Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille ei tule sitten joulua

Vierailija
13.10.2020 |

Oli exän kans sovittu, et lapset on joulun hänen luonaan..nyt kertoikin, että haluaa viettää joulun kahdestaan uuden naisensa kanssa. Mä olen joulun töissä ja elän osittain toimeentulotuella, kun rahat ei yksinhuoltajana riitä. Mitä mä nyt teen? Itkettää :(. Mul ei ole mahdollisuuksia tarjota lapsille kunnollista joulua.. mistä mä saan apua? Oon niin väsynyt.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo jopet shoun keräys on niin sopiva. rahat todellakin menevät aivan muualle kuin keräys kohteeseen. ei senttiäkään noille kerjäläisille. taitaa ap.n kuulua samaan ryhmään toivottavasti putsaat jonkun vähä ylyisen. lähettelet vaikka pimppi kuvia kyllä sieltä tonnit irtoo

Vierailija
22/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko saanut pitkään toimeentulotukea ?

Minkä ikäisiä lapset ovat ?

En halua kertoa lasten ikiä, ettei meitä tunnisteta.

Oon saanu toimeentulotukea erosta lähtien n joka toinen kuu.

Mahdollisesti olet siis oikeutettu koronatukeen. Mikäli lapset ovat pieniä, heille rittää hyvin pienet ja edullisesti hankitut lahjat. jos isompia, ymmärtävät tilanteen. Lisäksi tosiaan kannattaa hakea apua jouluryhmistä.

Ja myös juuri hopelta. Ja kannattaa myös mikäli jaksat , koittaa hakea apua omaan jaksamiseen.

Ja kertoa eksällesi rehellisesti tilanne. tai vaikka jollekin hänen perheenjäsenelleen, joka voisi ymmrtää tilanteenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka lapsia hoitaa vai ovatko jo isoja? Itsekin yh ja töissä olin viime joulunkin vapaaehtoisena. Joulua vietimme joulupäivänä.

Eihän jouluruoka paljoa maksa. En nyt käsitä, kun töissä kuitenkin käyt. Tulee koronalisäkin?

Olen minäkin yh. Silti meillä on joulut, synttärit ym.

Vastuuton on kyllä lastesi isä.

Kouluikäisiä ovat. Oon velkaantunut eron jälkeen, kun jouduin maksamaan 2 vuokraa kerralla ja hankkimaan kotiin tavaroita. Tästä tulee iso asia oman uupumuksen takia. Tuntuu vaan, et tää oli se korsi joka katkaisi aasin selän. Tieto tuli just ja on tunteet niin pinnassa.

Kyllä se siitä helpottaa ajan kuluessa. Viettäkää rauhallinen kiva joulu pienemmällä budjetilla. Ei lapset siitä rikki mene ja kyllä kouluikäinen jo ymmärtää että nyt on vähän tiukempaa elämäntilanteen muututtua.

Vierailija
24/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitte uskonut kun viimeksi sanottiin että "laita 10 kuussa syrjään niin on rahat joutuun." No ensi vuonna sitten uusiksi. Kerataan ohje vielä kerran .

Laita 10 kuussa syrjään niin on varaa jouluun.

Vierailija
25/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsia ja pärjäävätko keskenään?

Vierailija
26/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitte uskonut kun viimeksi sanottiin että "laita 10 kuussa syrjään niin on rahat joutuun." No ensi vuonna sitten uusiksi. Kerataan ohje vielä kerran .

Laita 10 kuussa syrjään niin on varaa jouluun.

https://areena.yle.fi/audio/1-50038312

Lopeta jo se richsplaining!

Vierailija
27/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat?

Mulla on kokemusta vain isovanhemmista, jotka eivät antaisi kenenkään viettää joulua ilman, että mieluiten kaikki lapset ja lapsenlapset tulee heille. Ymmärrän, että kaikilla ei ole tällaisia, mut kysyn kuitenkin.

Vierailija
28/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elän pienen eläkkeen varassa ja oon jo ostanut lasten lahjat syksyn aikana. Jos mä en järkkäis, jäis joulu pitämättä. Mikset ole ennakoinu mitään?

Vierailija
29/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä elän pienen eläkkeen varassa ja oon jo ostanut lasten lahjat syksyn aikana. Jos mä en järkkäis, jäis joulu pitämättä. Mikset ole ennakoinu mitään?

Jos lapset olisi isällään - etkö antaisi heille yhtään lahjaa etkä ostaisi mitään ruokaa jouluksi?

Ei sinulla ole ketään sukulaisia/ystäviä joiden puoleen voisit nöyrtyä?

Missä lapset ovat silloin kun sinulla on vuoden aikana näitä ilta ja viikonlopputöitä?

Toivottavasti saat ajatukset ja suunnitelmat järjestykseen ja ota tästä opiksi - älä luota enää ikinä mihinkään mitä tuo miehenääliö lupaa!

Vierailija
30/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy seurakunnalta apua!

Vierailija
31/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun tuleminen siitä kiinni pääseekö lapset isälleen?

Vierailija
32/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole sukulaisia?

Vierailija
33/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensisijaisesti tietysti olisi pantava kova kovaa vastaan ja sanottava, että asia on jo sovittu ja sillä mennään.

Toisaalta harkitse, että jos pakotat miehen ottamaan lapset, millainen joulu heillä sitten on? Tämä riippuu exäsi luonteesta. Osaako hän käyttäytyä aikuismaisesti ja järkätä kivan joulun vai rankaiseeko hän lapsia ja järkkää tylsän/kurjan joulun, mahdollisesti uuden naisen kanssa? Mikä on lapsiesi etu?

Vähintäänkin miehen on korvattava rahallisesti sinulle aiheutuvat kustannukset joulun ajalta. Eli hän saa kustantaa joukuherkkuja ja perusruokaa, ostaa tarpeellisia ja kivoja lahjoja. Eli tätä voit vähintäänkin vaatia.

Oma ongelmansa on tietenkin se, että olet jo lupautunut töihin. Jos jätät menemättä, sinulta kaiketi jää väliin joulubonukset, jos sellaisia maksetaan. Nämäkin tulisi hänen korvata. Ehkä voitte jakaa joulunajan eli että miehen on hoidettava lapset sinun työvuorosi aikana ja muuten he ovat sinulla ja mies maksaa joulunviettonne. En kyllä tiedä, miten saat hänet pakotettua tähän, jos kyseessä on kovapäinen idiootti, mutta älä nyt ainakaan heti anna periksi. Yritä pitää mielessä lasten paras: millainen joulu heille tulee? Sen ei tarvitse olla yltäkylläinen ja vähälläkin pärjää, kunhan tunnelma on rakastava ja turvallinen.

Lupautunut töihin? Aika harvassa 24/7/12 toimivassa paikassa saa itse valita, oletko jouluna töissä vai et. 

Muuten olen monesta asiasta samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. 

Vierailija
34/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sillä isällä ole sukulaisia? Lasten piti olla jouluna isällä, kun Ap on töissä. Kyllä se on isän tehtävä nyt tehdä LAPSILLEEN joulu.

Vierailija
35/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmat?

Mulla on kokemusta vain isovanhemmista, jotka eivät antaisi kenenkään viettää joulua ilman, että mieluiten kaikki lapset ja lapsenlapset tulee heille. Ymmärrän, että kaikilla ei ole tällaisia, mut kysyn kuitenkin.

Omat vanhempani etsivät pullonhenkeä kossupulloista ja miehen isä kuollut ja äiti palvelutalossa.

Vierailija
36/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On toki. Pakko alkaa pyytää apua, vaikka hävettää hirveästi :(. Oon jo tän eron myötä saanut heiltä paljon apua, lapsille vaatteita, kotiin astoita, mattoja ym. En kehtaisi olla vaivaksi..

Vierailija
37/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli sovittu, että lapset joulun isällään, niin olisi kohtuus, että lasten isä auttaisi ja antaisi sinulle joulurahaa, jolla voit laittaa joulua. Kerro, että et pysty pienillä rahoilla laittamaan. Kai isä ostaa joululahjat lapsille. Saatko lapsilisiä tai elatustukea lasten isältä.

Vierailija
38/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset olisi isällään - etkö antaisi heille yhtään lahjaa etkä ostaisi mitään ruokaa jouluksi?

Ei sinulla ole ketään sukulaisia/ystäviä joiden puoleen voisit nöyrtyä?

Missä lapset ovat silloin kun sinulla on vuoden aikana näitä ilta ja viikonlopputöitä?

Toivottavasti saat ajatukset ja suunnitelmat järjestykseen ja ota tästä opiksi - älä luota enää ikinä mihinkään mitä tuo miehenääliö lupaa!

En ollut ajatellut järjestää varsinaisesti joulua itse. Mul on taloudellisesti tosi tiukkaa ja siksi olenkin joulun ja kaikki pyhät töissä. Olin ajatellut, että tänä jouluna ilmoitan kaikille, ettei minulla ole mahdollisuutta ostaa lahjoja tai lähettää kortteja. Olin ajatellut, että ostan pienimmälle lapsen jonkun mitä hän toivoo ja isompien kanssa sovin, että saavat joulun jälkeen alennusmyynnistä jonkun merkkivaatteen.

Pienin lapsista on isänsä luona kun teen iltavuoroja.

En ole voinut ennakoida, koska elämä ja talous on ollut aivan sekaisin eron jälkeen. Oon yrittänyt vain suorittaa tätä arkea, saada pyykit pestyä, lapsille ruokaa ja käytyä töissä. Priorisoinut vuokran ha lasten harrastusmaksut. Yrittänyt pitää lapsille arkea yllä. Välillä romahdan täysin mutta lasten vuoksi kerään itseni. Itken vaan.

Vierailija
39/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi sanoa, että tänä vuonna ei vietetä joulua ollenkaan koronatilanteen takia. Jos lapset ovat kouluikäisiä, ymmärtävät varmasti kun on muutenkin ollut poikkeustilanne koko vuoden. Jos lapset ovat pieniä, eivät osaa edes kaivata joulua. Mikä mielestäsi tekee joulusta joulun? Kinkku, lahjat, joulukuusenkoristeet? Ei joulua ole mikään pakko viettää

a) ollenkaan

b) 24.12.

Viettäkää joulua loppiaisena niin kuin venäläiset: osta lahjat ja herkut joulun jälkeen alennusmyynnistä, niin saat halvemmalla.

Vierailija
40/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensisijaisesti tietysti olisi pantava kova kovaa vastaan ja sanottava, että asia on jo sovittu ja sillä mennään.

Toisaalta harkitse, että jos pakotat miehen ottamaan lapset, millainen joulu heillä sitten on? Tämä riippuu exäsi luonteesta. Osaako hän käyttäytyä aikuismaisesti ja järkätä kivan joulun vai rankaiseeko hän lapsia ja järkkää tylsän/kurjan joulun, mahdollisesti uuden naisen kanssa? Mikä on lapsiesi etu?

Vähintäänkin miehen on korvattava rahallisesti sinulle aiheutuvat kustannukset joulun ajalta. Eli hän saa kustantaa joukuherkkuja ja perusruokaa, ostaa tarpeellisia ja kivoja lahjoja. Eli tätä voit vähintäänkin vaatia.

Oma ongelmansa on tietenkin se, että olet jo lupautunut töihin. Jos jätät menemättä, sinulta kaiketi jää väliin joulubonukset, jos sellaisia maksetaan. Nämäkin tulisi hänen korvata. Ehkä voitte jakaa joulunajan eli että miehen on hoidettava lapset sinun työvuorosi aikana ja muuten he ovat sinulla ja mies maksaa joulunviettonne. En kyllä tiedä, miten saat hänet pakotettua tähän, jos kyseessä on kovapäinen idiootti, mutta älä nyt ainakaan heti anna periksi. Yritä pitää mielessä lasten paras: millainen joulu heille tulee? Sen ei tarvitse olla yltäkylläinen ja vähälläkin pärjää, kunhan tunnelma on rakastava ja turvallinen.

Lupautunut töihin? Aika harvassa 24/7/12 toimivassa paikassa saa itse valita, oletko jouluna töissä vai et. 

Muuten olen monesta asiasta samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. 

Hmm. Niin, no lähinnä käytin tuota sanavalintaa tarkoittamaan sitä, että ap:lle on jo sovittu (tai määrätty) työvuoro ja hän on sitoutunut sinne menemään. En käyttänyt sanaa ”lupautunut” syyllistämään ap:ta.

Sitä paitsi monissa paikoissa kyllä voi ilmoittautua vapaaehtoisesti juhlapyhiksi töihin, jolloin välttämättä ei tarvitse pakottaa niitä, jotka eivät todellakaan haluaisi tulla. Sehän on etenkin rahapulaisille hyvä tilaisuus tienata niitä lisäbonuksia ja on ihan mahdollista, että ap olisi halunnutkin töihin, kun lasten oli tarkoitus olla isällään. Tätähän hän ei kertonut eikä se ole olennaista. Lopputulema on se, että työnantaja odottaa häntä töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän