen oli nätti ilmankin, niinkuin on suurin osa nuorista.
Meikkaan joka päivä, vaikka on kolme lasta. Yksi on vauva. Käyn suihkussa päivittäin, vaihdan vaatteet joka päivä. Ihan normaalia elämää! Miten lapset estäisi???? Vauva otetaan lattialle viereen tai leikataan kun vauva nukkuu. Samoin suihkuun mennessä. Vauva näkösälle tai sitten vauvan nukkuessa. Pyykit pesee pesukone eli vaatteissa ei tarvi säästellä. Kävin töissä kun oli kaks lasta tarhaiässä. Piti silloinkin ehtiä pukeutua töitä varten, meikata jne. Mitä tuttavasi tekee sen lapsen kanssa päivät????
Vauvan saatuaan ei siinä ehdi ajatella meikkaamisia. Luonnonkauniina vaan eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 07:53"]
Vauvan saatuaan ei siinä ehdi ajatella meikkaamisia. Luonnonkauniina vaan eteenpäin.
[/quote]Varsinin talviaikaan ei suihkussa joka päivä, alapääsuihku riittää vessanpöntöllä ollessa. Hampaat aamjuin illoin ja kasvot ja kädet, kenties jalat jos hikoilevaa sorttia.
En. Laitosella joku vanhempi kätilö rupsutti mulle kun laitoin ripsaria, että ehtii tuota sitten myöhemminkin. Oli varmasti mun ja lapsen bondaus siitä minuutista kiinni, etenkin kun muksu nukkui tyytyväisenä.
Oon pitäny kevyestä meikistä ja muutenkin siististä ja viehättävästä olemuksesta kiinni ihan jo oman hyvän olon takia. Siihen ei montaa minuuttia päivässä mene ja sitten olen hyvillä mielin valmis mihin vaan.
Kuuluu mun mielestä ihan hyviin tapoihin kunnioittaa kanssaihmisiä olemalla siisti ja pukeutumalla tilaisuuden vaatimalla tavalla. Antaa myös ymmärtää, että elämä ei ole ihan levällään.
Kaikkien ei tarvitse meikata, mutta oma naama kaipaa hieman apuja. Onneksi vähällä pääsee jo pitkälle.
En. Laitosella joku vanhempi kätilö rupsutti mulle kun laitoin ripsaria, että ehtii tuota sitten myöhemminkin. Oli varmasti mun ja lapsen bondaus siitä minuutista kiinni, etenkin kun muksu nukkui tyytyväisenä.
Oon pitäny kevyestä meikistä ja muutenkin siististä ja viehättävästä olemuksesta kiinni ihan jo oman hyvän olon takia. Siihen ei montaa minuuttia päivässä mene ja sitten olen hyvillä mielin valmis mihin vaan.
Kuuluu mun mielestä ihan hyviin tapoihin kunnioittaa kanssaihmisiä olemalla siisti ja pukeutumalla tilaisuuden vaatimalla tavalla. Antaa myös ymmärtää, että elämä ei ole ihan levällään.
Kaikkien ei tarvitse meikata, mutta oma naama kaipaa hieman apuja. Onneksi vähällä pääsee jo pitkälle.
En ole koskaan ollut kiinnostunut meikkaamisesta. Iho on ollut hyvässä kunnossa,enkä ole viitsinyt opetella. Teinistä asti satunnaisesti meikannut jotain ripsiväriä ja peitepuikkoa. Toisen lapsen synnyttyä olin todella väsynyt ja valvoin pari vuotta,akne puhkesi ja näytin kamalalta. Kun aloin hakea töitä,oli pakko alkaa meikkaamaan,jotta saisi edes vähän väsymyksen merkkejä piiloon ja ihon tasaiseksi. Silmiin ei voi laittaa tummaa kun heti on väsyneen näköinen,joten kevyellä ihon ehostuksella mennään edelleen.
Joo, lopetin aika pitkälti. Eipä ollut ylimääräistä aikaa tai jjaksamista siihen.
Hyvin olen ehtinyt meikkaamaan kolmen lapsen kanssa. Suihkuun ehdin ihan mainiosti myös, samoin kaikkeen muuhunkin, mihin haluan, ei lapset ole sitä estäneet. Lasten ollessa pieniä en välttämättä meikannut joka päivä, mutta jos lähdimme omaa pihaa kauemmaksi, niin tottakai lähden hiukset pestyinä ja siistinä. Käyn säännöllisesti ottamassa kulmiin kestovärin, joten jo se auttaa asiaan. Meikkaukseen menee aikaa ehkä 2-5 minuuttia.
En ole koskaan tajunnut tuota perustetta, että "ei KERKIÄ" meikata, pestä hiuksia, pukeutua kivasti, laihduttaa... lapsen saamisen jälkeen. Hyvänen aika! Ripsiväriä ja puuteria ehtii sutaista parissa minuutissa, samoin tukkansa pesee parissa minuutissa. Kivojen vaatteiden pukeminen vie yhtä paljon aikaa kuin niiden rönttyistenkin. Terveellinen syöminen ei vaadi sen enempää kuin epäterveellinenkään... Eikö miehenne voi olla lapsen kanssa edes muutamaa minuuttia?! Tai, ettekö voi ottaa vauvaa mukaan suihkuun vaikka turvakaukalossa (niin itse ainakin usein tein)? Itselläni on kolme pientä lasta ja silti ehdin hoitamaan itseäni, pitämään huolta terveydestäni ja puhtaudestani ja jopa urheilemaan päivittäin.
Kenenkään ei tietenkään ole pakko hoitaa itseään, mutta sanokaa rehellisesti, että ette halua tai viitsi sen sijaan, että käytätte ajanpuutetta tekosyynä!
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 00:17"]En, meikkaan edelleen saman verran kuin ennenkin, eli melkein joka päivä. Ei minulla mene kuin n. 5 minuuttia laittaa meikit naamaan, joten miksi en kerkeisi :)
[/quote]
[/quote]