Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettideittailu osoittautui yllättävän hankalaksi, teenkö jotain väärin?

Vierailija
10.01.2014 |

Millainen profiili kannattaisi pistää, ja millaisia asioita kertoa ensimmäisissä viesteissä? Haluaisin mahdollisimman "helposti" saada selville, onko miehellä samantapaisia suunnitelmia tulevaisuudelle kun mulla on. Eli siis tällasia perustietoja, koska en halua tavallaan hukata taas kuukausia aikaa johonkin tyyppiin, joka ei halunnutkaan suhdetta missään vaiheessa tai ei haluakkaan koskaan lapsia. Eihän semmoset jutut sitten vaan toimi, joten ihan turhaa.

Vuosia sitten tein yksinkertaisen profiilin ja ilman kuvaa. Muutama mies otti yhteyttä, ja yhden kanssa päädyin pidempään parisuhteeseen ja avoliittoon. Eron jälkeen olen luullut, että olisi taas yksinkertaista löytää parisuhdeainesta oleva mies netin kautta, onnistuihan se viimeksikin tosi helpolla.

No, ei ole onnistunut enää. Mielestäni en ole edes nirso ulkonäön tai muun suhteen, haluan vaan tavallisen ja normaalin miehen ilman päihdeongelmia, luonnehäiriöitä jne. Mulla on taas ollut kuvaton tavallinen ilmoitus, jossa on lyhyt esittelyteksti. Olen pistänyt siihen etsiväni elämänkumppania, rajannut ihannekumppanin ikähaarukan ja haluavani lapsia tulevaisuudessa.

Tottakai kaikki Peräkammarin Pervopetterit pistävät aina kuvattomiin profiileihin viestiä, eikä se mua haittaa, annan vain olla. Joten nämä "uuuuh mikä muija siel on?T:Pertsi 50v" -viesteistä nyt käy jo heti selväksi, että ei kiitos ja niihin en käytä aikaa.

Olen sitten itse pistänyt viestiä mielenkiintoiselta vaikuttaville tyypeille, ja pistänyt heti ekaan viestiin, että voin lähettää kuvan. En ole mikään kaunein kukkanen, vaan ihan tavallinen. En kuitenkaan usko, että ulkonäköni rajoittaa kovinkaan paljon. Hyvä vaan, jos megatissisiä pissisblondeja etsivät tajuavat pysyä musta kaukana.

Ei vaan löydy ketään oikeasti potentiaalista!!! Olen muutaman kanssa käynyt treffeillä. Kaksi heistä oli jo lähemmäs 30v, eikä ainuttakaan parisuhdetta takana. Itse olen ollut tosiaan pidemmässäkin suhteessa, ja toivon sitä jo tässä iässä myös kumppanilta. Eri asia, jos ei oo halunnut olla suhteessa. Nuo olisivat halunneet, mutta ihmettelivät kun ei koskaan ole kenenkään kanssa natsanneet. Treffien jälkeen en kummankaan kohdalla kyllä ihmetellyt enää yhtään sitä, että naiset ei noiden kanssa uudelleen lähde mihinkään. Kolmannen ehdokkaan kanssa olen jutellut paljon netissä, nähny muutamasti ja todella kiva ihminen. Ihastuinkin jo, vaikka mitään ei tapahtunut. Sanoi etsivänsä kumppania tositarkoituksella, mutta ei sitten haluakkaan suhdetta mun tai kenenkään kanssa? Kaikenlisäksi huomasin parin kuukauden kuluessa, että tyypillä on tosi paha päihdeongelma. Ajanhukkaa siis oli tämäkin herra.

Mitä teen väärin, vai eikö netistä enää oikeasti löydy kunnon miehiä? Ovatko vaatimukseni sittenkin liian isoja? Mulle on aika sama, onko mies amis vai akateeminen, blondi vai brunette, pitkä vai lyhyt. Kunhan on jotenkin normaali ulkonäöltään, luotettava ja mitä nyt yleensä ihmiset kumppaneiltaan haluavat. Eikai se ole liikaa vaadittu? Tuntuu, että olen jo kolmen tyypin jälkeen valmis ryhtymään taas vanhaksi piiaksi jonnekkin. Menee tosi paljon aikaa hukkaan, kun ensin juttelee ehkä pari viikkoa koneella (osa tietysti karsiutuu jo tässä vaiheessa pois, onneksi), sitten paljastuukin, että mies haluaa muuttaa Siperiaan eikä tahdo ikinä lapsia. Tottakai kumppanin etsintä vie aikaa, mutta en pääse kunnolla mihinkään tapailu- tai säätöasteelle. Kaikki noista nyt karsiutuneet pois joidenkin treffien kohdalla, erityisesti toi kolmas tapaus kyllä harmittaa, mutta olkoon. Turhauttaa.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 21:07"]

Josset ole riittävän nätti? Lisäksi onko se parempi että olet ollut pitkissä suhteissa mutta epäonnistunut niissä?

[/quote]

Ymmärsin ap:n viestistä, että ap lähettänyt näille miehille kuvansa. Miksi miehet olisivat edes suostuneet tapaamaan tai edes alkaneet viestittelemään, jos ap ei olisi tarpeeksi nätti heille?

Vierailija
2/88 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en yleensä kirjoittele näihin ketjuihin mutta nyt on pakko... Olen sun kanssa saman ikäinen ja törmännyt täsmälleen samaan ongelmaan. Erosin keväällä pitkäaikaisesta avoliitosta, ja lähdin netin maailmaan avoimin mielin... Ja huono on ollut menestys. Olen nostanut ikähaarukan yläpään 30 ikävuoteen, kun tarjonta näyttäisi olevan aika heikko, ja niiltä 30-vuotiailta eniten viestejä tuleekin. Voisin ottaa tuon ikäisen miehen jos olisi jalat maassa, työpaikka ja muutenkin perusasiat kunnossa. Minullakin on, joten miksi en voisi "vaatia" sitä noin paljon itseäni vanhemmalta.

Mutta KAIKKI lupaavan oloiset tapaukset ovat lopulta jotenkin... outoja. Miten voikin löytyä niin paljon aikuisia miehiä, joilla ei ole työtä (joillain ei edes koulutusta mihinkään), ei kokemusta parisuhteista, joillain ei edes omaa asuntoa, vaan vanhempien nurkissa luuhataan? Näille on vieläpä tosi vaikea sanoa että en ole kiinnostunut, vaikka mielenkiinnon kohteet ym. muuten kävisivät yksiin... Ehkä ne normaalit miehet sitten viedään markkinoilta jo "livenä", ei netissä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OkCupidissa on parhaat miehet, ihan ehdottomasti. Kokeilkaa ja nähkää! :D

Vierailija
4/88 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... öljytty tutkani kertoo, että sinulla on koira. 

Ei kai vaan?

Vierailija
5/88 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koiraa. Miten niin?

25, tosi paljonhan netissä on just noita.. saavat varmaan jotain tyydytystä online-jutuista, mutta livenä ovat kaikkea muuta. Hankala löytää tavallista,normaalia miestä niin,että vielä sattuis synkkaamaan.

AP

Vierailija
6/88 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen. Luulin jo ratkaisseeni mikset houkuta miehiä :(

Vierailija
7/88 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun ikäiset miehet hae seuraa netistä. Ei niillä ole vielä mitään paniikkia pariutumisen suhteen. Ne miehet opiskelee, harrastaa, urheilee, käy töissä, tapaa kavereita ja käy baareissa bilettämässä tai parilla kaljalla ja tsekkaa naistarjonnan sieltä. Vasta ehkä yli 30-v miehet hakee naista netistä ja miesten biologinen kello lasten suhteen alkaa ehkä kiltistä vasta 40-v... 

Ja ja tosiaan älä tuhlaa aikaa esitutustumiseen. Äkkiä vaan kahville johonkin kahvilaan keskipäivällä ja jos sitten tuntuu, että nastaa, niin leffaan, syömään tms. Ruoanlaittoa toisen kotona tehdään, kun olet valmis pidemmälle...

Eli baariin vaan tai kirjastoon tai salille tai urheilukentän vierelle aurinkoa ottamaan kesällä

Vierailija
8/88 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh ja pah. Itse olin 22 ja mies 21, kun tutustuttiin. Nyt olen lähellä kolmee kymppiä. Nuorena voi paremmin sitoutua ja yleensä yli 30.v. miehillä on jo edellisen avioliiton tuoma lapsi mukana. En haluaisi elämään jonkun toista lasta eli riippakiveä siinä kaksikymppisenä paikkeilla! Siispä etsi vaan nuorena sulhoa.

Vierailija
9/88 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun facebook-profiilissa on jotain heitä karkottavaa? Itse en ainakaan nettideittitutuille kertoisi edes oikeaa nimeäni puhumattakaan mistään fb-kaveruudesta. Ensin tapaaminen livenä ja jos sen perusteella synkkaa, voi antaa jo vähän tarkempia yhteystietoja. Kokemus on, että useampia kymmeniä miehiä pitää käydä läpi ennenkuin netistä sen oikean löytää. Kolme on ihan aloittelua vasta...

Vierailija
10/88 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP jatkaa..

Kyllä tuolla on tosi paljon 20-30 -vuotiaita miehiä. Katsoin juuri hakukoneesta haarukalla 22-28v + paikkakunta, lähemmäs 3000 ilmoitusta!

Mua ei kauheasti vaivaisi, jos miehellä olisi jo lapsi. Siinä on omat haasteensa, joten mielummin ei lapsia, mutta ei lapset aiemmasta suhteesta kaataisi jotain juttua.

Facebookissa on mielestäni helpompaa jutella kun muualla, siellähän kaikki kuitenkin roikkuu. Muutenkin facekaveruuden avulla on varmempaa, että ihminen on oikeasti olemassa. Tarkistan aina, että on jotain kavereita, muitakin kuvia jne eli ei ole feikki.

En jaa kauheasti henkilökohtaisia juttuja facessa, olen aika peruskäyttäjä varmaankin. Saatan jakaa jonkun linkin ja kommentoida, mutta en tee näitä sepustuksia päivästäni. Nehän ärsyttää varmaan kaikkia :D.

Vierailija
11/88 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 14:34"]

En teilaa nyt ihan automaattisesti, jos ei ole parisuhdekokemusta. Se on oikeasti mielestäni iso miinus, mutta ei ehdoton turn off todellakaan kuten esimerkiksi alkoholismi tai huumeriippuvuus on. Omasta mielestäni se on jotenkin outoa, jos tyyppi on halunnut parisuhteen, mutta ei ole onnistunut sitä löytämään ikinä. Eihän tosin kaikki edes halua parisuhdetta, ja ehkä haluavat vasta 30v. Kuitenkin arvostan enemmän jotain reppureissuelämää ilman parisuhdetoiveita, kun vuosikausia etsiskelyä ilman tulosta.

[/quote] Olet ap erittäin oikeassa tässä asiassa minun kokemukseni mukaan; älä ihmeessä luovu kannastasi. Siinä todella on jotain outoa jos mies ei vastoin toiveitaan ole onnistunut pykäämään yhtäkään parisuhdetta ennen kuin on lähellä 30 vuoden ikää. Jos on normaalin ihmisen tarpeet (läheisyyden, rakkauden, seksielämän tarpeet) ja niille ei ole erittäin pitkän ajan kuluessa pystynyt löytämään mitään tyydytystä, se on iso juttu. Useimpia miehiä eivät villit hevosetkaan saisi pidettyä ikisinkkuina niin myöhäiseen ikään. Kyse on jostain isoista ongelmista, jotka myöskään eivät automaattisesti lakkaa olemasta kun ensimmäinen suhdeyritelmä sitten joskus syntyy.

Ujous ei tähän riitä syyksi, vaikka näin usein väitetään. Moni hyvinkin ujo pystyy kyllä halutessaan aloittamaan seurustelun jo paljon aikaisemmin - tiedän tästä paljon esimerkkejä ja olen myös itse siitä esimerkki. Myöskään en uskoisi mihinkään "ei ole sattunut sopivaa kohdalle" -selitykseen, kun niitä vuosia on vierinyt jo noin hurjasti ohi.

Suosittelisin pysymään kriittisenä tällaisten tyyppien kohdalla. Toki tästäkin joukosta voi löytää itselleen täyspäisen kumppanin; esim. jonkun sellaisen joka on suoraselkäisesti kohdannut ongelmansa ja hoitanut itsensä kuntoon esim. pitkässä terapiassa, sen sijaan että maksattaa ongelmansa läheisillään. Huonommalla tuurilla tästä joukosta voi kuitenkin saada ristikseen sellaisen ongelmakimpun, jonka ei oikeasti pitäisi edes liikkua ihmisten parissa, saati jatkaa sukua.

Vierailija
12/88 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän anna ennakkoluulojesi liikaa rajata potentiaalisia ehdokkaita, mitä tulee kokemattomuuteen? Tyrmäätkö heti mahdollisuudet n.30v mieheen, jos tällä ei ole kokemusta parisuhteesta, vai oletko valmis tsekkaamaan ihmisen ihan yksilötasolla ja antamaan mahdollisuuden? Se ei nimittäin automaattisesti tarkoita, että kaikissa ikisinkuissa olisi jotain vikaa, vaan se kuvastaa nykypäivää. Sinkkuja on nykyään paljon ja siihen porukkaan mahtuu ihan tavallisiakin ihmisiä.

Vierailija
13/88 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa kuva suoraan profiiliin, moni ei ota yhteyttä kuvattomiin esittelytekstistä riippumatta (eivät edes avaa profiilia sitä lukeakseen).

Vierailija
14/88 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 20:49"]

hmm. Kävin kymmenillä nettitreffeillä ennen kuin oikea löytyi. Ole sinnikäs.

olen kyllä kuullut, että joillakin kolahtaa nopeammin.

[/quote]

Miten noiden kymmenen kanssa jutut eteni? Olen alkanut jotenkin turhautua, että 1) ei natsaa "perusfaktoissa" (oikeasti liian vanha, täysin erilainen ihminen, ei halua lapsia tms) 2) Näissä natsaa, mutta mies ei vaan uskaltaudu treffeille 3) mies lähtee treffeille, on peräkammarin poika ja mitään ei tosiaan tule jutusta 4) Muuten kaikki kunnossa, mutta miehellä onkin joku megaluuranko kaapissa (tällä yhdelläkin on päihdeongelma). 

Olisi helpompaa, jos pääsisi edes "juttuasteelle" jonkun kanssa. Pelkään, että tästä tulee joku negatiivinen kierre.

Olen siis suomi24, onko parempia kokemuksia muilta sivustoilta?

T: ap (myös 4 viesti oli minulta)

[/quote]

Ota huomioon sekin, että profiilissa kaikki eivät kerro esim. lapsitoiveistaan. Ainoastaan jos on ilmoitettu "en halua lisää lapsia", asia on varma, muussa tapauksessa siitä pitää kysyä. Mutta ei varmaan ekoilla treffeillä.

Vierailija
15/88 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 15:35"]

"Missä näet itsesi 10 vuoden kuluttua?"

Ei hyvää päivää! Siinä missä naiset vainoavat epätoivoiset seksinvonkaajat kilometrin päästä, niin yhtälailla miehet huomaavat tällaiset täydellistä naistenlehtielämää halajavat naiset. Anna mä arvaan: haluat pari lasta (tytön ja pojan), koiran ja jonkun ihanan romanttisen rintamiestalon, jonka mies voi sitten töiden jälkeen rempata just "teidän" näköiseksi. Sisustus tulee kokonaan valkoisella, tietysti.

[/quote]

Unohtamatta sitä, että mies maksaa koko lystin :D

Tuollaiset huomaa myös kysymyksistä jotka koskevat asumismuotoa, työsuhteen muotoa, lapsirakkautta ym. Neeeext.

t. Mies

[/quote]

Itse taas olen ihmetellyt miehiä, jotka mainostavat itseään vakituisella työpaikallaan, "ostin juuri asunnon" jne. Ei minua kiinnosta tuollaiset asiat, valitsen miehen ihan luonteen ja juttujen perusteella.

Ja tuo "Missä näet itsesi..." kuulostaa työhaastattelulta. :(

Vierailija
16/88 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En teilaa nyt ihan automaattisesti, jos ei ole parisuhdekokemusta. Se on oikeasti mielestäni iso miinus, mutta ei ehdoton turn off todellakaan kuten esimerkiksi alkoholismi tai huumeriippuvuus on. Omasta mielestäni se on jotenkin outoa, jos tyyppi on halunnut parisuhteen, mutta ei ole onnistunut sitä löytämään ikinä. Eihän tosin kaikki edes halua parisuhdetta, ja ehkä haluavat vasta 30v. Kuitenkin arvostan enemmän jotain reppureissuelämää ilman parisuhdetoiveita, kun vuosikausia etsiskelyä ilman tulosta.

Olen paraskin puhuja nyt tässä, kun tuntuu takkuilevan :D. Olen kuitenkin ollut pidemmässä suhteessa ja avoliitossa, tiedän mitä haluan ja mitä en halua. Samaa toivon mieheltä, niin se vain on mun tapauksessa. Itselleni ainakin edellisestä suhteesta jäi hyvin selväksi, mitä ominaisuuksia arvostan ja mitä en. En tiennyt näitä ennen parisuhdetta.

Vierailija
17/88 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi täällä jankataan jostain lapsitoiveista?! Ei nyt ole syvyyttä keskustelussa!

Kertokaa miten olette löytäneet sen oikean tyypin ja kauanko meni aikaa? Kertokaa mitä ilmoituksessa oli!

Vierailija
18/88 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa ja 36 oli myös mun:

Vastaan tietysti myös semmosille, joissa ei ole tuossa lapsikohdassa mitään. Ei kaikki sitä halua ilmoittaa, yllättävän usealla kuitenkin siinä on jotain. Eikai sitä tarvii suoraan kysyä  haluaako lapsia, voihan sen kiertää just jotenkin "minkälaisessa elämäntilanteessa haluaisit olla 10v päästä"? En tosin ole älynnyt kysyä tätä.

Vierailija
19/88 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 14:01"]

AP jatkaa..

Kyllä tuolla on tosi paljon 20-30 -vuotiaita miehiä. Katsoin juuri hakukoneesta haarukalla 22-28v + paikkakunta, lähemmäs 3000 ilmoitusta!

Mua ei kauheasti vaivaisi, jos miehellä olisi jo lapsi. Siinä on omat haasteensa, joten mielummin ei lapsia, mutta ei lapset aiemmasta suhteesta kaataisi jotain juttua.

Facebookissa on mielestäni helpompaa jutella kun muualla, siellähän kaikki kuitenkin roikkuu. Muutenkin facekaveruuden avulla on varmempaa, että ihminen on oikeasti olemassa. Tarkistan aina, että on jotain kavereita, muitakin kuvia jne eli ei ole feikki.

En jaa kauheasti henkilökohtaisia juttuja facessa, olen aika peruskäyttäjä varmaankin. Saatan jakaa jonkun linkin ja kommentoida, mutta en tee näitä sepustuksia päivästäni. Nehän ärsyttää varmaan kaikkia :D.

[/quote]

Tunnut ottavan nettideittailun _todella_ vakavasti! Ehdottaisin samaa kuin moni muukin täällä - pian ekoille treffeille eikä mitään viikkojen keskusteluita joko deittipalstalla tai facessa. Jos sopii kahvilatreffit keskellä päivää, miksi ihmeessä pitää tutustua ennen tätä ekaa, lyhyttä tapaamista niin hirveän hyvin? Kirjoitellessa toisesta ihmisestä on helppo luoda mielikuva, joka ei sitten livenä pidä lainkaan paikkaansa. Olen jonkin verran nettideittaillut enkä missään nimessä olisi alkanut kenenkään face-kaveriksi ennen ekaa tapaamista. Etunimi, kuva ja jonkin verran kirjoittelua riittää, sitten heti lyhyt tapaaminen, jotta tietää, onko toiseen kiinnostunut ihan oikeasti tutustumaan.

Jos eka tapaaminen sujuu hyvin, voi sen jälkeen jatkaa tutustumista facessa ja treffeillä. Ei heti kolmannella tai neljännellä tapaamisella tarvitse kutsua kotiin esim. ruokaa laittamaan! Käykää leffassa, sunnuntaina ulkoilemassa Suomenlinnassa (tai kotikaupunkisi vastaavassa paikassa), jossain ilmaistapahtumassa (vaikka Lux Helsingin tyyppinen juttu), tutustukaa ja sen jälkeen menkää molemmat omiin koteihinne. Voi olla, että ko. miehestä ei ole elämänkumppaniksi, mutta mitä sä menetät, jos treffailet rauhassa kuukauden-pari ja katsotte rauhassa, voisiko teissä olla ainesta johonkin vakavampaan.

Vierailija
20/88 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 14:34"]

[/quote]

Mä olen 38-vuotias nainen, enkä ole koskaan ollut parisuhteessa. Muutama seurustelusuhde on takana (kesto 6kk-1,5v) ja treffeillä käyntejä, mutta en esim. ole koskaan asunut avoliitossa kenenkään kanssa. Haluaisin parisuhteen, mutta en väkisin. Tulen toimeen itseksenikin. Jos löydän kumppanin, jonka kanssa viihdyn niin hyvä, mutta jos en niin ei voi mitään. Mielestäni en ole outo, mutta ehkä sitten kuitenkin olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän