Meille ei tule sitten joulua
Oli exän kans sovittu, et lapset on joulun hänen luonaan..nyt kertoikin, että haluaa viettää joulun kahdestaan uuden naisensa kanssa. Mä olen joulun töissä ja elän osittain toimeentulotuella, kun rahat ei yksinhuoltajana riitä. Mitä mä nyt teen? Itkettää :(. Mul ei ole mahdollisuuksia tarjota lapsille kunnollista joulua.. mistä mä saan apua? Oon niin väsynyt.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä nyt ongelmana se, että lapsilla ei ole hoitajaa joulun pyhinä, kun sinä olet töissä vaiko se, että sinulla ei ole rahaa järjestää lapsille sellaista joulujuhlaa kuin olisit halunnut?
Varmaan ihan yleisesti v.tutus kun kaikki tuntuu kaatuvan ja raskaalta.
Tiedän tunteen.
Mutta suosta pääsee aina ylös.
Yhyy, miksi kukaan ei maksa minun elämää????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten muutkin on sanoneet, niin exän velvollisuus on nyt kustantaa joulu teille ja järjestää lastenhoitoapua mikäli lapset ei pärjää yksinään työvuorojesi ajan.
Pidä tästä kiinni, älä anna tuumaakaan periksi.
Exän velvollisuus ei ole kustantaa joulua vaan jotenkin huolehtia, että lapsilla on lapsenvahti silloin, kun ap on joulunpyhinä töissä. Kun siis kerran kyse on ollut siitä, että ap on voinut ottaa jouluksi työvuoroja, koska lasten isä oli luvannut ottaa lapset jouluksi ja nyt sitten peruikin asian. Jos mies ei olisi moista luvannut, ap ei olisi ottanut työvuoroja jouluksi, mutta ihan itse olisi maksanut oman ja lastensa joulun siinäkin tapauksessa.
No kyllä on moraalinen velvollisuus hyvittää ap:lle ja lapsille että raukkamaisesti peruu joulun vieton omien lastensa kanssa jonkin uuden hoidon takia.
Vastenmielinen vehkeensä orja koko ukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitäisi joustaa eikä miehen pitää lupaustaan? Sanot jämäkästi olevasi joulun töissä, etkä voi ottaa lapsia. Mies tekee kuten on sovittu.
Ei mulla oo mitään mahdollisuuksia pitää puoliani. Oon masentunut ja väsynyt tähän kaikkeen. Mul on itsetuhoisia ajatuksia. En pääse pettämisestä ja erosta yli.
Keskity lapsiisi äläkä kuspäiseen exääsi.
Olen pahoillani uupumuksesta ja hankalasta tilanteesta. En tiedä miten Kela ottaa huomioon velkoja, mutta ei nyt tuollainen vuokrarästi kaikkea kaada. Toimeentulotukihan on hyvä ja nyt saat vielä ylimääräistä rahaa sen epidemiakorvauksen verran niin minun on vaikea välillä ymmärtää, ettei näistä summista saa joulua.
Hei, sulla on varmasti kamala tilanne ja nyt tuntuu ettet enää jaksa.
Mutta kyllä sä jaksat! Asiat aina järjestyy tavalla tai toisella.
Anna itselles hetki itkuun ja masenteluun ja sitten alat järjestää asioita.
Hae seurakunnasta apua ainakin keskusteluun.
Kyllä se siitä selkee<3