Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisinä teitä pidetään?

Vierailija
10.01.2014 |

... ja minkä ikäisiä oikeasti olette? Arvaavatko tuntemattomat ihmiset oikein?

Itse olen kohta 40, ja vieläkin kysellään papereita silloin tällöin. Siis mitä h%*&#!? Alan selvästi harmaantuakin jo.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 16:59"]

Missä teidän mielestä menee se raja, että haluaakin vaikuttaa nuoremmalta? Lapsena ja teininä kaikki haluavat näyttää vanhemmilta. Sitten se muuttuu jossain kohtaa ennen kolmea kymmentä? Muistelisin että itselläni suunnilleen 25v.

[/quote]

Mulla sitä aikaa jolloin olisin halunnut näyttää vanhemmalta pidensi se, että valmistuin yliopistosta 23-vuotiaana ja aloitin töissä joissa olisi pitänyt olla mahdollisimman vakuuttava itseäni paljon vanhempien ja PALJON kokeneempien kollegojen ja asiakkaiden silmissä. Niihin aikoihin oli kaikkein kurjinta kuulla näyttävänsä tosi nuorelta, pahimmillaan kuulin jopa "lapsettelua" työpaikalla.

Ehkä tuossa kolmenkympin tienoilla alkoi ammatillinen itsetunto olla sellainen ettei oma ikä enää ahdistanut, ja oli ihan mielellään nuoren näköinen, mutta omakin ikä tuntui ihan hehkeältä. Vasta lähempänä neljääkymppiä aloin suorastaan toivoa että ikä arvioitaisiin alakanttiin.

Vierailija
2/46 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 17:13"]

Mies sanoi, että jos hän ajattelee, että onpa siinä vanha mies, niin todennäköisesti se on hänen ikäinen tai jopa nuorempi.

[/quote]

Mulla käy tätä elokuvien ja telkkariohjelmien kanssa. Ihan yhtenään olen leffaa katsellessani olettanut päähenkilöiden olevan itseäni vanhempia tai korkeintaan ehkä suurin piirtein saman ikäisiä (olen 40), ja sitten jossain kohtaa ne kertovat ikänsä ja ovatkin vähän päälle kolmekymppisiä.

En tiedä olenko vain ihan sokea omalle ja lähipiirin vanhenemiselle, vai pistetäänkö näyttelijät järestään esittämään itseään nuorempia rooleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta kolmekymppinen mies ja edelleen joskus kysytään paperit, jos ostan olutta. Olen babyface.

Vierailija
4/46 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22v ja eilen, kun menin junaan lätkäs lastenlipun ja uimaankin mennessä meinas laittaa mut alaikäisenä...

Vierailija
5/46 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 26-vuotias ja mua luullaan aina nuoremmaksi kuin olen, varmaan myös sen takia että olen aika lyhyt. Ja mulla on myös tosi hyvä iho, jonka takia jotkut ovat sanoneet  että menisin vaikka 18-vuotiaasta..

Multa kysytään paperit aina jos ostan muutaman siiderin tai viiniä alkosta. Mutta kaikista hauskinta oli se, kun multa kysyttiin paperit Cittarissa kun laitoin pari riviä lottoa :-D

Lisäksi yritetään usein myydä automaattisesti lastenlippua bussissa. Ihan tyytyväinen oon kuitenkin, ettei sentään vanhemmaksi luulla :)

Vierailija
6/46 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luullaan 15-vuotiaaksi. Olen 24.

Vierailija
7/46 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein tiedä, et minkä ikäisenä ihmiset mua nykyään pitää. Olen 31, aina mua on luultu nuoremmaksi kuin olen. Aina välillä koen itseni hirveän vanhan näköiseksi ja sitten taas välillä joku luulee, että olen 10 vuotta nuorempi. Pääsääntöisesti mua kai edelleenkin pidetään hieman nuorempana kuin mitä olen. En usko, että kukaan on koskaan pitänyt minua ikäistäni vanhempana.

Vuosi sitten eräs ihminen, minua muutaman vuoden ehkä nuorempi, en tiedä tarkkaa ikää, kysyi ikääni ja sanoi sitten kommenttina, että olisi arvannut 26. Uudessa työpaikassa varmaan kaikki minua lähes 10 vuotta nuoremmat tytöt luulivat, että olen vain vähän heitä vanhempi, mutta noin minun ikäiseni kai tajusivat suurinpiirtein ikäni oikein.

Mua on koko ikäni tavallaan hieman harmittanut se, että luullaan nuoremmaksi. Nyt ehkä pikkuhiljaa alan olemaan siinä iässä, että nuoremmaksi luuleminen ei enää harmita, no riippuen siitä kuinka paljon luullaan nuoremmaksi. Viime viikolla kysyttiin bussissa, että onko opiskelijakorttia, mutta nykyäänhän monet aikuisetkin opiskelevat. 

Kun liikun kaverini kanssa, joka on minua 7 vuotta nuorempi, ihmiset yleensä luulevat meitä saman ikäisiksi ja joskus jopa kaveriani minua vanhemmaksi. Mutta siinä on kaksi muuttuvaa tekijää, (sen lisäksi että minä näytän nuoremmalta) kaverini näyttää ikäistään hieman vanhemmalta.

Vierailija
8/46 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ikää 26v ja lähes poikkeuksetta ihmiset arvioivat mut 18-vuotiaaksi tai nuoremmaksi.

Töissä raivostutti tytöttely ja se, että multa ei voinut kysyä neuvoa, vaikka olisin ollut lähinnä asiakasta. Mun ohi vanhemmalta kollegalta sitten kysyttiin.

Raskaana ollessani sain tuimia katseita etenkin vanhemmilta naisilta. Ajattelivat varmaan, että tuleva teiniäiti se siinä.

Myös monesti kuskin paikalle istuessani saan pitkiä katseita. "Eihän noin nuorella voi olla ajokorttia".

Hohhoijaa.

Vierailija
9/46 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en ole ihmisten kanssa tekemisissä, enkä ole koskaan kiinnostanut ihmisiä sen vertaa että olisivat kysyneet vaikkapa ikääni.

Vierailija
10/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän tuon voisi tietää???

Vierailija
11/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että minua luullaan noin kolmekymppiseksi... 

Olen 30

Vierailija
12/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuule mitään hajua. Ei ole tapana kysellä muiden ihmisten mielipiteitä iästäni, ulkonäöstäni tai viehätysvoimastani.

Vierailija
13/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 15:50"]

Mistähän tuon voisi tietää???

[/quote]

No, vinkki voi olla esim. rouvitellaanko vai kyselläänkö opiskelijakorttia :D Siis suhtautuvatko ihmiset toisinaan kuin olisit selvästi vanhempi tai nuorempi kuin oikeasti olet. Jos ei ole itse huomannut mitään erikoista, niin silloin varmaan ikäoletukset ovat osuneet oikeaan!

Vierailija
14/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22, suunnilleen aina tupakkaa/ alkoholia ostaessa kysytään paperit. Tämän toki ymmärrän, mutta :D

Minulle myydään usein bussissa lastenlippu (joka on alle 16 vuotiaille) ja on myös kysytty papereita K16 leffassa :-D Usein mua luullaan alaikäiseksi ja baariinkaan en kerran meinannut päästä =(

Vierailija
15/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48 ja minua on rouviteltu viimeiset viisi vuotta.

Vierailija
16/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ottaa päähän kun lähikaupan kassa teitittelee. Huomaan, että se teitittelee vain selvästi itseään vanhempia ja muita sinuttelee. Luulisin, että kassa on suunnilleen saman ikäinen kuin minä eli vähän päälle kaksikymppinen.

BLAH.

Vierailija
17/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 ja mua pidetään yleensä semmoisena 25-27 vuotiaana. Jenkeissä käydessä kysyy klubeilla aina edelleen henkkarit, mutta siellä taidetaan olla vähän ylivarovaisia...

Vierailija
18/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luullaan 78 vuotiaaksi ja olen 32v.

Vierailija
19/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43 ja minua on rouviteltu tai teititelty tilanteen mukaan jopa alle 3-kymppisenä. Kyse on silloin käytöstavoista, eikä uskomattoman sädehtivästä nuorekkuudesta tai rupsahtamisesta.

Viimeisen kerran minulta on kysytty papereita 27-vuotiaana kolmen lapsen äitinä, kun yritin ostaa tupakkaa. Ikäraja oli silloin 16v. Sen jälkeen en ole siis näyttänyt enää alle 16-vuotiaalta.

Vierailija
20/46 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 15:48"]

... ja minkä ikäisiä oikeasti olette? Arvaavatko tuntemattomat ihmiset oikein?

Itse olen kohta 40, ja vieläkin kysellään papereita silloin tällöin. Siis mitä h%*&#!? Alan selvästi harmaantuakin jo.

[/quote]

Minulla on samanlainen juttu, olen 34 ja papereita on baarissa ja kaupassa kysytty tasaisesti kaikki nämä vuodet. Joku saattais ajatella, että kiva olla nuorekkaan näköinen, mutta en kuitenkaan haluaisi olla joku babyface!! Siis olisi ihan ok näyttää vaikka vähän alle kolmekymppiseltä, muttei sentään teiniltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi