Onko tablettiin pakko hankkia myös liittymä, jos hyödyntää vain kodin wlania?
On mietitty tabletin hankkimista, mutta ajateltu, että laite olisi periaatteessa vain kotona ja käyttäisimme vain wlania. Onnistuuko eli onko siihen pakko ottaa jokin liittymä?
Kommentit (21)
Meillä on kaksi tablettia, joissa molemmissa on pelkkä wifi. Toimii vallan mainiosti näin. Ne harvat kerrat kun tarvitsee käyttää tablettia ilman wlania, niin sitten jaetaan puhelimesta verkko ja käytetään sitä tabletilla.
Mä olen jo vuosia käyttänyt pelkkää kännykän wifi hotspottia läppäriini ja tablettiin, eli siis jakanut kännykän netin. Oli mulla aikoinaan erillinen mokkulakin, mutta tökkäsin sen polvellani paskaksi. Kännykän netti on siitä kätevä, että ei tarvi läppäriin mitään erillistä törröttävää tötsää koneen kylkeen.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 12:40"]
Silloin riittää, kun ostaa pelkän wifi-tabletin. Korttipaikalliset tabletit kustantavat nimittäin reilut 100 e enemmän yleensä.
[/quote]
En tiennyt, että täppärit kustantavat yhtään mitään. Kuvittelin kustantamisen olevan lähinnä kustannusliikkeiden heiniä. Vai halusitko sanoa, että täppäri maksaa 100 euroa enemmän?
[/quote]
Mene ja googlaa kustantaa sana, niin opit taas jotain uutta ja olet piirun verran fiksumpi.
Ei ole mikään pakko ottaa liittymää
Onnistuu myös kodin wlanissa ilman erillistä liittymää. Silloin tosin internetin käyttäminen onnistuu vain kotona.
Ei ole pakko hankkia liittymää. Mä käytän kotona tabletissa wlania ja kodin ulkopuolella jaan mun kännykän netin. Pääsen siis tabletillakin nettiin kaikkialla, jossa kännykän netti toimii.
Jos tablettia haluaa käyttää vain wlan verkoissa niin kuin minä teen niin kannattaa ostaa ilman 3g:tä se tablet.
Eli myytävänä on wifi tabletteja missä ei ole edes sim kortin paikkaa, itse ostin semmoisen kun se on hieman halvempikin kuin esim 4g tabletit.
No aika useissa julkisissa paikoissa, kahviloissa, urheilukeskuksissa yms. on myös ilmainen wlan joten kyllä sitä surffailla pystyy muuallakin kuin kotona. Eli ei tartte liittymää :)
Korjausta edelliseen..
Internetin käyttäminen onnistuu siis vain paikassa jossa on langaton verkko. Suurimmassa osassa älypuhelimia on mahdollista rakentaa ns hot spot, joka tarkoittaa että puhelin luo wlanin jota voi sitten käyttää tabletissa langattomana verkkona.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 12:30"]
Onnistuu myös kodin wlanissa ilman erillistä liittymää. Silloin tosin internetin käyttäminen onnistuu vain kotona.
[/quote]
Kyllä sitä tablettia voi käyttää muuallakin kuin kotona.
Sitä voi käyttää kaikkialla missä on wlan eli aika monessa paikassa.
(esim. jokaisessa mc donaldsissa suomessa.)
meillä toinen Ipad on vaan wifi ja toimii kyllä kotona kun on w-lan. Ja toimiihan se paikoissa joissa on ilmainen verkko. Monesti nykyän oon kahviloissa, junissa yms. Toisessa meillä on liittymä ja se onkin mukana aina reissuissa, automatkat, jnejne.. Eli ihan hyvin voitte ostaa wifi.
Silloin riittää, kun ostaa pelkän wifi-tabletin. Korttipaikalliset tabletit kustantavat nimittäin reilut 100 e enemmän yleensä.
Kodin lisäksi voitte käyttää joka paikassa muualla, missä on avoin wlan/wifi saatavilla. Jos wlania ei ole saatavilla, myös oman kännykän netin voi jakaa tabletille (edellyttäen tietty nettiyhteydellistä älypuhelinta).
Kodin lisäksi voitte käyttää joka paikassa muualla, missä on avoin wlan/wifi saatavilla. Jos wlania ei ole saatavilla, myös oman kännykän netin voi jakaa tabletille (edellyttäen tietty nettiyhteydellistä älypuhelinta).
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 12:40"]
[/quote]
En tiennyt, että täppärit kustantavat yhtään mitään. Kuvittelin kustantamisen olevan lähinnä kustannusliikkeiden heiniä. Vai halusitko sanoa, että täppäri maksaa 100 euroa enemmän?
mullakin riittää mainiosti kun kotona on wifi ja matkoilla jaan yhteyden kännykästä, en aio makseskella montaa liittymämaksua
Kas vaan ostin uuden tabletin ja tässä entisessä ei ole mitään sim- korttia. Toimii silti.
Joskus takkuilee, mutta yleensä pelittää.
Ainoastaan kerran olisin tarvinnut tablettiin liittymää. Kadotin puhelimen lumen alle, kun se oli pudonnut taskusta autoa putsatessa enkä voinut sitten tietenkään kytkeä netin jakoa päälle soittaakseni paikannusäänen puhelimesta. Sain sitten onneksi sukulaisilta puhelimen lainaan hetkeksi.
Halvimmissa tableteissa on vain wlan yhteys ja kannattaa ostaa sellainen tabletti jossa wlan ja mobiilinetti mahdollisuus niin ei tarvitse sitten sen takia ostaa uutta tablettia tulevaisuudessa jos käyttötarkoitus muuttuu.
halooooooooooooooooooooooooo