Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkän työmatkan jaksaa kävellä päivittäin vuoden ympäri

Vierailija
10.01.2014 |

Entä pyörällä?

Kokemuksia...

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mammahan juoksee(!) töihin maratonin ja päivän päätteeksi tietysti takaisin.

Vierailija
2/37 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelisen kilsaa suuntaansa? Kesällä polkee tietty kymmenenkin kilsaa, mutta ei rännässä niin kivaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma työmatkani on vajaa 6 km ja olen kävellyt sen molempiin suuntiin vuodesta 2000. Juuri sopiva matka minulle. Kävelyyn menee noin 50 minuuttia.

Vierailija
4/37 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk.koht luulisin, että kaksi kilometriä olisi raja. Tapana lähteä usein liian myöhään, joten siinä olisi hommaa, kun vauhdilla menisi.

Vierailija
5/37 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme koiraa, joita pitää lenkittää joka päivää. Työmatka olisi kaksi kilsaa, koska en jaksa kävellä enempää...

Vierailija
6/37 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kilsaa varmaan mulla.

Tottakai jaksaisi enemmänkin kävellä, mutta mulla pitäisi olla tarvittaessa vaihtoehto, esim. auto tai bussi. Tämä tietysti riippuu työnluonteesta, mutta jos on sellainen päivä, että pitää olla vähän edustavan näköinen ja siistit vaatteet ja tukka hyvin, niin monen kilometrin tarpominen kaatosateessa tai räntätuiskussa ennen sitä ei houkuttaisi. En jaksaisi aina ottaa vaihtovaatteita ja föönailla tukkaa töissä.

Vierailija
7/37 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kilometriä maksimissaan viitsisin (henkisesti), ottaen huomioon, että talvella voisi osua kohdalle joku järkyttävä lumimyräkkä.

Jos olisi aina kesäsäät, niin voisin pyöräillä suuntaansa 5 km. Kuten nr. 4, minullakin on tapana lähteä aika lailla viime tippaan liikkeelle. Kotiinpäin voisi tulla mutkaisempaa lenkkiä kuntoilumielessä.

Vierailija
8/37 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2km kävellen

6km pyörällä

Vierailija
9/37 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan vaikuttaa myös se, onko lapsia ja pitääkö viedä joku päiväkotiin tai hulehtia kouluun lähdöstä tms. Ja onko joku odottamassa kotona kun tulen kotiin ja pitääkö saada ruoka nopeasti jne.

Mulla on pyörämatka 9 km ja jos olis aina kesä ja ei lapsia ja ei ketään muuta, josta huolehtia, voisin aina pyöräillä.

Vierailija
10/37 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen pyöräillyt 12 km/suunta nyt 5 vuotta. Neljästi olen saanut kyydin tuona aikana

Vierailija
11/37 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vartin matka yhteen suuntaan ok. talvella ihan karmeeta jos tiet jäässä ja lunta räntää sataa. fyysinen työ. kamalinta siinä on jos on ihan hikinen ku pääsee perille =)

Vierailija
12/37 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 13:44"]

Mulla on pyörämatka 9 km ja jos olis aina kesä ja ei lapsia ja ei ketään muuta, josta huolehtia, voisin aina pyöräillä.

[/quote]

Entäs jos sataa vettä? Rankkasateessa pyöräilyn jälkeen olet läpimärkänä perillä. Kun kesällä pyöräilin niin olin ihan läpimärkänä kun kaatosade alkoi kesken matkan ja vettähylkivä tuulipuku laski vedet läpi. En tiennyt ottaa sadeviittaa mukaan kun lähtiessä ei satanut.

Vierailija
13/37 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 13:44"]

[/quote]

Entäs jos sataa vettä? Rankkasateessa pyöräilyn jälkeen olet läpimärkänä perillä. Kun kesällä pyöräilin niin olin ihan läpimärkänä kun kaatosade alkoi kesken matkan ja vettähylkivä tuulipuku laski vedet läpi. En tiennyt ottaa sadeviittaa mukaan kun lähtiessä ei satanut.

[/quote]

Mulla on aina vaihtovaatteet ja käyn työpaikalla suihkussa. Mutta onhan se totta, että jos tulee joku kamala sadejakso ja joka päivä sataa kaatamalla, niin ei se pyöräily herkkua ole.

Vierailija
14/37 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen on sadetta pahempi...

Vierailija
15/37 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 km menisi ainkin helposti kävellen, pyörällä 10 km.

Varusteet kuntoon, niin sateet ei haittaa.

Mulla nyt 3 km ja melkein harmittaa, kun niin lyhyt, ei millään riitä liikunnaksi, vaan on lenkkeiltävä siihen päälle. pyöräilen läpi vuoden. jos on paljo lunta, kävelen.

Vierailija
16/37 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 lisää. goretex-takki ja -housut aina päällä (tai kesällä repussa). kertaakaan sade ei oo ollu syy hypätä bussiin (joka sekin kyllä kulkee, pyöräily/kävely ei olisi minulle siinä mielessä pakollista).

Vierailija
17/37 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateen ym. kestäviä asuja on, sää (oli mikä tahansa) ei ole ongelma jos pukeutuu oikeanlaisiin vaatteisiin.

Mutta kyllä se niin on, että jos räntäsateessa pyöräilee niin se on raskasta (loska juuttuu renkaisiin jne.) ja ei ole toivoakaan että meikit pysyisivät siistinä töihin saakka, saati sitten hiukset (kypärän alla) kun viimein hikisenä pääsee töihin =aika vaikeaa käytännössä jos työnkuva sellainen ettei voi ihan pyryharakkana olla.

Useimmilla työpaikoilla on mahollisuus suihkuun, mutta henk.koht. mielummin laittauun kotona en töissä.

Pari kilometriä voisin ihan hyvin kävellä, ja se olisi fiksua (tehdä päivän kävelylenkki ns. hyötyliikuntana), mutta en koskaan laskisi sen varaan että pääsen aina kävelemällä töihin. Tarkoitan sitä, että haluan kodin ja työpaikan olevan niin, että tarvittassa pääsen kulkemaan myös bussilla (tai omalla autolla) matkan.

Vierailija
18/37 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan nelisen kilometriä yhteen suuntaan ja menin kesät talvet fillarilla/kävelemällä. Eniten ärsytti kun koskaan ei voinut laittautua! Töissäkin oli univormu niin ole siinä sitten naisellinen.

Vierailija
19/37 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaoin aamupostia. 15km/päivä säällä kuin säällä. 

Vierailija
20/37 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko töissä kunnon pesutilat. Itse meikkaan vasta töissä, ja huonommalla säällä, ja joskus muutenkin, käyn töissä suihkussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi