Meille ei tule sitten joulua
Oli exän kans sovittu, et lapset on joulun hänen luonaan..nyt kertoikin, että haluaa viettää joulun kahdestaan uuden naisensa kanssa. Mä olen joulun töissä ja elän osittain toimeentulotuella, kun rahat ei yksinhuoltajana riitä. Mitä mä nyt teen? Itkettää :(. Mul ei ole mahdollisuuksia tarjota lapsille kunnollista joulua.. mistä mä saan apua? Oon niin väsynyt.
Kommentit (67)
Kyllä eksän otettava lapset kun niin luvannut. Millainen miehenkuvatus laittaa uuden kumppanin lastensa edelle?!
eikös Joulupuu-keräyksen ja Hopen kautta järjesty lahjat, pelastusarmeija taitaa lahjoittaa näitä ruokalahjakortteja
Voit lohduttautua sillä, että ehkä koronan takia ei muillakaan ole sen kummoisempi joulu.
Niistä 70€:n seteleistä, mihin joka vuosi lahjoitan 100€. Tosin voit tulla tänä vuonna hakemaan suoraan sen 70€ minulta, niin lahjoitan sitten sen 30€ tuonne keräykseen.
Tuolla saa kuitenkin ruoat, jos kyseessä ei ole 10 lapsen lestadiolais perhe.
Miksi sinun pitäisi joustaa eikä miehen pitää lupaustaan? Sanot jämäkästi olevasi joulun töissä, etkä voi ottaa lapsia. Mies tekee kuten on sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä eksän otettava lapset kun niin luvannut. Millainen miehenkuvatus laittaa uuden kumppanin lastensa edelle?!
Ei sitä kiinnosta lapset. En tiiä.. oon vaan niin väsynyt tähän kakkaan mitä siltä koko ajan tulee... tuntuu, etten vaan selviä tästä..
Joulu tulee vaikka söis purkista hernekeittoa.
Joulu on muutenkin peruttu tänä vuonna koronan takia samoin kuin kaikki muutkin juhlat, ensi vuonna sitten taas.
Exä saa tulla sinua vastaan, koska vetäytyi lupauksestaan.
Lasket hieman rimaa joulunvieton suhteen. Minkä ikäiset lapset? Tehkää yhdessä ja vähemmän.
Siis ajatteleeko eksäsi, että lapset ovat keskenään joulun, jos sinä kerran joudut töihin?
Siis kuka lapsia hoitaa vai ovatko jo isoja? Itsekin yh ja töissä olin viime joulunkin vapaaehtoisena. Joulua vietimme joulupäivänä.
Eihän jouluruoka paljoa maksa. En nyt käsitä, kun töissä kuitenkin käyt. Tulee koronalisäkin?
Olen minäkin yh. Silti meillä on joulut, synttärit ym.
Vastuuton on kyllä lastesi isä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitäisi joustaa eikä miehen pitää lupaustaan? Sanot jämäkästi olevasi joulun töissä, etkä voi ottaa lapsia. Mies tekee kuten on sovittu.
Ei mulla oo mitään mahdollisuuksia pitää puoliani. Oon masentunut ja väsynyt tähän kaikkeen. Mul on itsetuhoisia ajatuksia. En pääse pettämisestä ja erosta yli.
Vierailija kirjoitti:
Oletko saanut pitkään toimeentulotukea ?
Minkä ikäisiä lapset ovat ?
En halua kertoa lasten ikiä, ettei meitä tunnisteta.
Oon saanu toimeentulotukea erosta lähtien n joka toinen kuu.
Käyt töissä ja saat toimeentulotukea. Eli saat ilmeisesti täyden asumistuen, lapsilisät yh-korotuksella, elatusavun/tuen.
Kyllä varmaan yhteensä saat rahaa ison palkan verran?!
Ja sun tarvitsee suostua koska? Sulla on töitä, kippaat lapset sinne ja exä hoitaa niin kuin oli sovittu. Jos ei hoida, lastensuojelu hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka lapsia hoitaa vai ovatko jo isoja? Itsekin yh ja töissä olin viime joulunkin vapaaehtoisena. Joulua vietimme joulupäivänä.
Eihän jouluruoka paljoa maksa. En nyt käsitä, kun töissä kuitenkin käyt. Tulee koronalisäkin?
Olen minäkin yh. Silti meillä on joulut, synttärit ym.
Vastuuton on kyllä lastesi isä.
Kouluikäisiä ovat. Oon velkaantunut eron jälkeen, kun jouduin maksamaan 2 vuokraa kerralla ja hankkimaan kotiin tavaroita. Tästä tulee iso asia oman uupumuksen takia. Tuntuu vaan, et tää oli se korsi joka katkaisi aasin selän. Tieto tuli just ja on tunteet niin pinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Ja sun tarvitsee suostua koska? Sulla on töitä, kippaat lapset sinne ja exä hoitaa niin kuin oli sovittu. Jos ei hoida, lastensuojelu hoitaa.
Lähivanhemmalla on ihan eri vastuu kuin etällä. Etällä ei ole muuta velvollisuutta kuin elatusapu, mutta ei välttämättä sitäkään, jos on tuloton. Etä voi kieltäytyä lastenhoidosta. Sen sijaan, jos lähi kieltäytyy niin se on lastensuojelun asia.
Vierailija kirjoitti:
Voit lohduttautua sillä, että ehkä koronan takia ei muillakaan ole sen kummoisempi joulu.
Eiköhän suurin osa saa olla entiseen tapaan joulun poissa työpaikaltaan ja viettää aattoa saunoen, joulurauhan julistusta katsoen, syöden ja juoden sekä lahjoista nauttien. Miten korona näihin vaikuttaa?
Ensisijaisesti tietysti olisi pantava kova kovaa vastaan ja sanottava, että asia on jo sovittu ja sillä mennään.
Toisaalta harkitse, että jos pakotat miehen ottamaan lapset, millainen joulu heillä sitten on? Tämä riippuu exäsi luonteesta. Osaako hän käyttäytyä aikuismaisesti ja järkätä kivan joulun vai rankaiseeko hän lapsia ja järkkää tylsän/kurjan joulun, mahdollisesti uuden naisen kanssa? Mikä on lapsiesi etu?
Vähintäänkin miehen on korvattava rahallisesti sinulle aiheutuvat kustannukset joulun ajalta. Eli hän saa kustantaa joukuherkkuja ja perusruokaa, ostaa tarpeellisia ja kivoja lahjoja. Eli tätä voit vähintäänkin vaatia.
Oma ongelmansa on tietenkin se, että olet jo lupautunut töihin. Jos jätät menemättä, sinulta kaiketi jää väliin joulubonukset, jos sellaisia maksetaan. Nämäkin tulisi hänen korvata. Ehkä voitte jakaa joulunajan eli että miehen on hoidettava lapset sinun työvuorosi aikana ja muuten he ovat sinulla ja mies maksaa joulunviettonne. En kyllä tiedä, miten saat hänet pakotettua tähän, jos kyseessä on kovapäinen idiootti, mutta älä nyt ainakaan heti anna periksi. Yritä pitää mielessä lasten paras: millainen joulu heille tulee? Sen ei tarvitse olla yltäkylläinen ja vähälläkin pärjää, kunhan tunnelma on rakastava ja turvallinen.
Oletko saanut pitkään toimeentulotukea ?
Minkä ikäisiä lapset ovat ?