Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumman nimiin asunto ja -laina?

Vierailija
09.01.2014 |

Naimisissa ollaan ja 2 lasta, ei avioeroa. Säästöt ovat yhdessä kerättyjä. Miehellä hyvä työ, itse tällä hetkellä työttömänä. Onko haittaa (minulle), jos otamme lainan vain miehen nimiin ja asunnon myös? Käsittääkseni ei...

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ostatte asunnon vain miehen nimiin ja myöhemmin vaihdatte asuntoa isompaan/pienempään ja käytätte tuon asunnon ostoon tästä miehen omistamasta asunnosta saatua pääomaa niin joudut valitettavasti maksaman lahjaveroa. Mies silloin lahjoittaa sulle rahaansa jos haluat oman nimesi asuntoon. Näin kävi meille. Kuvittelimme että säästämme varainsiirtoverosaa kun asunto vain miehen nimissä. Kun tuli aika ostaa yhteinen talo, noin kippas kappa, mulla ei ollutkaan omaisuutta, vain miehellä tuo osake. Ostimme talon 50/50 ja osakkesta saatu pääoma puolikse meidän osuuksiin. Jouduin maksamaan karvaan lahjaveron koska Se katsottiin lahjaksi mieheltäni. Eli aina nimi paperiin!!!!!!

Vierailija
22/22 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, molempien nimiin! Laittakaa edes 65/35, säästyyhän siinäkin vähän varainsiirrossa, kunhan saat nimesi siihen paperiin. Typerää luottaa täysin siihen että mitään pahaa ei tulevaisuudessa tapahdu.

Varainsiirtovero on kyllä ihan persiistä! Eli, niille ketkä urputtaa jostain asuntolainan koron verohelpotuksesta nioin kyllä siitä on paljon maksettu!

Ihmisillä pitäis olla mahdollisuus vaihtaa asuntoa ainakin kerran ilman varainsiirtoveroa! Harva ostaa ensiasunnoksi heti loppuelämän perheasunnon! Sijoitusasunnoista voisi jatkossakin maksaa verot :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla