Kun on koko päivän hoitanut ja hellinyt lapsia, en jaksa enää miehen läheisyydentarvetta
Miten te äidit kestätte miehenne läheisyyden tarpeen? Itselläni on lapset 3 kpl enemmän tai vähemmän iholla koko päivän ja kun he nukahtaa,vhaluaisin vaan olla rauhassa. Mutta tällöin mies odottaa, että on sitten hänen vuoronsa saada huomiota. Ärsyttää niin että savu nousee korvista. Mies ällöttävä enkä jaksa enää lääppiä ja rapsuttaa häntä kun haluaisin vaan olla yksin ja rauhassa.
Miten te muut äidit jaksatte miehen huomionkipeyden päivän lastenhoidon jälkeen? Tuntuu että yksin lasten kanssa olisi helpompaa, olisi vähemmän ihmisiä huomioitavana.
Kommentit (88)
Eli ap makaa kotona miehen elättinä, ja palstalehmät leimaa miehen hulluksi, kun haluaa normaalin parisuhteen. Hyvin te lehmät vedätte
Paljonkos ap toikaan rahaa talouteen?
Voi uhriraukkaparkanaista. Jaksuja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi reilua ap:n miehelle! Tuntee varmaan olonsa tosi huijatuksi.
- Mennään yhteen, se on niin ihanaa.
- Tehdään lapsi! Siitä tulee hauskaa.
- Lapsi vie niin paljon energiaa että olet alkanut ällöttää minua. Ala vetää. PS: muista maksaa elarit.Oli miehen idea hankkia monta lasta. Ne hoitui niin kätevästi (minä hoidin!) että oli helppo haluta lisää. Kolmas oli jo tullut ja olin jo valmiiksi väsynyt kun miehen mieli alkoi järkkyä. Jotkut mitkä lie lapsuuden traumat aktivoitui neljänkympin kriisissä.
Ap
Ja sinä olit tahdoton lunttu, joka alkoi reitensä miehelle kun et tajunnut, että niin tehdään lapsia lisää? Älä syytä miestä, vaan vain ja ainoastaan itseäsi ongelmistasi.
Nyt teillä on kuitenkin iso ongelma ja sinua sen ratkominen ei ilmeisesti kiinnosta ollenkaan. En tiedä minkä ikäisiä lapsenne ovat, mutta päiväkoti on varmasti ainakin jollekin hyvä paikka, varmasti jopa parempi kuin kotihoito. Kotiin saa siivousapua ja kaupasta saa valmisruokaa. Jotakin tarvitsee luonnollisesti itsekin tehdä, mutta jos oma pääsi on suuri piirtein terve, niin sen pitäisi onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanat suominaiset. En ymmärrä miksi yksikään mies ryhtyy naisen kanssa parisuhteeseen.
Ota sinä vaan itsellesi nöyrä palvelija kaukoidästä. Pysyy tyytyväisenä niin kauan kuin kukkaron nyörit on auki ja koko suku tulee elätetyksi. Kyllä ne on niin paljon parempia kuin me suominaiset jotka kehtaa haluta välillä vaikka omaa rauhaa.
Ao
Tämä viimeistään paljasti sinut miesvihatrolliksi. Sinulla ei ole mitään miestä tuskin koskaan ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se voi noin vaikeata olla. Kun istut siinä sohvalla ja toisella kädellä vedät irtokarkkia niin sinulla on vielä yks käsi vapaana ja voit sillä antaa helpotusta miehellesi, kyllä se sen jälkeen rauhoittuu ja menee tekemään omia juttujaan.
En syö karkkia eikä seksi riitä. Pitää keskustella tuntitolkulla ja rapsutella ja silitellä ja olla kainalossa ja jos seksiä, sekin pitkän kaavan mukaan "nautitaan kunnolla". En vaan jaksa miestä enää yhtään. Ja kyllä lasten-, kodin- ja miehen hoito on jäänyt kokonaan minun vastuulleni miehen mielenterveysongelmien takia. Hakee minusta ja läheisyydestä turvaa kun mieli on nyt erinäisistä, perheestä riippumattomista syistä järkkynyt.
Ap
Ap
Eikai tuollaista miestä kukaan halua. Tuohan on kuin yksi ylimääräinen lapsi. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Miehen tulee olla tärkein. Hänet olet valinnut. Lapset ovat tulleet myöhemmin.
Sinä et ole mikään komentelemaan muita. Mulle LAPSET on aina tärkeimmät ja rakkaimmat ja mies ei ole lähelläkään sitä tärkeysastetta mitä lapset.
Vierailija kirjoitti:
Teen hitto soikoon täyttä päivää hoitaen kotia ja lapsia ja tukien kaikkia. Mies saa juuri ja juuri työnsä hoidettua ja makaa loppuillan masentuneena sohvalla. Lapsen tarpeet ymmärrän mutten jaksa hoitaa enää miehen. Ei suostu menemään terapiaan koska hän "käsittelee asiat omalla tavallaan".
Ap
Teitä on siellä siis kaksi idioottia lasten kanssa. Hieno kasvupaikka lapsille!
Minkälainen koti teillä on? Kerrostalossa asunto? Omakotitalo?
Jälleen kerran lapset ovat aiheuttamassa tulevan eron. Onko parisuhteen tärkein asia muka tehdä lapsia ja sitten jättää "oikeutetusti" puoliso huomioitta?
Vierailija kirjoitti:
Eli ap makaa kotona miehen elättinä, ja palstalehmät leimaa miehen hulluksi, kun haluaa normaalin parisuhteen. Hyvin te lehmät vedätte
Aika moni palstalainen ymmärtää miestä, mutta sinä tappikulli et sitä tietenkään huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen tulee olla tärkein. Hänet olet valinnut. Lapset ovat tulleet myöhemmin.
Sinä et ole mikään komentelemaan muita. Mulle LAPSET on aina tärkeimmät ja rakkaimmat ja mies ei ole lähelläkään sitä tärkeysastetta mitä lapset.
Ok. Kerro yksikin syy miksi miehen pitäisi hyväksyä yksipuolinen päätöksesi ja kärsiä suhteessa? Mikäli mies ei saa tarvitsemaansa huomiota eikä halua luopua läheisyydestä ja seksielämästä, niin ennemmin tai myöhemmin sinulla ei ole miestä. Toivottavasti ymmärrät sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi reilua ap:n miehelle! Tuntee varmaan olonsa tosi huijatuksi.
- Mennään yhteen, se on niin ihanaa.
- Tehdään lapsi! Siitä tulee hauskaa.
- Lapsi vie niin paljon energiaa että olet alkanut ällöttää minua. Ala vetää. PS: muista maksaa elarit.Oli miehen idea hankkia monta lasta. Ne hoitui niin kätevästi (minä hoidin!) että oli helppo haluta lisää. Kolmas oli jo tullut ja olin jo valmiiksi väsynyt kun miehen mieli alkoi järkkyä. Jotkut mitkä lie lapsuuden traumat aktivoitui neljänkympin kriisissä.
ApJa sinä olit tahdoton lunttu, joka alkoi reitensä miehelle kun et tajunnut, että niin tehdään lapsia lisää? Älä syytä miestä, vaan vain ja ainoastaan itseäsi ongelmistasi.
Nyt teillä on kuitenkin iso ongelma ja sinua sen ratkominen ei ilmeisesti kiinnosta ollenkaan. En tiedä minkä ikäisiä lapsenne ovat, mutta päiväkoti on varmasti ainakin jollekin hyvä paikka, varmasti jopa parempi kuin kotihoito. Kotiin saa siivousapua ja kaupasta saa valmisruokaa. Jotakin tarvitsee luonnollisesti itsekin tehdä, mutta jos oma pääsi on suuri piirtein terve, niin sen pitäisi onnistua.
Tämä. Ap, tee jotain fiksua välillä.
Vierailija kirjoitti:
En vähättele väsymystäsi, mutta kuulostaa kamalalta että torjut miehesi fyysisen ja henkisen läheisyyden tarpeen!
Periaatteessa olen samaa mieltä, mutta ilmeisesti myös mies laiminlyö ap:n tarpeita. Ihan ymmärrettävää, ettei jaksa sitä, että koko hereilläoloaika menee toisten tarpeisiin vastaamiseen ja omat tarpeet joutuu laittamaan sivuun päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen.
Voisitteko te ap mitenkään sopia, että saisit säännöllisesti jonkun vapaahetken ja vastaavasti sopia myös, että pidätte säännöllisesti "treffi-illan" (lasten mentyä nukkumaan), jolloin vietätte kahdenkeskistä aikaa?
Mä ymmärrän ap:ta täysin!
Ilmeisesti ne, jotka eivät ymmärrä, eivät koe arjessa samaa kuormitusta.
Jos jatkuvasti hoitaa yksin kaiken lapsista ja kodista ja on "valmiustilassa", ei sen lisäksi jaksa enää paapoa aikuista miestä.
Itse olen introvertti ja kaipaan omaa aikaa. Rakastan mun lapsia ja miestä, mutta kuormitun jos en saa hengähtää yksin lainkaan. Pienen oman ajan jälkeen jaksan taas paremmin!
Tykkään myös ystävistäni ja lapsuudenperheestäni, mutten jaksa heitäkään pidempää aikaa putkeen. Toisilla se oman ajan tarve on suurempi kuin toisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se voi noin vaikeata olla. Kun istut siinä sohvalla ja toisella kädellä vedät irtokarkkia niin sinulla on vielä yks käsi vapaana ja voit sillä antaa helpotusta miehellesi, kyllä se sen jälkeen rauhoittuu ja menee tekemään omia juttujaan.
En syö karkkia eikä seksi riitä. Pitää keskustella tuntitolkulla ja rapsutella ja silitellä ja olla kainalossa ja jos seksiä, sekin pitkän kaavan mukaan "nautitaan kunnolla". En vaan jaksa miestä enää yhtään. Ja kyllä lasten-, kodin- ja miehen hoito on jäänyt kokonaan minun vastuulleni miehen mielenterveysongelmien takia. Hakee minusta ja läheisyydestä turvaa kun mieli on nyt erinäisistä, perheestä riippumattomista syistä järkkynyt.
Ap
ApEikai tuollaista miestä kukaan halua. Tuohan on kuin yksi ylimääräinen lapsi. Yök.
Jos tilanne on oikeasti tuollainen että mies kaipaa jotain jatkuvaa paapomista niin paras on vaan sanoa asiasta suoraan hänelle ja pyytää hakemaan vaikka terapiaa. Et mitätöi hänen ongelmiaa mutta sanot ettei sulla nyt energia riitä muulle "hoitotyölle" tai teillä on kohta kaks mt-ongelmaista siellä.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkos ap toikaan rahaa talouteen?
No enpä tuo kun hoidan kotia ja lapsia mitä mies ei tee. Mies halusi monta lasta ja että jään kotiäidiksi. Kohta kyllä menen takaisin töihin kun sitten saisi edes päivät olla rauhassa. Nuorin on jo vuoden, hän selviää kyllä päiväkodissa.
Ap
Taitaa AP:n ja miehensä suhteessa olla ongelmana ihan joku muu kuin huomiota kaipaavat lapset.
Miehesi on luultavasti rasikattu lapsena. Muuta syytä traumatisoitumiselle en keksi. Se ei kuitenkaan ole tekosyy olla huono aviomies ja isä. Mene vaikka yksi juttelemaan neuvolaan (heiltä saa apua myös pikkulapsiperheiden parisuhdeongelmiin) vaikkei se johtaisi mihinkään. Ainakin tulee dokumentoitua jollekkin viranomaiselle miten sinä hoidat perheen yksin. Luultavasti taloudellisesti pärjäisit eronneena ja silloin jopa saisin lapset välillä isälleen niin että saisit omaa aikaa, jolloin olsiit taas parempi äiti lapsillesi. Muutenn kannatan ydinperheinstituutiota, mutta joskus lapset täytyy kasvattaa niillä eväillä mitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on luultavasti rasikattu lapsena. Muuta syytä traumatisoitumiselle en keksi.
Ei luoja näitä keittiöpsykologeja :D
Hei tunnistan tuon hyvin, että haluaa vaan olla rauhassa kun lapset menee viimein nukkumaan. Mies haluaisi puhua, mutta kun olen koko päivän puhunut neljävuotiaan kanssa niin en JAKSA YHTÄÄN. Haluan olla hiljaa hetken.