Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisinä teitä pidetään?

Vierailija
10.01.2014 |

... ja minkä ikäisiä oikeasti olette? Arvaavatko tuntemattomat ihmiset oikein?

Itse olen kohta 40, ja vieläkin kysellään papereita silloin tällöin. Siis mitä h%*&#!? Alan selvästi harmaantuakin jo.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 16:17"]

Minulla on samanlainen juttu, olen 34 ja papereita on baarissa ja kaupassa kysytty tasaisesti kaikki nämä vuodet. Joku saattais ajatella, että kiva olla nuorekkaan näköinen, mutta en kuitenkaan haluaisi olla joku babyface!! Siis olisi ihan ok näyttää vaikka vähän alle kolmekymppiseltä, muttei sentään teiniltä.

[/quote]

Tuskin näytät teiniltä, luultavasti sinun luullaan olevan n. 25 v, mutta koska nuoren näköisiltä pitää kysyä paperit, niin kysyvät. Mulla oli samaa vikaa vielä muutama vuosi sitten ja eihän se nyt oikeasti mikään ongelma ollut, älä siis tee siitä sellaista- oon niin monelta kuullut, että vaikka nuorempana olisi itseään nuoremman näköinen niin lähempänä neljääkymppiä sitä vain rupsahtaa suurin piirtein yhdessä yössä johtuen hormoneista sun muista ja sitten sitä saa olla ikäisensä näköinen hamaan hautaan asti. Sitäpaitsi, jos esim. pitäisi uutta miestä metsästää, niin ei niitä kiinnostaisi se, että näyttää kaksvitoselta, jos kuitenkin on jo keski-ikäinen, ja mies haluaisi nuoremman esim. voidakseen perustaa perheen.

Vierailija
22/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 15:48"]

Itse olen kohta 40, ja vieläkin kysellään papereita silloin tällöin. Siis mitä h%*&#!? Alan selvästi harmaantuakin jo.

[/quote]

Minulla on samanlainen juttu, olen 34 ja papereita on baarissa ja kaupassa kysytty tasaisesti kaikki nämä vuodet. Joku saattais ajatella, että kiva olla nuorekkaan näköinen, mutta en kuitenkaan haluaisi olla joku babyface!! Siis olisi ihan ok näyttää vaikka vähän alle kolmekymppiseltä, muttei sentään teiniltä.

[/quote]

Juuri näin! Tiedän, että jotkut ystävät, jotka pitävät itseään jostain syystä tosi rupsahtaneina (eivät kyllä todellisuudessa ole!), ovat vähän kateellisia baarijonossa, mutta oikeasti paperien kysely ei enää tässä iässä ole kivaa. Haluaisin mieluummin, että minua pidettäisiin AIKUISENA.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nykyään ainakin Alkossa ohjeena ole se, että 25 asti pitäisi näyttää paperit tai sitten niitä kysytään? Niin että ei kai ne myyjät sentään alle 18-vuotiaaksi luule vaikka papereita kysyvät.

Itse nyt 41v., ja edelleen kysytään joskus papereita Alkossa, tosin parina viime vuotena yhä harvemmin ja harvemmin. Yleensä ihmiset arvioivat ikäni ulkonäön perusteella jonnekin 35 vuoteen. Joskus alemmaksikin, mutta nää "et näytä päiväkään yli kolmekymppiseltä" lasken enemmän lipeväksi imarteluksi.

Vierailija
24/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskoisin näyttäväni ikätovierien silmiin ihan ikäiseltäni (eli 40 v), mutta kaupan kassat ovat usein niin paljon minua nuorempia etteivät selvästikään osaa arvioida ja siksi kysyvät niitä papereita. En usko että se on merkki suuresta nuorekkuudestani vaan ihan siitä että opiskelijatytön silmään kaikki me vanhat kurpat näytetään suunnilleen saman ikäisiltä, eikä hänen mielestään voi tietää olenko 30, 40, 50 vai 60.

Vierailija
25/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minua pyydetään arvaamaan jonkun ikä niin arvaan aina tarkoituksella alakanttiin, jottei tule sanomista.

Vierailija
26/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäuskoista naurua kuuluu monen suusta kun kerron olevani 25, luulevat 18-20-vuotiaaksi. Ei sinänsä että ikääni usein ottaisin puheeksi, mutta tällaisia tilanteita tulee vastaan kun keskustelen uusien tuttavuuksien kanssa, ja ilmeisesti sitten kuulostan vanhemmalta ja fiksummalta kuin näytän ja sitten sitä ikää kysytään. :D En osaa loukkaantua, mutta ei varsinaisesti imartelekaan.

Vierailija
27/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47, mutta päivän tyylistä riippuen oletukset menevät välillä 35 - 60. Siis vaatteet vaikuttavat asiaan.

Itse asiassa tiedän tuon tunteen, kun paljon nuoremmaksi olettaminen ei tunnukkaan hyvältä. Joissain tilanteissa kaipaisi vähän arvostusta. Mutta ei se kuusikymppiseksi luuleminenkaan tietysti kivaa ole...

Vierailija
28/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppisenä, olen jo yli 40v. Kroppa paremmassa kunnossa kuin useimmilla kolmekymppisellä ja ei ryppyjä, lisäksi pukeuden aika nuorekkaasti, siinä syy. Kolmekymppisten seurassa tunnen itseni tosin jo nelikymppiseksi eli itseni ikäiseksi, en jaksa enää sitä itsensä kehumista ja epätoivoista miehen etsimistä. Olen vanhempi sielu nuorekkaassa olemuksessa.

Vierailija
29/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luullaan kans nuoremmaksi kuin olen.Kun kuulevat että mulla on 15v. tytär niin naamoista näkyy järkytys.Näytän kuulemma 25v. ja ei voi olla sen ikäistä lasta...no,tässä kuussa tulee 41 täyteen....papereita kysellään juu!

Vierailija
30/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin arvaan aina alakanttiin jos pyydetään arvaamaan ikää, yleensä 5-10 vuotta jotta ei tule mokailtua väärään suuntaan. Ikinä en pyydä muita arvaamaan ikääni, mutta saan yleensä spontaaneja kommentteja tyyliin "ohhoh, et kyllä näytä niin vanhalta" tai että muut luulivat mun olevan jotain 10 vuotta nuorempi kun kerron ikäni tai se tulee jotenkin ilmi. Voihan se tietty olla osittain kohteliaisuutta, mutta omasta mielestänikin näytän nuoremmalta kuin muut tuntemani nelikymppiset.

Vierailija
31/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina luultu vanhemmaksi. Pari kertaa on ihan suoraan yllätytty kun oon kertonut ikäni ja vastattu että "oikeasti? Olisin arvannut jotain 35 hujakoilla" ja sitten kun tajuttu mitä on möläytetty niin jatkettu jotain korjaavaa tyyliin "niin siis kun oot niin paljon kypsemmän oloinen tai silleen". Tiedän itsekin että olen vanhemman näköinen kun olen. Oikeasti olen siis 23.

Kävin jo 13-14 vuotiaana ostamassa kavereille alkosta k20 kirkkaat viinat, kun olin ainoa, jolta edes niihin ei kysytty papereita.

En oikein edes tiedä mikä musta tekee vanhemman näköisen, mun tyyli on hyvin nuorekas, joten siitä ei ole kyse. Sillon teininä varmasti kroppa teki paljon (olin sillon 13-vuotiaana jo samallainen kun nykyään 173/72, D-kupin rinnat) mutta tässä iässä senkään ei pitäisi enää vaikuttaa.. Ilmeiseisti naama on jotenkin vanhemman oloinen, vaikka ryppyjä ei olekaan.Jotkut piirteethän sen tekee...

Vierailija
32/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppiseksi. Ja täytän kohta 29. Muuten ei haittaa, mutta töissä joskus vähän ärsyttää, kun joskus tulee vastaan niitä ihmisiä, jotka selvästi pelkän pärstän perusteella tulevat siihen tulokseen, etten tiedä mistään mitään ja kuitenkin nykyisessäkin työpaikassa olen jo useamman vuoden ollut, joten hommat ovat hallussa.

Vierailija
33/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28v, kai mua yleensä hieman nuoremmaksi luullaan (20-25?) mutta ei se nyt pelkästä naamasta johdu vaan myös pukeutumistyylistä jne. Sit taas esim töissä/opiskeluissa/muualla missä tulee keskusteltua ym. eikä arviota tehdä pelkän ulkonäön perusteella, niin ikääni on arvattu lähemmäs oikeaa, nuorempana työpaikalla jopa yläkanttiin (johtuen siitä, että olin selkeästi muita nuorempi, mutta en sit vissiin "tuntunut" niin nuorelta).

Vierailija
34/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan että mitä vanhemmaksi itse tulen, niin sitä vaikeampi on arvioida toisten ikää, sekä nuorempien että vanhempien. Siis saattaa heittää tyyliin 15 vuodella arvio. Pitää yrittää muotoilla sanansa diplomaattisesti, ettei kukaan loukkaannu. Olen kerran saanut haukut viisikymppiseltä naiselta, jota arvelin alle nelikymppiseksi. Siihen taisi vaikuttaa se, että olin itse silloin n. 30 eli minun olisi pitänyt tajuta olevani ihan pojankloppi hänen verrattuna.

Vierailija
35/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 15:48"]

[/quote]

[/quote]

Tasan sama kokemus mulla, olen 31, enkä myöskään nauti teiniksi luulemisesta yhtään.

Ja vielä siitä miksi tiedän, että mua luullaan nuoremmaksi:

Sen lisäksi, että välillisesti mm. papereiden kysymisen ja ihmisten yleisen suhtautumisen kautta huomaa (esim. jos puolituttu kysyy, mitä vanhempani ovat mieltä jostain neutraalista omaa elämääni koskevasta päätöksestä), että pidetään nuorempana, niin mulle myös ihan ääneen ihmetellään jos ikäni tulee ilmi.

Ehkä joku miettii, että miten se ikä nyt muka tulee puheeksi, mutta musta tuntuu että silloin se juuri tulee helpommin puheeksi, kun ihmiset olettavat jonkun eri ikäiseksi kuin tämä oikeasti on. Esim. jos multa kysytään "muutitko sä suoraan lukiosta tänne?", niin mä kerron että en, ja kerron mitä olen tehnyt lukion jälkeen ennen nykyselle paikkakunnalle muuttoa jne, jonka jälkeen taas yleensä ihmeissään kysytään, että minkä ikäinen sä sitten oikein olet kun olet kaikenlaista jo ehtinyt tehdä.

Tai jos vaikka puhutaan jostakin 80-luvun lopun tv-ohjelmasta ja muut keskustelijat olettavat etten minä tietenkään sitä voi muistaa. Sitten kerron kyllä muistavani, mistä taas tulee puheeksi että minkä ikäinen minä oikein olen jne.

Tai K-25 -baarissa joku tulee vittuilemaan, että milläs sä olet tänne päässyt kun tää on K-25. Tai työkaveri juttelee jostain bilettämisestä siihen tyyliin mitä parikymppiselle opiskelijalle jutellaan (siis oletetaan että elämä on koko ajan biletystä), mihin totean että ei sitä oikein enää jaksa kauheasti baareissa juosta, niin reaktiona on vähän huvittunut "vai että oikein ENÄÄ, heh heh". Mihin taas itse totean, että kyllä sitä silloin nuorempana tuli rampattua baareissa mutta on siitä jo suurin hohto mennyt, ja lopulta sitten tulee taas tämä ihmettelevä kysymys, että minkä ikäinen sä sitten oikein olet.

Eli kuten joku tuossa aiemmin taisi sanoakin, niin jos se ikä ei hirveästi tule puheeksi niin silloin luultavammin näyttää suunnilleen sen ikäiseltä mitä onkin.

Vierailija
36/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä teidän mielestä menee se raja, että haluaakin vaikuttaa nuoremmalta? Lapsena ja teininä kaikki haluavat näyttää vanhemmilta. Sitten se muuttuu jossain kohtaa ennen kolmea kymmentä? Muistelisin että itselläni suunnilleen 25v.

Vierailija
37/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 25v mut usein kysellään joko oon täyttäny 18. Ja lisää järkyttyvät ku sanon et mulla on 2-vuotias lapsi

Vierailija
38/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 16:04"]

Ei kuule mitään hajua. Ei ole tapana kysellä muiden ihmisten mielipiteitä iästäni, ulkonäöstäni tai viehätysvoimastani.

[/quote]

No en itsekään kysele, mutta jos ikä tulee jonkun kanssa puheeksi, niin monet kommentoivat siihen yleensä jotain. Eipä sitä tuu kaikkien kanssa omasta iästä juteltua, mutta kyllähän se välillä puheeksi tulee.

Vierailija
39/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 32 ja usein minua luullaan viisi tai jopa kymmenen vuotta nuoremmaksi (en koskaan arvuuttele, vaan on kysytty suoraan ja sitten kummasteltu). Johtuu varmaankin siitä että olen alle 160-senttinen, ensikohtaamisella ujo ja pukeudun nuorekkaasti. Pätkätyöläisenä olen usein uudessa työpaikassa ja aluksi vähän arka jne. Siksi minua luullaan usein vastavalmistuneeksi. Alkossa kysytään nykyään aina paperit, samoin kaupassa lähes aina. Baareissa jostain syystä ei.

Olin iloinen, kun äskettäin kohtaamani mies arvasi ikäni oikein. Varmaan näki kaulani rypyt. Tai sitten homomiehen silmä on tarkempi. :)

Vierailija
40/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 17:01"]

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 16:04"]

Ei kuule mitään hajua. Ei ole tapana kysellä muiden ihmisten mielipiteitä iästäni, ulkonäöstäni tai viehätysvoimastani.

[/quote]

No en itsekään kysele, mutta jos ikä tulee jonkun kanssa puheeksi, niin monet kommentoivat siihen yleensä jotain. Eipä sitä tuu kaikkien kanssa omasta iästä juteltua, mutta kyllähän se välillä puheeksi tulee.

[/quote]

Kuten myös kommentoija 26 tuossa yllä totesi, niin eipä tosiaan tarvitse erikseen tehdä gallupia omasta ulkonäöstä, oletuksia kyllä tarjotaan ihan kysymättäkin...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme